Dziwne przeskakiwanie łańcucha

Data: 2013-12-31 10:18:42
Autor: Jacek Maciejewski
Dziwne przeskakiwanie łańcucha
Dnia Mon, 30 Dec 2013 22:20:31 +0100, JDX napisał(a):

 przeskakuje mi
łańcuch!

Ale jak przeskakuje? Z trybu na tryb czy na danym trybie po zębach?
--
Jacek

Data: 2013-12-31 10:59:49
Autor: AZ
On 2013-12-31, JDX <jdx@onet.pl> wrote:
 przeskakuje mi
łańcuch!

Ale jak przeskakuje? Z trybu na tryb czy na danym trybie po zębach?
Po zębach.

Lancuch sie zuzyl rowno z koronkami na ktorych regularnie jezdzisz i pewnie
nie pasuje juz do najmniejszej.

No i co to znaczy nasmarowalem kasete? :-)

--
Artur

Data: 2013-12-31 12:14:01
Autor: JDX
On 2013-12-31 11:59, AZ wrote:
[...]
Lancuch sie zuzyl rowno z koronkami na ktorych regularnie jezdzisz i pewnie
nie pasuje juz do najmniejszej.
Na 32z rĂłwnieĹĽ rzadko jeĹĽdĹĽÄ™, a na niej nie przeskakuje. ChociaĹĽ ze
względu na "miękkość" jazdę na tej zębatce należałoby przetestować na
jakimĹ› podjeĹşdzie.

No i co to znaczy nasmarowalem kasete? :-)
To był skrót myślowy. Chociaż mogę wyobrazić sobie wcieranie z uczuciem
i delikatnością oleju w kasetę. :-D Np. aby chociaż trochę zabezpieczyć
jÄ… przed solÄ….

Data: 2013-12-31 11:20:28
Autor: AZ
On 2013-12-31, JDX <jdx@onet.pl> wrote:

Na 32z rĂłwnieĹĽ rzadko jeĹĽdĹĽÄ™, a na niej nie przeskakuje. ChociaĹĽ ze
względu na "miękkość" jazdę na tej zębatce należałoby przetestować na
jakimĹ› podjeĹşdzie.

Lancuch na koronce 32z ma wiecej "punktow zaczepienia" a i sam ksztalt
zebow sie rozni. Zobacz sobie na nowej kasecie ksztalt zebow na tych
malych koronkach i wiekszych.

<http://biketires.pl/pol_pl_Shimano-Kaseta-zebatek-HG50-9rz-11-12-14-16-18-20-23-26-30T-Sora-- 10494_1.jpg>

Pewnie dlatego zuzyty lancuch nie chce sie ukladac na niej. Ostatnio jak
wymienilem lancuch mialem to samo - nawet krecac lekko, bez przykladania
sily lancuch przeskakiwal po zebatce.

To był skrót myślowy. Chociaż mogę wyobrazić sobie wcieranie z uczuciem
i delikatnością oleju w kasetę. :-D Np. aby chociaż trochę zabezpieczyć
jÄ… przed solÄ….

Chyba za wiele nie pomoze ale zawsze mozna ;-) Ja zauwazylem, ze zuzyty
naped po nasmarowaniu przeskakuje bardziej niz suchy ale to akurat
normalne.

--
Artur

Data: 2013-12-31 13:13:59
Autor: JDX
On 2013-12-31 12:20, AZ wrote:
[...]
Pewnie dlatego zuzyty lancuch nie chce sie ukladac na niej.
Jeszcze go nie mierzyłem, ale czy to możliwe aby Connex 808 zużył się
tak szybko, tj. po ~1200km!? Tak szybko może się zużyć (i zużywa się!)
3-4 razy tańszy Shimano HG40.

BTW. A na 13z wszystko chodzi bez zarzutu.

Data: 2013-12-31 12:40:38
Autor: AZ
On 2013-12-31, JDX <jdx@onet.pl> wrote:
[...]

https://groups.google.com/forum/#!msg/pl.rec.rowery/OvkYusUBy-o/72D_I3dxcwwJ

:-)

BTW. A na 13z wszystko chodzi bez zarzutu.

Bo pisales, ze na niej czesto jezdzisz :-)

--
Artur

Data: 2013-12-31 12:52:41
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 31 Dec 2013 11:56:47 +0100, JDX napisał(a):

On 2013-12-31 10:18, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

No to IMO koniec kasety. Dziwne, po niespełna 2000km... Ale te współczesne
wynalazki tak maj± :) Obejrzyj dokładnie zęby tej 11 i porównaj ich kształt
z największ± zębatk±.
A zaczęło przeskakiwać bo dałe¶ ¶wieżego oleju i lepiej się ¶lizga :)
I napewno wydłubałe¶ wszystkie błoto z pomiędzy zębatek? :)
--
Jacek

Data: 2013-12-31 12:01:56
Autor: AZ
On 2013-12-31, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

No to IMO koniec kasety. Dziwne, po niespełna 2000km... Ale te współczesne
wynalazki tak mają :) Obejrzyj dokładnie zęby tej 11 i porównaj ich kształt
z największą zębatką.

To moze byc zgubne bo one od nowosci sa inne ;-) Te mniejsze maja zeby tak jakby pochylone co pewnie pozwala lepiej im trzymac lancuch.

--
Artur

Data: 2013-12-31 13:09:21
Autor: karbar

On 2013-12-31 10:18, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Hej, też tak kiedy¶ my¶lałem, że kaseta mi się skończyła, ale winny okazał się wyci±gnięty łańcuch.

W±tkotwórcy proponowałbym jeszcze sprawdzenie czy wszystkie ogniwka łańcucha pracuj± w pełnym zakresie bez oporów - przeskakiwanie na najmniejszej zębatce łańcucha może być spowodowane zacieraj±cym się ogniwkiem, które na większych zębatkach jeszcze nie daje o sobie znać.

Druga sprawa, wrzuć z przodu na największy blat, lekko naci¶nij na korbę "tak, jakby¶ pedałował podczas jazdy". Zobacz, czy przypadkiem punkt podparcia sworzni o zęby nie przesuwa się ku szczytowi zęba na blacie. W ¶wieżym napędzie łańcuch pewnie i głęboko opiera się o zęby. W ten sposób można sprawdzić wyci±gnięcie łańcucha, chociaż po takim przebiegu powinno by¶ wszystko ok.

A poza tym, tak jak pisali, być może łańcuch zużył się równo z zębatkami na których najczę¶ciej jeĽdzisz i na nich jeszcze daje radę, ale do tych w lepszym stanie już nie pasuje - w tej sytuacji wymiana łańcucha nie gwarantuje poprawy (chociaż po kilkuset kilometrach może się napęd z nowym łańcuchem ułożyć).

Zerknij na Ogólnie Zapomnian± Stronę Rowerow± (<http://rowery.zbooy.pl/szlif.html>) i obejrzyj kasetę po k±tem zużycia zębów.

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: GT Avalanche Expert, RS Psylo SL

Data: 2014-01-04 16:11:02
Autor: JDX
On 2013-12-31 13:09, karbar wrote:
[...]
[...]
Regularno¶ć przeskakiwania dała mi do my¶lenia i pomy¶lałem, że możesz
mieć rację. Moje podejrzenie padło na spinkę - oryginaln±, która była w
komplecie z tym łańcuchem
(http://allegro.pl/lancuch-wippermann-connex-808-2013-6-7-8-rzed-i3843792790.html).
Wyczy¶ciłem dokładnie j± oraz s±siaduj±ce ogniwa ale nie dało to
oczekiwanych rezultatów.

Dzisiaj znowu (k..a!!!) złapałem kapcia, co dało okazję do kolejnego
czyszczenia napędu. Ale tym razem porz±dnego. Wyszejkowałem łańcuch
(chociaż od poprzedniego szejkowania przejechał raptem 160km) i
wyczy¶ciłem kasetę, ale tym razem nie szczotk±, tylko szmatk± i naft±,
na wysoki połysk. No i po zewnętrznej najmniejszego trybu, na dole
jednego zęba odkryłem małe wyżłobienie, tak jakby spinka opierała się o
tryb w tym miejscu. I, co ciekawe, owo wyżłobienie występuję tylko w
okolicy jednego zęba a nie na całym obwodzie trybu. W każdym razie
złożyłem wszystko do kupy i jak na razie wszystko jest w porz±dku.

BTW. W wyniku tych do¶wiadczeń chyba zrezygnuję z Finish Line Ceramic
Wax Lube po 30+ zł za 120ml na rzecz chińskiego oleju kosztuj±cego
poniżej 10zł za 100ml. I to bynajmniej nie ze względów finansowych. :-D

Data: 2014-01-04 19:12:13
Autor: karbar
W dniu 2014-01-04 16:11, JDX pisze:
On 2013-12-31 13:09, karbar wrote:
[...]
[...]

Hej,

z tego co wiem, spinki connexa nie s± symetryczne. Z reszt± zdjęcie na akcji też to sugeruje. Czy pamiętałe¶/wiedziałe¶ o tym? ¬le założona spinka może powodować złe układanie się łańcucha na trybie.

Spinkę zakładaj tak, aby to dłuższe wyżłobienie opierało się o tryby, nie to krótsze i asymetryczne.

pozdrawiam
karbar

Data: 2013-12-31 13:15:41
Autor: JDX
On 2013-12-31 12:52, Jacek Maciejewski wrote:
[...]
No to IMO koniec kasety. Dziwne, po niespełna 2000km...
Kaseta przejechała jakie¶ 2500km. Ale to i tak dziwne...

Obejrzyj dokładnie zęby tej 11 i porównaj ich kształt z największ±
zębatk±.
A w jakim celu? Bo w sam raz 11 jak i 32z s± u mnie tak samo mało jeżdżone.

I napewno wydłubałe¶ wszystkie błoto z pomiędzy zębatek? :)
Tak. :-D Nawet przy użyciu takie specjalnej szczotki do czyszczenia
kaset. :-D

Dziwne przeskakiwanie łańcucha