Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4

Data: 2012-02-06 21:10:39
Autor: PiteR
Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
na  ** p.m.s **  btn pisze tak:

Kilka dni temu podczas załączenia świateł mijania przepaliły się 2 żarówki H4 naraz (zaświeciły na 1s).

Zaginasz do OBI lub innej Castoramy i kupujesz sobie miernik za 18zł
Podpinasz kabelki pomiarowe do COM i do V (jak volt)

Ustawiasz pokrętłem na mierniku zakres 200V. Zapalasz maszyne i przytykasz koncówki do klem akumulatora.

Piszesz nam ile miernik pokazał :)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-02-07 13:25:54
Autor: Grejon
W dniu 2012-02-06 21:10, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  btn pisze tak:

[...]

A po co 200, jak można 20? No i najważniejsze - ~ czy - :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-02-07 13:33:40
Autor: Wmak
Grejon <grejon83@gmail.com> napisał(a):
> Ustawiasz pokrętłem na mierniku zakres 200V. Zapalasz maszyne i

A po co 200, jak można 20? No i najważniejsze - ~ czy - :)

Na zakresie 200V (oczywiście DC - napięcie stałe) tani miernik pokaże dwie cyfry całkowite i jedną cyfrę po przecinku - taka dokładność (a właściwie rozdzielczość pomiaru) wystarczy do sprawdzenia napięcia ładowania i w przypadku uszkodzenia regulatora da się bez prztykania gałką odczytać ponad 20V a na zakresie 20V byłoby widać jakieś kreseczki lub literki (przekroczenie zakresu), niezrozumiałe dla kogoś, kto pierwszy raz w życiu widzi multimetr.

Data: 2012-02-07 14:45:50
Autor: Grejon
W dniu 2012-02-07 14:33,  Wmak pisze:

[...]

A te tanie multimetry instrukcji po polskiemu nie mają? :)

Data: 2012-02-07 15:09:19
Autor: Wmak
Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
Grejon <grejon83@gmail.com> napisał(a):

A te tanie multimetry instrukcji po polskiemu nie mają? :)

Prawdziwy Mężczyzna nigdy nie czyta instrukcji obsługi.
Gdyby nawet przeczytał, to nie znajdzie tam podstaw elektrotechniki i nie będzie rozumiał pojęć, jak (nie wytykając palcem) niejaki K...45.

Data: 2012-02-07 23:28:53
Autor: AZ
On 02/07/2012 04:09 PM,  Wmak wrote:

Prawdziwy Mężczyzna nigdy nie czyta instrukcji obsługi.
Gdyby nawet przeczytał, to nie znajdzie tam podstaw elektrotechniki i nie będzie
rozumiał pojęć, jak (nie wytykając palcem) niejaki K...45.

Nie no czyta. Po fakcie żeby sprawdzić czy dobrze wszystko zrobił.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-07 20:41:18
Autor: btn
na  ** p.m.s **  btn pisze tak:

[...]

Dzięki za wszystkie porady, wskazówki i pouczenia. Zmierzyłem miernikiem i wyszło mi... 30V. Co dziwniejsze - po wymianie feralnej żarówki światła już świecą normalnie... Cuś jest nie tak..

Data: 2012-02-07 22:49:35
Autor: Krzysztof 45
btn napisał(a):
Zmierzyłem miernikiem i wyszło mi... 30V.
Śmierdziało większą ilością voltów od początku.
Co dziwniejsze - po wymianie feralnej żarówki światła już świecą normalnie... Cuś jest nie tak..
Możliwe że wynik masz zawyżony.
Jeżeli miernik kupiłeś a nie pożyczyłeś, taki z tańszych, to polecam wymianę baterii na lepszej firmy.
Wkładają tam słabej jakości baterie, a te szybko siadają zwłaszcza jak miernik przetrzymywany jest w niskich temperaturach, a słabe napięcie w baterii zawyża wynik odczytu.
A przy okazji jak masz możliwość porównania odczytów z Twojego miernika i jakiegoś profesjonalnego, możesz w swoim skalibrować wynik odczytu. Po zdjęciu obudowy w środki znajdziesz taki PRek do regulacji.
--
Krzysiek

Data: 2012-02-07 23:10:27
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  btn pisze tak:

Dzięki za wszystkie porady, wskazówki i pouczenia. Zmierzyłem
miernikiem i wyszło mi... 30V.

Pamietaj że jak na wyswietlaczu miernika pojawi się symbol BAT czyli słaba bateria to pomiar już jest niewiarygodny.

Przeważnie mierniki zawyżją wtedy odczyt. Np jest faktycznie 14 volt a miernik pokaże 16 volt

ale te 30 volt to jest dużo za dużo. Pawdopodobnie masz uszkodzony alternator albo akumulator (nie kontaktuje dobrze w środku)

Nie tak łatwo jest spalić żarówkę. Przez krotką chwilę wytrzymuje nawet 20 volt choć świeci wtedy jak Hiroszima.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-02-07 23:24:34
Autor: btn
W dniu 2012-02-07 23:10, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  btn pisze tak:

[...]

Wiecie co, podejrzewam, że mój akumulator już dożywa swoich dni. Jest to jakiś Perion z 2006r, który kilkukrotnie zeszłych sezonów był rozładowywany niemal do zera, z elektrolitem też jest nieciekawie. Sąsiad sprawdzając go stwierdził że już zasiarczony lekko jest :)
Niemniej trzyma się dzielnie i może jak się uda to przetrzyma jeszcze trochę.
Odnośnie miernika to jest sprawny, baterie również niedawno wymieniane na nowe także prawdopodobnie wina akumulatora.

Data: 2012-02-07 23:37:27
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  btn pisze tak:

Odnośnie miernika to jest sprawny

no to jak tam jest faktycznie 30 volt albo jakiś pulsujacy przebieg który miernik łapie jako 30 volt to możesz sobie pouszkadzać coś w samochodzie np radio spalić. Trzeba naprawiać to szybko.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4