Dziwny objaw po podłączeniu monitora przez DVI, o co chodzi?

Data: 2011-08-22 16:01:58
Autor: maX
Dziwny objaw po podłączeniu monitora przez DVI, o co chodzi?

Użytkownik "jerzynka" <jerzynkanospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:4e518e21news.home.net.pl...
Mam dosyć nietypowy problem. Miałem ostatnio z 5 róznych monitorów.
Wszystkie mimo że miały też złącze DVI podłączałem przez D-Sub.
Od kilku tygodni mam monitor 26", w sumie nie miałem na co narzekać, ale
podkusiło mnie i podłaczyłem przez
złącze DVI. I tu niemiłe zaskoczenie. Obraz jest owszem minimalnie
ostrzejszy, ale sfiksowała jedna rzecz.
Mianowicie kolory a właściwie jeden kolor. Teraz szary, głównie w miejscu
wypełnienia okolic "MENU" w okienkach
jest bardziej szary niż zwykle, powiedziałbym że nawet dwa razy bardziej
szary, a nawet lekko stalowy.
Zmieniałem ustawienia nasycenia, gamma, jasnosci ale bez efektu. Wszystkie
inne kolory są super, ostrość ok, a ten szary to koszmar.
Czy jestem zmanierowany i przez cały czas używania analogowego kabla D-Sub
moje odczucia względem kolorów były nieprawidłowe?

Po podłączeniu monitora przez DVI kilka opcji dostępnych wcześniej dla DSUB znika (np. te od autodopasowywania obrazu wymiarami), a pojawia się kilka innych. Ustawienie szarości powinno być i w sterownikach karty graficznej (LCD Overdrive w podmenu Panel Cyfrowy) i we własnym menu monitora (gdzieś tam powinna być opcja "Grey Scale" czy jakoś tak; czasem może być pod inna nazwą, przewertuj menu monitora albo sprawdź jego instrukcję). Więc pobaw sie tymi opcjami odcieni szarości.

Dziwny objaw po podłączeniu monitora przez DVI, o co chodzi?