Dziwny i 艣mieszny cz艂owiek.

Data: 2011-07-31 11:04:32
Autor: stevep
Dziwny i 艣mieszny cz艂owiek.
# Na pocz膮tku chcia艂em zauwa偶y膰, 偶e nale偶a艂oby naprawd臋 podzi臋kowa膰  ministrowi Jerzemu Millerowi, Premierowi oraz ca艂ej komisji, kt贸ra  przygotowa艂a raport wyja艣niaj膮cy przyczyny i okoliczno艣ci katastrofy  smole艅skiej. Trzeba przyzna膰, uwin臋li si臋 z tym wyj膮tkowo szybko.  Wyja艣nianie podobnych katastrof nawet w krajach bardziej od nas  cywilizowanych trwa po kilka lat. A my mieli艣my jeszcze dodatkowe  utrudnienia: katastrofa mia艂a miejsce na terenie innego pa艅stwa,  wsp贸艂praca z Rosj膮 wygl膮da艂a beznadziejnie (nie otrzymali艣my bardzo wielu  dokument贸w i dowod贸w), raport trzeba by艂o jeszcze t艂umaczy膰 na rosyjski i  angielski (bardzo szybko go przet艂umaczono, bior膮c pod uwag臋 przepisy, 偶e  t艂umaczy膰 mo偶e tylko jedna osoba). Do tego trzeba by艂o jeszcze przygotowa膰  konferencj臋. Gratuluj臋 rz膮dowi. Wys艂ucha艂em konferencji, przeczyta艂em  raport w najwa偶niejszych fragmentach, wys艂ucha艂em ekspert贸w  wypowiadaj膮cych si臋 ca艂y dzie艅 w telewizji. Dla mnie raport wyja艣nia  przyczyny tragedii, nie ma ju偶 jakichkolwiek niejasno艣ci czy niedom贸wie艅,  dokument ukazuje tak偶e tragiczny stan 36. Specpu艂ku oraz co bardzo wa偶ne-  nie wskazuje winnych, bo wtedy m贸g艂by on by膰 polityczny, a od wskazywania  innych jest prokuratura. Ciesz臋 si臋, 偶e wcze艣niej nie dosz艂o do 偶adnych  dymisji w rz膮dzie, bo w贸wczas nie by艂oby odpowiednich dokument贸w, na  podstawie kt贸rych mo偶na by dymisjonowa膰 politycznie . Uwa偶am te偶, 偶e  nale偶a艂oby si臋 g艂臋biej zastanowi膰, czy minister Arabski nie powinien  straci膰 stanowiska. Ale i tak wszystkim zajmuj膮 si臋 prokuratorzy. Mam  nadziej臋, 偶e w ko艅cu zako艅czy si臋 w Polsce bezsensowne ci膮gniecie tego  tematu smole艅skiego i zaczniemy w kampanii wyborczej rozmawia膰 o  wa偶niejszych sprawach.

Raport wyra藕nie wskazuje: katastrof臋 spowodowa艂y b艂臋dy pilot贸w i  kontroler贸w, ale wini膰 za 艣mier膰 tych os贸b nie mo偶na pilot贸w, tylko 36.  Specpu艂k, kt贸ry nie zadba艂 o odpowiednie szkolenia, wypoczynek i dob贸r  pilot贸w oraz w kt贸rym dochodzi艂o notorycznie do 艂amania prawa i procedur.  Dymisja Bogdana Klicha by艂膮 wed艂ug mnie s艂uszna, ale nale偶y pami臋ta膰, 偶e  ten pot臋偶ny ba艂agan w wojsku nie jest wynikiem rz膮d贸w wy艂膮cznie PO, ale  podobny stan rzeczy mia艂 miejsce od kilkunastu, jak nie kilkudziesi臋ciu  lat. M贸wi si臋, 偶e PO nie wyci膮gn臋艂a wniosk贸w z katastrofy CASA, a czy PiS  wyci膮gn膮艂 wnioski z katastrofy helikoptera z Leszkiem Milerem? Wiem, 偶e  tam przyczyny by艂y inne i pilot zosta艂 oczyszczony z zarzut贸w, ale jednak  ju偶 wtedy nale偶a艂o si臋 lepiej przyjrze膰 bezpiecze艅stwu VIP贸w. Ale pami臋tam  te偶, 偶e to Tusk sk膮pi艂 pieni臋dzy na nowe samoloty, kt贸rych domaga艂 si臋  Kaczy艅ski. Jednym s艂owem, jest to nasza wsp贸lne tragedia i wsp贸lne  zaniedbania, kt贸re trzeba jak najszybciej rozwi膮za膰. W jaki spos贸b?  Wskazuje to raport Millera, zawieraj膮cy 45 zalece艅.

Kim w og贸le jest Antoni Macierewicz. Dla mnie to bardzo dziwny i 艣mieszny  cz艂owiek. Wymy艣la sobie jakie艣 teorie spiskowe- sztuczna mg艂a, teraz bomba  pr贸偶niowa itp. Bomba pr贸偶niowa? Co to w og贸le jest? Co oni wygaduj膮,  przecie偶 to jest jaka艣 nowomowa, jakie艣 bajki brednie totalne. Ja nie  wiem, kto w og贸le w to wierzy? Nie ma ju偶 chyba nikogo, kto by w takie  rzeczy wierzy艂, to nawet Radio Maryja nie bierze chyba tego na powa偶nie.  Za nimi nie stoi 偶aden ekspert, wszyscy m贸wi膮, 偶e Macierewicz po prostu  k艂amie i manipuluje, a ostatnich doniesie艅 o bombach pr贸偶niowych i jaki艣  wstrz膮sach nawet nikomu nie chce si臋 komentowa膰. Macierewicz na swojej  konferencji z zacietrzewieniem , kiwaj膮c si臋 w prz贸d i ty艂 w  charakterystyczny spos贸b t艂umaczy艂, 偶e system ILS mo偶na by艂o uruchomi膰 w  inny spos贸b. Pokaza艂, 偶e tak jest napisane w raporcie Millera, a na  komisji eksperci powiedzieli inaczej. Zajrza艂em na stron臋, kt贸r膮 podawa艂  Macierewicz. I stwierdzi艂em, 偶e chyba nie przeczyta艂 ostatniego zdania,  kt贸re wyja艣nia艂o, 偶e piloci tego r贸wnie偶 nie wiedzieli. PiS lansuje te偶,  偶e na wysoko艣ci 15m by艂y jakie艣 wstrz膮sy, dwa wstrz膮sy. Kiedy zajrzymy do  raportu Macierewicza, okazuje si臋, 偶e te 15m to tak naprawd臋 ziemia.  Wszystko zale偶y tylko, jaki wysoko艣ciomierz we藕miemy pod uwag臋. Je偶eli  radiowy, w贸wczas jej to ju偶 ziemia, a je偶eli ci艣nieniowy, to jest 15m, ale  to jest 15m wzgl臋dem pasa, a nie wzgl臋dem tego, co jest pod samolotem.  Zatem te kilkana艣cie metr贸w Macierewicza to jest w rzeczywisto艣ci 0m. Tak  to zrozumia艂em po lekturze 鈥瀊ia艂ej ksi臋gi鈥.. A nawet je偶eli co艣 藕le  zrozumia艂em, to wstrz膮sy, nawet gdy naprawd臋 wyst膮pi艂y 15 m nad ziemi膮,  by艂y przecie偶 zwi膮zane z tym, 偶e samolot zderza艂 si臋 z drzewami. I w贸wczas  zosta艂o przerwane zasilanie. Ja jednak z raportu Macierewicza zrozumia艂em,  偶e te 15 m to jest tak naprawd臋 0 m.

Spot PiSu. 鈥濷ni czekaj膮 naprawd臋鈥- oczywi艣cie jest to podwa偶ania  autentyczno艣ci raportu. Ponadto jest tam powiedziane, 偶e Lech i Maria  Kaczy艅scy 偶yli w 艣wiecie zdrady, w艣r贸d ludzi bez honoru, dbaj膮cych jedynie  o w艂asne interesy. Kto jest zdrajc膮, nie trudno si臋 domy艣li膰. Dla mnie to  jest skandaliczne, aby tak k艂ama膰 w 偶ywe oczy, aby wykorzystywa膰 艣mier膰  najbli偶szych os贸b do swoich politycznych rozgrywek, aby wykorzystywa膰  proste emocje zwyk艂ych ludzi. To jest obrzydliwe! I oni chc膮 uczy膰 kogo艣  moralno艣ci! #
Ze strony:
http://tiny.pl/h57fh

--
stevep
U偶ywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-07-31 13:03:49
Autor: obserwator
Dziwny i 秏ieszny cz硂wiek.

...glupota tych pisarzy propelowskich, jest szokujaca. Odmozdzenie totalne,

Data: 2011-07-31 14:38:59
Autor: Kaczysta
Dziwny i 艣mieszny cz艂owiek.
Dlaczego w raporcie Millera nie pelnego stenogram贸w z czarnych skrzynek i ich zestawienia z faktami?
AZ

Data: 2011-07-31 16:38:43
Autor: stevep
Dziwny i 秏ieszny cz硂wiek.
Dnia 31-07-2011 o 14:38:59 Kaczysta <mechanik@gmail.pl> napisa(a):

Dlaczego w raporcie Millera nie pelnego stenogram體 z czarnych skrzynek  i ich zestawienia z faktami?
AZ
A sk眃 wiesz, 縠 jest niepe硁y stenogram tego co odczytano, 秐i硂 ci si?

--
stevep
U縴wam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Dziwny i 艣mieszny cz艂owiek.