Dziwne rzeczy z siecią WiFi.

Data: 2017-03-09 10:53:25
Autor: Pawel
Dziwne rzeczy z siecią WiFi.
Witam.
Aktorzy: Sony Xperia M2 - Android 5.1.1 oraz router TP Link TD-W8960N.
Od okoła tygodnia czasu stwierdziłem dziwne zachowanie routera.
Po włączeniu Wifi w komórce w krótkim stosunkowo czasie nawet gdy nie ma właczonej żadnej aplikacji router kompletnie "siada". Pingi są coraz większe i Speedtest nie jest w stanie wyliczyć transferów. Po wyłączeniu WiFi w komórce sutuacja ulega natychmiastowemu uzdrowieniu. Najgorsze, że nie dzieje się to zawsze. Często bywa ok Zupełnie nie wiem gdzie szukać przyczyny. W tej sieci WiFi pracuje inny smartfon(Samsung) + 2 laptopy i nie ma wtedy żadnych sensacji.
Złapałem jakiegoś wirusa? Tylko dlaczego on nie działa zawsze? Da się jakoś dowiedzieć z jakim adresem jest połączony smartfon gdy "blokuje" router?

Pozdrawiam i liczę na jakąś pomoc.
Paweł

Data: 2017-03-09 11:04:11
Autor: Liwiusz
Dziwne rzeczy z siecią WiFi.
W dniu 2017-03-09 o 10:53, Pawel pisze:
[...]

Zmień kanał, na którym działa ruter (od 1 do kilkunastu). Często jest tak, że jak dwa rutery nadają na tym samym kanale, albo na bliskich sobie, to się sygnały na siebie nakładają i osłabiają.

--
Liwiusz

Data: 2017-03-09 11:28:02
Autor: J.F.
Dziwne rzeczy z siecią WiFi.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o9r9at$7d7$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale jak rozumiem - kolega ma tylko jeden router.  A M2 pracuje jako klient.
A konflikt z routerem sasiada raczej nalezy wykluczyc, bo korelacja jest z xperia :-)

Speedtest odpalany na xperii czy na innym komputerze w sieci ?

TP-link transfery/statystyki gromadzi - to mozna chyba sprawdzic, czy xperia cos transmituje zaciekle.
Ale co ?
To jakies grube GB potrzebne, aby wifi na dluzej przytkac.
Update sciaga czy synchronizacja filmow z kontem google ?
A moze map do nawigacji?

Router niewatpliwe wie z kim laczy klientow ... ale system ma dosc ubogi i chyba nie powie.
Trzeba by poszukac.

Na samej xperii mozna jakas konsole odpalic, a w niej netstat - ale to zmudne zajecie.
sniffer sieciowy by sie przydal.

Pierwszy krok - upewnic sie, czy to ilosci transmitowanych danych przez xperie problem lezy.

J.

Data: 2017-03-09 12:46:59
Autor: Pawel
Dziwne rzeczy z siecią WiFi.

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:58c12e35$0$656$65785112news.neostrada.pl...

Ale jak rozumiem - kolega ma tylko jeden router.  A M2 pracuje jako klient.
- Dokładnie tak jest.

Speedtest odpalany na xperii czy na innym komputerze w sieci ?
- Na stacjonarnym połączonym z routerem kablem sieciowym.

[...]
- Właśnie nie wiem czy nie zaczęło sie to dziać po tym jak mając już dość aktualizacji
  cos przestawiałem w sklepie Play abym juz nie miał aktualizacji.... Ale głowy nie dam...
  Mam kilka filmików na telefonie oraz Here WeGo ale czy to o to chodzi? Dlaczego gdy właczę z powrotem juz jest ok? Wiem, że popełniam błędy rozłaczając WiFI. Mogłem poczekać i sprawdzić czy to wróci do normy po jakimś czasie czy będzie tak cały czas.

Pierwszy krok - upewnic sie, czy to ilosci transmitowanych danych przez xperie problem lezy.
- Cienias jestem wiec nie wiem jak to zrobić.... Pomożesz?

Pozdr
Paweł

Data: 2017-03-09 17:21:20
Autor: J.F.
Dziwne rzeczy z siecią WiFi.
Użytkownik "Pawel"  napisał w wiadomości grup
[...]

Czyli zakladamy, ze to nie ma nic wspolnego z wifi.
Cos ta M2 obciaza ci lacze internetowe ... ewentualnie np stara sie nawiazac multum polaczen i router ma klopot z przetwarzaniem.

[...]

Hm, wylaczenie raczej nie powinno.

 Mam kilka filmików na telefonie oraz Here WeGo ale czy to o to chodzi?

A lacze internetowe masz sprawne ?
Moze niewiele trzeba, aby je przytkac.

Sprawdz ustawienia kont pocztowych w telefonie - domyslnie jest chyba synchronizacja wszystkiego

[...]

na stronie routera - adres zapewne 192.168.1.1 powienies miec jakies dane.

W telefonie byc moze masz jakies "liczniki danych", takze przy wifi.

J.

Data: 2017-03-11 13:55:52
Autor: Pawel
Dziwne rzeczy z siecią WiFi.
Usunąłem wszystkie zbędne filmiki i nie wyłaczyłem wifi jak znowu zaczął cudować telefon. Ten stan trwał około dobrej godziny po czym samoistnie wszystko wróciło do normy.
Wygląda na to, że jednak telefon rzeźbił tak wysyłając jakies dane w chmurę/dysk...? Oby to było to a nie jakiś haker który ściągnął do siebie całą zawartość mojego telefonu? Nie wiem czy to możliwe więc się trochę boję a nawet więcej niż trochę w kontekście dalszego uzywania smartfonów.....  :(
A Wy co sądzicie o tych moich obawach?

Pozdrawiam
Paweł

Dziwne rzeczy z siecią WiFi.