Dziwne otwory w ramie :)

Data: 2014-11-09 10:28:16
Autor: Jacek Maciejewski
Dziwne otwory w ramie :)
Niech mi ktoś kumaty powie do czego są otwory w ramie zaznaczone na
zdjęciach:
http://voila.pl/index.php?f=1803052
http://voila.pl/index.php?f=1803053
--
Jacek

Data: 2014-11-09 10:44:52
Autor: A
Dziwne otwory w ramie :)
Jacek Maciejewski wrote:

Niech mi ktoś kumaty powie do czego są otwory w ramie zaznaczone na
zdjęciach:
http://voila.pl/index.php?f=1803052
http://voila.pl/index.php?f=1803053

To Ci powinno podpowiedzieć:
http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2011/04/SOC2011-TRP-84mm-mini-v-
brake-for-sram-levers01.jpg

http://tnij.org/pui9cgc

--
A.

Data: 2014-11-09 10:52:51
Autor: Jacek Maciejewski
Dziwne otwory w ramie :)
Dnia Sun, 09 Nov 2014 10:44:52 +0100, A napisał(a):

Jacek Maciejewski wrote:

[...]

Page not found

http://tnij.org/pui9cgc
A to przedni widelec a mi chodzi o okolice tylnego :)

--
Jacek

Data: 2014-11-09 16:43:01
Autor: Jacek Maciejewski
Dziwne otwory w ramie :)
Dnia Sun, 09 Nov 2014 15:48:08 +0100, mbut napisał(a):

[...]

No co ty... V-brakes są zamontowane na piwotach i nie wykorzystują tych
dziurek.
--
Jacek

Data: 2014-11-09 18:34:23
Autor: mbut
Dziwne otwory w ramie :)
W dniu 09.11.2014, 16:43, Jacek Maciejewski pisze:
[...]

piwowoty są wkręcane własnie w te otwory

Data: 2014-11-09 18:41:50
Autor: Jacek Maciejewski
Dziwne otwory w ramie :)
Dnia Sun, 09 Nov 2014 18:34:23 +0100, mbut napisał(a):

[...]

No przecież widać że piwoty są z drugiej strony! :) i nawet hamulce są
zamontowane na nich. Piwoty na takich dziurkach by się urwały przy
pierwszym hamowaniu. Normalnie - są porządnie przyspawane. --
Jacek

Data: 2014-11-09 12:58:25
Autor: jackhappy6733
Dziwne otwory w ramie :)
W dniu niedziela, 9 listopada 2014 18:41:52 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> [...]

zamontowane na nich. Piwoty na takich dziurkach by się urwały przy
pierwszym hamowaniu. Normalnie - są porządnie przyspawane. -- Jacek

Te naprzeciw piwotów do mocowania blokady:
http://www.roweryholenderskie.net/blokady-na-tylne-kolo-rodzaje
Te na bocznej płaszyźnie - nie wiem, byc może do uchwytu dynama.

Też Jacek

Data: 2014-11-10 08:49:47
Autor: Jacek Maciejewski
Dziwne otwory w ramie :)
Dnia Sun, 9 Nov 2014 12:58:25 -0800 (PST), jackhappy6733@gmail.com
napisał(a):

Te naprzeciw piwotów do mocowania blokady:
http://www.roweryholenderskie.net/blokady-na-tylne-kolo-rodzaje
Faktycznie, dzięki :)

Te na bocznej płaszyźnie - nie wiem, byc może do uchwytu dynama.
Też tak pomyślałem ale IMO to za słabe mocowanie dla dynama które musi być
nieźle dociśnięte do opony. Moment od nacisku dynama byłby skutecznie
wyłamywał punkty mocowania z uwagi na ogromną przekładnię. Krótko by to
pożyło.

--
Jacek

Data: 2014-11-11 13:58:55
Autor: Dariusz K. Ładziak
Dziwne otwory w ramie :)
napisał(a):

[...]

Oj, chyba nie wiesz jak działa nitonakrętka i ile może wytrzymać.

--
Darek

Data: 2014-11-11 15:55:03
Autor: Jacek Maciejewski
Dziwne otwory w ramie :)

napisał(a):

[...]

Oj, nie doceniasz zmęczenia materiału.
--
Jacek

Data: 2014-11-10 09:18:04
Autor: PeJot
Dziwne otwory w ramie :)
W dniu 2014-11-09 o 21:58, jackhappy6733@gmail.com pisze:

Te naprzeciw piwotów do mocowania blokady:
http://www.roweryholenderskie.net/blokady-na-tylne-kolo-rodzaje

Swoją drogą, jaki jest sens takiej blokady, skoro bez *dodatkowego zabezpieczenia*, tzn. przypięcia do czegoś stałego da się rower zapakować samochodu, a z dodatkowym zabezpieczeniem owa blokada traci sens ?

A owe otwory można by wykorzystać do zamontowania brake bustera.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-11-10 02:43:34
Autor: rmikke
Dziwne otwory w ramie :)
W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 09:18:06 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
> [...]

Swoją drogą, jaki jest sens takiej blokady, skoro bez *dodatkowego zabezpieczenia*, tzn. przypięcia do czegoś stałego da się rower zapakować samochodu, a z dodatkowym zabezpieczeniem owa blokada traci sens ?

Taki, że można rower nią zablokować "na chwilę", byle się nie dało
wskoczyć i odjechać. Do zakupu bułek w sklepie - w sam raz.

A owe otwory można by wykorzystać do zamontowania brake bustera.

Przecież to się mocuje do piwotów, po przeciwnej stronie hamulca,
niż rama...

Data: 2014-11-10 12:04:41
Autor: PeJot
Dziwne otwory w ramie :)
W dniu 2014-11-10 o 11:43, rmikke pisze:

Taki, że można rower nią zablokować "na chwilę", byle się nie dało
wskoczyć i odjechać. Do zakupu bułek w sklepie - w sam raz.

Zwinięcie roweru do samochodu dostawczego trwać może znacznie krócej.

A owe otwory można by wykorzystać do zamontowania brake bustera.

Przecież to się mocuje do piwotów, po przeciwnej stronie hamulca,
niż rama...

I bardzo dobrze, *drugi* brake buster klasycznie i mamy sztywne piwoty.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-11-10 07:28:16
Autor: rmikke
Dziwne otwory w ramie :)
W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 12:04:42 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
> [...]

> wskoczyć i odjechać. Do zakupu bułek w sklepie - w sam raz.

Zwinięcie roweru do samochodu dostawczego trwać może znacznie krócej.

Nie.

A poza tym - w takiej sytuacji (zostawienie roweru na chwilę)
mówimy o kradzieży "okazjonalnej" - "O, rower! Wezmę sobie!" i hop.
Taki rower rzadko stoi na tyle długo, żeby ściągnąć kumpla z dostawczakiem.

Data: 2014-11-10 17:12:33
Autor: PeJot
Dziwne otwory w ramie :)
W dniu 2014-11-10 o 16:28, rmikke pisze:

[...]

Chyba że dostawczak właśnie przywiózł owe bułki.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-11-10 11:03:11
Autor: Jacek Maciejewski
Dziwne otwory w ramie :)
Dnia Mon, 10 Nov 2014 09:18:04 +0100, PeJot napisał(a):

brake bustera.

Serio mówisz czy żartujesz, bo nie widzę uśmieszku? --
Jacek

Data: 2014-11-10 11:36:52
Autor: PeJot
Dziwne otwory w ramie :)
Dnia Mon, 10 Nov 2014 09:18:04 +0100, PeJot napisał(a):

brake bustera.

Serio mówisz czy żartujesz, bo nie widzę uśmieszku?

Jak najbardziej serio, choć to nietypowe mocowanie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-11-10 16:21:49
Autor: Jacek Maciejewski
Dziwne otwory w ramie :)
Dnia Mon, 10 Nov 2014 11:36:52 +0100, PeJot napisał(a):

Dnia Mon, 10 Nov 2014 09:18:04 +0100, PeJot napisał(a):

brake bustera.

Serio mówisz czy żartujesz, bo nie widzę uśmieszku?

Jak najbardziej serio, choć to nietypowe mocowanie.

To ja w takim razie nie wiem co to jest brake booster w rowerze (w
samochodzie - wiem). Mógłbyś wyjaśnić? --
Jacek

Data: 2014-11-10 17:14:55
Autor: qrt
Dziwne otwory w ramie :)
Dnia Mon, 10 Nov 2014 16:21:49 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

http://www.encyklopediarowerowa.pl/podkowa-booster.html

tyle ze:

1 - to sie montowało na pivotach 2 - używało sie tego 20 lat temu

Data: 2014-11-10 17:24:34
Autor: PeJot
Dziwne otwory w ramie :)
[...]

Chodzi o to że v-brake ma na tyle sporą siłę ścisku, iż zachodzi zjawisko rozginania piwotów na zewnątrz. Szczególnie jest to widoczne w ramach, gdyż tylne widełki na ogół są cienkie oraz we wiotkich amortyzatorach. Skutek jest taki że hamulec ma nijaką skuteczność. Aby usztywnić widełki stosuje się takie coś:

http://singletrackworld.com/forum/topic/v-brake-boosters-which-one

Wynalazek nie jest nowy, był stosowany już w erze cantileverów. Onegdaj
założyłem cantilevera w mieszczuchu, bo nie miałem nic pod ręką, a z definicji utrzymuję ten rower przy życiu minimalnym kosztem. Dobrze że miałem klamkę v/c, mimo to hamulec działał tak sobie. Po założeniu brake boostera hamulec pracuje na tyle dobrze że pozostawię go aż do zużycia klocków.

Wracając do otworów - brake booster zwykle zakłada się od strony ramion, ale w tym wypadku można założyć 2 "podkowy".

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-11-10 17:38:44
Autor: Jacek Maciejewski
Dziwne otwory w ramie :)
Dnia Mon, 10 Nov 2014 17:24:34 +0100, PeJot napisał(a):

[...]

Acha, dzięki za wyjaśnienie. Człowiek cały czas się czegoś uczy. Ale
przyznam się że czegoś takiego w życiu nie widziałem :)
--
Jacek

Data: 2014-11-10 21:06:52
Autor: PeJot
Dziwne otwory w ramie :)

Acha, dzięki za wyjaśnienie. Człowiek cały czas się czegoś uczy. Ale
przyznam się że czegoś takiego w życiu nie widziałem :)

Tarczówki są dziś powszechne i biją na łeb podrasowane takim brake boosterem v-brake, stąd coraz mniej takich wynalazków. A i producenci ram zauważyli problem wiotkich piwotów i odpowiednio zareagowali, stosując np. odpowiednio wygięte widełki.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-11-10 17:11:51
Autor: qrt
Dziwne otwory w ramie :)
[...]

sa takie blokady z łańcuchem (axa defender) poza tym jak zostawiam rower np na minute pod piekarnią i mam go mniej
wiecej na oku to też sie nadają - na chwilę wystarczy sama blokada koła. Na dłużej można użyć łańcucha   A w temacie - takie blokady i tak nie mają mocowania od strony koła...

Data: 2014-11-11 00:08:34
Autor: Andrzej W.
Dziwne otwory w ramie :)
W dniu 2014-11-10 09:18, PeJot pisze:
[...]

Ta blokada sprawia, że złodziej nie może odjechać rowerem po przecięciu
linki (która jest często w zestawie). A taki jest scenariusz większości
kradzieży. Człowiek niosący rower wzbudza ogólne zainteresowanie, na
jadącego nikt nie zwróci uwagi.
Jeśli ktoś się zasadza na Twój rower, organizuje transport, przygotowuje
się, to rodzaj zabezpieczenia ma drugorzędne znaczenie.

--
AWa.

Data: 2014-11-12 00:35:25
Autor: Gotfryd Smolik news
Dziwne otwory w ramie :)
On Tue, 11 Nov 2014, Andrzej W. wrote:

[...]

  To raz - niedoszły złodziej mi odniósł rower za zakręt skrzyżowania,
kierunek zapodali przechodnie :> (porzucił i uciekł)
  A dwa - złodziej nie był świadom, jaki jest efekt akustyczny próby
szybkiego podniesienia roweru z zapiętą taką blokadą.
  Ja zaś wiedziałem :> (byłem w budynku, nie widziałem lecz słyszałem).

  Pomijam sprawę "dlaczego był zapięty tylko AXĄ", poproszę bez uwag ;>

Jeśli ktoś się zasadza na Twój rower, organizuje transport, przygotowuje
się, to rodzaj zabezpieczenia ma drugorzędne znaczenie.

  Tak właśnie.
  I to co pisali inni - zamknięcie jest "sekundowe", bardzo, bardzo
dosłownie, a DODATKOWO stabilizuje rower (podpórka się nie obsunie,
bo do tego koło musi się obrócić, a zablokuje się na pierwszej szprysze,
podobnie przy zwykłym oparciu o cokolwiek).
  W efekcie po tygodniu używania "szybkie zamkniecie" jest nawykiem
i skasowana z KK "kradzież zuchwała" (na oczach właściciela)
jest mocno trudna, a z odjechaniem rowerem niemożliwa
(bo zatrzymanie właściciela siłą lub groźbą to już rozbój
a nie kradzież).

  W ramach rozrywki, machinalne zapinanie roweru kiedyś kończy
się próbą "ostrego" ruszenia z zapiętą blokadą - wrażenie też
niezapomniane ;) (i szprycha na straty)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-11-12 10:07:16
Autor: m
Dziwne otwory w ramie :)
  A dwa - złodziej nie był świadom, jaki jest efekt akustyczny próby
szybkiego podniesienia roweru z zapiętą taką blokadą.

A jaki jest?

p. m.

Data: 2014-11-14 00:21:10
Autor: Gotfryd Smolik news
Dziwne otwory w ramie :)
On Wed, 12 Nov 2014, m wrote:

  A dwa - złodziej nie był świadom, jaki jest efekt akustyczny próby
szybkiego podniesienia roweru z zapiętą taką blokadą.

A jaki jest?

  Coś w stylu jechania kijem/pałeczką po płocie z siatki :)
  Blokada to stalowy pręt między szprychami, a przy szybkim
podniesieniu praktycznie nie sposób uniknąć składowej
poziomej ruchu - koło tłucze się, odbijając szprychami
od pręta blokady. Zanika dość szybko, ale dźwięk jest
w miarę głośny i bardzo charakterystyczny.

pzdr, Gotfryd

Dziwne otwory w ramie :)