Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [Opel] Dziwnie działa światło stop-u

[Opel] Dziwnie działa światło stop-u

Data: 2010-12-06 10:15:54
Autor: gk
[Opel] Dziwnie działa światło stop-u
Witam,
Od pewnego czasu, jakieś dwa tygodnie, dziwnie działa mi światło stopu. Rano, jak odpalę, po naciśnięciu na pedał hamulca, światło najczęście tylko mrygnie, nie zapalając się. Nie ma znaczenia czy naciskam silno czy słabo. Co ciekawsze to po kolejnym naciśnięciu, stop w końcu zapala się. Dzisiaj np. w trakcie jazdy, stop zapalał się prawidłowo. Tak więc wydaje się, że problem występuje po odpaleniu. Czy to wina włącznika stopu czy też możliwe, że jest on jakoś połączony z instalacją hamulcową? Pytam, bo miałem zapieczony cylinderek i mechanik ostatnio przy okazji zmiany kół mi go poprawiał, znaczy odblokowywał. A to było właśnie jakieś 2 tygodnie temu, czyli odkąd mam problemy ze stopem. A może to wina włącznika i mrozu, podczas którego elementy włącznika kurczą się i nie łączy on prawidłowo? Jak myślicie? Gdzie może tkwić problem?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2010-12-06 09:34:34
Autor: Myjk
[Opel] Dziwnie działa światło stop-u
2010-12-06 10:15:54 gk

 Czy to wina włącznika stopu czy też możliwe

To raczej napewno wina włącznika stopu znajdującego się nad samym pedałem. U mnie też to padło, w 4 czy 5-letniej wtedy Astrze z przebiegiem 80tkm.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2010-12-06 10:30:54
Autor: bratPit[pr]
[Opel] Dziwnie działa światło stop-u
Od pewnego czasu, jakieś dwa tygodnie, dziwnie działa mi światło stopu.

Gdzie może tkwić problem?

rozumiem że samochód to Astra F?
najczęściej pada wyłącznik świateł stopu znajdujący się nad pedałem hamulca,
ale trzeba by to dokładnie zdiagnozować np wypinając wtyk i łącząc zworką przewody,

brat

Data: 2010-12-06 12:42:00
Autor: gk
[Opel] Dziwnie działa światło stop-u
rozumiem że samochód to Astra F?
najczęściej pada wyłącznik świateł stopu znajdujący się nad pedałem hamulca,
ale trzeba by to dokładnie zdiagnozować np wypinając wtyk i łącząc zworką przewody,

brat

Auto to Zafira A, ale to bez różnicy, bo podzespoły takie same jak w Astrze II.
Prawdę mówiąc nie byłem pewny tego czy to wina włącznika, bo akurat się to zbiegło z tym "grzebaniu" przy cylinderku.
Mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego te wyłączniki mają 4 złącza? To sprawa podpięcia pod komputer, który zawsze po przekręceniu kluczyka sprawdza światła stop czy też coś innego?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2010-12-06 13:20:19
Autor: bratPit[pr]
[Opel] Dziwnie działa światło stop-u
Auto to Zafira A, ale to bez różnicy, bo podzespoły takie same jak w Astrze II.

czyli bliżniak Astry G nie F-ki ;-)

Prawdę mówiąc nie byłem pewny tego czy to wina włącznika, bo akurat się to zbiegło z tym "grzebaniu" przy cylinderku.
Mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego te wyłączniki mają 4 złącza? To sprawa podpięcia pod komputer, który zawsze po przekręceniu kluczyka sprawdza światła stop czy też coś innego?

z pamięci Ci nie odpowiem,
ZTCP są dwa wykonania, dwu lub czteropinowe zależnie od opcji wyposażenia,
dwa piny są łącznikiem świateł stop-u, a dwa kolejne informacją komputera - procedura testowania sprawności bezpiecznika po każdorazowym włączeniu zapłonu lub tempomatu - informacja o wciśnięciu pedału hamulca do modułu tempomatu,
w każdym razie trzeba wypiąć wtyczkę i na odpowiednich pinach zrobić zworkę zobaczyć czy zapalają się normalnie światła stop, jeżeli tak a przy podłączonym wyłączniku św. nie działają to wiadomo, wyłącznik do wymiany,

brat

Data: 2010-12-06 14:37:38
Autor: gk
[Opel] Dziwnie działa światło stop-u
z pamięci Ci nie odpowiem,
ZTCP są dwa wykonania, dwu lub czteropinowe zależnie od opcji wyposażenia,
dwa piny są łącznikiem świateł stop-u, a dwa kolejne informacją komputera - procedura testowania sprawności bezpiecznika po każdorazowym włączeniu zapłonu lub tempomatu - informacja o wciśnięciu pedału hamulca do modułu tempomatu,
w każdym razie trzeba wypiąć wtyczkę i na odpowiednich pinach zrobić zworkę zobaczyć czy zapalają się normalnie światła stop, jeżeli tak a przy podłączonym wyłączniku św. nie działają to wiadomo, wyłącznik do wymiany,

brat

Ok, dzięki, przetestuję.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2010-12-06 20:50:33
Autor: bratPit
[Opel] Dziwnie działa światło stop-u
Ok, dzięki, przetestuję.

sprawdziłem to i jeżeli masz wyłącznik 4-pinowy to powinieneś mieć tempomat,
w takim przypadku piny 3-4 to styki normalnie otwarte - do włączania świateł stopu, natomiast piny 1-2 to styki NC (normalnie zamknięte) do tempomatu,

brat

Data: 2010-12-07 11:49:03
Autor: gk
[Opel] Dziwnie działa światło stop-u
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:idjeqc$1gp$1inews.gazeta.pl...
Ok, dzięki, przetestuję.

sprawdziłem to i jeżeli masz wyłącznik 4-pinowy to powinieneś mieć tempomat,
w takim przypadku piny 3-4 to styki normalnie otwarte - do włączania świateł stopu, natomiast piny 1-2 to styki NC (normalnie zamknięte) do tempomatu,

brat

Prawdę mówiąc to nie wiem jaki mam włącznik 2 czy 4 pinowy, jeszcze nie sprawdzałem. Sprawdzałem jedynie na aukcjach i tam widziałem, że sprzedają do Zafiry włączniki 4 stykowe, więc przyjąłem, że i u mnie taki jest. Ale ja nie mam tempomatu, czyli mam włącznik 2 stykowy?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2010-12-07 21:07:38
Autor: bratPit
[Opel] Dziwnie działa światło stop-u

Prawdę mówiąc to nie wiem jaki mam włącznik 2 czy 4 pinowy, jeszcze nie
sprawdzałem. Sprawdzałem jedynie na aukcjach i tam widziałem, że sprzedają do Zafiry włączniki 4 stykowe, więc przyjąłem, że i u mnie taki jest. Ale ja nie mam tempomatu, czyli mam włącznik 2 stykowy?

ze schematów wynika że jeżeli nie masz tempomatu to masz wyłącznik 2 pinowy,

A da się podłączyć włącznik 4 stykowy zamiast 2 stykowego?

podłączyć się da ale trzeba "rzeźbić" bo wtyczka będzie inna :/

brat

Data: 2010-12-07 11:50:39
Autor: gk
[Opel] Dziwnie działa światło stop-u
A da się podłączyć włącznik 4 stykowy zamiast 2 stykowego?
Bo zamówiłem sobie ten pierwszy :-(
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2010-12-10 01:54:18
Autor: Tomasz Pyra
[Opel] Dziwnie działa światło stop-u
W dniu 2010-12-06 13:20, bratPit[pr] pisze:
Auto to Zafira A, ale to bez różnicy, bo podzespoły takie same jak w
Astrze II.

czyli bliżniak Astry G nie F-ki ;-)

Prawdę mówiąc nie byłem pewny tego czy to wina włącznika, bo akurat
się to zbiegło z tym "grzebaniu" przy cylinderku.
Mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego te wyłączniki mają 4 złącza? To
sprawa podpięcia pod komputer, który zawsze po przekręceniu kluczyka
sprawdza światła stop czy też coś innego?

z pamięci Ci nie odpowiem,
ZTCP są dwa wykonania, dwu lub czteropinowe zależnie od opcji wyposażenia,
dwa piny są łącznikiem świateł stop-u, a dwa kolejne informacją
komputera - procedura testowania sprawności bezpiecznika po każdorazowym
włączeniu zapłonu lub tempomatu - informacja o wciśnięciu pedału hamulca
do modułu tempomatu,

Być może to są nawet dwa włączniki.

U mnie w Vectrze C, komputer ma dwa parametry włączników przy pedale hamulca i jak bardzo delikatnie naciska się pedał, to widać że pracują niezależnie.

Data: 2010-12-10 09:38:02
Autor: bratPit[pr]
[Opel] Dziwnie działa światło stop-u
Auto to Zafira A, ale to bez różnicy, bo podzespoły takie same jak w
Astrze II.

czyli bliżniak Astry G nie F-ki ;-)

Prawdę mówiąc nie byłem pewny tego czy to wina włącznika, bo akurat
się to zbiegło z tym "grzebaniu" przy cylinderku.
Mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego te wyłączniki mają 4 złącza? To
sprawa podpięcia pod komputer, który zawsze po przekręceniu kluczyka
sprawdza światła stop czy też coś innego?

z pamięci Ci nie odpowiem,
ZTCP są dwa wykonania, dwu lub czteropinowe zależnie od opcji wyposażenia,
dwa piny są łącznikiem świateł stop-u, a dwa kolejne informacją
komputera - procedura testowania sprawności bezpiecznika po każdorazowym
włączeniu zapłonu lub tempomatu - informacja o wciśnięciu pedału hamulca
do modułu tempomatu,

Być może to są nawet dwa włączniki.

U mnie w Vectrze C, komputer ma dwa parametry włączników przy pedale hamulca i jak bardzo delikatnie naciska się pedał, to widać że pracują niezależnie.

może tak być ale w Astrze G jest jeden, w zależności od opcji,
zwykły jednotorowy NO dla wersji bez tempomatu i dwutorowy NO + NC (pewnie z wymuszonym prowadzeniem styków ze względów bezpieczeństwa),

brat

Data: 2010-12-07 12:40:05
Autor: haine
[Opel] Dziwnie działa światło stop-u
On Mon, 6 Dec 2010 10:15:54 +0100, "gk" <grego69@gazeta.pl> wrote:

czy to wina włącznika stopu czy też możliwe, że jest on jakoś połączony z instalacją hamulcową?

Jakiś czas temu wymieniałem w Astrze cylinderek w kole, po czym padł
włącznik. Więc jakiś związek jest:)

haine

[Opel] Dziwnie działa światło stop-u

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona