Data: 2012-06-18 09:59:06 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa | |
Hej, Jest sobie Aprilia RX125 rocznik 1996. Po zalaniu do pe³na jed¼i bez ¿adnych problemów. Jednak gdy w baku zostaje oko³o 3L (czyli mniej wiêcej moment kiedy powinno siê prze³±czyæ kranik na RES) motocykl przestaje jechaæ. Po wypiêciu wê¿yka z ga¼nika zarówno w pozycji RES jak i ON paliwo leci bez problemów. ¯eby odpaliæ musia³em po³o¿yæ go na jednym a pó¼niej na drugim boku. Po takiej akcji odpali³ bez problemów i po dojechaniu na stacje wesz³o 7,5L (bak powinien mieæ 10L). Zanim wpadli¶my na pomys³ z przek³adaniem motocykla na bok najpierw mordowali¶my siê pó³torej godziny z wymian± ¶wiec i sprawdzaniem wszystkiego naoko³o - bo przecie¿ paliwo sika³o w ka¿dej pozycji kranika... Co powiniennem sprawdziæ w pierwszej kolejno¶ci? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-06-18 17:14:47 | |
Autor: Ivam | |
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa | |
U¿ytkownik "Piotr Klimek" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrn.pl.jttuv9.8f7.usenet@piko.homelinux.net...
Co powiniennem sprawdziæ w pierwszej kolejno¶ci? Ja najpierw sprawdzilbym odpowietrzenie baku - to potrafi dawac bardzo rozne, dziwne objawy. Potem kranik - nie wiem czy tam nie ma podcisnieniowego, jesli jest to trzebaby go rozebrac i sprawdzic co jak. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upo¶ledzonych Umys³owo |
|
Data: 2012-06-18 18:06:14 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa | |
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 17:14:47 +0200) ktos podajacy sie za Ivam
wyklawiaturowal co nastepuje: Co powiniennem sprawdziæ w pierwszej kolejno¶ci? Kranik jest zwyk³y grawitacyjny, w pozycjach ON i RES leci paliwo porz±dnym strumieniem, na OFF nie leci, wiêc tutaj nie widze problemu. Odpowietrzenie baku jest w korku, próbowa³em odpalaæ te¿ z otwartym wlewem i nic to nie zmienia³o - tzn nie odpala³. Chyba, ¿e nie do koñca rozumiem jak dzia³a odpowietrzenie i nale¿y je sprawdziæ jako¶ inaczej. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-06-18 21:50:09 | |
Autor: Ivam | |
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa | |
U¿ytkownik "Piotr Klimek" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrn.pl.jturgp.8f7.usenet@piko.homelinux.net...
Kranik jest zwyk³y grawitacyjny, w pozycjach ON i RES leci paliwo Wez podstaw jakies naczynie, ktorym mozna mierzyc bezproblemowo i sprawdz czy przeplyw drastycznie nie maleje. I czy w pozycji RES przypadkiem nie leci przez 15 sekund i przestaje. Pomagajace przechyly sugeruja ze paliwo sie przelewa po baku i go po prostu nie masz w jednej czesci - w MZ'tach tak bylo;) Odpowietrzenie baku jest w korku, próbowa³em odpalaæ te¿ z otwartym wlewem Czyli nie odpowietrzenie. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upo¶ledzonych Umys³owo |
|
Data: 2012-06-19 06:33:46 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa | |
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 21:50:09 +0200) ktos podajacy sie za Ivam
wyklawiaturowal co nastepuje: Kranik jest zwyk³y grawitacyjny, w pozycjach ON i RES leci paliwo OK, sprawdzê to. Pomagajace przechyly sugeruja ze paliwo sie przelewa po baku i go po prostu nie masz w jednej czesci - w MZ'tach tak bylo;) Bak jest faktycznie podzielony na dwie czê¶ci, mo¿e to faktycznie to i niepotrzebnie szukam dziury w ca³ym. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-06-19 17:15:26 | |
Autor: Sir Piernik | |
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa | |
Piotr Klimek pisze:
....>8 Pomagajace przechyly sugeruja ze paliwo sie przelewa po baku i go po prostu Aby to sprawdzic polecam stary harcerski sposob :) Otworz bak, przyloz dziob do wlotka i dmuchaj. Odrazu zorientujesz sie czy leci powietrze czy paliwo. Przynajmniej w XJ tak mi dzialalo :) Pozdrawiam Sir Piernik Betvelwe |
|
Data: 2012-06-20 07:01:36 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa | |
Dnia (Tue, 19 Jun 2012 17:15:26 +0200) ktos podajacy sie za Sir Piernik
wyklawiaturowal co nastepuje: ...>8 Sorry, ale nie rozumiem co mam zrobiæ... Sprobujesz wyt³umaczyæ raz jeszcze? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-06-20 16:29:59 | |
Autor: __Maciek | |
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa | |
Wed, 20 Jun 2012 07:01:36 +0000 (UTC) Piotr Klimek
<usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisa³: Sorry, ale nie rozumiem co mam zrobiæ... Sprobujesz wyt³umaczyæ raz Pewnie chodzi³o mu o to ¿e masz hermetycznie po³±czyæ swoje usta z wlewem paliwa (cz³owiek ma dobre, du¿e uszczelki :-) ) i w³asnop³ucnie wytworzyæ nadci¶nienie w zbiorniku. Po tym jak ³atwo to nadci¶nienie bêdzie znikaæ, rozpoznasz czy zbiornik wylewa paliwo czy wydmuchuje powietrze. Tak mnie siê wydawa, ale niech autor zweryfikuje. |
|
Data: 2012-06-20 17:46:43 | |
Autor: Sir Piernik | |
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa | |
Maciek pisze:
....>8 Pewnie chodzi³o mu o to ¿e masz hermetycznie po³±czyæ swoje usta z Dokladnie tak jak piszesz, tyle ze dodatkowym wskaznikiem sa efekty akustyczne. Jesli leci do gaznika powietrze to slychac syk :) Pozdrawiam Sir Piernik Betvelwe |
|
Data: 2012-06-21 06:26:24 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa | |
Dnia (Wed, 20 Jun 2012 17:46:43 +0200) ktos podajacy sie za Sir Piernik
wyklawiaturowal co nastepuje: Pewnie chodzi³o mu o to ¿e masz hermetycznie po³±czyæ swoje usta z Dzieki, teraz wszystko jasne. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-06-18 21:47:30 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa | |
U¿ytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrn.pl.jttuv9.8f7.usenetpiko.homelinux.net... Co powiniennem sprawdziæ w pierwszej kolejno¶ci? masz za³o¿ony filtr paliwa na wê¿yku? Je¶li tak to czy siatkowy, czy papierowy? Je¶li papierowy - wymieñ na siatkowy. Je¶li siatkowy, zdemontuj i sprawdz, czy sytuacja sie powtórzy. (ma³o paliwa = ma³e cisnienie. Filtr paliwa = wiêkszy opór przep³ywu, filtr papierowy = jeszcze wiêkszy opór) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N Sprzedam Volvo FL618 z zabudow± ¶mieciarki 18m3 |
|
Data: 2012-06-19 06:31:33 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa | |
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 21:47:30 +0200) ktos podajacy sie za Kuba (aka cita)
wyklawiaturowal co nastepuje: Co powiniennem sprawdziæ w pierwszej kolejno¶ci? Jest filtr za³o¿ony (siatkowy), którego chyba oryginalnie byæ nie powinno. Nawet wymienia³em go na nowy, jaki¶ uniwersalny. Jak zjemowa³em wê¿yk od strony ga¼nika to paliwo przechodzi³o przez ten filtr i sika³o porz±dnym strumieniem. Niemniej jednak spróbuje zdemontowaæ filtr - dziêki za pomys³. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|