Data: 2014-11-09 10:28:16 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
Niech mi ktoś kumaty powie do czego są otwory w ramie zaznaczone na
zdjęciach: http://voila.pl/index.php?f=1803052 http://voila.pl/index.php?f=1803053 -- Jacek |
|
Data: 2014-11-09 10:44:52 | |
Autor: A | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
Jacek Maciejewski wrote:
Niech mi ktoś kumaty powie do czego są otwory w ramie zaznaczone na To Ci powinno podpowiedzieć: http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2011/04/SOC2011-TRP-84mm-mini-v- brake-for-sram-levers01.jpg http://tnij.org/pui9cgc -- A. |
|
Data: 2014-11-09 10:52:51 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
Dnia Sun, 09 Nov 2014 10:44:52 +0100, A napisał(a):
Jacek Maciejewski wrote:Page not found A to przedni widelec a mi chodzi o okolice tylnego :) -- Jacek |
|
Data: 2014-11-09 15:48:08 | |
Autor: mbut | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
W dniu 09.11.2014, 10:28, Jacek Maciejewski pisze:
Niech mi ktoś kumaty powie do czego są otwory w ramie zaznaczone nav-brake |
|
Data: 2014-11-09 16:43:01 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
Dnia Sun, 09 Nov 2014 15:48:08 +0100, mbut napisał(a):
W dniu 09.11.2014, 10:28, Jacek Maciejewski pisze: No co ty... V-brakes są zamontowane na piwotach i nie wykorzystują tych dziurek. -- Jacek |
|
Data: 2014-11-09 18:34:23 | |
Autor: mbut | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
W dniu 09.11.2014, 16:43, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sun, 09 Nov 2014 15:48:08 +0100, mbut napisał(a):piwowoty są wkręcane własnie w te otwory |
|
Data: 2014-11-09 18:41:50 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
Dnia Sun, 09 Nov 2014 18:34:23 +0100, mbut napisał(a):
W dniu 09.11.2014, 16:43, Jacek Maciejewski pisze: No przecież widać że piwoty są z drugiej strony! :) i nawet hamulce są zamontowane na nich. Piwoty na takich dziurkach by się urwały przy pierwszym hamowaniu. Normalnie - są porządnie przyspawane. -- Jacek |
|
Data: 2014-11-09 12:58:25 | |
Autor: jackhappy6733 | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
W dniu niedziela, 9 listopada 2014 18:41:52 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Sun, 09 Nov 2014 18:34:23 +0100, mbut napisał(a): Te naprzeciw piwotów do mocowania blokady: http://www.roweryholenderskie.net/blokady-na-tylne-kolo-rodzaje Te na bocznej płaszyźnie - nie wiem, byc może do uchwytu dynama. Też Jacek |
|
Data: 2014-11-10 08:49:47 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
Dnia Sun, 9 Nov 2014 12:58:25 -0800 (PST), jackhappy6733@gmail.com
napisał(a): Te naprzeciw piwotów do mocowania blokady:Faktycznie, dzięki :) Te na bocznej płaszyźnie - nie wiem, byc może do uchwytu dynama.Też tak pomyślałem ale IMO to za słabe mocowanie dla dynama które musi być nieźle dociśnięte do opony. Moment od nacisku dynama byłby skutecznie wyłamywał punkty mocowania z uwagi na ogromną przekładnię. Krótko by to pożyło. -- Jacek |
|
Data: 2014-11-11 13:58:55 | |
Autor: Dariusz K. Ĺadziak | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sun, 9 Nov 2014 12:58:25 -0800 (PST), jackhappy6733@gmail.com Oj, chyba nie wiesz jak działa nitonakrętka i ile może wytrzymać. -- Darek |
|
Data: 2014-11-11 15:55:03 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
Dnia Tue, 11 Nov 2014 13:58:55 +0100, Dariusz K. Ładziak napisał(a):
Jacek Maciejewski pisze: Oj, nie doceniasz zmęczenia materiału. -- Jacek |
|
Data: 2014-11-10 09:18:04 | |
Autor: PeJot | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
W dniu 2014-11-09 o 21:58, jackhappy6733@gmail.com pisze:
Te naprzeciw piwotów do mocowania blokady: Swoją drogą, jaki jest sens takiej blokady, skoro bez *dodatkowego zabezpieczenia*, tzn. przypięcia do czegoś stałego da się rower zapakować samochodu, a z dodatkowym zabezpieczeniem owa blokada traci sens ? A owe otwory można by wykorzystać do zamontowania brake bustera. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2014-11-10 02:43:34 | |
Autor: rmikke | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 09:18:06 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2014-11-09 o 21:58, jackhappy6733@gmail.com pisze: Taki, że można rower nią zablokować "na chwilę", byle się nie dało wskoczyć i odjechać. Do zakupu bułek w sklepie - w sam raz. A owe otwory można by wykorzystać do zamontowania brake bustera. Przecież to się mocuje do piwotów, po przeciwnej stronie hamulca, niż rama... |
|
Data: 2014-11-10 12:04:41 | |
Autor: PeJot | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
W dniu 2014-11-10 o 11:43, rmikke pisze:
Taki, że można rower nią zablokować "na chwilę", byle się nie dało Zwinięcie roweru do samochodu dostawczego trwać może znacznie krócej.
I bardzo dobrze, *drugi* brake buster klasycznie i mamy sztywne piwoty. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2014-11-10 07:28:16 | |
Autor: rmikke | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 12:04:42 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2014-11-10 o 11:43, rmikke pisze: Nie. A poza tym - w takiej sytuacji (zostawienie roweru na chwilę) mówimy o kradzieży "okazjonalnej" - "O, rower! Wezmę sobie!" i hop. Taki rower rzadko stoi na tyle długo, żeby ściągnąć kumpla z dostawczakiem. |
|
Data: 2014-11-10 17:12:33 | |
Autor: PeJot | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
W dniu 2014-11-10 o 16:28, rmikke pisze:
Zwinięcie roweru do samochodu dostawczego trwać może znacznie krócej. Chyba że dostawczak właśnie przywiózł owe bułki. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2014-11-10 11:03:11 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
Dnia Mon, 10 Nov 2014 09:18:04 +0100, PeJot napisał(a):
brake bustera. Serio mówisz czy żartujesz, bo nie widzę uśmieszku? -- Jacek |
|
Data: 2014-11-10 11:36:52 | |
Autor: PeJot | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
W dniu 2014-11-10 o 11:03, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Mon, 10 Nov 2014 09:18:04 +0100, PeJot napisał(a): Jak najbardziej serio, choć to nietypowe mocowanie. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2014-11-10 16:21:49 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
Dnia Mon, 10 Nov 2014 11:36:52 +0100, PeJot napisał(a):
W dniu 2014-11-10 o 11:03, Jacek Maciejewski pisze: To ja w takim razie nie wiem co to jest brake booster w rowerze (w samochodzie - wiem). Mógłbyś wyjaśnić? -- Jacek |
|
Data: 2014-11-10 17:14:55 | |
Autor: qrt | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
Dnia Mon, 10 Nov 2014 16:21:49 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
Dnia Mon, 10 Nov 2014 11:36:52 +0100, PeJot napisał(a): http://www.encyklopediarowerowa.pl/podkowa-booster.html tyle ze: 1 - to sie montowało na pivotach 2 - używało sie tego 20 lat temu |
|
Data: 2014-11-10 17:24:34 | |
Autor: PeJot | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
W dniu 2014-11-10 o 16:21, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Mon, 10 Nov 2014 11:36:52 +0100, PeJot napisał(a): Chodzi o to że v-brake ma na tyle sporą siłę ścisku, iż zachodzi zjawisko rozginania piwotów na zewnątrz. Szczególnie jest to widoczne w ramach, gdyż tylne widełki na ogół są cienkie oraz we wiotkich amortyzatorach. Skutek jest taki że hamulec ma nijaką skuteczność. Aby usztywnić widełki stosuje się takie coś: http://singletrackworld.com/forum/topic/v-brake-boosters-which-one Wynalazek nie jest nowy, był stosowany już w erze cantileverów. Onegdaj założyłem cantilevera w mieszczuchu, bo nie miałem nic pod ręką, a z definicji utrzymuję ten rower przy życiu minimalnym kosztem. Dobrze że miałem klamkę v/c, mimo to hamulec działał tak sobie. Po założeniu brake boostera hamulec pracuje na tyle dobrze że pozostawię go aż do zużycia klocków. Wracając do otworów - brake booster zwykle zakłada się od strony ramion, ale w tym wypadku można założyć 2 "podkowy". -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2014-11-10 17:38:44 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
Dnia Mon, 10 Nov 2014 17:24:34 +0100, PeJot napisał(a):
Chodzi o to że v-brake ma na tyle sporą siłę ścisku, iż zachodzi zjawisko rozginania piwotów na zewnątrz. Szczególnie jest to widoczne w ramach, gdyż tylne widełki na ogół są cienkie oraz we wiotkich amortyzatorach. Skutek jest taki że hamulec ma nijaką skuteczność. Aby usztywnić widełki stosuje się takie coś: Acha, dzięki za wyjaśnienie. Człowiek cały czas się czegoś uczy. Ale przyznam się że czegoś takiego w życiu nie widziałem :) -- Jacek |
|
Data: 2014-11-10 21:06:52 | |
Autor: PeJot | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
W dniu 2014-11-10 o 17:38, Jacek Maciejewski pisze:
Acha, dzięki za wyjaśnienie. Człowiek cały czas się czegoś uczy. Ale Tarczówki są dziś powszechne i biją na łeb podrasowane takim brake boosterem v-brake, stąd coraz mniej takich wynalazków. A i producenci ram zauważyli problem wiotkich piwotów i odpowiednio zareagowali, stosując np. odpowiednio wygięte widełki. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2014-11-10 17:11:51 | |
Autor: qrt | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
Dnia Mon, 10 Nov 2014 09:18:04 +0100, PeJot napisał(a):
W dniu 2014-11-09 o 21:58, jackhappy6733@gmail.com pisze: sa takie blokady z łańcuchem (axa defender) poza tym jak zostawiam rower np na minute pod piekarnią i mam go mniej wiecej na oku to też sie nadają - na chwilę wystarczy sama blokada koła. Na dłużej można użyć łańcucha A w temacie - takie blokady i tak nie mają mocowania od strony koła... |
|
Data: 2014-11-11 00:08:34 | |
Autor: Andrzej W. | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
W dniu 2014-11-10 09:18, PeJot pisze:
Swoją drogą, jaki jest sens takiej blokady, skoro bez *dodatkowego Ta blokada sprawia, że złodziej nie może odjechać rowerem po przecięciu linki (która jest często w zestawie). A taki jest scenariusz większości kradzieży. Człowiek niosący rower wzbudza ogólne zainteresowanie, na jadącego nikt nie zwróci uwagi. Jeśli ktoś się zasadza na Twój rower, organizuje transport, przygotowuje się, to rodzaj zabezpieczenia ma drugorzędne znaczenie. -- AWa. |
|
Data: 2014-11-12 00:35:25 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
On Tue, 11 Nov 2014, Andrzej W. wrote:
Ta blokada sprawia, że złodziej nie może odjechać rowerem po przecięciu To raz - niedoszły złodziej mi odniósł rower za zakręt skrzyżowania, kierunek zapodali przechodnie :> (porzucił i uciekł) A dwa - złodziej nie był świadom, jaki jest efekt akustyczny próby szybkiego podniesienia roweru z zapiętą taką blokadą. Ja zaś wiedziałem :> (byłem w budynku, nie widziałem lecz słyszałem). Pomijam sprawę "dlaczego był zapięty tylko AXĄ", poproszę bez uwag ;> Jeśli ktoś się zasadza na Twój rower, organizuje transport, przygotowuje Tak właśnie. I to co pisali inni - zamknięcie jest "sekundowe", bardzo, bardzo dosłownie, a DODATKOWO stabilizuje rower (podpórka się nie obsunie, bo do tego koło musi się obrócić, a zablokuje się na pierwszej szprysze, podobnie przy zwykłym oparciu o cokolwiek). W efekcie po tygodniu używania "szybkie zamkniecie" jest nawykiem i skasowana z KK "kradzież zuchwała" (na oczach właściciela) jest mocno trudna, a z odjechaniem rowerem niemożliwa (bo zatrzymanie właściciela siłą lub groźbą to już rozbój a nie kradzież). W ramach rozrywki, machinalne zapinanie roweru kiedyś kończy się próbą "ostrego" ruszenia z zapiętą blokadą - wrażenie też niezapomniane ;) (i szprycha na straty) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-11-12 10:07:16 | |
Autor: m | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
W dniu 12.11.2014 00:35, Gotfryd Smolik news pisze:
A dwa - złodziej nie był świadom, jaki jest efekt akustyczny próby A jaki jest? p. m. |
|
Data: 2014-11-14 00:21:10 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Dziwne otwory w ramie :) | |
On Wed, 12 Nov 2014, m wrote:
W dniu 12.11.2014 00:35, Gotfryd Smolik news pisze: Coś w stylu jechania kijem/pałeczką po płocie z siatki :) Blokada to stalowy pręt między szprychami, a przy szybkim podniesieniu praktycznie nie sposób uniknąć składowej poziomej ruchu - koło tłucze się, odbijając szprychami od pręta blokady. Zanika dość szybko, ale dźwięk jest w miarę głośny i bardzo charakterystyczny. pzdr, Gotfryd |
|