Dziwne zachowanie hamulca

Data: 2012-09-20 13:04:48
Autor: yabba
Dziwne zachowanie hamulca
Użytkownik "Jacus1Rex" <jacek.pronko@gmail.com> napisał w wiadomości news:70b28efb-f111-4de6-aca2-a1c60b89d6d0t13g2000vbx.googlegroups.com...
Witam. Jestem na forum nowym, choć od dłuższego czasu śledzę uważnie
Wasze uwagi, rady i spostrzeżenia.
Mam problem. Zdarza się, że w trakcie hamowania wciskając kilkakrotnie
w krótkim odcinku czasu (np. raz za razem) hamulec po którymś razem
pedał twardnieje i hamowanie staje się mało skuteczne. Taki objaw
zaobserwowałem na jeździe na tzw. luzie.
Czy może to być wężyk podciśnienia serwa?
Jaka jest średnica tego wężyka?

Proszę o odpowiedź

Wszystko zależy jak często jest to "raz za razem". Jeśli nie ma przerw pomiędzy naciśnięciami hamulca, to ten objaw może być prawidłowy. Pompa podciśnienia albo kolektor dolotowy nie nadąża z "produkcją" podciśnienia.

Jeśli przerwy pomiędzy hamowaniami są po kilka sekund, to może to świadczyć o nieszczelności wężyka, zaworka, membrany w serwie, uszkodzeniu pompy podciśnienia (jeśli to diesel).

--
Pozdrawiam,

yabba

Dziwne zachowanie hamulca