Dziwne drgania kierownicy

Data: 2009-07-24 23:51:44
Autor: Wojtek
Dziwne drgania kierownicy
Maks pisze:
Witajcie
Mam problem następujący; Przy prędkości powyżej 30km na prostym asfalcie gdy puszczę kierownicę wchodzi ona w drgania. Kierownica chodzi na prawo i lewo z biegiem czasu coraz szybciej i bardziej się wychylając, przy mniejszych prędkościach tego nie zaobserwowałem.

Macie jakiś pomysł co to może być ?
sprawdzałem luzy na sterach i na piaście z przodu (brak luzów)

Tania opona
Źle założona opona
Zdecentrowane koło

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-07-24 23:54:14
Autor: PeJot
Dziwne drgania kierownicy
Wojtek pisze:
Maks pisze:
[...]

Dodam: niewyważenie koła, pośrednio wynikające z w/w.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-25 10:37:51
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
PeJot pisze:
Wojtek pisze:
Maks pisze:
[...]

Czy jest jakaś prosta metoda aby to sprawdzić ?

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-07-25 12:41:58
Autor: Piotr Biernawski
Dziwne drgania kierownicy
Tania opona
Źle założona opona
Zdecentrowane koło

Dodam: niewyważenie koła, pośrednio wynikające z w/w.

Czy jest jakaś prosta metoda aby to sprawdzić ?

skombinuj inne kolo, zaloz i porownaj - najszybsza metoda.
jak masz stara opone to zmien i zobacz. 'na oko' nowa moze byc ok, ale opona moze byc 'grubsza' w jednym miejscu, przez co ciezsza i efekt jak wyzej. tak czy siak ja tez bym obstawial opone...

pozdr
piotrek

Data: 2009-07-25 13:46:13
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Piotr Biernawski pisze:
[...]

Mam drugi rower sprawdzę przekładając koło

Dzięki

i pozdrawiam

MAX

Data: 2009-07-25 16:11:00
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Maks pisze:
Piotr Biernawski pisze:
[...]

Koła niestety nie zmieniłem ale spuściłem powietrze ułożyłem oponę napompowałem ponownie skręciłem amora na sztywno i nadal to samo. wjechałem do wody żeby sprawdzić czy koła są w jednej osi na 10m nie zauważyłem żeby nie były w osi.

Pozostaje jeszcze zmienić oponę i sprawdzić czy jest ten sam efekt.

Pozdrawiam

MAX

Data: 2009-07-26 16:43:35
Autor: PeJot
Dziwne drgania kierownicy
Maks pisze:

Dodam: niewyważenie koła, pośrednio wynikające z w/w.

Czy jest jakaś prosta metoda aby to sprawdzić ?

Niewyważenie łatwo zobaczyć, trzeba odwrócić rower do góry kołami i delikatnie obracać koło o jakiś kąt. Jeśli koło uparcie wraca do tego samego położenia to świadczy o sporym niewyważeniu. Zakładam że luzy łożysk ustawione prawidłowo.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-24 23:54:18
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Dziwne drgania kierownicy

[...]

Luzy na sterach.
Luzy na ośce

zyga

Data: 2009-07-25 10:39:37
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Pisałem wyżej że luzów na sterach i na ośce (w przedniej piaście) nie zauważyłem).

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-07-25 08:41:56
Autor: Jan Srzednicki
Dziwne drgania kierownicy
On 2009-07-25, Maks wrote:
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Nie kłóć się, zyga wie lepiej.

Data: 2009-07-25 10:53:25
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Dziwne drgania kierownicy

[...]

Ty masz tylko 2 rowery, ja mam 3.
:-P

zyga

Data: 2009-07-25 10:36:55
Autor: Maks
Dziwne drgania kierownicy
Wojtek pisze:
Maks pisze:
[...]

Dodam może żeby wykluczyć pewne odpowiedzi rowerek To kellys Magnus
Opony wymieniałem niestety nie sprawdzalem przed wymiana czy takowy efekt wystapił na starych oponach. Opony jakie mam aktualnie to schwalbe Hurricane pojęcie drogie tanie nie chce w to wchodzić sam oceń.

Jeśli chodzi o źle założoną oponę nie wykluczam tego ale jak pokręcę kołem to nie zauważyłem żadnego dziwnego efektu.

Co do zdcecentrowania koła wydaje mi się że jeśli jest jest ono niezauważalne sprawdzę jeszcze naciąg szprych bo mogę się mylić.

Dzieki

Jak będziesz miał jeszcze jakieś ciekawe spostrzeżenia to daj znać

pozdrawiam

MAX

Dziwne drgania kierownicy