Data: 2012-02-06 21:10:39 | |
Autor: PiteR | |
Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4 | |
na ** p.m.s ** btn pisze tak:
Kilka dni temu podczas załączenia świateł mijania przepaliły się 2 żarówki H4 naraz (zaświeciły na 1s). Zaginasz do OBI lub innej Castoramy i kupujesz sobie miernik za 18zł Podpinasz kabelki pomiarowe do COM i do V (jak volt) Ustawiasz pokrętłem na mierniku zakres 200V. Zapalasz maszyne i przytykasz koncówki do klem akumulatora. Piszesz nam ile miernik pokazał :) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-02-07 13:25:54 | |
Autor: Grejon | |
Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4 | |
W dniu 2012-02-06 21:10, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** btn pisze tak: A po co 200, jak można 20? No i najważniejsze - ~ czy - :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gzesiu@jabber.wp.pl Green Trafic 140 dCi |
|
Data: 2012-02-07 13:33:40 | |
Autor: Wmak | |
Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4 | |
Grejon <grejon83@gmail.com> napisał(a):
> Ustawiasz pokrętłem na mierniku zakres 200V. Zapalasz maszyne iNa zakresie 200V (oczywiście DC - napięcie stałe) tani miernik pokaże dwie cyfry całkowite i jedną cyfrę po przecinku - taka dokładność (a właściwie rozdzielczość pomiaru) wystarczy do sprawdzenia napięcia ładowania i w przypadku uszkodzenia regulatora da się bez prztykania gałką odczytać ponad 20V a na zakresie 20V byłoby widać jakieś kreseczki lub literki (przekroczenie zakresu), niezrozumiałe dla kogoś, kto pierwszy raz w życiu widzi multimetr. -- |
|
Data: 2012-02-07 14:45:50 | |
Autor: Grejon | |
Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4 | |
W dniu 2012-02-07 14:33, Wmak pisze:
Na zakresie 200V (oczywiście DC - napięcie stałe) tani miernik pokaże dwie A te tanie multimetry instrukcji po polskiemu nie mają? :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gzesiu@jabber.wp.pl Green Trafic 140 dCi |
|
Data: 2012-02-07 15:09:19 | |
Autor: Wmak | |
Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4 | |
Grejon <grejon83@gmail.com> napisał(a):
Prawdziwy Mężczyzna nigdy nie czyta instrukcji obsługi. Gdyby nawet przeczytał, to nie znajdzie tam podstaw elektrotechniki i nie będzie rozumiał pojęć, jak (nie wytykając palcem) niejaki K...45. -- |
|
Data: 2012-02-07 23:28:53 | |
Autor: AZ | |
Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4 | |
On 02/07/2012 04:09 PM, Wmak wrote:
Nie no czyta. Po fakcie żeby sprawdzić czy dobrze wszystko zrobił. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-07 20:41:18 | |
Autor: btn | |
Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4 | |
W dniu 2012-02-06 21:10, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** btn pisze tak: Dzięki za wszystkie porady, wskazówki i pouczenia. Zmierzyłem miernikiem i wyszło mi... 30V. Co dziwniejsze - po wymianie feralnej żarówki światła już świecą normalnie... Cuś jest nie tak.. |
|
Data: 2012-02-07 22:49:35 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4 | |
btn napisał(a):
Zmierzyłem miernikiem i wyszło mi... 30V.Śmierdziało większą ilością voltów od początku. Co dziwniejsze - po wymianie feralnej żarówki światła już świecą normalnie... Cuś jest nie tak..Możliwe że wynik masz zawyżony. Jeżeli miernik kupiłeś a nie pożyczyłeś, taki z tańszych, to polecam wymianę baterii na lepszej firmy. Wkładają tam słabej jakości baterie, a te szybko siadają zwłaszcza jak miernik przetrzymywany jest w niskich temperaturach, a słabe napięcie w baterii zawyża wynik odczytu. A przy okazji jak masz możliwość porównania odczytów z Twojego miernika i jakiegoś profesjonalnego, możesz w swoim skalibrować wynik odczytu. Po zdjęciu obudowy w środki znajdziesz taki PRek do regulacji. -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-07 23:10:27 | |
Autor: PiteR | |
Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4 | |
na ** p.m.s ** btn pisze tak:
Dzięki za wszystkie porady, wskazówki i pouczenia. Zmierzyłem Pamietaj że jak na wyswietlaczu miernika pojawi się symbol BAT czyli słaba bateria to pomiar już jest niewiarygodny. Przeważnie mierniki zawyżją wtedy odczyt. Np jest faktycznie 14 volt a miernik pokaże 16 volt ale te 30 volt to jest dużo za dużo. Pawdopodobnie masz uszkodzony alternator albo akumulator (nie kontaktuje dobrze w środku) Nie tak łatwo jest spalić żarówkę. Przez krotką chwilę wytrzymuje nawet 20 volt choć świeci wtedy jak Hiroszima. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-02-07 23:24:34 | |
Autor: btn | |
Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4 | |
W dniu 2012-02-07 23:10, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** btn pisze tak: Wiecie co, podejrzewam, że mój akumulator już dożywa swoich dni. Jest to jakiś Perion z 2006r, który kilkukrotnie zeszłych sezonów był rozładowywany niemal do zera, z elektrolitem też jest nieciekawie. Sąsiad sprawdzając go stwierdził że już zasiarczony lekko jest :) Niemniej trzyma się dzielnie i może jak się uda to przetrzyma jeszcze trochę. Odnośnie miernika to jest sprawny, baterie również niedawno wymieniane na nowe także prawdopodobnie wina akumulatora. |
|
Data: 2012-02-07 23:37:27 | |
Autor: PiteR | |
Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4 | |
na ** p.m.s ** btn pisze tak:
Odnośnie miernika to jest sprawny no to jak tam jest faktycznie 30 volt albo jakiś pulsujacy przebieg który miernik łapie jako 30 volt to możesz sobie pouszkadzać coś w samochodzie np radio spalić. Trzeba naprawiać to szybko. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|