Dziwne przycinki, o co może chodzić?

Data: 2009-06-08 10:00:28
Autor: maestro_01
Dziwne przycinki, o co może chodzić?
Sprzęt jak poniżej:
Płyta Abit BX133-raid z najnowszym biosem ber72, proc, PIII800 EB, 512MB RAM, Dysk 60GB, Gefroce 2MX
do tego Sound Blaster, karta sieciowa 3com
System no swiezy XP z SP3, do tego wszelkie stery do sprzetu w najnowszych mozliwych wersjach (do plyty uznalem ze nie potrzeba bo XP obsluguje przeciez chipset BX).
Z programow w trayu wlasciwie tylko AVG 8.5
Problem jest taki ze podczas zwyklego chodzenia po folderach sprzet miewa dosyc czesto zaciecia, po kliknieciu trzeba czasami poczekac
dobre 4-5 sekund zanim sprzet sie odwiesi i zacznie reagowac. To samo jest podczas pracy, bardzo czesto trzeba czekac 4-5 sekund zanim bedzie mozna kliknac w start lub zanim bedzie aktywne klikniete okienko. Co moze byc, przejrzalem bios i wydaje mi sie ze ustawienia sa ok.
Mam dziwne wrazenie ze sprawa dotyczy sprzetu a nie oprogramowania.

Data: 2009-06-08 11:11:39
Autor:

Użytkownik "maestro_01" <maestro)01nospam@poczta.fm> napisał w wiadomości news:4a2cc526$1news.home.net.pl...
[...]

 1 Jeżeli masz słaby wentylator na procku i słabe chłodzenie to to bios automatycznie obniża taktowanie procesora

sprawdź to w biosie.  Daje to natychmiastowe spowolnienie pracy komputera. tak jest na tej płycie.

Przyczyną może też być problem z pastą przewodzącą.

2 To że procesor Jest EB czyli mamożliwość  taktowania 800MZ wcale nie jest pewne ,że tak jest taktowny ,dokładnie sprawdż jake są ustawienia.

3 Te płyty /przynajmniej ich część/ miały bardzo poważną wadę wykonawczą. Producent tych płyt /ABIT/ otrzymał wadliwie

 kondensatory  elektrolityczne ,te które są przy procesorze jest ich tam 10 lub 12 obecnie nie pamiętam .Obejrzyj je dokładnie jeżeli są "napuchnięte"

 to masz problem. Jednak da się to naprawić nawet niezbyt biegły w lutowaniu może je spokojnie wymienić

/było to robione wiele razy nawet w warunkach domowych/.

No a tak wogóle z to z tego komputera  na XP drzutowca nie zrobisz .

U nie chodził na takim zestawie ME i był naprawdę szybki.

jhr

Data: 2009-06-08 13:06:39
Autor: maestro_01
[...]

hmmm przejrzalem caly bios i nie natrafilem na taka opcje

Przyczyną może też być problem z pastą przewodzącą.

raczej nie

2 To że procesor Jest EB czyli mamożliwość  taktowania 800MZ wcale nie jest pewne ,że tak jest taktowny ,dokładnie sprawdż jake są ustawienia.

ustawienia mam manualne i sprawdzaja sie z tym co pokazuje cpu-z

[...]

naczytalem sie juz w googlach o tej przypadlosci, na szczescie w mojej plycie tylko dwa pierwsze kondensatory sa wypukle ale niezwykle delikatnie ledwie mozna dostrzec wypuklosc

to masz problem. Jednak da się to naprawić nawet niezbyt biegły w lutowaniu może je spokojnie wymienić

/było to robione wiele razy nawet w warunkach domowych/.

wiem, robilem tez kilka razy takie sztuki i zawsze z powodzeniem

No a tak wogóle z to z tego komputera  na XP drzutowca nie zrobisz .

niby tak, ale pamietam jak kiedys mialem 800EB na plycie Asusa ale chyba z chipsetem nForce2 i chodzilo to naprawde duzo lepiej.

U nie chodził na takim zestawie ME i był naprawdę szybki.

z uwagi an rozne duperele softwareowe nie chce juz bawic sie w ME czy w emulatory

Data: 2009-06-08 13:31:24
Autor: Vituniu
Dziwne przycinki, o co może chodzić?
 1 Jeżeli masz słaby wentylator na procku i słabe chłodzenie
to to bios automatycznie obniża taktowanie procesora

Pentium III ??

> 2 To że procesor Jest EB czyli mamożliwość  taktowania 800MZ

Tak doklanie, to to "EB" w symbolu PIII 800 oznacza
jadro Coppermine oraz magistrale 133 MHz (i mnoznik x6
przy okazji).

No a tak wogóle z to z tego komputera  na XP drzutowca nie zrobisz .
U nie chodził na takim zestawie ME i był naprawdę szybki.

Nie wyglupiaj sie.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-06-08 13:13:54
Autor: maX
[...]

Co się dzieje w czasie tych 4-5 sek ? Daj w tle Menedżer Zadań i sprawdź czy w czasie tych przerw CPU Usage wynosi ~1% czy ~99%.
Jak wyłączysz AVG to dalej tak jest ?
Na tymczasowej partycji doinstaluj Win98 i sprawdź czy tez sa takie przerwy.

Data: 2009-06-08 13:23:54
Autor: Vituniu
Dziwne przycinki, o co może chodzić?
Problem jest taki ze podczas zwyklego chodzenia po folderach sprzet
miewa
dosyc czesto zaciecia, po kliknieciu trzeba czasami poczekac

Dokladnie takie same objawy mialem na CUBX (podobna plyta do Twojej)
z kontrolerem Promise.

I wydaje mi sie, to to wlasnie cos z tym kontrolerem
bylo nie calkiem tak, jak byc powinno.

Przepnij dysk pod zwykle ATA i sprawdz.

Z programow w trayu wlasciwie tylko AVG 8.5

A to moze tez dawac taki efekt. W kocu AV najpierw sparawdza kazdy
katalog, zanim pozwoli Ci zobaczyc jego zawartosc.

Mam dziwne wrazenie ze sprawa dotyczy sprzetu a nie oprogramowania.

Owszem, takie same odczucia mialem w zwiazku z ztym CUBX'em.
Ale problemu nie udalo mi sie ani zdiagnozowac, ani rozwiazac.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2009-06-08 17:31:43
Autor: elmer radi radisson
maestro_01 wrote:

Z programow w trayu wlasciwie tylko AVG 8.5
Problem jest taki ze podczas zwyklego chodzenia po folderach sprzet miewa dosyc czesto zaciecia, po kliknieciu trzeba czasami poczekac

Dysk 60GB sugeruje ze moze miec pare latek pracy - sprawdzales SMART?
Moze miewa problemy i ponawia proby odczytu?

--

"mein luftkissenfahrzeug ist voller aale"

Data: 2009-06-08 23:04:21
Autor: maestro_01
[...]

a nie jest tak, ze przy takiej probie bedzie stukal charakterystycznie glowicami?

Data: 2009-06-09 10:18:02
Autor: elmer radi radisson
maestro_01 wrote:

a nie jest tak, ze przy takiej probie bedzie stukal charakterystycznie glowicami?

A to tez zalezy od glosnosci dysku i tego co sie w nim faktycznie
krzaczy. Moze byc problem z wadliwymi sektorami, moze byc rozkalibrowana mechanika. Czemu ma od razu koniecznie stukac? Przeciez po pierwszym
nieudanym odczycie nie musi koniecznie walic glowica z zalu w talerz ;).
W kazdym razie.. ponowie pytanie - sprawdziles SMART?