Dziwne zużycie opon - czego to objaw?

Data: 2009-11-18 19:35:31
Autor: Robert
Dziwne zużycie opon - czego to objaw?
Witam

Właśnie wróciłem z serwisu - zmieniałem opony na zimowe.
Okazało się, że dwie przednie są do wyrzucenia (dwuletnie).
Zużycie ich było dziwaczne... na jakichś 3/4 obwodu były całkiem znośne, bieżnik jeszcze bardzo wyraźny, bez większych zastrzeżeń. Natomiast na pozostałej 1/4 starcie dużo większe, aż do pokazania się drutów (!) na jakichś 10-15 cm.
Wyglądało, jakby po jakims ooostrym hamowaniu...
Jeśli to istotne: Opel Corsa B.
Serwisant stwierdził, że coś musi być z zawieszeniem "nie tak".
Za jakiś czas wybiorę sie pewnikiem do serwisu, ale z ciekawości podpytam Was: czego to może być objawem?

Data: 2009-11-18 19:48:37
Autor: Dysiek
[...]

Zle ustawiona zbieznosc.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-11-18 19:55:04
Autor: Robert
Dziwne zużycie opon - czego to objaw?
"Dysiek" napisał:

Zle ustawiona zbieznosc.

Chyba źle opisałem to zużycie...
Nie chodzi o to, że na SZEROKOŚCI opony zużyła sie jakaś powierzchnia. To zużycie było inne na fragmencie OBWODU. Tak, jakby przejechać klikadziesiąt (kilkaset?) metrów na pełnym hamulcu, na zablokowanym kole.

Data: 2009-11-18 19:55:36
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Robert pisze:
"Dysiek" napisał:
[...]

Zagraj w Lotka. Bo jak widać, masz szczęście z wybieraniem momentu hamowania, że opona ustawia się zawsze tak samo. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2009-11-18 19:47:41
Autor: Massai
Dziwne zużycie opon - czego to objaw=3 F
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

Robert pisze:
> [...]

Zagraj w Lotka. Bo jak widać, masz szczęście z wybieraniem momentu
hamowania, że opona ustawia się zawsze tak samo. ;)

I to jest hint...
Może tarcze krzywulce? Skrzywiona tarcza, w ten sposób że przy hamowaniu awaryjnym zawsze
blokuje się w określonym miejscu obwodu? i tym samym koło jak już
zablokowane - to zawsze tym samym fragmentem obwodu trze o asfalt?

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-18 20:02:57
Autor: krokodyl
Dziwne zużycie opon - czego to objaw?
zablokował ci się kiedyś hamulec albo
stałeś na czymś gorącym lub żrącym,
zresztą sprzedaj na allegro jako lekko używane ;)

Data: 2009-11-18 20:33:13
Autor: 'Tom N'
Marcin "Kenickie" Mydlak w <news:he1g1r$ucu$1news.dialog.net.pl>:

Robert pisze:
"Dysiek" napisał:
[...]

Eeetam, co miesiąc trzeba koło o szpilkę/śrubę przestawić i zamiast drutów
po 2 latach będą slicki ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-11-18 20:32:04
Autor: DoQ
Robert pisze:

[...]

Felg nie miales jajowatych??

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-18 21:17:08
Autor: Robert
Dziwne zużycie opon - czego to objaw?
"DoQ" napisał:

Felg nie miales jajowatych??

A rzeczywiście - wspomniał coś równiez o felgach. Że sporo obciążników musiał wcisnąć, bo chyba krzywe...
I chyba tu jest pies pogrzebany...

Data: 2009-11-18 21:23:32
Autor: DoQ
Robert pisze:
A rzeczywiście - wspomniał coś równiez o felgach. Że sporo obciążników musiał wcisnąć, bo chyba krzywe...
I chyba tu jest pies pogrzebany...

No moze tak byc. W miare bystry wulkanizator odeslalby cie na prostowanie (ew. sam zrobil). Nie sciagal ci samochod przy okazji w ktoras strone?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-11-18 22:23:06
Autor: Robert
"DoQ" napisał:
No moze tak byc. W miare bystry wulkanizator odeslalby cie na prostowanie (ew. sam zrobil). Nie sciagal ci samochod przy okazji w ktoras strone?

Raczej nie... Prowadzi się zupełnie OK.
O ewentualnym prostowaniu wspomniał, ale odradzał.
Bo prostowanie felg alu to ponoć cena rzędu 70 zł/szt., a zakup nowych stalowcyh w granicach 60 zł.
(cytuję wulkanizatora - sam kompletnie nie siedzę w temacie)

Data: 2009-11-18 22:46:22
Autor: DoQ
Robert pisze:
[...]

Ja mam tylko alu i raz na jakis czas musze którąś wyprostować:) jak masz ładne alu to po co zmieniać na stalowe...

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-11-18 20:53:01
Autor: krokodyl
Dziwne zużycie opon - czego to objaw?
acha i lepiej ten przegląd zrób jak najszybciej bo zimówki też tak spieprzysz

Data: 2009-11-19 10:06:46
Autor: Big Jack
Dziwne zużycie opon - czego to objaw?
W wiadomości
*Robert* napisał(-a):

[...]

Kiedyś widziałem Poloneza który "wlókł" zablkokowane prawe tylne koło. Lewego nie widziałem.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2009-11-20 09:28:42
Autor: Jackare
Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości news:4b050aa6$1news.home.net.pl...

Kiedyś widziałem Poloneza który "wlókł" zablkokowane prawe tylne koło. Lewego nie widziałem.

ale jak w takim razie jechał? Chyba że to był polonez przednionapędowy..
--
Jackare

Data: 2009-11-20 11:40:52
Autor: Wojtekk

Użytkownik "Jackare" <j@sp.de.uk.pl> napisał w wiadomości news:he5k4f$bkt$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Z dużej górki, albo z rozpędu :-)

Mechaizm różnicowy działa tak, że gdy jedno koło zablokuje się do drugie się kręci. W sprzyjających okolicznościach gdy to kręcące koło będzie miało zdecydowanie lepszą przyczepność to samochód pojedzie.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-11-20 10:11:04
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Dziwne zużycie opon - czego to ob jaw?
Big Jack pisze:
(...)
Kiedyś widziałem Poloneza który "wlókł" zablkokowane prawe tylne koło. Lewego nie widziałem.

Pewnie oba były zablokowane ;)

Data: 2009-11-18 20:05:14
Autor: Jarek JARO G.
Dziwne zużycie opon - czego to objaw?
Jakie to opony? jaka wielkosc felgi i jaki profil? Zauwazyles bicie na kierownicy?
Kupiles nowe , uzywki czy bieznikowane?

pozdr JARO __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4618 (20091118) __________

Data: 2009-11-18 22:26:59
Autor: Robert
"Jarek JARO G." napisał:
Jakie to opony? jaka wielkosc felgi i jaki profil? Zauwazyles bicie na kierownicy?
Kupiles nowe , uzywki czy bieznikowane?

Kupiłem nowe.
Co do rozmiarów to nie powiem, bo... nie wiem ;) Nie pamiętam. Standard dla Corsy.
Jakie? - chyba Dębica Passio 2. Ale głowy nie dam. Nie mam pamięci do takich detali...
Bicia nie było. Autko prowadziło się zupełnie OK nawet przy znacznych prędkościach na autostradzie.

Data: 2009-11-18 22:12:08
Autor: Karol
Dziwne zużycie opon - czego to objaw?

Właśnie wróciłem z serwisu - zmieniałem opony na zimowe.
Okazało się, że dwie przednie są do wyrzucenia (dwuletnie).

ja miałem podobnie, na wiosnę założone nowe opony Dunlop Sport coś tam, 205/55R16, przód zjechany praktycznie do 2 mm a tył nawet nie 1 mm, jak się okazało to zbieżność...

--
Pozd. Karol

Data: 2009-11-19 09:10:40
Autor: krzysiek82
Robert pisze:
Was: czego to może być objawem?

amorki dobre?

--
krzysiek82

Data: 2009-11-19 09:20:15
Autor: Wojtekk
Użytkownik "Robert" <robertk@poczta.naOnecie.pl> napisał w wiadomości
[...]

Czy nie przywaliłeś kiedyś przednimi kołami w krawężnik, jakąś dziurę, itp.?
Po uderzeniu w ostrą krawędź opony mogą się odkształcić, później podczas wyważania drgania równoważone są kilkoma dużymi ciężarkami, ale opona ściera się nierówno.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-11-19 20:48:08
Autor: Grzegorz
[...]

1. Poważne bicie tarcz (na grubości - szarpie przy hamowaniu)
2. Poważnie niewyważone opony ....
3. Ktoś kiedyś przy 140 zablokował i tak jakoś wytarło ......
4. Duża poprzeczna mulda taka, że po najechaniu (kiedyś) po prostu druty popękały. To nie rzadkość ....

pzdrw.
--
Grzegorz

Dziwne zużycie opon - czego to objaw?