Dziwny objaw po podłączeniu monitora przez DVI, o co chodzi?

Data: 2011-08-22 01:00:43
Autor: jerzynka
Dziwny objaw po podłączeniu monitora przez DVI, o co chodzi?
Mam dosyć nietypowy problem. Miałem ostatnio z 5 róznych monitorów.
Wszystkie mimo że miały też złącze DVI podłączałem przez D-Sub.
Od kilku tygodni mam monitor 26", w sumie nie miałem na co narzekać, ale
podkusiło mnie i podłaczyłem przez
złącze DVI. I tu niemiłe zaskoczenie. Obraz jest owszem minimalnie
ostrzejszy, ale sfiksowała jedna rzecz.
Mianowicie kolory a właściwie jeden kolor. Teraz szary, głównie w miejscu
wypełnienia okolic "MENU" w okienkach
jest bardziej szary niż zwykle, powiedziałbym że nawet dwa razy bardziej
szary, a nawet lekko stalowy.
Zmieniałem ustawienia nasycenia, gamma, jasnosci ale bez efektu. Wszystkie
inne kolory są super, ostrość ok, a ten szary to koszmar.
Czy jestem zmanierowany i przez cały czas używania analogowego kabla D-Sub
moje odczucia względem kolorów były nieprawidłowe?

Data: 2011-08-22 10:09:02
Autor: Wiktor S.
Dziwny objaw po podłączeniu monitora przez DVI, o co chodzi?
Czy jestem zmanierowany i przez cały czas używania analogowego kabla
D-Sub moje odczucia względem kolorów były nieprawidłowe?

trudno powiedzieć, bo nie wiemy co widzisz. może to kwestia ustawionej temperatury barwowej monitora (9200K, 6500K). może jakaś kalibracja kolorów w sterownikach karty graficznej albo w samym monitorze, a może tak po prostu ma być.

--
Azarien

Data: 2011-08-22 11:37:36
Autor: jerzynka
[...]

temp. barw jako normal, na cool wyglada jeszcze gorzej
nasycenie RGB po 50%
zmieniłem na D-Sub i jest ok, ale pytanie czy to wada analogowego przesyłu czy dopiero po DVi barwy są takei jak trzeba i szary tak ma wlasnie wygladac

Data: 2011-08-22 13:45:46
Autor: Wiktor S.
[...]

Czyli jak? szary ma być szary - pod warunkiem że to jest właśnie szary.
Który kolor masz dokładnie na myśli? Pokaż jakąś zrzutkę tego twojego szarego.
Zrobił się ciemniejszy? jaśniejszy? zaczął przebijać jakimś kolorem? a może przestał?

--
Azarien

Data: 2011-08-22 15:39:53
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 22 Aug 2011 11:37:36 +0200, jerzynka napisał(a):

[...]

1. Monitor na jakiej matrycy?
2. To, jak mają barwy „wyglądać” i jaki masz rozjazd, to możesz stwierdzić
dopiero wtedy, jak sobie taki monitor skalibrujesz i oprofilujesz.

[ - Men do things for women without expecting sex.                         ]
[ - Those would be men who just had sex.      (The Big Bang Theory 01x02 ) ]

Data: 2011-08-22 15:54:48
Autor: jerzynka
Dziwny objaw po podłączeniu monitora przez DVI, o co chodzi?
1. Monitor na jakiej matrycy?

TN

2. To, jak mają barwy „wyglądać” i jaki masz rozjazd, to możesz stwierdzić
dopiero wtedy, jak sobie taki monitor skalibrujesz i oprofilujesz.

to wiem, fakt jest tylko taki, że człowiek całe życie jechał na D-Sub i w zasadzie nigdy
nie zauważyłem, żeby barwy jakoś znacząco różniły się od laptopa czy innych komputerów stacjonarnych.
Po przesiadce na DVI jedyny kolor który mnie powala jest szarość, która przeradza się w grafitowo
stalową szarość, ma mwrażenie jakby momentami wpadała w rodzaj fluorescencji jakie widać
na paskach na odblaskowych kamizelkach.

Data: 2011-08-23 01:40:19
Autor: Przemysław Ryk
Dziwny objaw po podłączeniu monitora przez DVI, o co chodzi?
Dnia Mon, 22 Aug 2011 15:54:48 +0200, jerzynka napisał(a):

1. Monitor na jakiej matrycy?

TN

To zapomnij o sensownym odwzorowaniu kolorĂłw.

[...]

laptopa czy innych komputerĂłw stacjonarnych.

Jak każdy jeden na matrycy TN, to się nie dziwię.

[...]

Ściągnij sobie np. EIZO Monitor Test
(http://www.softpedia.com/get/Windows-Widgets/System-Utilities/Eizo-MonitorTest.shtml)
i sprawdź wyświetlanie obrazów kontrolnych na DVI i D-Sub przy _dokładnie
tych samych ustawieniach monitora_ z menu OSD (jasność, temperatura i co tam
tylko jest).

Jeżeli przy DVI dalej będzie jakiś rozjazd - spróbuj:
- użyć innego kabla sygnałowego;
- użyć innej karty grafiki;

[ Chase: How would you feel if I interfered in your personal life?         ]
[ House: I'd hate it - that's why I cleverly have no personal life.        ]
[                                               ("House M.D. 1x13 Cursed") ]

Data: 2011-08-22 16:01:58
Autor: maX

Użytkownik "jerzynka" <jerzynkanospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:4e518e21news.home.net.pl...
[...]

Po podłączeniu monitora przez DVI kilka opcji dostępnych wcześniej dla DSUB znika (np. te od autodopasowywania obrazu wymiarami), a pojawia się kilka innych. Ustawienie szarości powinno być i w sterownikach karty graficznej (LCD Overdrive w podmenu Panel Cyfrowy) i we własnym menu monitora (gdzieś tam powinna być opcja "Grey Scale" czy jakoś tak; czasem może być pod inna nazwą, przewertuj menu monitora albo sprawdź jego instrukcję). Więc pobaw sie tymi opcjami odcieni szarości.

Dziwny objaw po podłączeniu monitora przez DVI, o co chodzi?