Dziwny problem

Data: 2009-04-30 20:47:50
Autor: medea
Dziwny problem
Ciekawa jestem, czy tylko ja mam taki dziwny problem.

Czy wszystkie samochody się tak mocno elektryzują, że kiedy się zamyka drzwi przy wysiadaniu, to strzela? Strasznie mnie to wkurza, już mam normalnie uraz wysiadania z auta. W poprzednim też tak było.

Ewa

Data: 2009-04-30 20:51:29
Autor: Alex81
Dziwny problem
In article <gtcsa3$on3$1@nemesis.news.neostrada.pl>, e.fiszer@poczta.fm says...
Czy wszystkie samochody się tak mocno elektryzują, że kiedy się zamyka drzwi przy wysiadaniu, to strzela? Strasznie mnie to wkurza, już mam normalnie uraz wysiadania z auta. W poprzednim też tak było.

Zmień płyn do płukania? ;) Ewentualnie załóż pasek antistatic - może i nietypowo wygląda (bo to i rzadki widok dziś), może niektórzy się podśmiewają - ale działa jak marzenie. Miałem w jednym aucie i absolutnie nigdy mnie nie kopnęło, będę musiał do aktualnego też dołożyć ;)

A tak na szybko to dobrze przed zamknięciem drzwi dotknąć karoserii trzymanym w ręku kluczykiem - iskra nie przeskoczy po dłoni i nie zaboli.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-04-30 21:03:28
Autor: medea
Dziwny problem
Alex81 pisze:

A tak na szybko to dobrze przed zamknięciem drzwi dotknąć karoserii trzymanym w ręku kluczykiem - iskra nie przeskoczy po dłoni i nie zaboli.

O, dzięki, spróbuję. :)

Ewa

Data: 2009-04-30 21:43:06
Autor: Tomasz Pyra
Dziwny problem
Alex81 pisze:

A tak na szybko to dobrze przed zamknięciem drzwi dotknąć karoserii trzymanym w ręku kluczykiem - iskra nie przeskoczy po dłoni i nie zaboli.

U mnie proces naelektryzowania następuje w chwili wysiadania z auta, jeżeli w czasie wysiadania cały czas trzymam czegoś metalowego (drzwi, dach), to nic nie kopie.

Data: 2009-05-01 19:38:11
Autor: szadok
Dziwny problem
Dnia 30.04.2009 Alex81 <a13x81@gmail.com> napisał/a:

A tak na szybko to dobrze przed zamknięciem drzwi dotknąć karoserii trzymanym w ręku kluczykiem - iskra nie przeskoczy po dłoni i nie zaboli.

Zamiast kluczykiem po blasze szorować proponuję lekkie pacnięcie
otwartą, całą dłonią w karoserię.

Ładunki mają to do siebie, że na szpicu (choćby i palca ;) są
największe. I żeby nie było, nie teoretyzuję, bo sam wiecznie jestem kopany i już
odruchu nabrałem, że przed wysiadaniem auto po blachach klepię :P :)

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

Data: 2009-04-30 20:56:49
Autor: Ghost
Dziwny problem

Użytkownik "medea" <e.fiszer@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gtcsa3$on3$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Kwestia ubrania.

Data: 2009-04-30 21:03:16
Autor: JKK
Dziwny problem

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:gtcsdp$1u8$1atlantis.news.neostrada.pl...

Kwestia ubrania.
Podeszwy butów.

Pzdr

JKK

Data: 2009-04-30 21:03:50
Autor: medea
Dziwny problem
Ghost pisze:

Kwestia ubrania.

Tzn.? Nie zauważyłam zależności.

Ewa

Data: 2009-04-30 12:13:17
Autor: mw
Dziwny problem
On 30 Kwi, 21:03, medea <e.fis...@poczta.fm> wrote:
Ghost pisze:

> Kwestia ubrania.

Tzn.? Nie zauważyłam zależności.
Ubranie trące o tapicerkę powoduje gromadzenie się ładunku statycznego
+ buty z grubą podeszwą, a ładunek musi gdzieś ujść.
Koledzy już podali jak się go pozbyć.

Data: 2009-04-30 21:26:28
Autor: Mikolaj Machowski
Dziwny problem
medea napisała:
Ghost pisze:

Kwestia ubrania.

Tzn.? Nie zauważyłam zależności.

Być może to kwestia twoja i ubrania a nie samochodu. Mnie dość często
w sezonie zimowym strzela w najróżniejszych sytuacjach jak noszę polar.

Poczynając od najróżniejszych klamek do puszek w sklepie :)

m.
--
NA CÓŻ MOŻE MIEĆ PLON NADZIEJĘ, JEŚLI NIE NA TROSKĘ KOSIARZA?

Data: 2009-05-01 08:10:59
Autor: Ghost
Dziwny problem

Użytkownik "medea" <e.fiszer@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gtcsqd$237$4atlantis.news.neostrada.pl...
Ghost pisze:

Kwestia ubrania.

Tzn.? Nie zauważyłam zależności.

Jak sie ladnie ubierzesz nie bedzie kopalo.

Data: 2009-05-01 02:06:39
Autor: Grejon
Dziwny problem
medea pisze:
[...]

Zmień buty. Serio.

Ewa

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-05-01 10:56:15
Autor: kamil
Dziwny problem

"medea" <e.fiszer@poczta.fm> wrote in message news:gtcsa3$on3$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Otworz dzwi, zlap za cos metalowego (chocby slupek nad drzwiami) i dopiero postaw stope na ziemi. Poprzedni samochod dosc mocno mnie kopal i pomoglo.

Pozdrawiam
Kamil

Dziwny problem