Dziwne kombinacje znak體 na 禼ie縦ach

Data: 2013-10-22 15:43:27
Autor: piecia aka dracorp
Dziwne kombinacje znak體 na 禼ie縦ach
Dnia Mon, 21 Oct 2013 23:52:50 +0200, JDX napisa艂(a):

A no w艂a艣nie. Kiedy przestaje obowi膮zywa膰 C-13 i C-13/16? Chodzi mi o
sytuacj臋 gdy wje偶d偶amy na drog臋 oznaczon膮 kt贸rym艣 z w/w znak贸w i
doje偶d偶amy do skrzy偶owania za kt贸rym (ani przed nim) nie ma ani C13a ani
kt贸rego艣 z w/w znak贸w. Przej艣cia dla pieszych te偶 s膮 zwyk艂e, bez
przejazd贸w dla rowerzyst贸w.
Skrzy偶owanie przecie偶聽odwo艂uje znaki.
Co艣 tam jest 偶e nie odwo艂uje znak贸w informacyjnych. --
piecia aka dracorp

Data: 2013-10-22 18:32:38
Autor: artek
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach
W dniu 2013-10-22 17:43, piecia aka dracorp pisze:
[...]
Skrzy偶owanie przecie偶 odwo艂uje znaki.

niekt贸re, tak, ale nie c13 czy c13/16. by艂a o to niedawno wielka chryja z policj膮, bodaj w zielonej g贸rze, zako艅czona spraw膮 s膮dow膮.
jedynym znakiem odwo艂uj膮cym zar贸wno c13 jak i c13/c16 jest c13a.

innymi s艂owy - je艣li gdzie艣 tam w ci膮gu drogi postawiono na chodniku c13/c16, to bez c13a mo偶e si臋 to ci膮gn膮膰 a偶 do jeziora. albo nad morze.

--
art3k

Data: 2013-10-22 18:50:14
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l466ev$2ps$3@dont-email.me...
[...]

C-13 to znak nakazu a nie informacyjny :) w przeciwie艅stwie do D-7 i D-9.
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-22 20:25:57
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-22 17:43, piecia aka dracorp wrote:
Skrzy偶owanie przecie偶 odwo艂uje znaki.

Skrzy偶owanie odwo艂uje dok艂adnie 9 znak贸w (wszystkie s膮 znakami zakazu).

Chodzi o znaki dotycz膮ce:
wyprzedzania (x2),
u偶ywania sygna艂贸w d藕wi臋kowych (x1),
zawracania (x1),
postoju (x3, na czym zagi膮艂 mnie kiedy艣 instruktor na kursie :)),
zatrzymywania (x1),
ograniczenia pr臋dko艣ci (x1).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-22 20:35:45
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "Piotr Kosewski" <piotr.kosewski@mail.nowhere> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:5266c1bf$0$2170$65785112@news.neostrada.pl...
On 2013-10-22 17:43, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Chyba zbyt to upro艣ci艂e艣 bo  odwo艂uje wszystkie znaki zakazu pr贸cz sterefowych.
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-22 21:55:09
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-22 20:35, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury wrote:
Chyba zbyt to upro艣ci艂e艣 bo  odwo艂uje wszystkie znaki zakazu pr贸cz
sterefowych.

Po pierwsze: oczywi艣cie nie odwo艂uje wszystkich znak贸w i nawet nie
maj膮c PJ mo偶na zauwa偶y膰 przyk艂ady.

Po drugie: skrzy偶owanie odwo艂uje znaki, kt贸re wymieni艂em. Rozporz膮dzenie
o znakach 搂32.2.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-22 22:11:12
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "Piotr Kosewski" <piotr.kosewski@mail.nowhere> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:5266d6a6$0$2170$65785112@news.neostrada.pl...
On 2013-10-22 20:35, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury wrote:
Chyba zbyt to upro艣ci艂e艣 bo  odwo艂uje wszystkie znaki zakazu pr贸cz
sterefowych.

Po pierwsze: oczywi艣cie nie odwo艂uje wszystkich znak贸w i nawet nie
maj膮c PJ mo偶na zauwa偶y膰 przyk艂ady.

Napisa艂em znaki zakazu, a nie wszystkie znaki :). Formalnie nie odwo艂uje np. zakaz贸w skr臋tu, czy znaku STOP bo te obowi膮zuj膮 na konkretnym skrzy偶owaniu.

Po drugie: skrzy偶owanie odwo艂uje znaki, kt贸re wymieni艂em. Rozporz膮dzenie
o znakach 搂32.2.

Czyli Twoim zdaniem skrzy偶owanie nie odwo艂uje np. B3......B13??? Podaj prosz臋 przyk艂ady tych znak贸w zakazu, kt贸re obowi膮zuj膮 bez powt贸rzenia za skrzy偶owaniem, pr贸cz znak贸w strefowych oczywi艣cie.
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-22 22:35:53
Autor: artek
W dniu 2013-10-22 22:11, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury pisze:

Po drugie: skrzy偶owanie odwo艂uje znaki, kt贸re wymieni艂em. Rozporz膮dzenie
o znakach 搂32.2.

Czyli Twoim zdaniem

nie "twoim" a zgodnie z rozporz膮dzeniem. masz to w podanym powy偶ej ust臋pie rozporz膮dzenia.

> skrzy偶owanie nie odwo艂uje np. B3......B13??? Podaj
prosz臋 przyk艂ady tych znak贸w zakazu, kt贸re obowi膮zuj膮 bez powt贸rzenia za
skrzy偶owaniem, pr贸cz znak贸w strefowych oczywi艣cie.

tych znak贸w si臋 nie odwo艂uje. one dzia艂aj膮 w miejscu ich postawienia, li i jedynie. dlatego w razie potrzeby powtarza si臋 je na ka偶dym skrzy偶owaniu.

--
artek

Data: 2013-10-23 08:13:05
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "artek" <artek@usunto.wro.vectranet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l46nj9$qfv$1@node1.news.atman.pl...
> [...]

tych znak贸w si臋 nie odwo艂uje. one dzia艂aj膮 w miejscu ich postawienia, li i jedynie. dlatego w razie potrzeby powtarza si臋 je na ka偶dym skrzy偶owaniu.

Teoria ca艂kiem s艂uszna ale np. mog臋 przejecha膰 B4 z motocyklem na przyczepie i zaraz za znakiem zwali膰 go z przyczepy i jecha膰 dalej?!
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-23 17:25:44
Autor: Shrek
On 2013-10-23 08:13, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury wrote:

Teoria ca艂kiem s艂uszna ale np. mog臋 przejecha膰 B4 z motocyklem na
przyczepie i zaraz za znakiem zwali膰 go z przyczepy i jecha膰 dalej?!

Po co a偶 tak kombinowa膰 - przeprowadzi膰 rower obok B-9 i jecha膰 dalej.

Shrek.

Data: 2013-10-23 17:55:53
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l48ppk$j16$1@node2.news.atman.pl...
On 2013-10-23 08:13, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury wrote:

[...]

Rower tona plecach przenios臋 by nie wnika膰 w durne szczeg贸艂y, 偶e go prowadzi艂em :).
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-23 20:27:11
Autor: artek
W dniu 2013-10-23 08:13, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury pisze:
Teoria ca艂kiem s艂uszna ale np. mog臋 przejecha膰 B4 z motocyklem na
przyczepie i zaraz za znakiem zwali膰 go z przyczepy i jecha膰 dalej?!

ustawodawca niestety nie przewidzia艂 cwaniakowania.
a wiesz, 偶e np. b-2 mo偶na postawi膰 na dwukierunkowej drodze? tylko po to, 偶eby zakaza膰 wjazdu od jednej strony. o, takie co艣 z mojego podw贸rka:

http://goo.gl/maps/qpBex

--
artek

Data: 2013-10-24 04:13:25
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "artek" <artek@usunto.wro.vectranet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l494e0$9mh$1@node1.news.atman.pl...
[...]

To akurat wiem :). Ta rola B2 jest faktycznie rzadko艣ci膮 w Polsce ale w innych krajach do艣膰 cz臋sta.
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-23 09:24:24
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-22 22:11, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury wrote:
Napisa艂em znaki zakazu, a nie wszystkie znaki :). Formalnie nie odwo艂uje
np. zakaz贸w skr臋tu, czy znaku STOP bo te obowi膮zuj膮 na konkretnym
skrzy偶owaniu.

Formalnie to tylko cz臋艣膰 znak贸w obowi膮zuje na jakim艣 obszarze. Inne
s膮 "punktowe", o czym dalej.

Proponuj臋 spojrze膰 na list臋 znak贸w, kt贸re odwo艂uje "koniec zakaz贸w".
To powinno Ci ju偶 sporo wyja艣ni膰 :).

Czyli Twoim zdaniem skrzy偶owanie nie odwo艂uje np. B3......B13??? Podaj
prosz臋 przyk艂ady tych znak贸w zakazu, kt贸re obowi膮zuj膮 bez powt贸rzenia za
skrzy偶owaniem, pr贸cz znak贸w strefowych oczywi艣cie.

Ja nie jestem ekspertem prawa, 偶eby co艣 si臋 dzia艂o "moim zdaniem".
PoRD jest bardzo prost膮, przyjemnie napisan膮 ustaw膮, 偶eby ka偶dy
kierowca i wiejski posterunkowy nie mieli z ni膮 du偶ych problem贸w.
(Kto nie wierzy, niech poczyta np. przepisy dotycz膮ce nieruchomo艣ci,
kt贸re chyba z zasady maj膮 da膰 prac臋 radcom prawnym). W zwi膮zku z tym
proponuj臋 *nie kombinowa膰* tylko po prostu dok艂adnie czyta膰.

Dyspozycja jest bardzo prosta. Skrzy偶owanie odwo艂uje (poprawiam si臋)
8(+1) znak贸w :). 8 przestaje dzia艂a膰 ju偶 na tym skrzy偶owaniu i to
rzeczywi艣cie nazywa si臋 formalnie "odwo艂aniem". 1 (zakaz zawracania)
dzia艂a do tego skrzy偶owania w艂膮cznie.

Je艣li chodzi o B-3..13, kt贸re przytoczy艂e艣, to przeczytaj sobie
definicje. Pewnie uwa偶asz, 偶e to s膮 zakazy ruchu, bo B-1 to zakaz ruchu
i tylko dorysowali co艣 w 艣rodku tarczy. I tu zaskoczenie. To s膮 zakazy
WJAZDU, czyli maj膮 dyspozycj臋 analogiczn膮 do B-2:
"
1. Znak B-2 鈥瀦akaz wjazdu鈥 oznacza zakaz
wjazdu pojazd贸w na drog臋 lub jezdni臋 od strony jego
umieszczenia; zakaz dotyczy r贸wnie偶 kolumn pieszych
oraz je藕d藕c贸w i poganiaczy.
"

Czyli odpowiadaj膮c na Twoje pytanie z kolejnego posta: tak, mo偶esz
wjecha膰 za ten znak z lawet膮, "zwali膰" motocykl i pojecha膰 dalej.
Mo偶esz te偶 przyjecha膰 na motocyklu od drugiej strony i - je艣li to
mo偶liwe - zawr贸ci膰 metr przed tym znakiem.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-23 10:47:08
Autor: Leszek Karlik
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach
On Wed, 23 Oct 2013 09:24:24 +0200, Piotr Kosewski  <piotr.kosewski@mail.nowhere> wrote:

[...]
[...]

Nie ma co kombinowa膰 z lawet膮, metr przed znakiem zatrzymujemy
motocykl, wy艂膮czamy, schodzimy z niego, przeistaczamy si臋 w
pieszego, przepychamy motocykl metr za znak (ci膮gle jako
pieszy), wsiadamy na motocykl, odpalamy, jedziemy. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2013-10-23 11:17:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-10-23 10:47, Leszek Karlik pisze:
[...]

Dla formalno艣ci - lepiej zrobi膰 to chodnikiem :)

--
Liwiusz

Data: 2013-10-23 15:05:22
Autor: johnkelly
W dniu 2013-10-23 11:17, Liwiusz pisze:
[...]

Mo偶esz to robi膰 nawet ze spadochronem. Przedmiotowy znak oznacza zakaz ruchu, nie zakaz wjazdu.

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2013-10-23 15:20:04
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-23 15:05, johnkelly wrote:
Mo偶esz to robi膰 nawet ze spadochronem. Przedmiotowy znak oznacza zakaz
ruchu, nie zakaz wjazdu.

I m贸wisz to na podstawie czego?
Bo chyba nie definicji z PoRD :D.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-23 15:15:56
Autor: johnkelly
On 2013-10-23 15:05, johnkelly wrote:
Mo偶esz to robi膰 nawet ze spadochronem. Przedmiotowy znak oznacza zakaz
ruchu, nie zakaz wjazdu.

I m贸wisz to na podstawie czego?
Bo chyba nie definicji z PoRD :D.

M贸wi臋 to na podstawie definicji znaku.

BTW: Gdzie w PORD masz definicje znak贸w?

Piotr Kosewski

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Data: 2013-10-23 15:40:13
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-23 15:15, johnkelly wrote:
M贸wi臋 to na podstawie definicji znaku.

No to powodzenia :).

"Zakaz wjazdu oznacza zakaz ruchu."

To znajd藕 definicj臋 zakazu ruchu.

Jak b臋d臋 w bibliotece i nie zapomn臋, to zerkn臋 w komentarz. Je艣li
uwa偶asz, 偶e to nie s膮 znaki dzia艂aj膮ce "w p艂aszczy藕nie znaku", to
zaproponuj, dok膮d mia艂yby obowi膮zywa膰.

Znaki zakazu, kt贸re obowi膮zuj膮 na jakim艣 odcinku drogi, maj膮 okre艣lon膮
w przepisach metod臋 "odwo艂ania". Zakazy wjazdu alias "zakazy ruchu"
nie maj膮. No i co z tym poczniesz? :D

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-23 16:04:00
Autor: johnkelly
On 2013-10-23 15:15, johnkelly wrote:
M贸wi臋 to na podstawie definicji znaku.

No to powodzenia :).

"Zakaz wjazdu oznacza zakaz ruchu."

To znajd藕 definicj臋 zakazu ruchu.

Z B1 jako艣 nie mam problem贸w interpretacyjnych.

Jak b臋d臋 w bibliotece i nie zapomn臋, to zerkn臋 w komentarz. Je艣li
uwa偶asz, 偶e to nie s膮 znaki dzia艂aj膮ce "w p艂aszczy藕nie znaku", to
zaproponuj, dok膮d mia艂yby obowi膮zywa膰.

Do najbli偶szego skrzy偶owania na kt贸rym nie zosta艂 powt贸rzony.

Znaki zakazu, kt贸re obowi膮zuj膮 na jakim艣 odcinku drogi, maj膮 okre艣lon膮
w przepisach metod臋 "odwo艂ania". Zakazy wjazdu alias "zakazy ruchu"
nie maj膮. No i co z tym poczniesz? :D

Nic. Zakaz wjazdu motocykli oznacza, 偶e na danej drodze obowi膮zuje zakaz ruchu motocykli. Je艣li mimo tego si臋 na niej znajdziesz masz przerypane, chyba, 偶e od strony, z kt贸rej nadjecha艂e艣 nie ma odpowiedniego znaku.

Piotr Kosewski

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Data: 2013-10-23 17:43:06
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-23 16:04, johnkelly wrote:
[...]

Gdzie to jest w przepisach?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-23 18:10:51
Autor: johnkelly
W dniu 2013-10-23 17:43, Piotr Kosewski pisze:
On 2013-10-23 16:04, johnkelly wrote:
[...]

A z jakiego powodu twierdzisz, 偶e musi by膰?

Piotr Kosewski

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Data: 2013-10-23 16:07:39
Autor: coaster
On 2013-10-23 15:05, johnkelly wrote:
Mo偶esz to robi膰 nawet ze spadochronem. Przedmiotowy znak oznacza zakaz
ruchu, nie zakaz wjazdu.

I m贸wisz to na podstawie czego?

Zamiast fantazjowania polecam "lekture uzupelniajca" autorstwa Stanislawa Sobonia: "Kodeks drogowy z komentarzem. Cz臋艣膰 II. Znaki i sygna艂y drogowe, Cz臋艣膰 2".

Na przyklad na stronie 34 w objasnieniu do znaku B-4 czytamy:
"B-4 zakaz wjazdu motocykli; znak ten oznacza _zakaz_ruchu_ motocykli".
Co jest oczywista i logiczna interpretacja. Przy przyjeciu 'pretzlowych' interpretacji znak B-41 mozna by 'zneutralizowac' wykonujac skok w dal :-P

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-10-23 15:18:08
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l4847i$tbn$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Dokonawszy przegl膮du znak贸w zakazu wynika, 偶e znaki: B1, B2, B4, B6, B7, B8 (cz臋艣ciowo), B9-B12 oraz B41 mo偶na "obej艣膰". To jest 11 znak贸w! Bior膮c pod uwag臋, 偶e lekki rower mo偶na bez problemu przenie艣膰 nawet na plecach przez zakaz... to a偶 si臋 boj臋 my艣le膰 co z tego mo偶e w pewnych sytuacjach wynikn膮膰.

Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-23 15:18:59
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-23 10:47, Leszek Karlik wrote:
[...]

Chyba niestety nie, bo nie wolno tak sobie pcha膰 motocykla po jezdni
(chyba 偶e awaria lub parkowanie) :).
No ale je艣li przed i za znakiem jest mo偶liwo艣膰 zatrzymania si臋
na chodniku i w艂膮czenia do ruchu, to rzeczywi艣cie nie ma problemu.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-23 15:26:20
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "Leszek Karlik" <leszek.karlik@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:op.w5ef0us2x6wrx9@honest-mistake...
[...]

Upss... pijany prowadz膮cy rower chodnikiem to pijany rowerzysta, pijany w parkuj膮cym samochodzie (zimny silnik) to pijany kierowca. Per analogi臋 pchaj膮cy motocykl to motocyklista a nie pieszy.
Przyk艂ady da艂em w wersji "pijany" bo takie s膮 orzeczenia s膮d贸w stwierdzaj膮ce, 偶e prowadz膮c rower jeste艣my nadal rowerzyst膮 i mamy by膰 trze藕wi w poj臋ciu PoRD. Z g贸rki to i ci臋偶ar贸wk臋 sam za zakaz przepchn臋 :).

Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-23 15:46:43
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-23 15:26, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury wrote:
Upss... pijany prowadz膮cy rower chodnikiem to pijany rowerzysta, pijany
w parkuj膮cym samochodzie (zimny silnik) to pijany kierowca. Per analogi臋
pchaj膮cy motocykl to motocyklista a nie pieszy.

Ale偶 sk膮d. Osoba znajduj膮ca si臋 poza pojazdem (w tym pchaj膮ca rower
lub motocykl) to pieszy. Pchanie po pijaku roweru po chodniku nie
jest przest臋pstwem.

R贸偶nica: "prowadzi膰" VS "pcha膰". Osoba prowadz膮ca rower na nim
jedzie, tzn. jest kieruj膮cym. Nawet je艣li jedzie odpychaj膮c si臋
od ziemii i zaliczaj膮c gleby co 5 metr贸w.

Przyk艂ady da艂em w wersji "pijany" bo takie s膮 orzeczenia s膮d贸w
stwierdzaj膮ce, 偶e prowadz膮c rower jeste艣my nadal rowerzyst膮 i mamy by膰
trze藕wi w poj臋ciu PoRD. Z g贸rki to i ci臋偶ar贸wk臋 sam za zakaz przepchn臋 :).

To poka偶 takie wyroki. Definicja pieszego w PoRD jest twarda i
przejrzysta jak butelka po w贸dce.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-23 15:54:38
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "Piotr Kosewski" <piotr.kosewski@mail.nowhere> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:5267d1cc$0$2287$65785112@news.neostrada.pl...
On 2013-10-23 15:26, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury wrote:
[...]

Pewnie w archiwum grupy sam znajdziesz :). Sprawy by艂y nag艂o艣nione przez media. Nie chodzi o to kto jest pieszym a o to, 偶e trzymaj膮c kierownic臋 roweru jeste艣 kieruj膮cym - tu rowerzyst膮. Gorzej jest z samochodami, bo jeste艣 kierowc膮 np. porz膮dkuj膮c samoch贸d. na drodze publicznej.
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-23 13:57:12
Autor: AZ
On 2013-10-23, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury <kot_bury@o2.pl> wrote:

[...]

A jak prowadze trzymajac za rame albo siodelko? ;-)

--
Artur

Data: 2013-10-23 16:03:12
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l48kjo$2h1$12@node2.news.atman.pl...
On 2013-10-23, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury <kot_bury@o2.pl> wrote:

[...]

Ceni臋 偶arty, ale sam wiesz, 偶e w tym doprowadzonym do absurdu kraju nie ma to znaczenia. Dmucha艂em ju偶 w "balonik" przy samochodzie bez ko艂a, zacisku hamulcowego i akumulatora.
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-23 14:06:37
Autor: AZ
On 2013-10-23, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury <kot_bury@o2.pl> wrote:

Ceni臋 偶arty, ale sam wiesz, 偶e w tym doprowadzonym do absurdu kraju nie ma to znaczenia. Dmucha艂em ju偶 w "balonik" przy samochodzie bez ko艂a, zacisku hamulcowego i akumulatora.

To byla kontrola drogowa wg. tych co kontrolowali?

--
Artur

Data: 2013-10-23 16:19:26
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l48l5d$2h1$13@node2.news.atman.pl...
On 2013-10-23, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury <kot_bury@o2.pl> wrote:

[...]

Albo kontrola drogowa, albo reakcja na donos spo艂eczny :). Fakt, 偶e mia艂em dwa piwa w poje藕dzie - oba zamkni臋te jeszcze. Nauczony rozmow膮 z "w艂adz膮" robi臋 taki myk, 偶e mam star膮 tzw. "lask臋" (kierownica-peda艂y) i nie mam do niej klucza przy sobie :). W drugim autku robi臋 to samo z kluczem od blokady bieg贸w. Z rowerem nie jestem taki "odwa偶ny" bo nie mam ochoty straci膰 dw贸ch kategorii prawa jazdy za prowadzenie roweru po jednym piwie. Wi臋kszo艣膰 europejczyk贸w zostawia samoch贸d i jedzie na jedno, dwa piwa rowerem lub idzie pieszo, nas demokratycznie trzymaj膮 za "mord臋". Pijany "w trzy dupy" pieszy jest Ok jak nie rozrabia, rowerzysta prowadz膮cy rower po piwie to zagro偶enie dla....  no w艂a艣nie, dla kogo?
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-23 16:29:07
Autor: johnkelly
W dniu 2013-10-23 16:19, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury pisze:

[...]

Stanowi zagro偶enie dla moralno艣ci publicznej. Zamiast kulturalnie wsi膮艣膰 do samochodu i tak wraca膰 do domu, szlaja si臋 pijaczyna rowerem i sieje zgorszenie.

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Data: 2013-10-23 16:46:43
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "johnkelly" <stara@maciejrozalski.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l48mfm$pok$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Nie pomy艣la艂em o tym Ma膰ku :).  Rozwijaj膮c dalej teori臋 to 偶ule w parku "przyjmuj膮 krew Pana", pij膮c alpagi, ku chwale Ko艣cio艂a Rzymsko-Katolickiego.  Wredne menele pij膮ce piwo "na trawie" to satani艣ci ;).  Miewam ciekawe przypadki w 偶yciu jak na przyk艂ad pr贸ba skucia go艣cia, kt贸ry sam powiedzia艂, 偶e system go 艣ciga mimo odsiedzenia wyroku (kto艣 nie wykasowa艂 info w systemie) - uda艂o mi si臋 wym贸c na patrolu Policji uszanowanie tego cz艂owieka :). Nasze polskie poj臋cie moralno艣ci, kultury, uszanowania pogl膮d贸w jest niestety na poziomie Alkaidy. Prawo mamy do "D", str贸偶e prawa to albo "przyg艂upy" albo dostosowuj膮cy si臋 do koleg贸w.

Dla jasno艣ci to moje nawi膮zanie do wiary nie mia艂o nikogo urazi膰 a tylko pokaza膰 mo偶liw膮 interpretacj臋 "spo偶ycia".
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-23 17:07:56
Autor: johnkelly
W dniu 2013-10-23 16:46, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury pisze:

[...]

Prawo jest wystarczaj膮co sensowne, przynajmniej je艣li chodzi o ruch drogowy, tyle 偶e (jak sam wspominasz) kiepsko jest z jego znajomo艣ci膮 u str贸偶贸w wszelkich szczebli. Jak si臋 czasem czyta ferowane wyroki, typu osiemdziesi臋ciokilku letnia letnia babcia o kulach wtarguj膮ca na pasach pod samoch贸d to si臋 cz艂owiek zastanawia nad z艂o偶eniem podejrzenia pope艂nienia przest臋pstwa polegaj膮cego na wy艂udzeniu dokumentu po艣wiadczaj膮cego uprawnienia do kierowania pojazdu, bo to nie jest mo偶liwe, by bieg艂y, prokurator czy s臋dzia mieli elementarne poj臋cie o PORD chocia偶 na poziomie przeci臋tnego kierowcy.

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Data: 2013-10-23 17:46:37
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "johnkelly" <stara@maciejrozalski.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l48oog$saf$1@node1.news.atman.pl...
[...]

R贸偶nie to bywa :). Widzia艂em go艣cia o kuli prze艂a偶膮cego przez tory tramwajowe przed tramwajem (miejsce niedozwolone). Na pytanie " Co o jedn膮 n贸偶k臋 jeszcze za du偶o?" warkn膮艂, 偶e jest inwalid膮 i nie musi... Zastanowi艂em si臋 czy pierwsz膮 nog臋 te偶 tak straci艂, bo jest pieszym i nie musi... a my my z podatk贸w mu rent臋 p艂acimy. Masz 100% racji co do wiedzy i kompetencji str贸偶贸w prawa, s臋dzi贸w i ca艂ej tej otoczki. Nie zgodz臋 si臋 jednak, ze wsp贸艂czesne prawo jest bardziej sensowne i zrozumia艂e od prawa stanowionego za "komuny", a opartego na prawie przedwojennym. Jeszcze dziesi膮t lat temu wystarczy艂o zna膰 Kodeks Drogowy a dzi艣...? PoRD + Rozporz膮dzenie o ... + Rozporz膮dzenie o ... + .... . Z Kodeksami Drogowymi by艂em "za pan brat" od ko艅ca lat sze艣膰dziesi膮tych. Zrobi艂em Kart臋 Rowerow膮, potem dwie kategorie Prawa Jazdy... Teraz nawet w kwestii znak贸w zakazu i oczywistej logiki prawo mnie zaskakuje. Straci艂em zaufanie do prawa stanowionego i jego orzekania. Ograniczam pr臋dko艣膰 w tunelu Wis艂ostrady 70/50 by jad膮c przez tunel w Sztokholmie podnie艣膰 j膮 50/80 lub nawet 100.  Widz臋 na co dzie艅 chciejstwo pieszych, rowerzyst贸w, motocyklist贸w, kierowc贸w osob贸wek, dostawczak贸w, TIR-贸w ....  B臋d膮c pieszym, rowerzyst膮, kierowc膮 osob贸wki i ci臋偶ar贸wki (singla) z nikim si臋 w 100% nie zgadzam i nie widz臋 powodu by broni膰 "kolegi" z tej czy innej grupy tylko dla tego bo jest pieszym, rowerzyst膮 lub kierowc膮.
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-23 16:29:29
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury" <kot_bury@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:l48lu4$f8h$1@node2.news.atman.pl...

On 2013-10-23, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury <kot_bury@o2.pl> wrote:

[...]

-- Pozdrawiam
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Jeszcze taka uwaga. Jad膮c na piwo samochodem zostawi臋 go i wr贸c臋 taks贸wk膮. Jad膮c rowerem nie zostawi臋 go bo co najwy偶ej dnia nast臋pnego ram臋 b臋d膮 mia艂 przypi臋t膮 do "s艂upka" :).
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-23 17:51:59
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-23 16:03, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury wrote:
Ceni臋 偶arty, ale sam wiesz, 偶e w tym doprowadzonym do absurdu kraju nie
ma to znaczenia. Dmucha艂em ju偶 w "balonik" przy samochodzie bez ko艂a,
zacisku hamulcowego i akumulatora.

Kraj absurd贸w to jedno. Niezbyt wyedukowana policja (szczeg贸lnie
na prowincji, gdzie pijany rowerzy艣ci s膮 problemem naprawd臋), to
drugie.

Ale wyroki s膮dowe to co艣 zupe艂nie innego.
W Polsce aktualne jest wci膮偶 domniemanie niewinno艣ci. Policjant
oczywi艣cie mo偶e zatrzyma膰 pijaka opartego o rower albo kogo艣,
kto po piwku myje tapicerk臋. Taka jest w艂a艣nie rola Policji.
Tyle 偶e potem s膮d musi UDOWODNI膯, 偶e ten kto艣 prowadzi艂 pojazd.
Tego typu sprawy s膮 powszechne, jest sporo 藕r贸de艂 online i w
literaturze. Jest nawet jaki艣 serwis po艣wi臋cony tematyce
(jazdapopijanemu.pl).

Osobn膮 kwesti膮 jest to, 偶e AFAIK osoby je偶d偶膮ce po pijaku na rowerze to
w Polsce cz臋sto recydywi艣ci, wie艣niacy i alkoholicy. By膰 mo偶e
tacy ludzie rzadko pr贸buj膮 si艂 w s膮dzie :).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-23 17:53:42
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "Piotr Kosewski" <piotr.kosewski@mail.nowhere> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:5267ef27$0$2283$65785112@news.neostrada.pl...
Ale wyroki s膮dowe to co艣 zupe艂nie innego.
W Polsce aktualne jest wci膮偶 domniemanie niewinno艣ci.

Jako艣 w praktyce tego nie widz臋. Areszty wydobywcze i inne takie...

Policjant oczywi艣cie mo偶e zatrzyma膰 pijaka opartego o rower albo kogo艣,
kto po piwku myje tapicerk臋. Taka jest w艂a艣nie rola Policji.

Rol膮 Policjanta jest 艣wiadoma ocena sytuacji a nie naganianie bez sensu klient贸w s膮dom.

Osobn膮 kwesti膮 jest to, 偶e AFAIK osoby je偶d偶膮ce po pijaku na rowerze to
w Polsce cz臋sto recydywi艣ci, wie艣niacy i alkoholicy. By膰 mo偶e
tacy ludzie rzadko pr贸buj膮 si艂 w s膮dzie :).

Tu musz臋 poprze膰 Kr贸lestwo Szwecji, kt贸re zapisuje ka偶d膮 wizyt臋 obywatela w monopolu :). Zanim pojedziesz po pijaku, to ze statystyki wizyt w monopolu "odwyk": przymusowy zaliczysz :).

Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-23 19:58:00
Autor: Shrek
On 2013-10-23 17:51, Piotr Kosewski wrote:

[...]

Nie prawda - nie jest rol膮 policji zatrzymywanie losowo wybranych ludzi, bo mo偶e w s膮dzie uda si臋 ich za co艣 skaza膰. Rola policji jest opisana w ustawie i na 100% nie jest tam napisane, 偶e rol膮 policji jest fabrykowa膰 przest臋pstwa i wykroczenia.

Tyle 偶e potem s膮d musi UDOWODNI膯, 偶e ten kto艣 prowadzi艂 pojazd.

I zn贸w nie prawda - udowodnienie winy to rola prokuratora. S膮d ma by膰 niezawis艂y i obiektywny, a wi臋c z zasady nie ma on udowodni膰 winy, a oceni膰 dowody. A je艣li ma w膮tpliwo艣ci to je rozstrzygn膮膰 na korzy艣膰 oskar偶onego.

Shrek.

Data: 2013-10-23 16:05:09
Autor: johnkelly
W dniu 2013-10-23 15:46, Piotr Kosewski pisze:
On 2013-10-23 15:26, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury wrote:
[...]

:).

To poka偶 takie wyroki. Definicja pieszego w PoRD jest twarda i
przejrzysta jak butelka po w贸dce.

Ale s臋dziowie s膮 r贸偶nej jako艣ci.

Piotr Kosewski

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Data: 2013-10-24 21:02:15
Autor: Leszek Karlik
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach
On Wed, 23 Oct 2013 15:26:20 +0200, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury  <kot_bury@o2.pl> wrote:

[...]
Upss... pijany prowadz膮cy rower chodnikiem to pijany rowerzysta, pijany  w parkuj膮cym samochodzie (zimny silnik) to pijany kierowca.

Nie, to nieprawda.

[...]

Ponownie, to nieprawda.

"W  pi艣miennictwie  za  prowadz膮cego  pojazd  uwa偶a  si臋 tego,  kto   bezpo艣rednio
w艂ada  moc膮 silnika  oraz  nadaje  pojazdowi  ruch  i  kierunek. Wskazuje   si臋,  ze
prowadzi膰 pojazd  znaczy  nie  tylko  obs艂ugiwa膰 uk艂ad  kierowniczy,   lecz  tak偶e
wszystkie  podstawowe mechanizmy  maj膮ce  bezpo艣redni  wp艂yw  na  jazd臋,   z  tym
偶e  w  wypadku,  gdy  kilka  os贸b obs艂uguje te urz膮dzenia, to  wsp贸艂uczestnicz膮 one
w prowadzeniu pojazdu."

"Warunkiem uznania osoby za prowadz膮c膮 pojazd jest to, by pojazd znajdowa艂  si臋
w  ruchu  鈥  poprzez  wprawienie  go  w  ruch  (lub  tak偶e  utrzymywanie   go  w  ruchu),  przy
pomocy  w艂a艣ciwego  mu  mechanizmu,  a  wi臋c  nie  jest  nim  popychanie   pojazdu
mechanicznego  czy  te偶 prowadzenie  go  bez  u偶ycia  mechanizmu  takiego   pojazdu  przez
pieszego. Sytuacji, gdy znajduj膮cy si臋 w stanie nietrze藕wo艣ci sprawca,  chc膮c uruchomi膰
silnik pojazdu mechanicznego (motoru), pcha go na pewnym odcinku drogi  si艂膮 w艂asnych
mi臋艣ni,  nie  stanowi  podstawy  do  uznania  takiego  zachowania  za   prowadzenie  pojazdu
mechanicznego."

"Samo  zaj臋cie  przez  nietrze藕wego kierowc臋 miejsca za kierownic膮 pojazdu  mechanicznego,
kt贸rego jeszcze nie uruchomiono nie jest  prowadzeniem."

(Dorota Mocarska, Instytut Prawa, "Kierowanie a prowadzenie pojazdu  mechanicznego
w 艣wietle znamion przest臋pstwa z art. 178 a k.k. oraz wykroczenia z art.  87 k.w.")

To, 偶e jakie艣 niedouczone s膮dy orzeka艂y inaczej to tylko kwestia  posiadania kiepskiego
prawnika i powinno zosta膰 odwo艂ane w apelacji, orzecznictwo SN jest  jednoznaczne.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2013-10-25 18:04:21
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach
Leszku odpowiem Ci skr贸towo. Cytowana publikacja i orzecznictwo SN to tylko interpretacja (wyk艂adnia) prawa nie obliguj膮ca innych s膮d贸w do takiego orzecznictwa, chocia偶 orzecznictwo SN powinno stanowi膰 pewn膮 zalecan膮 wyk艂adni臋. Niestety rzeczywisto艣膰 jest cz臋sto zupe艂nie inna. Zgadzam si臋 w wi臋kszo艣ci z Twoj膮 wypowiedzi膮 ale nikomu kto ma prawo jazdy nie poleci艂 bym si臋 ni膮 sugerowa膰. Przyczyna jest prosta: nasze prawo administracyjne (o ile go nie zmieniono) m贸wi, 偶e osoba, kt贸rej zatrzymano prawo jazdy na czas d艂u偶y ni偶 rok musi zdawa膰 ponowny egzamin. Prawo jazdy zatrzymuje policja w momencie pope艂nienia czynu zagro偶onego jego utrat膮, na wokand臋 mo偶na czeka膰 i ponad rok, zostaje si臋 uniewinnionym i urz膮d prawka nie zwraca!!! Prawo administracyjne nie rozr贸偶nia faktu zasadnego i niezasadnego zatrzymania prawa jazdy a tylko okres jego zatrzymania. W momencie kiedy policja zatrzyma Ci prawko i zg艂osi to do wydzia艂u komunikacji zaczyna biec okres jednego roku, w kt贸rym mo偶esz je odzyska膰 bez ponownego egzaminu. Straszne to i niesprawiedliwe, ale o ile wiem dzia艂a nadal. W mi臋dzyczasie mo偶esz straci膰 prac臋 o ile wymaga posiadania prawka itd. Nikt mnie w tym durnym kraju obecni nie przekona nie tylko do jazdy, ale nawet prowadzenia roweru po piwie i nie wa偶ne czy po drodze, chodniku, czy mazurskim le艣nym dukcie. W Karwicy (Mazury) ograniczyli wolno艣膰 ksi臋dzu za jazd臋 rowerem "po pijaku" przez las. Nie powiem efekt wychowawczy by艂 na ca艂膮 okolic臋, bo miejscowi i po piwie i po litrze bali si臋  porusza膰 nie tylko na rowerze ale i z rowerem. Reasumuj膮c poda艂e艣 s艂uszne przyk艂ady ale w tym kraju nikt nie zagwarantuje obywatelowi takich zachowa艅 przedstawicieli w艂adzy ani co gorsze takie orzecznictwa s膮d贸w.
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-23 10:53:44
Autor: JDX
On 2013-10-23 09:24, Piotr Kosewski wrote:
[...]
[...]
Ale o jakiej definicji m贸wisz? Bo we wspomnianym rozporz膮dzeniu opis w/w
znak贸w wyglada mniej wi臋cej tak: "Znak B-NN 鈥瀦akaz wjazdu XXX鈥 oznacza
zakaz ruchu XXX."

1. Znak B-2 鈥瀦akaz wjazdu鈥 oznacza zakaz
wjazdu pojazd贸w na drog臋 lub jezdni臋 od strony jego
umieszczenia; zakaz dotyczy r贸wnie偶 kolumn pieszych
oraz je藕d藕c贸w i poganiaczy.
Tzn. je艣li kto艣 ma dzia艂k臋 po艂o偶on膮 przy ulicy jednokierunkowej
"zamkni臋tej" znakami D-3 i B-2 to musi doje偶d偶a膰 do niej od strony znaku
D-3 ale wyje偶d偶a膰 mo偶e ju偶 wedle uznania? Bo z 7 lat temu mia艂em
sytuacj臋 gdy na ulicy kt贸r膮 doje偶d偶a艂em do roboty w ci膮gu dnia (czyli
gdy by艂em w robocie) postawiono znak B-2 i rozpocz臋to jakie艣 roboty na
ulicy. Nie mia艂em o tym poj臋cia i oczywi艣cie musia艂em si臋 t艂umaczy膰
policjantowi 偶e ja tutaj po s膮siedzku pracuj臋. :-D Aczkolwiek to dosy膰
dawno temu by艂o i by膰 mo偶e 藕le zapami臋ta艂em znak, tzn. postawiono tam
B-1 a nie B-2.

Data: 2013-10-22 22:24:49
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

Piotrze odnosz臋 wra偶enie, 偶e wymieni艂e艣 znaki zakazu, kt贸re odwo艂uje skrzy偶owania lub znak ich ko艅ca. Pozosta艂e znaki zakazu odwo艂uje tylko skrzy偶owanie. Osobn膮 spraw膮 s膮 oczywi艣cie zakazy strefowe te偶 odwo艂ywane znakiem (tablic膮).
Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-10-23 03:55:10
Autor: JDX
On 2013-10-22 22:24, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury wrote:

[...]
Przyda艂aby si臋 jaka艣 podstawa prawna. R贸wnie偶 tak mi si臋 wydawa艂o,
jednak nabra艂em w膮tpliwo艣ci gdy przejrza艂em rozdzia艂 "znaki zakazu"
(paragrafy 15-34) rozporz膮dzenia
(http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021701393) gdzie
rzeczywi艣cie w par. 32 ust. 2 m贸wi si臋 tylko o 8 znakach zakazu (a nie 9
tak jak napisa艂 Piotr) kt贸re s膮 odwo艂ywane przez najbli偶sze
skrzy偶owanie. Z drugiej strony, gdy tak sobie je偶d偶臋 艣cie偶k膮 wzd艂u偶
drogi na kt贸rej obowi膮zuje zakaz ruchu rower贸w to widz臋, 偶e B-9 jest
konsekwentnie powtarzany za ka偶dym skrzy偶owaniem. A nawet w takiej
sytuacji: http://tnij.org/277k (chodniki po obu stronach jezdni s膮
oznaczone znakiem C-13/16 w wersji "segregated").

Data: 2013-10-23 09:05:32
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-10-23 03:55, JDX wrote:
[...]

Do listy 8 znak贸w z przepisu doda艂em B-23 "zakaz zawracania", kt贸ry
obowi膮zuje do najbli偶szego skrzy偶owania. Oczywi艣cie powinienem doda膰,
偶e "w艂膮cznie". M贸j b艂膮d.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-10-23 09:08:58
Autor: Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury
Dziwne kombinacje znak贸w na 艣cie偶kach

U偶ytkownik "JDX" <jdx@onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:52672c83$0$2287$65785112@news.neostrada.pl...
On 2013-10-22 22:24, Jaros艂aw Augustyniak vel Kot Bury wrote:

[...]

 par. 32 ust. 2  m贸wi tylko o 8 znakach co nie oznacza, 偶e inne zapisy naszego prawa, zamieszczone w innych aktach prawnych, nie odnosz膮 si臋 do pozosta艂ych znak贸w zakazu. Nie mam czasu szuka膰 ale nie wierz臋, 偶e nasi "nawiedzeni" prawodawcy "zapomnieli" odwo艂a膰 zakazy lub przyj臋li teori臋 artka zostawiaj膮c furtk臋 do 艂amania zakaz贸w.

 -- Pozdrawiam