Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego

Data: 2010-06-21 21:50:15
Autor: Wmak
Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
mic49 <michalp@interia.pl> napisał(a):
- dzisiaj stwierdziłem pewną prawidłowość. Auto stoi na luzie, dodaję
nieco gazu, puszczam, kiedy obroty się stabilizują wciskam sprzęgła i
pierwszy bieg, auto delikatnie drgnie. Wrzucam luz, puszczam sprzegło,
nieco obroty, puszczam gaz, obroty ustabilizowane i znów sprzęgło,
pierwszy boeg - auto drgnie...

Ja tu widzę raczej dziwne zachowanie kierowcy a nie sprzęgła...

Po kiego, za przeproszeniem, licha dodajesz gazu przed naciśnięciem sprzęgła i wrzuceniem biegu ????
To się robi przy całkowicie puszczonym gazie, dopiero w miarę popuszczania sprzęgła dodaje się gazu.
Na kursach prawa jazdy tego nie uczą ???
Przy podwyższonych obrotach może szarpać z powodu sprzężenia wałków skrzyni biegów wirującym olejem - jak w automatycznej skrzyni biegów.
Przy wolnych obrotach w momencie włączania biegów szarpnięcie jest normalnym objawem ale przy ujemnych temperaturach, gdy olej jest bardzo gęsty. Wmak

--

Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego