Dziwne piski komputera.

Data: 2011-04-20 13:37:32
Autor: Magdalena
Dziwne piski komputera.
Słucham i słucham, i teraz to już w głowie mi wszystko piszczy ;-) Z moich obserwacji wynika, że na pewno nie piszczy żaden z wiatraków i żaden dysk. DĽwięk bardzo ciężko zlokalizować, ale wydaje mi się, że dobiega z okolic procesora lub z zasilacza. Zasilacz to tagan, ma około 3 lat. Spróbowałam nagrać ten dĽwięk, ale to też nie jest takie proste, bo bardziej słychać jak wiatraki dmuchaj±, niż samo popiskiwanie :-) Jednak jak kto¶ się wsłucha, to pewnie usłyszy to co trzeba :-) Jakby się komu¶ chciało posłuchać to proszę bardzo :-)

http://www.przeklej.pl/plik/dzwiek-mp3-0029dq8rmbq4

Najlepiej słuchać na słuchawkach ;-)

I jeszcze jedno pytanko :-) Jeżeli okazałoby się, że to zasilacz popiskuje, to czy jest to niebezpieczne dla komputera, czy można tego używać, a do pisku po prostu trzeba się przyzwyczaić? :-)

PS.
Dziękuję wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi :-)

Magdalena

Data: 2011-04-20 14:14:50
Autor: Zakarm
Dziwne piski komputera.
W dniu 2011-04-20 13:37, Magdalena pisze:
[...]

Dławiki w przetwornicy albo na plycie albo w zasilaczu.
Pewnie kondensatory do wymiany, sprawdz czy nie napuchniete.

Normalnie takie zjawisko wystepuje przy przeciazonej przetwornicy albo zle dobranym dlawiku.

Data: 2011-04-20 14:18:19
Autor: Dominik & Co
Dziwne piski komputera.
W dniu 20-04-2011 13:37, Magdalena rzecze:

I jeszcze jedno pytanko :-) Jeżeli okazałoby się, że to zasilacz
popiskuje, to czy jest to niebezpieczne dla komputera, czy można tego
używać, a do pisku po prostu trzeba się przyzwyczaić? :-)

Je¶li piszczy zasilacz, to albo kończy mu się wiatrak
(łatwo sprawdzić bez rozbierania zasilacza, wystarczy co¶
wsadzić mu między łopaty przed uruchomieniem i na krótko wł±czyć),
albo piszcz± "rozklekotane" cewki (lub trafo). Te można czym¶ zalać,
albo po prostu z tym żyć- bezpo¶redniego zagrożenia najczę¶ciej
nie ma.

http://psufaq.wordpress.com/2008/03/16/zaklejanie-cewek/

Oczywi¶cie mog± też piszczeć cewki przetwornicy napięcia
na płycie głównej.

--
Dominik (& k±pany)
"Wszyscy chc± naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)

Data: 2011-04-20 14:34:54
Autor: animka
Dziwne piski komputera.
W dniu 2011-04-20 13:37, Magdalena pisze:
Słucham i słucham, i teraz to już w głowie mi wszystko piszczy ;-) Z
moich obserwacji wynika, ĹĽe na pewno nie piszczy ĹĽaden z wiatrakĂłw i
żaden dysk. Dźwięk bardzo ciężko zlokalizować, ale wydaje mi się, że
dobiega z okolic procesora lub z zasilacza. Zasilacz to tagan, ma około
3 lat. Spróbowałam nagrać ten dźwięk, ale to też nie jest takie proste,
bo bardziej słychać jak wiatraki dmuchają, niż samo popiskiwanie :-)
Jednak jak ktoś się wsłucha, to pewnie usłyszy to co trzeba :-) Jakby
się komuś chciało posłuchać to proszę bardzo :-)

http://www.przeklej.pl/plik/dzwiek-mp3-0029dq8rmbq4

Najlepiej słuchać na słuchawkach ;-)

Głośniki jakieś masz podłączone?
To tak jakby z głośników.

--
animka

Data: 2011-04-20 15:13:03
Autor: Przemysław Ryk
Dziwne piski komputera.
Dnia Wed, 20 Apr 2011 14:34:54 +0200, animka napisał(a):

(ciach...)
Jednak jak kto¶ się wsłucha, to pewnie usłyszy to co trzeba :-) Jakby
się komu¶ chciało posłuchać to proszę bardzo :-)

http://www.przeklej.pl/plik/dzwiek-mp3-0029dq8rmbq4

Najlepiej słuchać na słuchawkach ;-)

Gło¶niki jakie¶ masz podł±czone?
To tak jakby z gło¶ników.

Raczej z klawiatury...

[ People choose the paths that grant them the greatest rewards for the     ]
[ least amount of effort.                        ("House M.D. 1e01 Pilot") ]

Data: 2011-04-20 15:32:52
Autor: Wojtek
Dziwne piski komputera.
Przemysław Ryk wrote:

> Gło¶niki jakie¶ masz podł±czone?
> To tak jakby z gło¶ników.

Raczej z klawiatury...

Klawiaturę też słuchać kilka razy ale jest pisk w tle.
Czy cewki czy wentylator to nie poznam :( ale jak wyeliminować
wentylator już było.
No i je¶li to z okolic CPU to bym obadał też wentyl na procesorze ;)

--
Wojtek

Dziwne piski komputera.