Dziwne drgania kierownicy

Data: 2009-07-24 23:42:26
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Witajcie
Mam problem następujący; Przy prędkości powyżej 30km na prostym asfalcie gdy puszczę kierownicę wchodzi ona w drgania. Kierownica chodzi na prawo i lewo z biegiem czasu coraz szybciej i bardziej się wychylając, przy mniejszych prędkościach tego nie zaobserwowałem.

Macie jakiś pomysł co to może być ?
sprawdzałem luzy na sterach i na piaście z przodu (brak luzów)

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-07-24 23:51:44
Autor: Wojtek
Dziwne drgania kierownicy
Maks pisze:
[...]

Tania opona
Źle założona opona
Zdecentrowane koło

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-07-24 23:54:14
Autor: PeJot
Dziwne drgania kierownicy
Wojtek pisze:
Maks pisze:
[...]

Dodam: niewyważenie koła, pośrednio wynikające z w/w.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-25 10:37:51
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
PeJot pisze:
Wojtek pisze:
Maks pisze:
[...]

Czy jest jakaś prosta metoda aby to sprawdzić ?

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-07-25 12:41:58
Autor: Piotr Biernawski
Dziwne drgania kierownicy
Tania opona
Źle założona opona
Zdecentrowane koło

Dodam: niewyważenie koła, pośrednio wynikające z w/w.

Czy jest jakaś prosta metoda aby to sprawdzić ?

skombinuj inne kolo, zaloz i porownaj - najszybsza metoda.
jak masz stara opone to zmien i zobacz. 'na oko' nowa moze byc ok, ale opona moze byc 'grubsza' w jednym miejscu, przez co ciezsza i efekt jak wyzej. tak czy siak ja tez bym obstawial opone...

pozdr
piotrek

Data: 2009-07-25 13:46:13
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Piotr Biernawski pisze:
[...]

Mam drugi rower sprawdzę przekładając koło

Dzięki

i pozdrawiam

MAX

Data: 2009-07-25 16:11:00
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Maks pisze:
Piotr Biernawski pisze:
[...]

Koła niestety nie zmieniłem ale spuściłem powietrze ułożyłem oponę napompowałem ponownie skręciłem amora na sztywno i nadal to samo. wjechałem do wody żeby sprawdzić czy koła są w jednej osi na 10m nie zauważyłem żeby nie były w osi.

Pozostaje jeszcze zmienić oponę i sprawdzić czy jest ten sam efekt.

Pozdrawiam

MAX

Data: 2009-07-26 16:43:35
Autor: PeJot
Dziwne drgania kierownicy
Maks pisze:

Dodam: niewyważenie koła, pośrednio wynikające z w/w.

Czy jest jakaś prosta metoda aby to sprawdzić ?

Niewyważenie łatwo zobaczyć, trzeba odwrócić rower do góry kołami i delikatnie obracać koło o jakiś kąt. Jeśli koło uparcie wraca do tego samego położenia to świadczy o sporym niewyważeniu. Zakładam że luzy łożysk ustawione prawidłowo.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-24 23:54:18
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Dziwne drgania kierownicy

[...]

Luzy na sterach.
Luzy na ośce

zyga

Data: 2009-07-25 10:39:37
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Pisałem wyżej że luzów na sterach i na ośce (w przedniej piaście) nie zauważyłem).

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-07-25 08:41:56
Autor: Jan Srzednicki
Dziwne drgania kierownicy
On 2009-07-25, Maks wrote:
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Nie kłóć się, zyga wie lepiej.

Data: 2009-07-25 10:53:25
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Dziwne drgania kierownicy

[...]

Ty masz tylko 2 rowery, ja mam 3.
:-P

zyga

Data: 2009-07-25 10:36:55
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Wojtek pisze:
Maks pisze:
[...]

Dodam może żeby wykluczyć pewne odpowiedzi rowerek To kellys Magnus
Opony wymieniałem niestety nie sprawdzalem przed wymiana czy takowy efekt wystapił na starych oponach. Opony jakie mam aktualnie to schwalbe Hurricane pojęcie drogie tanie nie chce w to wchodzić sam oceń.

Jeśli chodzi o źle założoną oponę nie wykluczam tego ale jak pokręcę kołem to nie zauważyłem żadnego dziwnego efektu.

Co do zdcecentrowania koła wydaje mi się że jeśli jest jest ono niezauważalne sprawdzę jeszcze naciąg szprych bo mogę się mylić.

Dzieki

Jak będziesz miał jeszcze jakieś ciekawe spostrzeżenia to daj znać

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-07-25 06:48:21
Autor: Jan Srzednicki
Dziwne drgania kierownicy
On 2009-07-24, Maks wrote:
Witajcie
[...]

Ja tak mam, jak mam niesymetrycznie obciążonego trekkinga.

Data: 2009-07-25 10:44:57
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-07-24, Maks wrote:
Witajcie
[...]

Kurcze o tym nie pomyslałem na kierownicy z jednej strony mam GPS'a może to to muszę sprawdzić dzieki.

Pozdrawiam

MAX

Data: 2009-07-25 08:46:15
Autor: Jan Srzednicki
Dziwne drgania kierownicy
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-07-24, Maks wrote:
Witajcie
[...]

E, nie aż tak. Ale jak wrzucę z jednej strony sakwę z laptopem i szpejem
do niego (~5kg w sumie pewnie), to majta aż miło. Jak GPS Ci zaburza
równowagę, to masz coś nie tak z rowerem. ;)

Data: 2009-07-25 10:55:07
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Dziwne drgania kierownicy

[...]

To pewnie batonik w prawej kieszenie teĹź ci przeszkadza.

zyga

Data: 2009-07-25 13:49:02
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Dzieki ;)))

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-07-25 08:10:40
Autor: kry
Dziwne drgania kierownicy
Dnia 24-07-2009 o 23:42:26 Maks <kgsoft@icpnet.pl> napisał(a):

[...]

jakiś czas temu tak miałem przy czym nie było zadnych luzów, koło było  proste a opona droga i poprawnie założona :)
Pytałem sie tu o to i padla odpowiedz iż przyczyną może być dlugosc i  sposób prowadzenia linek i pancerzy.

Data: 2009-07-25 08:45:28
Autor: Enagem
Dziwne drgania kierownicy

Użytkownik "kry" <nie@mam.maila> napisał w wiadomości news:op.uxl0r2uirzcu8ysmyk-jkrasowska...
[...]

Witam
Nie wiem na ile można to odnieść do rowerów ale jeżeli w motorze zaczyna przednie koło myszkować po puszczeniu kierownicy,oznacza to jedno.Kopnięta geometria-krzywa rama najczęściej po wypadku!.
Zobacz czy masz koła w jednej płaszczyźnie.
pozdrawiam
Enagem

Data: 2009-07-25 10:43:21
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Enagem pisze:

[...]

Sprawdzę dzięki i

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-07-25 10:41:49
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
kry pisze:
[...]

Wymieniałem pancerz w tylnej przerzutce razem z linką i dałem taką samą długość i tak samo jest założony jak był pierwszy pancerz.

dzięki za sugestię i pozdrawiam

MAX

Data: 2009-07-25 12:41:16
Autor: Dykus
Dziwne drgania kierownicy
Witam,

Dnia 24.07.09 (piątek), 'Maks' napisał(a):

Macie jakiś pomysł co to może być ?

Sprawdź, czy miski od sterów nie mają wyżłobień (dolinek) w które wpadają
kulki z łożyska i kierownica się delikatnie blokuje, lub stery nie są zbyt
mocno skręcone. Podnieś koło i bardzo delikatnie i powoli kręć kierownicą,
to się daje wyczuć. Przynajmniej ja tak miałem...

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2009-07-29 22:19:53
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Maks pisze:
[...]

Niestety wszytko już próbowałem poza nowym kołem.
Kasowałem luzy na sterach
Zmieniłem opony

Jedyna rzecz jaka jeszcze wchodzi w grę to centrowanie koło ma mocne bicie boczne, a tylne jak rozkręcę to koło próbuje wyskoczyć z widełek.

Może te wibracje są spowodowane rozcentrowaniem koła ? Jak myślicie ??

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-08-05 20:55:13
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Maks pisze:
Maks pisze:
[...]

Rower w pierwszym serwisie wycentrowane koło. Nic nie pomogło. Drugi serwis zmiana widełek na sztywne jeśli się nie mylę może to być spowodowane złym kątem wyprzedzenia.

Oto jaki mam efekt tyle tylko że u mnie jest ten efekt bez uderzenia w mostek jest on automatyczny po przekroczeniu 30km/h
http://www.youtube.com/watch?v=xODNzyUbIHo

Data: 2009-08-05 12:52:09
Autor: Mateusz
Dziwne drgania kierownicy
A po cholerę puszczasz kierę przy prędkości od 30 w zwyż ? nie mam
pojęcia ale to nie mogą być żdne luzy - luz Ci nigdy nie wywoła takie
wibracji. Takiej regularnej.

Data: 2009-08-06 19:05:01
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Mateusz pisze:
A po cholerę puszczasz kierę przy prędkości od 30 w zwyż ? nie mam
pojęcia ale to nie mogą być żdne luzy - luz Ci nigdy nie wywoła takie
wibracji. Takiej regularnej.

Masz racje to nie są luzy, amor tez nie prawdopodobnie felerna rama źle pospawana.

Niestety czasem trzeba puścić kierownicę (to jest każdego indywidualna sprawa jak jeździ) ale faktem jest że takich drgań nie powinno być.

Praktycznie wszystko zostało zmienione a efekt nadal jest ten sam.

Aha u mnie nie ma regularnej wibracji to był przykład. U mnie wibracje rosną do tego stopnia że jak nie chwycisz kierownicy to automatycznie znajdziesz się na ziemi.

pozdrawiam

Data: 2009-08-06 14:02:43
Autor: Mateusz
Dziwne drgania kierownicy
zadziwiające... a mógłbyś mi powiedzieć co to za rama ? na carbon to
nie wygląda...

trzeba by się zastanowić która część ramy (myślę, że niestety juz
trzeba to powiedzieć) jest wadliwa... na carbon mi to nie wygląda,
mylę się ? nie sądzę, żeby były to pęknięcia, ale skrzywienia boczne.
Jeżeli masz sentyment do tej ramy, albo poprostu była droga to może
ekspertyza jakaś fachowa ? nie wiem co Ci doradzić, nigdy nie miałem
takich problemów - a jeżdżę w takim stylu: http://img2.vpx.pl/up/20090806/20090806.jpg

Panowie trzymajcie kciuki... Znikam na 3 tygodnie :)

Data: 2009-08-07 13:50:05
Autor: Max
Dziwne drgania kierownicy
Mateusz pisze:
[...]

Nie oczywiście to nie jest Carbon. Mam Magnusa tegorocznego. Myślę też że po sezonie będę musiał jechać do serwisu i to zgłosić pewnie rower pojedzie na Słowację. Jest to ewidentna wada ramy a nie opony czy widelca czy Bóg wie czego jeszcze. Wszystko było sprawdzane przez 2 niezależne serwisy. A po sezonie oddam rower tam gdzie kupowałem. Mam nadzieje że to nie będzie spowodowane ustawieniem amortyzatora bądź siodełka.

pozdrawiam

i życzę przyjemnych wakacji ;)

MAX

Dziwne drgania kierownicy