Dziwne zwiększenie częstości wtop w e-bankach

Data: 2019-10-31 10:24:55
Autor: Poldek
Dziwne zwiększenie częstości wtop w e-bankach

Czy też zauważyliście, że od paru tygodni - jakby od czasu wprowadzenia zaostrzonych procedur logowania - bardzo zwiększyła się częstość różnego rodzaju niedziałania, albo błędnego działania w e-bankach?

Kiedyś niemożność zalogowania na konto to były sporadyczne sytuacje (poza wcześniej ogłaszanymi godzinami prac). Od paru tygodni u mnie tak na oko ze 20% prób zalogowania się do serwisu transakcyjnego kończy się niepowodzeniem. Kiedy już uda się zalogować, to nawigowanie po serwisie transakcyjnym zadziwiająco często wyrzuca różne błędy - np. próba wyświetlenia historii rachunku zwraca "nie ma takiej strony". Przeklikanie z rachunku bieżącego na firmowy - przycisk wyszarzony - nic się nie da zrobić. Próba nawiązania łączności z obsługą przez chat - "mamy przerwę techniczną". Do tego niezapamiętywanie urządzeń zaufanych i konieczność dodawania za każdym razem urządzenia na nowo jako zaufanego, ale pod nową nazwą, gdyż zarazem urządzenie jest już zaufane pod dotychczasową nazwą. Szybko kończy się limit 10 urządzeń zaufanych, więc zlecenie wyczyszczenia listy zaufanych. Miało być zrealizowane w ciągu 24 godzin, mija 72 godziny i zlecenie niezrealizowane. Próba nawiązania kontaktu z obsługą przez chat - "mamy przerwę techniczną".

Też tak macie?

Data: 2019-10-31 02:57:27
Autor: Dawid Rutkowski
Dziwne zwiększenie częstości wtop w e-bankach
A w ilu instancjach masz ten mBąk, że piszesz o nim w liczbie mnogiej?
Oprócz zmian w logowaniu wymuszonych przez PSD2 ostatnio też zmienili widok historii, więc nie dziw się błędom.
Czy Ty też jesteś jednym z klientów kochających mBąk miłością BDSM?
Jeśli nie, mogę polecić Cię do santandera, tam wszystko działa, a jeszcze dają pieniądze za założenie konta.

Data: 2019-10-31 13:50:41
Autor: Poldek
[...]

Dziwię się błędom w serwisie transakcyjnym banku. Zmiana widoku historii nie jest powodem, żeby były błędy na stronie. Niezależnie od tego, że przed zmianą też były błędy.

Czas załatwienia dyspozycji usunięcia listy urządzeń zaufanych to 30 dni. Tego się dziś dowiedziałem od konsultantki. Czy to nie troszkę długo?

Czy Ty też jesteś jednym z klientów kochających mBąk miłością BDSM?
Jeśli nie, mogę polecić Cię do santandera, tam wszystko działa, a jeszcze dają pieniądze za założenie konta.

Może skorzystam, dziękuję.

Data: 2019-10-31 06:07:28
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 31 października 2019 13:50:43 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
> [...]

Dziwię się błędom w serwisie transakcyjnym banku. Zmiana widoku historii nie jest powodem, żeby były błędy na stronie. Niezależnie od tego, że przed zmianą też były błędy.

Hmm, może zbytni skrót myślowy.
Jeszcze dziwisz się błędom, mimo wieloletniego doświadczenia z mBąkiem?

Czas załatwienia dyspozycji usunięcia listy urządzeń zaufanych to 30 dni. Tego się dziś dowiedziałem od konsultantki. Czy to nie troszkę długo?

"Nie mamy pańskiego płaszcza - i co pan nam zrobi?"
O ile w ogóle Ci to usuną - bo muszą jeszcze dorobić taką funkcjonalność.
Reklamacje można sobie pisać, odeślą na Berdyczów.
Żeby nie uciekać to chyba naprawdę trzeba kochać.

> Czy Ty też jesteś jednym z klientów kochających mBąk miłością BDSM?
> Jeśli nie, mogę polecić Cię do santandera, tam wszystko działa, a jeszcze dają pieniądze za założenie konta.

Może skorzystam, dziękuję.

Jakby co to kod polecającego: 1013777859.
Jak wydasz debetówką (może być wirtualna - w takim wypadku konto darmowe bez warunków) 300zł to dostaniemy po 80zł.
Oprócz tego są dodatkowe promocje z nagrodami pieniężnymi za założenie zarówno konta fizolskiego jak i firmowego.

A zmywać się z mBąka należy, wystawiony na sprzedaż, więc wyniki podkręcają, jak mogą - informatycy pozwalniani, bajzel się robi coraz większy, ale w raportach jeszcze wygląda to dobrze, a nawet lepiej.
Kto to kupi - nie wiadomo, ale z banku, na którym można było mało polegać, robi się cyrk, na którym polegać nie można, i trzymanie tam jakiejkolwiek sensownej i potrzebnej kasy zaczyna być lekkomyślnością.

Data: 2019-10-31 17:08:02
Autor: Krzysztof Halasa
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[...]

Niekoniecznie, chwilowo pewnie mogą zrobić "ręcznie".
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-10-31 09:33:40
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 31 października 2019 17:08:14 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

> "Nie mamy pańskiego płaszcza - i co pan nam zrobi?"
> O ile w ogóle Ci to usuną - bo muszą jeszcze dorobić taką
> funkcjonalność.

Niekoniecznie, chwilowo pewnie mogą zrobić "ręcznie".

To również podpada pod "dorobienie funkcjonalności" - nieważne, że tylko i wyłącznie do jednego przypadku ;)
Nie miałem na myśli, że dorobią to do ST, żeby użytkownik sam mógł to wyczyścić, tego się pewnie aż do sprzedaży nie doczekamy.
Więc raczej jasne, że będzie to ręcznie, skoro rezerwują sobie 30 dni - zapewne większą część tego czasu na znalezienie (zatrudnienie?) pracownika, który będzie to umiał zrobić ;>

Data: 2019-11-03 19:11:47
Autor: Poldek
[...]

Dobra, ale ile czasu może trwać ręczne czyszczenie tej listy?

Pomińmy na razie fakt, że w ogóle nie ma takiej opcji, żeby usunąć z listy wybrane urządzenie/a. Jedyna możliwość, to usunięcie całej listy, co oczywiście skutkuje tym, że jeśli masz jedno urządzenie do usunięcia, a 9 do utrzymania, to musisz od zera ustawiać 10 urządzeń jako zaufane.
Nawiasem mówiąc już raz mi tą listę czyścili i wtedy to się odbyło "od ręki" podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem. Czyli da się? Niestety lista szybko się przepełniła, gdyż cały czas jest problem z tym, że to samo urządzenie raz dodane jako zaufane, przy kolejnej próbie zalogowania okazuje się jednak niezaufane. Wtedy próba dodania go do zaufanych ponownie daje komunikat, że urządzenia nie można dodać, gdyż jest już zaufane... Ok, można dodać pod zmienioną nazwą. Przy następnym logowaniu jednak okazuje się znów niezaufane, a zarazem zaufane...

Data: 2019-11-03 20:16:18
Autor: J.F.
Dnia Sun, 3 Nov 2019 19:11:47 +0100, Poldek napisał(a):
[...]

A tak swoja droga - mam wrazenie ze po upgrade firefox dla millenium
przestal byc zaufany. Dalo sie zaufac ... ale jak dlugo ?
A nazwy ustawic/zmienic nie mozna.

Beda jaja ... czy klienci przejda na apki w telefonach ?
Czy zaczna glosowac nogami, i doda sie edycje listy ...

J.

Data: 2019-11-04 12:12:28
Autor: Poldek
Dziwne zwiększenie częstości wtop w e-bankach

Dzisiaj zalogowanie się do mBanku z komputera jest niemożliwością. Nie działa ani na jedynym moim komputerze, który wcześniej udało się dodać skutecznie do zaufanych, ani na innych moich komputerach, na których po dodaniu do zaufanych i tak musiałem logować się jednorazowo. Teraz mam dostęp do systemu transakcyjnego mBanku tylko przez aplikację na smartfonie i działa to bardzo wolno i z błędami po drodze.
Czy tylko u mnie tak to działa?

Data: 2019-11-04 04:22:33
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 4 listopada 2019 12:12:32 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

Czy tylko u mnie tak to działa?

Zalogować się udało, choć po podaniu loginu i hasła kółeczko na trochę zamarło.
Poklikać po ST też można, choć raz wyskoczyła strona błędu - i po kliknięciu "zaloguj się ponownie" przeniosło na "pulpit", oczywiście bez konieczności logowania.
Ciekawe, czy kolejna partia ludzi zwolniona, czy też może nowych właśnie przyjęli...

Data: 2019-11-04 13:24:33
Autor: Kamil Jońca
Poldek <pugilares@intgeria.eu> writes:

Dzisiaj zalogowanie się do mBanku z komputera jest niemożliwością. Nie
działa ani na jedynym moim komputerze, który wcześniej udało się dodać
Ja zalogować się moge, ale działa dość losowo - a to nie ładuje pulpitu,
a to historii ...

KJ

Better hope you get what you want before you stop wanting it.

Dziwne zwiększenie częstości wtop w e-bankach