Dziwny jest ten świat

Data: 2009-07-22 17:20:31
Autor: abc
Dziwny jest ten świat
Przygotowany przez Senat i konsultowany przez resort Grzegorza Schetyny
projekt noweli ustawy o obywatelstwie polskim przewiduje możliwość ubiegania
się o przywrócenie obywatelstwa osobom, które utraciły je w wyniku zdrady
państwa i poparcia udzielonego Sowietom podczas wojny polsko-bolszewickiej.

Troska władz o sytuację prawną pokoleń Dzierżyńskich czy Marchlewskich w
zderzeniu z ignorowaniem ciężkiego losu polskiej ludności kresowej, której
państwo w dalszym ciągu nie traktuje jak swoich obywateli, jest co najmniej
zadziwiająca. (...)

- Ustawa o obywatelstwie polskim anuluje postanowienia ustawy z 1920 roku.
Dotyczyły one odebrania obywatelstwa wszystkim, którzy przeszli wówczas na
stronę sowiecką - mówi dr Robert Wyszyński ze Związku Repatriantów
Rzeczypospolitej.

Jego zdaniem, takie inicjatywy legislacyjne dowodzą, że obecne państwo
bardziej troszczy się o status prawny zdrajców i komunistów niż polskiej
ludności Kresów, która mieszka za naszą wschodnią granicą pozbawiona
wszelkich praw wynikających z posiadania obywatelstwa polskiego.

 - Najgorsze jest to, że nikt się nie zająknął - nie wiem, dlaczego - by
zwrócić obywatelstwo Polakom na Białorusi, Ukrainie itd. Widzi się
najdziwniejsze malutkie grupy ludzi, takie jak te z 1920 r., jednocześnie
pomijając miliony osób - zaznacza Wyszyński.

Więcej http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20090722&typ=po&id=po01.txt

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2009-07-22 17:25:28
Autor: abc
Dziwny jest ten świat
Zatem zgodnie z tym tym projektem mieszkającemu w roku 1920 w Grodnie Kowalskiemu, który zdradził Polskę z Sowietami zostanie przywrócone obywatelstwo polskie. A jego bratu, który był wierny Polsce, nie zostanie ono przwrócone i zostanie on Białorusinem.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2009-07-22 17:34:03
Autor: Lorn
Dziwny jest ten świat
abc pisze:
[cut]

Oj dziwny... Że tez znajdują się jeszcze na tym świecie ludzie ze średniowiecznym światopoglądem... Religijnie nawiedzeni, którzy z Bogiem na ustach głoszą herezje. :>

Data: 2009-07-22 18:12:50
Autor: abc
Dziwny jest ten świat
Oj dziwny... Że tez znajdują się jeszcze na tym świecie ludzie ze
średniowiecznym światopoglądem... Religijnie nawiedzeni, którzy z Bogiem
na ustach głoszą herezje. :>

Herezje głoszą heretycy, a katolicy są wierni dogmatom katolickiej wiary.

Dogmaty ogłaszane przez Kościół nie zawierają żadnych nowości a jedynie
prawdy obecne w Tradycji Apostolskiej od zawsze.

Koścół ogłasza dogmaty w odpowiedzi na powstające w różnych czasach herezje,
które ni stąd ni z owąd nagle zaczynają kwestionować prawdy wcześniej
oczywiste dla każdego.

Trochę podobnie, obecnie wpisuje się do państwowych konstytucji, że
małżeństwo jest związkiem kobiety i mężczyzny. Nie jest to żadna nowość, to
było zawsze oczywiste, ale wpisuje się to w odpowiedzi na wymysły lobby
homoseksualistów.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2009-07-22 18:36:04
Autor: Lorn
Dziwny jest ten świat
abc pisze:
[...]

Chyba nie rozumiesz pojęcia herezji... Twoje bzdety 'przykro mi' w dużej części są herezją.

Dogmaty ogłaszane przez Kościół nie zawierają żadnych nowości a jedynie
prawdy obecne w Tradycji Apostolskiej od zawsze.

Interpretowane z duchem postępu i choć zawieszone w czasach przeszłych mają prawo być rozwijane.

Koścół ogłasza dogmaty w odpowiedzi na powstające w różnych czasach herezje,
które ni stąd ni z owąd nagle zaczynają kwestionować prawdy wcześniej
oczywiste dla każdego.

Jesteś gotów przysiąc, iż żyjesz zgodnie z dogmatem? Wiem, że Ci do wyznania rzymsko-katolickiego jest daleko.

Trochę podobnie, obecnie wpisuje się do państwowych konstytucji, że
małżeństwo jest związkiem kobiety i mężczyzny.

Jest.

Nie jest to żadna nowość,

Nie twierdzę, że jest inaczej.

to było zawsze oczywiste, ale wpisuje się to w odpowiedzi na wymysły lobby
homoseksualistów.

Wpisuje się to w społeczeństwo oddalone od kościoła. Tylko karzeł moralny i nawiedzony idiota ewangelizuje wszystko co uznaje za odmienny obraz swego bytu. Jestem katolikiem, ale też zagorzałym tępicielem fanatyzmu religijnego, którego jesteś przykładem.

Data: 2009-07-22 18:40:16
Autor: Tzva Adonai
Dziwny jest ten świat
Tylko karzeł  moralny i nawiedzony idiota ewangelizuje wszystko

Chrześcijaństwo i islam to religie misyjne - ich przedstawiciele stawiają na
ilość, a nie na jakość...

Data: 2009-07-22 18:47:58
Autor: Lorn
Dziwny jest ten świat
Tzva Adonai pisze:
Tylko karzeł  moralny i nawiedzony idiota ewangelizuje wszystko

Chrześcijaństwo i islam to religie misyjne - ich przedstawiciele stawiają na
ilość, a nie na jakość...

Dlatego wspomniałem o średniowiecznym światopoglądzie, którego wyznawcą jest abc. Dziś misyjny wysłannik kościoła przemocą i zabobonami nie zmusza do wyznania wiary... Choć zdarzają się fanatycy w każdej religii. Podobnie w Islamie jak Judaiźmie.

Data: 2009-07-22 18:50:30
Autor: Tzva Adonai
Dziwny jest ten świat
Podobnie w Islamie jak Judaiźmie.

Słowo "podobnie" jest tu nie na miejscu.. Żydzi nie zmuszają nikogo do
wyznawania judaizmu, a wręcz przeciwnie - rabini robią wszystko co w ich mocy,
by zniechęcić gojów do wiary w Hashem... --

Data: 2009-07-22 18:59:25
Autor: Lorn
Dziwny jest ten świat
Tzva Adonai pisze:
[...]

Wycinając zdanie z kontekstu pozbawiasz jego znaczenia. "Choć zdarzają się fanatycy w każdej religii. Podobnie w Islamie jak Judaiźmie." Nie zaprzeczaj istnienia ortodoksyjnych Żydów... Każdy fanatyk religijny stara się narzucić swój tok myślenia... Zmusza czy nie... Odpowiedz sobie sam.

Data: 2009-07-22 19:02:58
Autor: Tzva Adonai
Dziwny jest ten świat
Nie zaprzeczaj istnienia ortodoksyjnych Żydów..

Ortodoksyjni Żydzi nie są fanatykami...

Data: 2009-07-22 19:06:17
Autor: Lorn
Dziwny jest ten świat
Tzva Adonai pisze:
Nie zaprzeczaj istnienia ortodoksyjnych Żydów..

Ortodoksyjni Żydzi nie są fanatykami...

Ależ są... Chociażby wojenka przeciwko otwarciu parkingu. Fanatyzm.

Data: 2009-07-22 19:16:28
Autor: Tzva Adonai
Dziwny jest ten świat
Chociażby wojenka przeciwko otwarciu parkingu.

Twój parking?.. Twoja dzielnica, twój kraj?... To była ich dzielnica i to oni
mieli prawo decydować, czy powstanie tam parking czy nie... Mógłbyś nazwać ich
fanatykami, gdyby jak islamiści, zwalili się do twojego kraju i decydowali, co
ci wolno, a co nie... --

Data: 2009-07-22 19:22:22
Autor: Lorn
Dziwny jest ten świat
Tzva Adonai pisze:
Chociażby wojenka przeciwko otwarciu parkingu.

Twój parking?.. Twoja dzielnica, twój kraj?...

Nie.

[...]

Przecież wiesz, że nie chodziło o sam parking, a dzień otwarcia... Więc może nie moralizuj i nie utożsamiaj się z nimi, a oceń to zachowanie obiektywnie.

Data: 2009-07-22 19:26:22
Autor: Lorn
Dziwny jest ten świat
Lorn pisze:
Tzva Adonai pisze:
[...]

P.S. Fanatyzm nie zna granic. Czy to Iran, Polska, Izrael ten sam problem. Fanatyzm jest rakiem hamującym rozwój nowoczesnego świata.

Data: 2009-07-22 18:49:21
Autor: abc
Dziwny jest ten świat
 Jestem katolikiem, ale też zagorzałym tępicielem fanatyzmu religijnego,
którego jesteś przykładem.

W kwestiach wiary nie może być żadnych kompromisów. Wiarę można tylko albo
przyjąć w całości, albo ją odrzucić. Nie ma żadnych stanów pośrednich.

Kto wybiera sobie coś z objawionej wiary i nie chce przyjąć wszystkiego, ten
stawia Bogu zaporę, dając swemu własnemu rozumowi ostateczną rację. Taki
ktoś nie ma już więc Boskiej, nadprzyrodzonej wiary, nawet jeśli jeszcze w
wielu punktach się z nią zgadza.

Kto zaprzecza  c h o ć b y   j e d n e m u   jedynemu dogmatowi, ten stracił
c a ł ą   wiarę, gdyż nie uznaje Objawienia Bożego czyniąc siebie sędzią
tego, w co należy wierzyć.  Taki ktoś jest  h e r e t y k i e m  nawet jeśli
formalnie nadal przynależy do Kościoła katolickiego.

Wiara opiera się nie na naszym własnym zdaniu, ale na autorytecie
objawiającego się Boga, który nie może ani sam się mylić, ani innych w błąd
wprowadzać.

Dlatego trzeba przyjąć wszystko, co Bóg objawił, nie można tylko wyszukiwać
to, co komuś jest przyjemne.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2009-07-22 10:42:06
Autor: Antenka
Dziwny jest ten świat
On 22 Lip, 19:04, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:
abc pisze:

> W kwestiach wiary nie może być żadnych kompromisów. Wiarę można tylko albo
> przyjąć w całości, albo ją odrzucić. Nie ma żadnych stanów pośrednich.

Witaj w klubie... Głosząc nienawiść do homoseksualistów zaprzeczasz
głównym przykazaniom. Czyli taki z Ciebie katolik jak ze mnie, który
debilne tekstu uznaje za fanatyzm.

Pokaż tekst, w którym abc głosi nienawiść do homosiów! Abc nazywa
rzeczy po imieniu, takimi jakimi są, czyli zapewne potępił ich
bezbożne czyny. Nie wzywał do palenia na stosie na ten przykład
homosia Jacyków, czy Piroga. Będąc gorliwym katolikiem zapewne ma w
nienawiści każdy grzech, który oddala go od Świętego Boga. :)

Antenka

Data: 2009-07-22 19:45:40
Autor: Lorn
Dziwny jest ten świat
abc pisze:

[...]

To nie on bredził, że to sprawka szatana i homoseksualizm jest chorobą? :> na równi jego debilizmowi napiszę tak: On jest dziełem szatana głosząc herezje, judząc i podburzając przeciw sobie ludzi, którym daleko do tych bredni. Dać mu władze... Paliłby na stosie... Szatańskie nasienie.

Data: 2009-07-22 11:22:36
Autor: Antenka
Dziwny jest ten świat
Homoseksualizm jest chorobą? Tylko mi nie mów, że wrodzoną, to znaczy
genetyczną, bo to kompletna bzdura. Nie jestem psychologiem ani
seksuologiem ale z tego co pamiętam to się nazywa zboczeniem.
Kurs na własną płeć -  tfu!

Antenka

Data: 2009-07-22 20:38:58
Autor: Lorn
Dziwny jest ten świat
Antenka pisze:
Homoseksualizm jest chorobą?

Nie ja tak twierdzę.

Nie jestem psychologiem ani seksuologiem ale z tego co pamiętam to się nazywa zboczeniem.

Nie nazywa się to przypadkiem parafilia? :> Zbaczamy z tematu.

Data: 2009-07-22 19:08:09
Autor: Lorn
Dziwny jest ten świat
abc pisze:
[...]

Witaj w klubie... Głosząc nienawiść do homoseksualistów zaprzeczasz głównym przykazaniom. Czyli taki z Ciebie katolik jak ze mnie... W debilny sposób starasz się przeforsować swoje racje.... Podziwiam...

Data: 2009-07-22 18:19:20
Autor: Slawek SWP
Dziwny jest ten świat
Użytkownik Lorn napisał:
abc pisze:
[cut]

Oj dziwny... Że tez znajdują się jeszcze na tym świecie ludzie ze średniowiecznym światopoglądem... Religijnie nawiedzeni, którzy z Bogiem na ustach głoszą herezje. :>

O niczym takim abc nie pisał, spróbuj kiedyś przeczytać post na który odpisujesz. To nie powinno być trudne...

--
Sławek SWP

Data: 2009-07-22 18:21:28
Autor: Lorn
Dziwny jest ten świat
Slawek SWP pisze:
Użytkownik Lorn napisał:
abc pisze:
[...]

Temat postu brzmi "dziwny jest ten świat". Masz jeszcze coś ciekawego do napisania?

Data: 2009-07-22 18:35:37
Autor: Slawek SWP
Dziwny jest ten świat

http://www.youtube.com/results?search_query=kabaret+hrabi&search_type=&aq=o

--
Sławek SWP

Data: 2009-07-22 18:53:35
Autor: Lorn
Dziwny jest ten świat
Slawek SWP pisze:
Użytkownik Lorn napisał:
Masz jeszcze coś ciekawego do napisania?

http://www.youtube.com/results?search_query=kabaret+hrabi&search_type=&aq=o

Bardzo dobry kabaret... Bez Aśki Hrabi czy legendarny 'Potem' Byłby kiszką. :>

Dziwny jest ten świat