Data: 2010-04-22 09:23:02 | |
Autor: mic49 | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pi erwszego | |
Witajcie,
Może kto¶ mi podpowiedzieć, czy to normalne (chyba nie???) i co się dzieje: - czasami stwierdzam przy wrzucaniu (na postoju) pierwszego biegu, że auto delikatnie drgnie. - dzisiaj stwierdziłem pewn± prawidłowo¶ć. Auto stoi na luzie, dodaję nieco gazu, puszczam, kiedy obroty się stabilizuj± wciskam sprzęgła i pierwszy bieg, auto delikatnie drgnie. Wrzucam luz, puszczam sprzegło, nieco obroty, puszczam gaz, obroty ustabilizowane i znów sprzęgło, pierwszy boeg - auto drgnie... - czasami po zmianie z pierwszego biegu na drugi jedynka trudniej "wychodzi", jakby ciężej. Toyota Verso, 17 tys. Michał |
|
Data: 2010-04-22 18:56:39 | |
Autor: marjan | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgł a i biegu pierwszego | |
mic49 pisze:
Witajcie, Czyżby¶ w 17 kkm sprzęgło wykończył? ;> -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-22 10:03:10 | |
Autor: mic49 | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i bieg u pierwszego | |
No własnie się zastanawiam... Swoj± drog± - przy jakich¶ 5 tys. byłem w serwisie i mam adnotację na zleceniu serwisowym, że co¶ się dzieje z "1". Wtedy jednak nic nie stwierdzili. To własnie jest objaw kończenia się sprzęgła? Michał |
|
Data: 2010-04-22 19:21:06 | |
Autor: marjan | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgł a i biegu pierwszego | |
mic49 pisze:
Czy by w 17 kkm sprz g o wyko czy ? ;> Z opisywanych przez Ciebie objawów wynika, jakby¶ nie mógł do końca rozł±czyć napędu, przez co wbijaj±c jedynkę auto ma szarpnięcie. Ja tak miałem gdy mi się wła¶nie sprzęgło kończyło. Jednak nie s±dzę, aby miało to miejsce po 17 kkm, chyba że naprawdę katujesz to sprzęgło niemiłosiernie. U mnie, w Punto, mam możliwo¶ć regulacji sprzęgła (kręc±c tak± ¶rub± reguluję wysoko¶ć skoku pedału), gdy sprzęgło miałem na wykończeniu podkręciłem sobie pedał do¶ć wysoko, żeby jako¶ dojeĽdzić do wymiany. Nie mam pojęcia czy co¶ takiego jest w nowych autach, może kto¶ inny się wypowie. Być może tu jest problem. -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-22 17:23:34 | |
Autor: to | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego | |
marjan wrote:
U mnie, w Punto, mam możliwość regulacji sprzęgła (kręcąc taką śrubą W nowych zwykle jest hydrauliczne więc raczej nie ma, a u Ciebie pewnie na linkę (chociaż mogę się mylić, nie znam się na Punto). -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-22 19:29:31 | |
Autor: marjan | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego | |
to pisze:
marjan wrote: Tak, właśnie o tym mówię. U mnie jest na lince, to można regulować, a jak jest w hydraulicznych po prostu nie wiem, bo nie mam ;) -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-23 00:09:52 | |
Autor: Olek | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgł a i biegu pierwszego | |
On 2010-04-22 19:21, marjan wrote:
Z opisywanych przez Ciebie objawów wynika, jakby¶ nie mógł do końca jakby katował to by efekt był odwrotny - ¶lizganie się sprzęgła... Rozumiem , że wiesz na jakiej zasadzie działa sprzęgło? |
|
Data: 2010-04-23 12:03:55 | |
Autor: marjan | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgł a i biegu pierwszego | |
Olek pisze:
On 2010-04-22 19:21, marjan wrote: Mocno powierzchownie, bez wgłębiania się w szczegóły. Napisałem tylko, że gdy mi się sprzęgło kończyło (gdy miało 60 kkm, co i tak jest bardzo małym przebiegiem) to miałem takie same efekty. Katowanie sprzęgła IMO to nie tylko strzelanie z wysokich obrotów, ale także np. jazda "z górki" na biegu ze wci¶niętym pedałem sprzęgła (albo ogólnie: zbyt częste go wciskanie), co niestety paru kierowców robi (w tym np. mój tato, st±d zapewne tak krótki przebieg na tym sprzęgle). -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-06-21 05:12:51 | |
Autor: mic49 | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego | |
Witam po przerwie,
Jaki¶ czas temu wymieniono mi sprzęgło. Gdzie¶ dosłyszałem podczas rozmowy doradcy serwisowego z mechanikiem, że był też jaki¶ drobny wyciek czy co¶ podobnego. Biegi zaczeły lepiej wchodzić, ale po pewnym czasie znów zacz±lem stwierdzać, że z "1" nie jest chyba dobrze. Tzn. być może się czepiam, ale... - zdarza się, że zmiana 1 na 2 wygl±da tak, że ci±gn±ć dr±żek w kierunku 2 on jakby zeskakiwał z jednynki. Nie jest to ruch płynny. Wrażenie jest takie, że jedynka była Ľle zał±czana, nie do końca zał±czona. Dzieje się to czasami; - objaw ruszania samochody do przodu - stwierdziłem prawidłowo¶ć, być może to normalne: stoję na luzie, dodaję gazu, obroty się stabilizuj±, wciskam sprzęgła, podczas wrzucenia 1 samochód delikatnie drgie. Wraca na luz, dodaję gazu... i tak za każdym razem. Wcze¶niej nie znałem tej prawidłowo¶ci, a stwierdzałem jedynie, że czasami na skrzyżowaniach miałem wrażenie, że auto drgnie. Być może było to spowodowane wła¶nie jakim¶ dodaniem gazu na luzie. Proszę o Wasze opinie, czy tu co¶ nadal nie gra? Michał |
|
Data: 2010-06-21 23:58:04 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego | |
Użytkownik "mic49" - objaw ruszania samochody do przodu - stwierdziłem prawidłowo¶ć, być Co¶ jest nie tak, albo ja nie rozumiem o czym Ty piszesz Samochód raczej nie drga podczas wrzucania biegu - objaw taki, jakby sprzęgło nie do końca rozł±czyło skrzynię. Tego fragmentu o wracaniu na luz to już w ogóle nie rozumiem - znaczy co bieg samoczynnie wyskakuje? |
|
Data: 2010-06-21 21:40:14 | |
Autor: mic49 | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego | |
Napiszę jeszcze raz: Auto stoi na luzie, silnik wł±czony. Robimy teraz sytuacj± niezbyt normaln±, tzn. testow± :) - dodaję nieco gazu, - puszczam gaz i czekam, aż obroty wróc± do stanu "bez gazu" - naciskam sprzęgła i wrzucam pierwszy bieg - samochód delikatnie drgnie do przodu; - wracam na luz i od pocz±tku... Za każdym razem przy takiej procedurze samochód delikatnie drgnie. *** Co do wyskakiwania, jak to okre¶liłem, może niezbyt dokładnie. Normalnie powinno być tak, że przej¶cie z biegu pierwszego na drugi odbywa się płynnie. Ale czasami zdarza się, że zmieniaj±c własnie z 1 na 2 mam wrażenie, jakby wczesniej jedynka nie do końca była wrzucona.. Dr±żek nie przechodzi płynnie, a jakby zeskakiwał z jedynki po tym, jak go poci±gnę, aby zmienić na dwójkę. *** Dla mnie jest to taki objaw, jak sprzegło nie byłoby do końca wci¶nięte, a ja bym chciał operować na biegach. Występuje to tylko na pierwszym biegu. Z kolei przy redukcji na przykład z trójki na dwóję (jeszcze podczas wci¶niętego sprzęgła) słyszę pracę tegoż sprzęgła, co¶ tam się zatacza, co zapewne może i jest normalne, ale w innych autach, którymi jeĽdziłem - tego nie słyszałem. *** Reasumuj±c - nie wiem, czy przesadzam, ale wcze¶niej się z tym nie spotkałem. Michał |
|
Data: 2010-06-21 15:42:20 | |
Autor: kogutek | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego | |
>Jak wsteczny wchodzi? -- |
|
Data: 2010-06-21 06:51:38 | |
Autor: mic49 | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego | |
Jak wsteczny wchodzi? Wsteczny bez problemu. Michał |
|
Data: 2010-04-23 00:12:16 | |
Autor: Olek | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgł a i biegu pierwszego | |
On 2010-04-22 18:23, mic49 wrote:
Witajcie, albo co¶ z dociskiem (nie wysprzęgla Ci do końca), albo regulacja (chyba, że hydrauliczne to w 99% ma samoregulację). W każdym razie zrób to bo to może się pogłębić... |
|
Data: 2010-06-21 21:50:15 | |
Autor: Wmak | |
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego | |
mic49 <michalp@interia.pl> napisał(a):
- dzisiaj stwierdziłem pewn± prawidłowo¶ć. Auto stoi na luzie, dodaję Ja tu widzę raczej dziwne zachowanie kierowcy a nie sprzęgła... Po kiego, za przeproszeniem, licha dodajesz gazu przed naci¶nięciem sprzęgła i wrzuceniem biegu ???? To się robi przy całkowicie puszczonym gazie, dopiero w miarę popuszczania sprzęgła dodaje się gazu. Na kursach prawa jazdy tego nie ucz± ??? Przy podwyższonych obrotach może szarpać z powodu sprzężenia wałków skrzyni biegów wiruj±cym olejem - jak w automatycznej skrzyni biegów. Przy wolnych obrotach w momencie wł±czania biegów szarpnięcie jest normalnym objawem ale przy ujemnych temperaturach, gdy olej jest bardzo gęsty. Wmak -- |