Dziwne uszkodzenie dętki...

Data: 2013-12-21 13:30:20
Autor: Pszemol
Dziwne uszkodzenie dętki...
Mam problem z powietrzem uchodzącym z koła gdy jest napompowane
do pełna (4 atm). W ciągu jednego dnia spada ciśnienie do ok 1atm
i potem juz nie uchodzi dalej.

Po wyciągnięciu dętki z koła, standardowa próba w umywalce zalanej wodą
nie wykazuje żadnych bąbelków powietrza... Ani z samej dętki ani wentyla.

Z naturalnych względów podczas tego testu nie ma w dętce ciśnienia jakie
ma w kole i pewnie dlatego nie obserwuję uchodzącego z niej powietrza.

Jak sobie radzić z taką dętką? Prosto do kosza czy coś się da zrobić?

Dodam, że jest fabrycznie nowa, jeszcze niełatana,
jakiś bez markowy "no-name" - kupiona z całym rowerem.

Data: 2013-12-21 20:45:25
Autor: PeJot
Dziwne uszkodzenie dętki...
W dniu 2013-12-21 20:30, Pszemol pisze:
Mam problem z powietrzem uchodz±cym z koła gdy jest napompowane
do pełna (4 atm). W ci±gu jednego dnia spada ci¶nienie do ok 1atm
i potem juz nie uchodzi dalej.

Po wyci±gnięciu dętki z koła, standardowa próba w umywalce zalanej wod±
nie wykazuje żadnych b±belków powietrza... Ani z samej dętki ani wentyla.

Z naturalnych względów podczas tego testu nie ma w dętce ci¶nienia jakie
ma w kole i pewnie dlatego nie obserwuję uchodz±cego z niej powietrza.

Jak sobie radzić z tak± dętk±? Prosto do kosza czy co¶ się da zrobić?

Dodam, że jest fabrycznie nowa, jeszcze niełatana,
jaki¶ bez markowy "no-name" - kupiona z całym rowerem.

Wykonaj próbę z napompowanym całym kołem zanurzonym w wodzie.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2013-12-21 18:14:37
Autor: Pszemol
Dziwne uszkodzenie dętki...
"PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> wrote in message news:l94r4v$o1r$1news.mm.pl...
Wykonaj próbę z napompowanym całym kołem zanurzonym w wodzie.

T± metod± może odróżniłbym uszkodzenie wentyla od uszkodzenia dętki :-)
Na razie mam w kole now± dętkę, więc ta pójdzie chyba do kosza bo
nie chce mi się tyle bawić - dętki nie s± takie drogie aby się tyle wygłupiać...

Data: 2013-12-22 08:44:44
Autor: PeJot
Dziwne uszkodzenie dętki...
Wykonaj próbę z napompowanym całym kołem zanurzonym w wodzie.

T± metod± może odróżniłbym uszkodzenie wentyla od uszkodzenia dętki :-)

Niekoniecznie. Tanie dętki bywaj± zrobione  z gumy o obniżonej zawarto¶ci gumy :>
Na razie mam w kole now± dętkę, więc ta pójdzie chyba do kosza bo
nie chce mi się tyle bawić - dętki nie s± takie drogie aby się tyle
wygłupiać...

Dokładnie tak.

Data: 2013-12-22 09:27:18
Autor: Pszemol
Dziwne uszkodzenie dętki...
Wykonaj próbę z napompowanym całym kołem zanurzonym w wodzie.

T± metod± może odróżniłbym uszkodzenie wentyla od uszkodzenia dętki :-)

Niekoniecznie. Tanie dętki bywaj± zrobione  z gumy o obniżonej zawarto¶ci gumy :>

Chodzi mi raczej o to, że je¶li dziura jest w dętce, pod opon±, to miejsce
gdzie będ± uchodzić b±ble powietrza pod wod± z opony będzie przypadkowe.
Je¶li więc uchodzić będzie spod opony to dalej nie będę wiedział gdzie łatać.
Jedyna nadzieja, że zacznie uchodzić z wentyla, ale wentyl już sprawdzałem
metod± na pokrycie otworu cienk± warstw± ¶liny i nic nie uchodziło...

Data: 2013-12-22 09:09:32
Autor: J.F.
Dziwne uszkodzenie dętki...
Dnia Sat, 21 Dec 2013 18:14:37 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

Napompuj ja w wodzie troche mocniej ... ale na moj gust to pewnie
wlasnie wentyl winny. O ile takie uszkodzenie gumy jest mozliwe, to po
rozciagnieciu przy lekkim napompowaniu powinno sie jednak objawic.
Albo troche ta detke pomasowac w wodzie, poprzeginac w rozne strony.

J.

Data: 2013-12-22 13:51:40
Autor: PeJot
Dziwne uszkodzenie dętki...
W dniu 2013-12-22 09:09, J.F. pisze:
[...]

S± dętki które nie trzymaj± ci¶nienia, ale w wodzie nic nie widać. Jest nawet takie okre¶lenie jak "rzadka guma". Można by spróbować preparatów do uszczelnienia, ale się to nie opłaca. Patent z Coca-col± czy wod± z cukrem ciekawy, może zadziałać.

Data: 2013-12-22 19:16:02
Autor: ToMasz
Dziwne uszkodzenie dętki...

do uszczelnienia, ale się to nie opłaca.
To racja. normalna dętka kosztuje 10zł. oczywi¶cie w tesco za 8.99 można dostać dętkę o rozci±gliwo¶ci ceraty i zapachu urywaj±cym nos - ale tego produktu nie polecam

ToMasz

Data: 2013-12-25 00:22:03
Autor: JDX
Dziwne uszkodzenie dętki...
On 2013-12-22 13:51, PeJot wrote:
[...]
S± dętki które nie trzymaj± ci¶nienia, ale w wodzie nic nie widać. Jest
nawet takie okre¶lenie jak "rzadka guma".
Mój ojciec, zwolennik kupowania najtańszego badziewia, kiedy¶ mówił mi o
czym¶ takim. Mówił też, że kupił jakie¶ lepsze dętki i problem
schodz±cego powietrza znikn±ł.

Data: 2013-12-21 21:37:57
Autor: ToMasz
Dziwne uszkodzenie dętki...
W dniu 21.12.2013 20:30, Pszemol pisze:
[...]

Wlej do niej setkę lub dwie coca coli. po 2 tygodniach możesz nadmiar wylać

ToMasz

Data: 2013-12-22 13:01:48
Autor: Witek Jakubowski
Dziwne uszkodzenie dętki...
W dniu 2013-12-21 21:37, ToMasz pisze:

[...]

Hej,
a co ma w takiej sytuacji zdziałać kwas fosforowy plus cukier? To jakoś na gumę działa?
Witek

Data: 2013-12-22 13:10:32
Autor: ToMasz
Dziwne uszkodzenie dętki...
W dniu 22.12.2013 13:01, Witek Jakubowski pisze:
[...]

uszczelnia, odmładza, ujędrnia, wygładza zmarszczki. czasami nawet sklei dętkę z oponą, dzięki temu powietrze nie uchodzi. Nie twierdzę że woda z cukrem jest gorsza/lepsza, bo  nie sprawdzałem

ToMasz

Data: 2013-12-21 23:12:27
Autor: Mike
Dziwne uszkodzenie dętki...
Z naturalnych względów podczas tego testu nie ma w dętce ciśnienia jakie
ma w kole i pewnie dlatego nie obserwuję uchodzącego z niej powietrza.

No właśnie, pewnie dziurka na tyle mała że przy takim ciśnieniu nic nie ucieka.

Ja ostatnio w mieszczuchu miałem taka malutką, a walało mi się kilka ml starego jak świat mleczka no tubes, wlałem do dętki i załatało ;), a przy tak małej dziurce to faktycznie może być cokolwiek, nawet możesz spróbować wody wlać....o albo wody z cukrem będzie lepiej kleiło ;)

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.pl

Data: 2013-12-22 16:30:34
Autor: Jacek Maciejewski
Dziwne uszkodzenie dętki...
Dnia Sat, 21 Dec 2013 13:30:20 -0600, Pszemol napisał(a):

Jak sobie radzić z tak± dętk±? Prosto do kosza czy co¶ się da zrobić?

Kiedy¶ w Grecji jak mi się skończyły łatki i klej na tamtejszych kolcach,
podratował mnie jeden Niemiec daruj±c tubę z piank± do pompowania
samochodowych kół. Jak nadygałem tym swoje rzeszotka to starczyło do końca
wycieczki.
--
Jacek

Data: 2013-12-25 00:16:30
Autor: JDX
Dziwne uszkodzenie dętki...
On 2013-12-21 20:30, Pszemol wrote:
[...]
Jak sobie radzić z taką dętką? Prosto do kosza czy coś się da zrobić?
Nie zawracać sobie głowy, wywalić ją do kosza i kupić nową, markową. U
nas, w PL, np. Schwalbe 28" (AV17, AV19) kosztuje około 20zł...

Data: 2013-12-27 08:43:37
Autor: rmikke
Dziwne uszkodzenie dętki...
Może być maluteńka dziurka. U mnie w marathinas plus uszkodzona wkładka przebiciowa "przegrysała"
pomału dętki, robi±c takie dziurki. Zachwywałem te dętki, kilka mam do tej
pory, i jedna zawsze leży pod filarem na korpoparkingu, z opisem, że
puszcza powietrze, ale kilkana¶cie km da się przejechać, więc w razie awarii
mozna sobie tę dętke wzi±ć i dojechać do domu. Dwie czy trzy już znikły,
ale jeszcze kilka mam...

Data: 2013-12-29 21:36:57
Autor: Pszemol
Dziwne uszkodzenie dętki...
"rmikke" <spamcatch@mailinator.com> wrote in message news:55976c74-2030-44c6-90a4-8a13ea61a56egooglegroups.com...
[...]

Ale test pod wod± nie wykazuje żadnych dziurek...
Dętka nadmuchana bez opony powiększa znacznie swoj± powierzchnie,
więc maluteńkie dziurki powinny się powiększyć i puszczać b±ble pod wod±.
Moja tak nie robi.

Data: 2013-12-30 06:30:06
Autor: rmikke
Dziwne uszkodzenie dętki...
W dniu poniedziałek, 30 grudnia 2013 04:36:57 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:

Ale test pod wod� nie wykazuje �adnych dziurek...
D�tka nadmuchana bez opony powi�ksza znacznie swoj� powierzchnie,
wi�c malute�kie dziurki powinny si� powi�kszy�
i puszcza� b�ble pod wod�.
Moja tak nie robi.

Moje też nie robiły (ale sprawdzałem może ze dwie, potem mi się nie chciało)

Data: 2013-12-30 19:38:20
Autor: m
Dziwne uszkodzenie dętki...
W dniu 30.12.2013 04:36, Pszemol pisze:
[...]

Ale nadmuchasz j± do 3atm bez opony?

p. m.

Data: 2013-12-31 12:00:38
Autor: Pszemol
Dziwne uszkodzenie dętki...
"m" <mvoicem@gmail.com> wrote in message news:52c1bd9c$0$2160$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No wła¶nie nie nadmuchasz...
Ale je¶li jest dziura która puszcza powietrze przy 3atm w oponie, gdzie
jest silna bariera przed powiększaniem się dętki, to gdy nie ma tej
bariery i dętka się rozci±gnie to i dziura się powiększy i powietrze będzie
łatwo uchodzić przy *znacznie* niższym ci¶nieniu, więc nie trzeba 3atm.
Tyle teoria - a w praktyce mam t± dętkę która nie uchodzi rozci±gnięta
a uchodzi w oponie... i wymy¶l tu co¶ ciekawego!

Data: 2014-01-01 14:45:41
Autor: J.F.
Dziwne uszkodzenie dętki...
Dnia Tue, 31 Dec 2013 12:00:38 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

a wez ja mocniej nadmuchaj w wodzie.
Tak czy inaczej - problem zniknie :-)

J.

Data: 2014-01-01 15:41:15
Autor: borsuk
Dziwne uszkodzenie dętki...
W dniu 2013-12-21 20:30, Pszemol pisze:

Jak sobie radzić z taką dętką? Prosto do kosza czy coś się da zrobić?
Możesz zostawić na jakieś podkładki, ale od razu przeciąć, żeby ci się nie pomyliła z dobrą :)

Data: 2014-01-06 17:54:47
Autor: Ghost-Rider
Dziwne uszkodzenie dętki...
Dodam, że jest fabrycznie nowa, jeszcze niełatana,
jakiś bez markowy "no-name" - kupiona z całym rowerem.

A może winna jest różnica temperatur? Chociaż z drugiej strony aż tak strasznych mrozów to zaś nie ma :-)

Pozdrawiam, M. -- -

Dziwne uszkodzenie dętki...