[teoria spiskowa] Dziwne powi±zania klonów

Data: 2013-12-04 22:21:59
Autor: xbartx
[teoria spiskowa] Dziwne powi±zania klonów

Taki cytat mi ostatnio wpadł w oko "Gdyby z historii ludzkości wyrzucić spiski, nie zajmować się nimi i nie próbować ich rozwikłać, nic by z niej nie zostało".

Dzisiaj udałem się do dawnego Allianz czyli Getbank czyli Getinbank w celu zakończenia tej pięknej przygody i pożegnania się z najlepszą kartą debetową do transakcji/wypłat bankomatowych w walutach !PLN, znaczy obcych. Poszło w miarę sprawnie i nie było nagabywania. Z nowości bankowych na koniec tego roku, to zauważyłem, że na początku i końcu rozmowy Pan konsultant wstał zza biurka. No i nie było sakramentalnego "dziękuję i zapraszamy ponownie".
Po jakiś 2-3 godzinach coś dzwoni i generalnie dzwoniło do wieczora w sumie 5 razy z tego samego numeru. Raz odebrałem i okazało się że to Open. Fakt miałem coś tam kiedyś u nich jakąś lokatę ale to było dawno i nie prawda he he.
To jak teoria spiskowa czy jednak przypadek? ;)

Xenocide

Data: 2013-12-05 13:14:05
Autor: Konfabulator
[teoria spiskowa] Dziwne powi±zania klonów
Ale co w tym dziwnego, skoro to ten sam bank?

Data: 2013-12-06 19:12:38
Autor: xbartx
Dnia Thu, 05 Dec 2013 13:14:05 -0800, Konfabulator napisał(a):

Ale co w tym dziwnego, skoro to ten sam bank?

No chociażby to, że w zasadzie w żadnym banku nigdy się nie zgadzam na marketing, reklamy etc. Poza tym takie przekazywanie danych, nawet wewnątrz grupy jest chyba niedozwolone, poza tym ja definitywnie zamknąłem konto w byłym Getbanku a w Open miałem tylko jakieś lokaty, więc ich klientem na pewno aktualnie nie jestem.

Xenocide

Data: 2013-12-06 13:43:16
Autor: Konfabulator
[teoria spiskowa] Dziwne powi±zania klonów
W klonach nie ma opcji nie zgodzenia się na etapie zawarcia jakiejkolwiek umowy. Można próbować blokować póĽniej zgody, a to powoduje nieużyteczno¶ć banku, bo nie masz też dostępu przez net, bo nie działa autoryzacja telefonem itd. Także lokaty posiadane kiedy¶ powoduj±, że oni nadal dane przetwarzaj±, a ponieważ to jeden bank to nie musz± się żadnymi danymi wymieniać, bo nie ma pojęcia udostępniania informacji samemu sobie.

Data: 2013-12-07 09:36:04
Autor: xbartx
[teoria spiskowa] Dziwne powi±zania klonów
Dnia Fri, 06 Dec 2013 13:43:16 -0800, Konfabulator napisał(a):

W klonach nie ma opcji nie zgodzenia siÄ™ na etapie zawarcia
jakiejkolwiek umowy. Można próbować blokować później zgody, a to
powoduje nieużyteczność banku, bo nie masz też dostępu przez net, bo nie
działa autoryzacja telefonem itd. Także lokaty posiadane kiedyś
powodujÄ…, ĹĽe oni nadal dane przetwarzajÄ…, a poniewaĹĽ to jeden bank to
nie muszą się żadnymi danymi wymieniać, bo nie ma pojęcia udostępniania
informacji samemu sobie.

Rzeczywiście. Właśnie zaglądnąłem na stronie Open i przy zakładaniu lokaty jest taka regułka:

"(...) Dane te będą przetwarzane przez Bank w celu podjęcia przez Bank niezbędnych działań związanych z zawarciem i wykonaniem umowy, w związku z którą zostały przekazane, a także w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług Banku. (...)"

i o ile mi wiadomo jest to nie zgodne z prawem, bo nie można tego tak sobie łączyć.

Xenocide

Data: 2013-12-08 10:23:45
Autor: Zibo
W dniu sobota, 7 grudnia 2013 10:36:04 UTC+1 użytkownik xbartx napisał:
> [...]

> powoduj±, że oni nadal dane przetwarzaj±, a ponieważ to jeden bank to

> nie musz± się żadnymi danymi wymieniać, bo nie ma pojęcia udostępniania

Rzeczywi¶cie. Wła¶nie zagl±dn±łem na stronie Open i przy zakładaniu lokaty jest taka regułka:

"(...) Dane te będ± przetwarzane przez Bank w celu podjęcia przez Bank niezbędnych działań zwi±zanych z zawarciem i wykonaniem umowy, w zwi±zku z któr± zostały przekazane, a także w celu marketingu bezpo¶redniego własnych produktów i usług Banku. (...)"

i o ile mi wiadomo jest to nie zgodne z prawem, bo nie można tego tak sobie ł±czyć.

-- xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough

Xenocide

Można do nich zadzwonić i cofn±ć zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych (sam tak kiedy¶ robiłem). Można też wysłać pismo..

Data: 2013-12-08 10:31:57
Autor: Zibo
W dniu pi±tek, 6 grudnia 2013 22:43:16 UTC+1 użytkownik Konfabulator napisał:
Można próbować blokować póĽniej zgody, a to powoduje nieużyteczno¶ć banku, bo nie masz też dostępu przez net, bo nie działa autoryzacja telefonem itd.
Zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych powoduje blokadę dostępu do
konta przez Internet/telefon ??!

Data: 2013-12-10 19:20:28
Autor: xbartx
[teoria spiskowa] Dziwne powi±zania klonów
Dnia Sun, 08 Dec 2013 10:31:57 -0800, Zibo napisał(a):

Zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych powoduje blokadÄ™
dostępu do konta przez Internet/telefon ??!

Ciesz się że tylko tyle równie dobrze mogliby Ci zarekwirować wszystkie środki albo po prostu wsadzić do paki ;)

Xenocide

Data: 2013-12-11 00:00:28
Autor: Zbynek Ltd.
[teoria spiskowa] Dziwne powi±zania klonów
Elo

Konfabulator napisał(a) :
W klonach nie ma opcji nie zgodzenia się na etapie zawarcia jakiejkolwiek umowy. Można próbować blokować póĽniej zgody,

Co¶ waszmo¶ć, nomen omen :-) konfabulujesz.
Brak opcji niezgodzenia się nie jest równoważny ze zgodzeniem się. Jest to wręcz jasno i wyraĽnie podkre¶lone w Ustawie o ¶wiadczeniu usług drog± elektroniczn±.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

[teoria spiskowa] Dziwne powi±zania klonów