Dziwne zużycie opon - czego to ob jaw?

Data: 2009-11-19 20:48:08
Autor: Grzegorz
Dziwne zużycie opon - czego to ob jaw?
Witam

Właśnie wróciłem z serwisu - zmieniałem opony na zimowe.
Okazało się, że dwie przednie są do wyrzucenia (dwuletnie).
Zużycie ich było dziwaczne... na jakichś 3/4 obwodu były całkiem znośne, bieżnik jeszcze bardzo wyraźny, bez większych zastrzeżeń. Natomiast na pozostałej 1/4 starcie dużo większe, aż do pokazania się drutów (!) na jakichś 10-15 cm.
Wyglądało, jakby po jakims ooostrym hamowaniu...
Jeśli to istotne: Opel Corsa B.
Serwisant stwierdził, że coś musi być z zawieszeniem "nie tak".
Za jakiś czas wybiorę sie pewnikiem do serwisu, ale z ciekawości podpytam Was: czego to może być objawem?

1. Poważne bicie tarcz (na grubości - szarpie przy hamowaniu)
2. Poważnie niewyważone opony ....
3. Ktoś kiedyś przy 140 zablokował i tak jakoś wytarło ......
4. Duża poprzeczna mulda taka, że po najechaniu (kiedyś) po prostu druty popękały. To nie rzadkość ....

pzdrw.
--
Grzegorz

Dziwne zużycie opon - czego to ob jaw?