Dziwny problem z połączeniem sieciowym

Data: 2009-10-13 04:50:17
Autor: Dplus
Dziwny problem z połączeniem sieciowym
Po dzisiejszym włączeniu komputera nie mogę się połączyć z routerem -
jest nietypowe zachowanie - co chwila pojawia mi się pobieranie
adresu
sieciowego po czym komunikat "kabel sieciowy jest odłączony" - i tak
co chwila przeskakuje z jednego na drugie.

Płyta ASROCK A790GMH, karta zintgegrowana, realtek.

Podłączałem router drugim kablem - to samo. Router do laptopa -
działa. W logu zdarzeń przy okazji utracenia połączenia jest
komunikat
"System wykrył, że karta sieciowa Realtek...PCI-E Gigabit Ethernet
NIC
została podłączona do sieci i ma zainicjowane normalne działanie na
karcie sieciowej."

Czy karta sieciowa sobie padła? Nic niezwykłego z nią ostatnio nie
robiłem :/
Będę bardzo wdzięczny za pomoc...

Data: 2009-10-15 12:49:09
Autor: Doxent
Dziwny problem z połączeniem sieciowym
Czy karta sieciowa sobie padła? Nic niezwykłego z nią ostatnio nie
robiłem :/
Będę bardzo wdzięczny za pomoc...

ostatnio podobny efekt miałem u gościa który podłapał jakieś świństwo z internetu. Pomogło czyszczenie systemu (hijackthis, autoruns) oraz naprawa winsocka
http://cybertrash.pl/images/tata/LspFix%20i%20WinSockFix.html

Data: 2009-10-15 14:22:57
Autor: Tomaszek
Dplus pisze:
Czy karta sieciowa sobie padła? Nic niezwykłego z nią ostatnio nie
robiłem :/
Będę bardzo wdzięczny za pomoc...

Wygląda raczej na problem programowy. Zapuść jakiegoś Linux'a live CD i zobacz czy na tym będziesz miał net. Większość dystrybucji powinna bez żadnych kombinacji wykryć Twoją kartę sieciową. Na 75% będzie wszystko dobrze i sieć ruszy;)
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać.   |
|              Nie należę do żadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-10-15 19:49:52
Autor: Radosław Sokół
Dplus pisze:
[...]

Czy po wymuszeniu wolniejszego trybu transmisji (na przykład
10 Mbps half-duplex) też się tak dzieje, czy sytuacja się
uspokaja?

Czy kabel jest zarabiany samodzielnie, czy też jest fabrycz-
nie zarobionym patch-cordem?

Dziwny problem z połączeniem sieciowym