Dziwne piski komputera.

Data: 2011-04-20 11:47:00
Autor: Magdalena
Dziwne piski komputera.
Mój komputer zaczął wydawać z siebie nieregularne piski. Myślałam, że to jeden z wiatraków chodzi na sucho i tak sobie lekko popiskuje. Otworzyłam komputer i po kolei zatrzymuję każdy z wiatraków, w celu zlokalizowania popiskującego wiatraczka. Jednak okazało się, że to nie wiatraki popiskują. Wydaje mi się, że piski dobiegają z okolic procesora. Komputer ma ponad rok, wcześniej nic nie piszczało. Co może być przyczyną takich nieregularnych popiskiwań?

Magdalena

Data: 2011-04-20 11:52:31
Autor: Andrzej Ława
Dziwne piski komputera.
W dniu 20.04.2011 11:47, Magdalena pisze:
[...]

Mysz? ;->

BP,NMSP

W okolicy procesora na płycie głównej to zlokalizowana jest przetwornica
napięcia. Zasadniczo nie powinna piszczeć, przynajmniej w stopniu
słyszalnym.

Data: 2011-04-20 12:09:44
Autor: Dominik & Co
Dziwne piski komputera.
W dniu 20-04-2011 11:47, Magdalena rzecze:

procesora. Komputer ma ponad rok, wcześniej nic nie piszczało. Co może
być przyczyną takich nieregularnych popiskiwań?

Na pewno nie piszczy zasilacz?

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-04-20 10:30:18
Autor: Wojtek
Dziwne piski komputera.
Dominik & Co wrote:

Na pewno nie piszczy zasilacz?

Cewki są nie tylko w zasilaczu ;)
Swoją drogą czy piszczenie cewek podpada pod gwarancję?

--
Wojtek

Data: 2011-04-20 12:33:33
Autor: Dominik & Co
Dziwne piski komputera.
W dniu 20-04-2011 12:30, Wojtek rzecze:

Cewki są nie tylko w zasilaczu ;)

Tak, ale tam zwykle są te najgorszej
jakości :-)

Może jeszcze piszczeć zasilacz monitora :-)

Swoją drogą czy piszczenie cewek podpada pod gwarancję?

Gwarancja gwarancją, ale zawsze można spróbować
zgłosić sprzedawcy niezgodność z umową
(wszak normalnie komputery nie piszczą...).

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-04-20 11:09:37
Autor: Wojtek
Dziwne piski komputera.
Dominik & Co wrote:

> Cewki są nie tylko w zasilaczu ;)

Tak, ale tam zwykle są te najgorszej
jakości :-)

W moim nie piszczą ;)

Może jeszcze piszczeć zasilacz monitora :-)

Myślałem raczej o sekcji zasilającej CPU skoro to z tych okolic.
Zdarza się, że sekcja zasilająca grafiki też trochę gra ale to nieco na
boku.

Gwarancja gwarancją, ale zawsze można spróbować
zgłosić sprzedawcy niezgodność z umową
(wszak normalnie komputery nie piszczą...).

A nie pomyślałem, warto wiedzieć :)

--
Wojtek

Data: 2011-04-20 13:37:32
Autor: Magdalena
Dziwne piski komputera.
Słucham i słucham, i teraz to już w głowie mi wszystko piszczy ;-) Z moich obserwacji wynika, że na pewno nie piszczy żaden z wiatraków i żaden dysk. Dźwięk bardzo ciężko zlokalizować, ale wydaje mi się, że dobiega z okolic procesora lub z zasilacza. Zasilacz to tagan, ma około 3 lat. Spróbowałam nagrać ten dźwięk, ale to też nie jest takie proste, bo bardziej słychać jak wiatraki dmuchają, niż samo popiskiwanie :-) Jednak jak ktoś się wsłucha, to pewnie usłyszy to co trzeba :-) Jakby się komuś chciało posłuchać to proszę bardzo :-)

http://www.przeklej.pl/plik/dzwiek-mp3-0029dq8rmbq4

Najlepiej słuchać na słuchawkach ;-)

I jeszcze jedno pytanko :-) Jeżeli okazałoby się, że to zasilacz popiskuje, to czy jest to niebezpieczne dla komputera, czy można tego używać, a do pisku po prostu trzeba się przyzwyczaić? :-)

PS.
Dziękuję wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi :-)

Magdalena

Data: 2011-04-20 14:14:50
Autor: Zakarm
Dziwne piski komputera.
W dniu 2011-04-20 13:37, Magdalena pisze:
[...]

Dławiki w przetwornicy albo na plycie albo w zasilaczu.
Pewnie kondensatory do wymiany, sprawdz czy nie napuchniete.

Normalnie takie zjawisko wystepuje przy przeciazonej przetwornicy albo zle dobranym dlawiku.

Data: 2011-04-20 14:18:19
Autor: Dominik & Co
Dziwne piski komputera.
W dniu 20-04-2011 13:37, Magdalena rzecze:

I jeszcze jedno pytanko :-) Jeżeli okazałoby się, że to zasilacz
popiskuje, to czy jest to niebezpieczne dla komputera, czy można tego
używać, a do pisku po prostu trzeba się przyzwyczaić? :-)

Jeśli piszczy zasilacz, to albo kończy mu się wiatrak
(łatwo sprawdzić bez rozbierania zasilacza, wystarczy coś
wsadzić mu między łopaty przed uruchomieniem i na krótko włączyć),
albo piszczą "rozklekotane" cewki (lub trafo). Te można czymś zalać,
albo po prostu z tym żyć- bezpośredniego zagrożenia najczęściej
nie ma.

http://psufaq.wordpress.com/2008/03/16/zaklejanie-cewek/

Oczywiście mogą też piszczeć cewki przetwornicy napięcia
na płycie głównej.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-04-20 14:34:54
Autor: animka
Dziwne piski komputera.
W dniu 2011-04-20 13:37, Magdalena pisze:
Słucham i słucham, i teraz to już w głowie mi wszystko piszczy ;-) Z
moich obserwacji wynika, Ĺźe na pewno nie piszczy Ĺźaden z wiatrakĂłw i

Głośniki jakieś masz podłączone?
To tak jakby z głośników.

--
animka

Data: 2011-04-20 15:13:03
Autor: Przemysław Ryk
Dziwne piski komputera.
Dnia Wed, 20 Apr 2011 14:34:54 +0200, animka napisał(a):

(ciach...)
[...]

Raczej z klawiatury...

[ People choose the paths that grant them the greatest rewards for the     ]
[ least amount of effort.                        ("House M.D. 1e01 Pilot") ]

Data: 2011-04-20 15:32:52
Autor: Wojtek
Dziwne piski komputera.
Przemysław Ryk wrote:

> Głośniki jakieś masz podłączone?
> To tak jakby z głośników.

Raczej z klawiatury...

Klawiaturę też słuchać kilka razy ale jest pisk w tle.
Czy cewki czy wentylator to nie poznam :( ale jak wyeliminować
wentylator już było.
No i jeśli to z okolic CPU to bym obadał też wentyl na procesorze ;)

--
Wojtek

Data: 2011-04-21 22:06:05
Autor: DooMiniK
Dziwne piski komputera.
On 20/04/2011 10:47, Magdalena wrote:
[...]

Tak z ciekawości, to nie wchodzi przypadkiem w drgania obudowa?

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-04-22 11:22:16
Autor: Magdalena
Dziwne piski komputera.

Tak z ciekawości, to nie wchodzi przypadkiem w drgania obudowa?

Nie, to na pewno nie obudowa, tak samo jak nie głośniki itp. Co ciekawe komputer potrafi przez prawie cały dzień nie piszczeć, po czym nagle zaczyna się popiskiwanie, które może trwać kilka godzin, po czym znowu wszystko wraca do normy.

Magdalena

Dziwne piski komputera.