Dziwny transfer na HDD

Data: 2010-04-03 08:32:42
Autor: Radek D
Dziwny transfer na HDD
Witam!

Zauważyłem, że na jednym z dysków mam bardzo słaby transfer
( http://42-290.eu/fotka/dysk.jpg ).

Na początku podejrzewałem, że może to być wina tego, że dysk
był podłączony do dodatkowego kontrolera SATA na płycie.
W dodatku drugi dysk podłączony do tego kontrolera ma bardzo
podobny wykres wydajności. Jednak po podłączeniu go do głównego
kontrolera nieznacznie tylko wzrósł transfer rzeczywisty, ale
HDTach pokazuje to samo. Średni odczyt mam ponad 20MB/s
słabszy niż testy w Chipie. Burst jest identyczny jak w ich teście, a czas dostępu dwa razy dłuższy.

Zastanawia mnie czy problemem nie jest, że mam podłączonych 7
napędów SATA? Na innych dyskach transfery są OK i nie są takie poszarpane. Płyta to Gigabyte GA-P35-DS4

Data: 2010-04-03 08:57:12
Autor: Czarek
Dziwny transfer na HDD

A co mówi na temat tego dysku SMART np. z tego programu: http://www.dobreprogramy.pl/HD-Tune,Program,Windows,12177.html

--
Cz.

Data: 2010-04-03 09:20:26
Autor: Radek D
Dziwny transfer na HDD
A co mówi na temat tego dysku SMART np. z tego programu:

SMART dla wszystkich dysków jest OK.
Zauważyłem coś ciekawego tylko jeden dysk ma UDMA Mode 6
reszta pomimo obsługi Mode 6 działa w Mode 5.
Ten z Mode 6 ma gładką linię transferu taką samą
linię transferu ma też taki sam dysk (tylko różny firmware),
który w dodatku działa w Mode 5.

Reszta dysków ma transfer wyglądający jak grzebień (dla Samsung 2TB
jest to zakres 10 do 120 MB/s).

Data: 2010-04-03 09:29:16
Autor: Michał
Dziwny transfer na HDD
Zauważyłem, że na jednym z dysków mam bardzo słaby transfer
( http://42-290.eu/fotka/dysk.jpg ).

Można wnioskować, że jeszcze jakiś inny program coś na tym dysku zapisuje/czyta podczas testowania

Data: 2010-04-03 11:09:31
Autor: Radek D
Dziwny transfer na HDD
Można wnioskować, że jeszcze jakiś inny program coś na tym dysku zapisuje/czyta podczas testowania

Zainstalowałem najnowsze sterowniki do chipsetu, wyłączyłem przywracanie systemu, Avasta, Spyboot, poprawilem ustawienia w BIOS i nic.
Ale coś mnie podkusiło by wyłączyć HDD Health - do monitorowania SMART i     nagle dyski ożyły ;-)
Tylko mnie zastanawia jak to możliwe, że przez jakieś dwa lata program, który miał pilnować bezpieczeństwa mich danych mógł robić taką kaszanę z transferami.

Data: 2010-04-03 22:59:14
Autor: Mikołaj Tutak
Dziwny transfer na HDD

Umiesz czytać? Kolega Ci napisał:

"Można wnioskować, że jeszcze jakiś inny program coś na tym dysku
zapisuje/czyta podczas testowania"

Powyłączaj po kolei wszystkie bzdety które masz puszczone w tle to się przekonasz który tak ci zabija dyski.

      Mikołaj

Data: 2010-04-04 09:34:50
Autor: Radek D
Dziwny transfer na HDD

[...]

Parafrazując Umiesz czytać? Przeczytaj co właśnie napisałem :-P

Już znalazłem program, który zaśmieca dyski tylko się zastanawiam jak
odczyt SMART może tak mocno spowolnić dysk.

Data: 2010-04-04 11:05:35
Autor: RadoslawF
Dziwny transfer na HDD
Dnia 2010-04-04 09:34, Użytkownik Radek D napisał:

Już znalazłem program, który zaśmieca dyski tylko się zastanawiam jak
odczyt SMART może tak mocno spowolnić dysk.

Albo kiepski program albo kiepski użytkownik i zamiast sprawdzać
co godzina lub rzadziej sprawdzało co sekundę czy co dwie.
:-)

Pozdrawiam

Dziwny transfer na HDD