Dziwne zużycie opon - czego to objaw?

Data: 2009-11-19 09:20:15
Autor: Wojtekk
Dziwne zużycie opon - czego to objaw?
Użytkownik "Robert" <robertk@poczta.naOnecie.pl> napisał w wiadomości
news:he1epk$30v$1inews.gazeta.pl...
Witam

Właśnie wróciłem z serwisu - zmieniałem opony na zimowe.
Okazało się, że dwie przednie są do wyrzucenia (dwuletnie).
Zużycie ich było dziwaczne... na jakichś 3/4 obwodu były całkiem znośne,
bieżnik jeszcze bardzo wyraźny, bez większych zastrzeżeń. Natomiast na
pozostałej 1/4 starcie dużo większe, aż do pokazania się drutów (!) na jakichś
10-15 cm.
Wyglądało, jakby po jakims ooostrym hamowaniu...
Jeśli to istotne: Opel Corsa B.
Serwisant stwierdził, że coś musi być z zawieszeniem "nie tak".
Za jakiś czas wybiorę sie pewnikiem do serwisu, ale z ciekawości podpytam Was:
czego to może być objawem?

Czy nie przywaliłeś kiedyś przednimi kołami w krawężnik, jakąś dziurę, itp.?
Po uderzeniu w ostrą krawędź opony mogą się odkształcić, później podczas wyważania drgania równoważone są kilkoma dużymi ciężarkami, ale opona ściera się nierówno.

Pozdrawiam
Wojtek

Dziwne zużycie opon - czego to objaw?