Dziwne klopoty z karta SDHC 32GB

Data: 2015-01-15 18:47:51
Autor: 666
Dziwne klopoty z karta SDHC 32GB
Sprawa mniej komputerowa, a bardziej fotograficzna, ale może poradzicie:
Mam kartę SDHC 32 GB (Sony), używałem ją w jednej lustrzance firmy P. (k10d), później bez formatowania przełożyłem ją do innej lustrzanki tej samej firmy P. (K-5 IIs) - wszystko OK.
Teraz przekładam tę samą kartę do trzeciej lustrzanki tej samej firmy P. (K-3) i... d blada, korpus karty nie rozpoznaje :-o
No to formatuję kartę w pececie SDFormaterem i... korpus nadal karty nie rozpoznaje (karta nie daje się również sformatować w korpusie, po rozpoczęciu formatowania wyskakuje błąd).
Wkładam w korpus kartę SDXC 128 GB tej samej firmy S. i o tych samych parametrach i pięknie chodzi.
Ki diabeł, jak mam przeformatować kartę SDHC w pececie, aby korpus lustrzanki ją zobaczył (nowy model korpusu, stary model widział)?

Data: 2015-01-15 20:08:03
Autor: jg
Dnia Thu, 15 Jan 2015 18:47:51 +0100, 666 napisał(a):

Sprawa mniej komputerowa, a bardziej fotograficzna, ale może poradzicie:

moze niektore urzadzenia nie czytaja tak duzych pojemnosci sdhc? np.
czytalem na forum do playera mp3 sandisk sansa - to jest loteria, 32gb sdhc
jedne czyta, inne nie.

--
jg

Data: 2015-01-15 23:47:10
Autor: 666
Dziwne klopoty z karta SDHC 32GB
Korpus K-3 obsługuje karty SDXC UHS-I (spokojnie obsługuje 128 GB, większej nie mam ;))
Z widzeniem przez korpus karty SDHC UHS-I 32 GB poszło po aktualizacji firmware z wersji 1.0 do najnowszej na dziś wersji 1.11
W międzyczasie poczytałem, że bywają kłopoty (loteria) z kartami SD Sony i Samsung, nie bywają z kartami Sandisk.
Pozytywne oceny także Lexar, Transcend, PNY.

-- -- -