Dziwnie zachowujący się samolot na niebie

Data: 2011-10-03 17:55:01
Autor: Maksymilian Dutka
Dziwnie zachowujący się samolot na niebie
Witam, ok 40 min temu w zasięgu mojego wzroku na niebie pokazał się samolot zachowujący się zupełnie inaczej niż inne tzn: brak za nim smug kondensacyjnych, bezgłośny, prędkość miał znacznie mniejszą niż inne klasy B737 (tak na oko z 2x mniejszą niż standardowa przelotowa dla pasażerskich).

Udało mi się zrobić fotkę chodź bardzo niewyraźną:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/mHcVJUKgmvBnMnM2janpbcwu6cr4fdeP3ajMpoNVD-0?feat=directlink

Chwilę potem przeleciał drugi, ale on już miał "normalną" smugę kompensacyjną/prędkość/głośność:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/GvrWoculZ_Rrf__7_6vz08wu6cr4fdeP3ajMpoNVD-0?feat=directlink

Na flightradar nie widać żadnego z nich.
Samolot leciał z północnego zachodu na południowy wschód. Przeleciał w okolicach: 49°41'28,2'' 20°19'19,1''

Ktoś pomoże zidentyfikować?

Maksymilian Dutka

Data: 2011-10-03 18:34:17
Autor: Piotrek_P
Użytkownik "Maksymilian Dutka" <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com> napisał w wiadomości news:j6clsm$eou$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mogę od siebie jedynie napisać, że wczoraj miałem tak samo :-). Też mnie to zastanowiło. Jakiś lot W -- > E. Nieznam się, więc tłumaczę sobie to zjawisko odpowiednimi warunkami meteo na pułapie tego lotu. Jak pamiętam to już nie raz się z tym spotkałem.

Pozdrawiam
PP

Data: 2011-10-03 20:25:51
Autor: Maksymilian Dutka
W dniu 2011-10-03 18:34, Piotrek_P pisze:
[...]

Problem w tym że za chwilkę widziałem drugi najwyraźniej na podobnym pułapie, i już było po "normalnemu".
Swoją drogą to ten drugi był wybitnie podobny do tego pierwszego. Może ktoś z tego rozmytego zdjęcia rozpozna znak na usterzeniu pionowym?

Maksymilian Dutka

Data: 2011-10-03 18:41:39
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan Maksymilian Dutka napisał:

[...]
[...]
[...]

Kryzys. Połowę funduszy na chemtrailsy obcięli.

--
Jarek

Data: 2011-10-03 20:58:46
Autor: Maksymilian Dutka
[...]

Ew. teraz latają na oleju z Bie****** :D
To by nawet tłumaczyło niską prędkość, i niskie obroty silnika :D

Maksymilian Dutka

Data: 2011-10-04 13:07:57
Autor: =Marcos=
[...]

"Na oko" ciężko ocenić czy samolot wznosi się czy opada i czy dwa samoloty są na podobnej wysokości. Może nie było smug, bo właśnie rozpoczął schodzenie z silnikami na idle. A może nie było smug, bo pułap lotu był o 1000m wyższy i akurat tam były warunki bezsmugowe.
Ze zdjęcia wygląda na jakiegoś starego B737 - mam wrażenie, że silniki są takie wydłużone. Może jakiś business jet?

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-10-04 15:37:55
Autor: Ghost

Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w wiadomości news:j6epbr$k21$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ze zdjec na oko wydaje sie, ze pierwszy schodzi, a drugi sie wznosi.

Data: 2011-10-04 09:02:22
Autor: CeSaR
Dziwnie zachowujący się samolot na niebie

Ktoś pomoże zidentyfikować?

Ten pierwszy to przecież od razu widać, że testowy samolot Aral'a:

http://www.google.pl/imgres?q=aral&um=1&hl=pl&sa=N&biw=1016&bih=530&tbm=isch&tbnid=zWpP0cLeNwV2YM:&imgrefurl=http://www.aral-lubricants.com/&docid=4zYCXiYswzYFcM&w=500&h=492&ei=9q6KTpqNKcXc4QSzv6TwAw&zoom=1

pewnie testowali jakieś nowe, bezspalinowe paliwo, może biodiesla? Albo założyli filtry FAP....
:-)

Data: 2011-10-04 22:34:44
Autor: Maksymilian Dutka
Dziwnie zachowuj�cy si� samolot na n iebie
W dniu 2011-10-04 09:02, CeSaR pisze:
Kto� pomo�e zidentyfikowa�?

Ten pierwszy to przecie� od razu wida�, �e testowy samolot Aral'a:

http://www.google.pl/imgres?q=aral&um=1&hl=pl&sa=N&biw=1016&bih=530&tbm=isch&tbnid=zWpP0cLeNwV2YM:&imgrefurl=http://www.aral-lubricants.com/&docid=4zYCXiYswzYFcM&w=500&h=492&ei=9q6KTpqNKcXc4QSzv6TwAw&zoom=1

pewnie testowali jakie� nowe, bezspalinowe paliwo, mo�e biodiesla? Albo
za�o�yli filtry FAP....
:-)

Dziękuję, logo rzeczywiście jest podobnie.

Maksymilian Dutka

Data: 2011-10-07 23:15:16
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
[...]

Bezspalinowe paliwo? Może jeszcze bombę izowolumetryczną?

Smuga kondensacyjna, jak sama nazwa wskazuje, powstaje w skutek kondensacji pary wodnej na mgłę. Nie jest to ten "dymek" jaki widać opuszczający rury wydechowe samochodów.

Data: 2011-10-08 22:40:51
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

[...]

A ta para wodna, to co, jak nie spaliny?

C13H28 + 20 O2 -- > 13 CO2 + 14 H2O, jakoś tak to szło, prawda?

--
Jarek

Data: 2011-10-09 01:20:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dziwnie zachowuj?cy si? samolot na niebie

"Jarosław Sokołowski" slrnj91kbj.sut.jaros@falcon.lasek.waw.pl

[...]

Woda to spaliny. Dwutlenek węgla -- też. Jedno i drugie niewidoczne.
A ten dymek to chyba sadza itp. części stałe. :)

Data: 2011-10-09 02:28:19
Autor: Tomasz Wójtowicz
[...]

A czy ja napisałem, że nie? Z resztą w smudze kondensacyjnej tylko część wody pochodzi ze spalania, reszta została zaczerpnięta przez silnik jako para wodna razem z powietrzem.

Rzecz w tym, że "bezspalinowe paliwo" nie ma kompletnie sensu. A tak przy okazji - czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa bomba izowolumetryczna? Bo dla mnie, żeby bomba działała musi albo eksplodować, albo implodować. Więc jak miała by taka izowolumetryczna działać?

Data: 2011-10-09 00:47:08
Autor: Jarosław Sokołowski
[...]

Bardziej istotne jest to, że część wody NIE została zaczerpnięta przez
silnik. A to co z niego wyszło, stanowi jądra kondensacji dla otaczającej
pary wodniej. W tym wszystkim niepoślednią rolę grać może również ów
dymek. Smugi kondensacyjne (cirrus tractus) tworzą się również za
(a właściwie nad) statkami morskimi.

[...]

To proste. Działa przez zaskoczenie.

--
Jarek

Data: 2011-10-04 22:36:12
Autor: qqqqwwwWYTNIJTO
[...]

Ten drugi zapewne leciał znad Berlina lub Moskwy, a pierwszy pewnie z sojuszniczej Ameryki.

Ojciec Tomoń z Jasnej Góry służy wyjaśnieniem zjawiska:
http://www.jasnagora.com/wydarzenie.php?ID=5660

pzdr

Data: 2011-10-06 23:51:46
Autor: Grzegorz Tomczyk

http://www.airliners.net/photo/Tor-Air/Boeing-737-4Q8/1908295/L

Chwilę potem przeleciał drugi, ale on już miał "normalną" smugę
kompensacyjną/prędkość/głośność:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/GvrWoculZ_Rrf__7_6vz08wu6cr4fdeP3ajMpoNVD-0?feat=directlink

http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=216828

Na flightradar nie widać żadnego z nich.

Widać, widać, inaczej bym ich nie znalazł:

http://www.flightradar24.com/2011-10-03/15:15/OAI821

http://www.flightradar24.com/2011-10-03/15:15/FIN783R

Ktoś pomoże zidentyfikować?

Właśnie to zrobiłem. :)

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2011-10-07 01:41:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dziwnie zachowujący się samolot na niebie

"Grzegorz Tomczyk" j6l7tv$cm7$1@news.vectranet.pl

http://www.flightradar24.com/2011-10-03/15:15/OAI821

http://www.flightradar24.com/2011-10-03/15:15/FIN783R

Ktoś pomoże zidentyfikować?

Właśnie to zrobiłem. :)

Bądź błogosławionym za te ładne mapki. :) Dziękuję. :)
Cudo po prostu!!!

Dziwnie zachowujący się samolot na niebie