Dziwny dzwiek z silnika - moze cos podpowiecie?

Data: 2016-06-13 03:28:23
Autor: Marcin Kiciński
Dziwny dzwiek z silnika - moze cos podpowiecie?
Hej szanowna grupo! Moze ktos tutaj bedzie mial pomysl, co moze byc zrodlem dziwnego dzwieku spod maski. Dzwiek pojawil sie kilka dni temu, w Grande Punto z przebiegiem zblizajacym sie
do 150kkm. Przypomina takie wycie, jakie powstaje podczas
szybkiego krecenia kawalkiem elastycznej karbowanej rurki :)
(taka zabawa z dziecinstwa). Pojawia sie w bardzo waskim zakresie obrotow (2700-2800), praktycznie na kazdym biegu
oraz na luzie, zarowno ze sprzeglem jak i bez. Wystepuje
podczas przyspieszania, jednostajnej jazdy oraz przy hamowaniu
silnikiem. Nie ma znaczenia, czy klima jest wlaczona czy
wylaczona. Nie mam juz pomyslu co to moze byc. Nie wiem,
czy jakies lozysko moze wyc w tak waskim zakresie obrotow?
Jak nie, moze jakis poluzowany element wpada w wibracje
(chociaz na razie niczego takiego nie znalazlem).
Jakies inne pomysly? Turbiny nie mam :)

Aha, czasem dzwiek sie nie pojawia, i pewnie tak tez
sie stanie, gdy bede chcial to komus zademonstrowac ;)

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-06-13 12:36:22
Autor: sirapacz
[...]

pomacaj paski - w szczególności ten od osprzętu a także koła pasowe (zobacz czy jest tam wyczuwalny luz).oczywiscie przy wyłączonym silniku - nie traktuję cie jak idiotę, ale wole dodać na wypadek ataku pomroczności jasnej. pomacaj plastiki przy obudowie filtra powietrza. To co opisujesz pasuje do rezonowania jakiegoś elementu i pukania z dużą częstotliwością o coś. popros by ktoś bawił się gazem a ty słuchaj i macaj. oczywiscie macanie ostrożne by nie włożyć łap w gorące elementy wydechu czy obracające się koła pasowe (no chyba ze ci palce nie miłe).

Data: 2016-06-13 04:08:22
Autor: Marcin Kiciński
W dniu poniedziałek, 13 czerwca 2016 12:36:27 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

pomacaj paski - w szczególności ten od osprzętu a także koła pasowe (zobacz czy jest tam wyczuwalny luz).

Pasek byl w tym roku wymieniony przy okazji regeneracji alternatora.
Altek ma nowe lozysko, stad jeszcze pamietam jak halasowalo to stare
i ten dzwiek wogole nie pasuje. Ale sprawdze naciag i kolo.

pomacaj plastiki przy obudowie filtra powietrza. To co opisujesz pasuje do rezonowania jakiegoś elementu i pukania z dużą częstotliwością o coś.

No wlasnie juz kiedys mialem problem z rura zasysajaca powietrze do filtra: byla luzna i wpadala w wibracje, ale dzwiek wtedy tez byl inny.
Zreszta od tego czasu pilnuje, zeby byla dobrze przymocowana trytytka ;)

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-06-13 12:45:54
Autor: quent
On 13.06.2016 12:28, Marcin Kiciński wrote:
[...]

Nie wiem co to za świst ale u mnie kiedyś gwizdało tak opisujesz jak miałem za mało oleju silnikowego - volvo v40 benzyna.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2016-06-13 03:58:57
Autor: Marcin Kiciński
W dniu poniedziałek, 13 czerwca 2016 12:45:56 UTC+2 użytkownik quent napisał:

Nie wiem co to za świst ale u mnie kiedyś gwizdało tak opisujesz jak miałem za mało oleju silnikowego - volvo v40 benzyna.

Nie, poziom oleju w normie. Szukamy dalej.

Ale dzięki.
Pozdrawiam
MK

Data: 2016-06-13 21:05:18
Autor: Wiwo
Dziwny dzwiek z silnika - moze cos podpowiecie?

Użytkownik "Marcin Kiciński" <mmkicinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:80807f14-351a-4957-a742-631f48bed2bbgooglegroups.com...

Nie, poziom oleju w normie.
Szukamy dalej.

Stetoskop warsztatowy powinien pomóc.

Wiwo

Data: 2016-06-13 23:34:42
Autor: Marcin Kiciński
Dziwny dzwiek z silnika - moze cos podpowiecie?
W dniu poniedzialek, 13 czerwca 2016 21:05:32 UTC+2 uzytkownik Wiwo napisal:

Stetoskop warsztatowy powinien pomoc.

Generalnie powinna pomoc wizyta w warsztacie, tylko wiesz jak jest
z takimi problemami: prosze pana, silnik mi robi tak uUuUuUuU, tylko akurat teraz przestal ;) W taki przypadkach jednak wole wskazac mechanikowi potencjalna przyczyne
problemu, niz robic z siebie goscia ktory slyszy glosy ;)

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-06-14 09:43:41
Autor: Wiwo

Użytkownik "Marcin Kiciński" <mmkicinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:ca075a51-6325-4de2-8f3f-989ff4ee0865googlegroups.com...

[...]

Ech... Bez przerwy trzeba ludziom rozwiązanie na talerzu podawać...

http://tiny.pl/grsjw

Wiwo

Data: 2016-06-13 14:54:35
Autor: Uncle Pete
On 2016-06-13 12:28, Marcin Kiciński wrote:
[...]

Akurat łożysko może wydawać dźwięki w wąskim zakresie obrotów - podejrzewam, że wchodzi w rezonans. U mnie na przykład od lat wyje (na szczęście cicho) łożysko w alternatorze mniej więcej kiedy mam 2100 obrotów. I głównie wtedy, kiedy jest bardzo sucho. Mechanik powiedział jeździć i nie przejmować się. Też długo nie mogłem mu pokazać ten efekt.

Na postoju, jak rozkręcisz silnik do tych obrotów, też? Usadź kogoś, aby trzymał pedał gazu i słuchaj, skąd wydobywa się ten dźwięk, może chociażby z grubsza zlokalizujesz.

Piotr

Data: 2016-06-13 16:49:28
Autor: zhbick

Użytkownik "Marcin Kiciński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:88591d2e-a4a0-4f7e-9d82-2ea538af2129@googlegroups.com...

Jakies inne pomysly? Turbiny nie mam :)

Ale możesz mieć małą dziurę w wydechu :) Objawy brzmią znajomo, u mnie gwizdało przez przerdzewiałą obudowę katalizatora, początkowo właśnie w wąskim zakresie obrotów.

Data: 2016-06-13 23:15:46
Autor: Marcin Kiciński
Dziwny dzwiek z silnika - moze cos podpowiecie?
W dniu poniedzialek, 13 czerwca 2016 16:49:30 UTC+2 uzytkownik zhbick napisal:

Ale mozesz miec mala dziure w wydechu :) Objawy brzmia znajomo, u mnie gwizdalo przez przerdzewiala obudowe katalizatora, poczatkowo wlasnie w waskim zakresie obrotow.

No wlasnie, katalizator jest na liscie podejrzanych - reszta wydechu
jest w miare nowa.

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-06-14 00:03:56
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 13 Jun 2016 03:28:23 -0700 (PDT), Marcin Kiciński napisał(a):

[...]

Jeżeli masz to szczęście że interesujący Cię dźwięk pojawia się kiedy
samochód stoi, to wystarczy kawałek rurki gumowej - jedek koniec sobie
wtykasz w ucho, a drugi staje się doskonałą, punktową słuchawką.
Jeżeli ktoś utrzyma Ci te jedyne obroty, to bez problemu powinieneś
namierzyć źródło hałasu.

Data: 2016-06-13 23:21:57
Autor: Marcin Kiciński
Dziwny dzwiek z silnika - moze cos podpowiecie?
W dniu wtorek, 14 czerwca 2016 00:04:46 UTC+2 uzytkownik Tomasz Pyra napisal:

Jezeli masz to szczescie ze interesujacy Cie dzwiek pojawia sie kiedy
samochod stoi, to wystarczy kawalek rurki gumowej - jedek koniec sobie
wtykasz w ucho, a drugi staje sie doskonala, punktowa sluchawka.
Jezeli ktos utrzyma Ci te jedyne obroty, to bez problemu powinienes
namierzyc zrodlo halasu.

Dokladnie tak, jezeli ten dzwiek sie pojawia (bo czasem nie chce),
to da sie go tez uzyskac na postoju. U mnie niestety trudniej o kompetentnego wspolpracownika :) Ale jak sam tego nie zlokalizuje,
to na poczatku lipca Puntek bedzie dwa dni u mechanika na wymianie
miski olejowej - moze wtedy uda sie cos ustalic.

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-06-14 09:22:30
Autor: tck

Użytkownik "Marcin Kiciński" <mmkicinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:481f9e4c-3f8a-427c-acef-630c19c78302googlegroups.com...
[...]

to moze cegla na pedale gazu pomoze? ;)

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2016-06-14 09:25:14
Autor: sirapacz
Dziwny dzwiek z silnika - moze cos podpowiecie?

to na poczatku lipca Puntek bedzie dwa dni u mechanika na wymianie
miski olejowej - moze wtedy uda sie cos ustalic.

jak wymiana michy to w coś zadzwoniłeś. jak zadzwoniłeś to mogłeś też rozpruć plecionkę - ale na jałowych obrotach też powinieneś słyszeć inny dźwięk. wychyl się przez drzwi i zajrzyj pod podwozie(siedząc w samochodzie zeys siegał gazu). tak najlepiej (mnie) diagnozuje się nieszczelności wydechu bez kanału.

Data: 2016-06-14 02:10:45
Autor: Marcin Kiciński
Dziwny dzwiek z silnika - moze cos podpowiecie?

jak wymiana michy to w cos zadzwoniles.

Nie, planowa wymiana ze starosci :) Jest mocno skorodowana i poci sie na uszczelnieniu. Dwoch niezaleznych mechanikow (z tego jeden zaufany)
stwierdzilo, ze nie warto uszczelniac starej miski.

jak zadzwoniles to mogles tez rozpruc plecionke - ale na jalowych obrotach tez powinienes slyszec inny dzwiek.

Plecionka i rura sa cale i wzglednie nowe (niecale 1,5 roku). Wczesniej
byla podpowiedz, ze to moze byc katalizator i to jest bardziej prawdopodobne (a szkoda, bo akurat katalizator do fiata to spory problem).

Pozdrawiam
MK

Data: 2016-06-14 02:53:53
Autor: Marcin Kiciński
W dniu wtorek, 14 czerwca 2016 11:10:47 UTC+2 uzytkownik Marcin Kicinski napisal:

> [...]
byla podpowiedz, ze to moze byc katalizator i to jest bardziej prawdopodobne (a szkoda, bo akurat katalizator do fiata to spory problem).

A jeszcze cos: jak juz pisalem ten dzwiek pojawia sie takze podczas
hamowania silnikiem. Moze sie myle, ale to raczej wyklucza problem
z dziurawym wydechem. Pozdrawiam
MK

Data: 2016-06-14 15:06:59
Autor: sirapacz
Dziwny dzwiek z silnika - moze cos podpowiecie?

A jeszcze cos: jak juz pisalem ten dzwiek pojawia sie takze podczas
hamowania silnikiem. Moze sie myle, ale to raczej wyklucza problem
z dziurawym wydechem.

no nie do konca bo do cylindrow dalej jest zasysane powietrze i sprężane więc też może buczeć (ale oczywiscie znacznie ciszej

Data: 2016-06-14 21:24:38
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 14 Jun 2016 02:53:53 -0700 (PDT), Marcin Kiciński napisał(a):

A jeszcze cos: jak juz pisalem ten dzwiek pojawia sie takze podczas
hamowania silnikiem. Moze sie myle, ale to raczej wyklucza problem
z dziurawym wydechem.

Nie wyklucza - dziurawy wydech za to bardzo łatwo sprawdzić.
Uruchom samochód i zatkaj rurę wydechową (tuż po uruchomieniu zimnego
silnika - spokojnie możesz ręką).
Jak ciśnienie w wydechu wzrośnie natychmiast i będzie niemożliwe zatkanie
wydechu ręką, to wydech jest szczelny.
Jak uda ci się do blokować ręką - masz dziurę.

Data: 2016-06-15 13:17:43
Autor: miumiu

Użytkownik "Marcin Kiciński" <mmkicinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:88591d2e-a4a0-4f7e-9d82-2ea538af2129googlegroups.com...
Hej szanowna grupo! Moze ktos tutaj bedzie mial pomysl, co moze

Mi kiedys rozrzad wydawał takie dzwięki a konkretnie jedna z rolek miała już wyjechane łożysko. Wymieniłem cały rozrząd pasek i rolki.

Pzdr

Dziwny dzwiek z silnika - moze cos podpowiecie?