Dziwny problem ze znikającym płynem chł odzącym - JTD

Data: 2011-03-07 23:29:40
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Dziwny problem ze znikającym płynem chł odzącym - JTD
W dniu 2011-03-07 23:21, Rafal pisze:
Płynu ewidentnie ubywa w trakcie jazdy - jak auto stoi dłużej - nie ubywa.
Obecnie stan jest taki że dolewm już niemal co drugi dzień pół litra, a
nadal nigdzie nic nie widać. To co się zmieniło - wskazówka temperatury
płynu nie dochodzi do środka skali (mimo nawet dość ostrej jazdy jest na
1/3 skali (ponoc może to wynikać z lekkego zapowietrzenia się układu -
bo czasem jak dolewam to już sucho w zbiorniku)
Silnik pracuje dobrze, osiąga chyba pełną moc (udało sie w D rozpędzić
auto do ponad 200km/h i nie zajęlo to jakoś więcej czasu niż kiedyś),
test z odczynnikami wykrywającymi spaliny w płynie nadal ujemny, w
zbiorniku czysto - ale mam wrażenie że trochę mocniej dymi (zwłaszcza
świeżo po rozruchu)i te spaliny jakieś takie bardziej "duszące i gryzące"..
Ma ktoś pomysł - co u diabła może być? Nie chcę płacic za macanie po
ciemku, ale problem jużstał się trudno tolerowalny :/ gdzie do cholery
takie ilości płynu mogą zniknąć bez śladu?

Można podejrzewać uszczelkę pod głowicą. Pytanie tylko, czy np. test kompresji wykazałby cokolwiek.
Dolewasz dość dużo, u mnie też znikał (ok. pół litra w przeciągu pół roku), ale wydaje mi się, że problem znalazłem. Wymieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego. Coś mi się wydaje, że już dawno stracił szczelność i zamiast trzymać odp. ciśnienie, pozwalał na powolne odparowywanie płynu. Ostatnio wogóle zaczął się sam odkręcać. Założyłem nowy kilka dni temu i samoodkręcanie się nie ponowiło.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-03-07 23:39:31
Autor: Michał Gut
Dziwny problem ze znikającym płynem chłodzącym - JTD
nie wiem jak croma ale u mnie lecialo przy szybkozlaczce powrotu do zbiorniczka wyrownawczego.
dluuuuuuuuuuugo mi zajelo polapanie sie gdzie cieknie.
teraz tez gdzies ucieka ale to rzedu 1l na pol roku albo lepiej a nie 1l na dobe:)

te szybkozlaczki fiatowskie latwo uszkodzic jak nie wie sie w jaki sposob je sciagnac...

poza tym sprawdz korek i...chlodnice

Data: 2011-03-08 08:06:36
Autor: Grejon
Dziwny problem ze znikaj±cym p³ynem ch³odz±cym - JTD
W dniu 2011-03-07 23:39, Micha³ Gut pisze:

te szybkozlaczki fiatowskie latwo uszkodzic jak nie wie sie w jaki
sposob je sciagnac...

MaszPunto? :)

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-03-08 10:09:01
Autor: Micha³ Gut
Dziwny problem ze znikaj±cym p³ynem ch³odz±cym - JTD
MaszPunto? :)
ano

Dziwny problem ze znikającym płynem chł odzącym - JTD