Dziwny dzwiek silnika (skad??) (probka wav) Pomocy !

Data: 2009-03-18 12:47:30
Autor: bonalmex
Dziwny dzwiek silnika (skad??) (probka wav) Pomocy !
Witajcie

Ni stad ni z owad wsiadam dzisiaj do auta, jade.. ale dopiero po
jakims czasie orientuje sie, ze silnik wydaje wyraznie inny dzwiek niz
zazwyczaj.

Tu zamieszczam probke wav (kiepska jakosc - tel):

http://www.sendspace.pl/file/alOol1v4/

lub

http://upfile.pl/en/plik/12039/silnik_wav

Chodzi mi o to, ze jest to silnik benzynowy Volvo 2,5L, 6 zaworow
(rocznik 96, 230 tys) a brzmi jak diesel lub... traktor!?

Podczas gdy jeszcze wczoraj pracowal podobnie, ale bardzo wyraznie
ciszej i "gladziej" (kulturalniej?).

Autem bylem zmuszony zrobic dzis 400km i nie bylo zadnych innych
dziwnych objawow typu mulowatosc czy szarpanie czy falujace obroty -
to wszystko jest idealne.. ale skad nagle mogl powstac taki dzwiek? a
raczej jego niepokojace natezenie..
Na pewno pali na wszystkie cylindry bo mam porownanie, kiedy go
kupowalem i na gazie palil na 5 cylindrow, wtedy trzeslo cala buda.

Pytam Was, zanim wstawie jutro auto do mechanika na ogledziny.

Pozdrawiam!

Michal

Data: 2009-03-18 21:02:46
Autor: Mumin
bonalmex@gmail.com pisze:
Witajcie

Ni stad ni z owad wsiadam dzisiaj do auta, jade.. ale dopiero po
jakims czasie orientuje sie, ze silnik wydaje wyraznie inny dzwiek niz
zazwyczaj.

Popychacze hydrauliczne?

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-03-18 23:26:56
Autor: Bialy
 Uzytkownik napisal(a):

| Witajcie
|
| Ni stad ni z owad wsiadam dzisiaj do auta, jade.. ale dopiero po
| jakims czasie orientuje sie, ze silnik wydaje wyraznie inny dzwiek niz
| zazwyczaj.

<ciach>

Moim zdaniem to moga byc popychacze hydrauliczne. Powinny chodzic znacznie ciszej po nagrzaniu silnika. Ponadto mozesz to sprawdzic (niezdrowy sposob) jesli przegazujesz dosyc ostro silnik zaraz po odpaleniu - dzwiek tez powinien ustac. Jesli dzwiek nie ustaje po nagrzaniu silnika, to troche mniejsze prawdopodobienstwo popychaczy, ale nadal bym ich nie wykluczal ;)

Sprawdz sobie jeszcze poziom oleju :)

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Data: 2009-03-19 19:20:59
Autor: TomiZS
Dziwny dzwiek silnika (skad??) (probka wav) Pomocy !
Jesli to V6-ka, to moze masz tam jakas kombinacje ze zmienna dlugoscia kanalów dolotowych, która wlasnie sie rozsypala.

--
Pozdr.

TOMI
(Wawa Praga/Jelonki)
R216 Cabrio, R420D i MG ZS 2.5 V6.

Dziwny dzwiek silnika (skad??) (probka wav) Pomocy !