Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa

Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa

Data: 2012-06-18 09:59:06
Autor: Piotr Klimek
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa

Hej,
Jest sobie Aprilia RX125 rocznik 1996. Po zalaniu do pe³na jed¼i bez
¿adnych problemów. Jednak gdy w baku zostaje oko³o 3L (czyli mniej wiêcej
moment kiedy powinno siê prze³±czyæ kranik na RES) motocykl przestaje
jechaæ. Po wypiêciu wê¿yka z ga¼nika zarówno w pozycji RES jak i ON paliwo
leci bez problemów. ¯eby odpaliæ musia³em po³o¿yæ go na jednym a pó¼niej
na drugim boku. Po takiej akcji odpali³ bez problemów i po dojechaniu na
stacje wesz³o 7,5L (bak powinien mieæ 10L). Zanim wpadli¶my na pomys³ z
przek³adaniem motocykla na bok najpierw mordowali¶my siê pó³torej godziny
z wymian± ¶wiec i sprawdzaniem wszystkiego naoko³o - bo przecie¿ paliwo
sika³o w ka¿dej pozycji kranika... Co powiniennem sprawdziæ w pierwszej kolejno¶ci?

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-06-18 17:14:47
Autor: Ivam
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa
U¿ytkownik "Piotr Klimek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrn.pl.jttuv9.8f7.usenet@piko.homelinux.net...
Co powiniennem sprawdziæ w pierwszej kolejno¶ci?

Ja najpierw sprawdzilbym odpowietrzenie baku - to potrafi dawac bardzo rozne, dziwne objawy. Potem kranik - nie wiem czy tam nie ma podcisnieniowego, jesli jest to trzebaby go rozebrac i sprawdzic co jak.


--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upo¶ledzonych Umys³owo

Data: 2012-06-18 18:06:14
Autor: Piotr Klimek
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 17:14:47 +0200) ktos podajacy sie za Ivam
wyklawiaturowal co nastepuje:

Co powiniennem sprawdziæ w pierwszej kolejno¶ci?

Ja najpierw sprawdzilbym odpowietrzenie baku - to potrafi dawac bardzo rozne, dziwne objawy. Potem kranik - nie wiem czy tam nie ma podcisnieniowego, jesli jest to trzebaby go rozebrac i sprawdzic co jak.

Kranik jest zwyk³y grawitacyjny, w pozycjach ON i RES leci paliwo
porz±dnym strumieniem, na OFF nie leci, wiêc tutaj nie widze problemu.

Odpowietrzenie baku jest w korku, próbowa³em odpalaæ te¿ z otwartym wlewem
i nic to nie zmienia³o - tzn nie odpala³. Chyba, ¿e nie do koñca rozumiem jak dzia³a
odpowietrzenie i nale¿y je sprawdziæ jako¶ inaczej.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-06-18 21:50:09
Autor: Ivam
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa
U¿ytkownik "Piotr Klimek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrn.pl.jturgp.8f7.usenet@piko.homelinux.net...
Kranik jest zwyk³y grawitacyjny, w pozycjach ON i RES leci paliwo
porz±dnym strumieniem, na OFF nie leci, wiêc tutaj nie widze problemu.

Wez podstaw jakies naczynie, ktorym mozna mierzyc bezproblemowo i sprawdz czy przeplyw drastycznie nie maleje. I czy w pozycji RES przypadkiem nie leci przez 15 sekund i przestaje.

Pomagajace przechyly sugeruja ze paliwo sie przelewa po baku i go po prostu nie masz w jednej czesci - w MZ'tach tak bylo;)

Odpowietrzenie baku jest w korku, próbowa³em odpalaæ te¿ z otwartym wlewem
i nic to nie zmienia³o - tzn nie odpala³.

Czyli nie odpowietrzenie.


--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upo¶ledzonych Umys³owo

Data: 2012-06-19 06:33:46
Autor: Piotr Klimek
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 21:50:09 +0200) ktos podajacy sie za Ivam
wyklawiaturowal co nastepuje:

Kranik jest zwyk³y grawitacyjny, w pozycjach ON i RES leci paliwo
porz±dnym strumieniem, na OFF nie leci, wiêc tutaj nie widze problemu.

Wez podstaw jakies naczynie, ktorym mozna mierzyc bezproblemowo i sprawdz czy przeplyw drastycznie nie maleje. I czy w pozycji RES przypadkiem nie leci przez 15 sekund i przestaje.

OK, sprawdzê to.
Pomagajace przechyly sugeruja ze paliwo sie przelewa po baku i go po prostu nie masz w jednej czesci - w MZ'tach tak bylo;)

Bak jest faktycznie podzielony na dwie czê¶ci, mo¿e to faktycznie to i
niepotrzebnie szukam dziury w ca³ym. --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-06-19 17:15:26
Autor: Sir Piernik
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa
Piotr Klimek pisze:
....>8
Pomagajace przechyly sugeruja ze paliwo sie przelewa po baku i go po prostu
nie masz w jednej czesci - w MZ'tach tak bylo;)

Bak jest faktycznie podzielony na dwie czê¶ci, mo¿e to faktycznie to i
niepotrzebnie szukam dziury w ca³ym.

Aby to sprawdzic polecam stary harcerski sposob :)
Otworz bak, przyloz dziob do wlotka i dmuchaj. Odrazu zorientujesz sie czy leci powietrze czy paliwo.
Przynajmniej w XJ tak mi dzialalo :)

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2012-06-20 07:01:36
Autor: Piotr Klimek
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa
Dnia (Tue, 19 Jun 2012 17:15:26 +0200) ktos podajacy sie za Sir Piernik
wyklawiaturowal co nastepuje:

...>8
Pomagajace przechyly sugeruja ze paliwo sie przelewa po baku i go po prostu
nie masz w jednej czesci - w MZ'tach tak bylo;)

Bak jest faktycznie podzielony na dwie czê¶ci, mo¿e to faktycznie to i
niepotrzebnie szukam dziury w ca³ym.

Aby to sprawdzic polecam stary harcerski sposob :)
Otworz bak, przyloz dziob do wlotka i dmuchaj. Odrazu zorientujesz sie czy leci powietrze czy paliwo.
Przynajmniej w XJ tak mi dzialalo :)

Sorry, ale nie rozumiem co mam zrobiæ... Sprobujesz wyt³umaczyæ raz
jeszcze?


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-06-20 16:29:59
Autor: __Maciek
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa
Wed, 20 Jun 2012 07:01:36 +0000 (UTC) Piotr Klimek
<usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisa³:

Sorry, ale nie rozumiem co mam zrobiæ... Sprobujesz wyt³umaczyæ raz
jeszcze?

Pewnie chodzi³o mu o to ¿e masz hermetycznie po³±czyæ swoje usta z
wlewem paliwa (cz³owiek ma dobre, du¿e uszczelki :-) ) i w³asnop³ucnie
wytworzyæ nadci¶nienie w zbiorniku. Po tym jak ³atwo to nadci¶nienie
bêdzie znikaæ, rozpoznasz czy zbiornik wylewa paliwo czy wydmuchuje
powietrze. Tak mnie siê wydawa, ale niech autor zweryfikuje.

Data: 2012-06-20 17:46:43
Autor: Sir Piernik
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa
Maciek pisze:
....>8
Pewnie chodzi³o mu o to ¿e masz hermetycznie po³±czyæ swoje usta z
wlewem paliwa (cz³owiek ma dobre, du¿e uszczelki :-) ) i w³asnop³ucnie
wytworzyæ nadci¶nienie w zbiorniku. Po tym jak ³atwo to nadci¶nienie
bêdzie znikaæ, rozpoznasz czy zbiornik wylewa paliwo czy wydmuchuje
powietrze. Tak mnie siê wydawa, ale niech autor zweryfikuje.

Dokladnie tak jak piszesz, tyle ze dodatkowym wskaznikiem sa efekty akustyczne.
Jesli leci do gaznika powietrze to slychac syk :)

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2012-06-21 06:26:24
Autor: Piotr Klimek
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa
Dnia (Wed, 20 Jun 2012 17:46:43 +0200) ktos podajacy sie za Sir Piernik
wyklawiaturowal co nastepuje:

Pewnie chodzi³o mu o to ¿e masz hermetycznie po³±czyæ swoje usta z
wlewem paliwa (cz³owiek ma dobre, du¿e uszczelki :-) ) i w³asnop³ucnie
wytworzyæ nadci¶nienie w zbiorniku. Po tym jak ³atwo to nadci¶nienie
bêdzie znikaæ, rozpoznasz czy zbiornik wylewa paliwo czy wydmuchuje
powietrze. Tak mnie siê wydawa, ale niech autor zweryfikuje.

Dokladnie tak jak piszesz, tyle ze dodatkowym wskaznikiem sa efekty akustyczne.
Jesli leci do gaznika powietrze to slychac syk :)

Dzieki, teraz wszystko jasne.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-06-18 21:47:30
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa

U¿ytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrn.pl.jttuv9.8f7.usenetpiko.homelinux.net...
Co powiniennem sprawdziæ w pierwszej kolejno¶ci?


masz za³o¿ony filtr paliwa na wê¿yku?

Je¶li tak to czy siatkowy, czy papierowy?
Je¶li papierowy - wymieñ na siatkowy.
Je¶li siatkowy, zdemontuj i sprawdz, czy sytuacja sie powtórzy.

(ma³o paliwa = ma³e cisnienie. Filtr paliwa = wiêkszy opór przep³ywu, filtr papierowy = jeszcze wiêkszy opór)


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudow± ¶mieciarki 18m3

Data: 2012-06-19 06:31:33
Autor: Piotr Klimek
Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa
Dnia (Mon, 18 Jun 2012 21:47:30 +0200) ktos podajacy sie za Kuba (aka cita)
wyklawiaturowal co nastepuje:

Co powiniennem sprawdziæ w pierwszej kolejno¶ci?


masz za³o¿ony filtr paliwa na wê¿yku?

Je¶li tak to czy siatkowy, czy papierowy?
Je¶li papierowy - wymieñ na siatkowy.
Je¶li siatkowy, zdemontuj i sprawdz, czy sytuacja sie powtórzy.

(ma³o paliwa = ma³e cisnienie. Filtr paliwa = wiêkszy opór przep³ywu, filtr papierowy = jeszcze wiêkszy opór)

Jest filtr za³o¿ony (siatkowy), którego chyba oryginalnie byæ nie powinno. Nawet
wymienia³em go na nowy, jaki¶ uniwersalny. Jak zjemowa³em wê¿yk od strony
ga¼nika to paliwo przechodzi³o przez ten filtr i sika³o porz±dnym
strumieniem. Niemniej jednak spróbuje zdemontowaæ filtr - dziêki za
pomys³.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Dziwne objawy przy po³owie zbiornika paliwa

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona