Dziwów lidlowych ciąg dalszy...

Data: 2009-07-28 21:47:48
Autor: l_uke
Dziwów lidlowych ciąg dalszy...
Parę wątków niżej pojawiło się info o kaskach Cratoni C-Daily pod marką Lidla za 49,90. Poszedłem dziś do Lidla i okazało się, że to prawda (na pudełku pojawia się nawet nazwa Cratoni C-Daily maleńką czcionką). Idąc tym tropem zainteresowały mnie te oto okulary:

http://www.lidl.pl/pl/home.nsf/pages/c.o.20090727.p.Okulary_sportowe

Po powrocie do domu sprawdziłem stronę Cratoni i okazało się, że jest to model X-Change

http://www.cratoni.com/cratoni.php?l=en&a=product&id=4-A-405/01

W Polsce ten model kosztuje ponad 200zł! Od razu wróciłem po nie do sklepu i powiem Wam, że są wyśmienite :) Zaraz pojawią się pewnie głosy, że te lidlowe to jakieś odrzuty, ale jeśli chodzi o mnie to polecam serdecznie!:)

Data: 2009-07-29 07:36:55
Autor: Adrian S.
Dziwów lidlowych ciąg dalszy...
No to dałem ciała bo tym razem wziąłem pompkę i bluzę. Wrócę się może
jeszcze są te okularki...

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-07-29 09:54:17
Autor: Wojtek
l_uke pisze:

[...]

Niekoniecznie muszą to być odrzuty. Może po prostu "szkła" są z innego materiału.

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-07-29 03:02:54
Autor: Piotr Potulski
On 29 Lip, 09:54, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
l_uke pisze:

> [...]
> serdecznie!:)

Niekoniecznie muszą to być odrzuty. Może po prostu "szkła" są z innego

Jasne - lidlowe są z poliwęglanu a "oryginalne" z policarbonu

Data: 2009-07-29 03:28:08
Autor: WS
On 29 Lip, 12:02, Piotr Potulski <piot...@gmail.com> wrote:

Jasne - lidlowe są z poliwęglanu a "oryginalne" z policarbonu

a czym sie to niby rozni? :)

http://www.adler.biz.pl/policarbon.html

na tych lidlowych wg ulotki:
wersja PL:  poliweglanowe szkla
wersja GB: Polycarbonate lenses

WS

Data: 2009-07-29 03:37:43
Autor: Piotr Potulski
On 29 Lip, 12:28, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:
On 29 Lip, 12:02, Piotr Potulski <piot...@gmail.com> wrote:

> Jasne - lidlowe są z poliwęglanu a "oryginalne" z policarbonu

> [...]

Niczym

Data: 2009-07-29 13:34:58
Autor: Mariusz Kruk
Dziwów lidlowych ciąg dalszy...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "WS"
Jasne - lidlowe są z poliwęglanu a "oryginalne" z policarbonu
a czym sie to niby rozni? :)

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2561982

CSŻMP
--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Borginator 2: Assimiltaion Day

Data: 2009-07-29 16:28:38
Autor: Kosu
WS wrote:
a czym sie to niby rozni? :)

http://www.adler.biz.pl/policarbon.html

na tych lidlowych wg ulotki:
wersja PL:  poliweglanowe szkla
wersja GB: Polycarbonate lenses

Zgroza :(

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-07-29 12:15:10
Autor: Wojtek
Piotr Potulski pisze:

Jasne - lidlowe są z poliwęglanu a "oryginalne" z policarbonu

Kup sobie też rower w lidlu - skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać ;)
W okularach szkła są najważniejsze

Data: 2009-07-29 03:23:35
Autor: Piotr Potulski
On 29 Lip, 12:15, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
Piotr Potulski pisze:

> Jasne - lidlowe s z poliw glanu a "oryginalne" z policarbonu

Kup sobie te rower w lidlu - skoro nie wida r nicy, to po co
przep aca ;)
Jak do tej pory nie widziałem tam rowerów i nie tego dotyczy dyskusja
W okularach szk a s najwa niejsze
A czy ktoś temu zaprzecza?

Data: 2009-07-29 19:53:01
Autor: l_uke
Wojtek pisze:
Piotr Potulski pisze:

Jasne - lidlowe są z poliwęglanu a "oryginalne" z policarbonu

Kup sobie też rower w lidlu - skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać ;)
W okularach szkła są najważniejsze

Przypomniało mi się od razu jak jakiś czas temu oglądałem w tv jakiś dokument o amerykańskich raperach i jakiśtam bardzo znany koleś wypowiadał się o wodzie mineralnej w butelkach ozdabianych kryształami Swarovskiego (butelka kosztuje kilkadziesiąt dolców), że to jest woda dla superextrahiperodjechanych ziomali, a taką zwykłą wodę to tylko leszcze piją :D

Data: 2009-07-29 20:16:06
Autor: click
Wojtek pisze:
Piotr Potulski pisze:

Jasne - lidlowe są z poliwęglanu a "oryginalne" z policarbonu

Kup sobie też rower w lidlu - skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać ;)

jak tylko lidl zacznie sprzedawac spece w dobrych cenach chetnie sie wybiore

W okularach szkła są najważniejsze

i o jakosci szkiel ma swiadczyc nazwa firmy ktora je pakuje w pudelka?

--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-07-30 00:49:43
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 29.07.2009 12:15 użytkownik Wojtek napisał :
Piotr Potulski pisze:

Jasne - lidlowe są z poliwęglanu a "oryginalne" z policarbonu

Kup sobie też rower w lidlu - skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać ;)

Jak napisał click - jeśli tylko pojawią się jakieś Scotty w niskich cenach z naklejką Lidl to kupię.

W okularach szkła są najważniejsze

No właśnie. Szkła, nie cena czy napis.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-07-29 18:07:40
Autor: Adrian S.
Piotr Potulski wrote:

Niekoniecznie muszą to być odrzuty. Może po prostu "szkła" są z innego
materiału.

Jasne - lidlowe są z poliwęglanu a "oryginalne" z policarbonu

 Dobre :)

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-07-29 18:24:51
Autor: WOJO
Dziwów lidlowych ciąg dalszy...
Jasne - lidlowe są z poliwęglanu a "oryginalne" z policarbonu

Widzisz różnicę między jednym a drugim? ;)

Data: 2009-08-01 12:09:14
Autor: Wojtek B

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:h4pis2$377$1node1.news.atman.pl...
Jasne - lidlowe są z poliwęglanu a "oryginalne" z policarbonu

Widzisz różnicę między jednym a drugim? ;)

Ja nie !!!!!

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4292 (20090730) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-07-29 17:49:28
Autor: Kosu
Dziwów lidlowych ciąg dalszy... (wrażenia)
Byłem dziś w Lidlu i obejrzałem te cudowne produkty. Ogólne uwagi po pierwszym kontakcie:

Okulary.
Wyglądają identycznie jak Cratoni. Nie mogłem konkretniej sprawdzić, bo... są w pudełkach i nie było żadnych odpakowanych. Ponieważ mam krzywy nos nie kupiłem (a po nie jechałem). Ktoś wie gdzie w Warszawie można przymierzyć ten model?

Kask.
Wygląda jak ten Cratoni, jest wygodny, nie ma widocznych nierówności czy wad fabrycznych. Niestety nie mogłem znaleźć wagi, żeby sprawdzić czy 260g jak markowy.

Siodełko z pompką.
Nie wiem czyj to patent, ale bardzo ciekawie wygląda. Gigantyczne wymiary, takoż i waga.

Rękawiczki.
Dość miłe w dotyku. Widać pewną niedoskonałość szycia - odstające szwy itd. Wydaje mi się, że są trochę za szerokie - czułem duży luz wokół śródręcza mimo maksymalnego zaciśnięcia zapięcia. Może dlatego, że od roku jeżdżę w "bezrzepowych", dobrze przylegających Specialized. Raczej bym nie wymienił ;]

Kurtka.
Wygląd bardzo fajnie, dobrze przemyślane wywietrzniki, chyba mocny materiał. Dziwna krój i rozmiarówka. Mierzyłem L i XL. W L ledwo wszedłem, a rękawy kończyły mi się 10 cm od nadgarstka. XL była dużo luźniejsza od mojej kurtki trekkingowej (pod którą wkładam czasem grubą bieliznę i polar). Rękawy miałem do końca palców. Złe szycie lub złe metki - tak czy siak odrzuty, więc tanie. Krój znajomy - nie wiem czy Nalini nie miało podobnej kurtki kiedyś. Kaptur zdecydowanie bez kasku (i bez regulacji rozmiaru czy choćby ściągacza).

Spodnie rowerowe.
Materiał normalny, dość elastyczny. Wydawały się trochę krótkie (hipoteza odrzutu - j/w). Bardzo nędzne wkładki - na poziomie podstawowych Decathlon (nawet cieńsze), ale z napisem "Coolmax".

Pompka rowerowa (mój jedyny zakup)
Standardowy model z allegro. Cena też podobna. Różne końcówki itp. Wątpliwej jakości głowica, ale działa. Brak wytłoczeń produkcyjnych. Jest tylko naklejka, że "Germany". Przyda się, jak będę coś sprzedawał:P Manometr do 12 bar, według instrukcji pompowanie do max 8 bar. Masówka;)

Mała pompka nożna.
Fajny patent, ale lichy plastik. Poza tym mała i niestabilna, więc olałem - nie wiem czy da się tym wygodnie pompować, a rozważałem jako szybką alternatywę w teren.

Poza tym co wymienione na stronie, była też odzież do biegania. Spodnie identyczne z rowerowymi, ale krótkie i bez pieluchy. Fajne koszulki z Coolmaxu za 30 zł, ale materiał wyraźnie odbiegający od tego, co widać w bieliźnie za 100 zł czy markowych koszulkach rowerowych. Za to IMO lepsze niż kosztujące podobnie Decathlonowe Novadry'e (które zresztą potężnie śmierdzą po 30 minutach używania).

Aha. Kupiłem też oliwę z oliwek. Pierwsze tłoczenie, włoska. 12 zł / 750ml. Polecam :]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-07-29 18:06:54
Autor: Adrian S.
Kosu wrote:

[...]

 ja kupiłem, jak chcesz to się odezwij na priv.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-07-29 19:03:45
Autor: Kosu
Adrian S. wrote:
 ja kupiłem, jak chcesz to się odezwij na priv.

Czy mógłbyś im zrobić zdjęcie z frontu? Takie, żeby było widać profil noska. Dowolna jakość ;) Porównam ze swoimi i będę przynajmniej wiedział czy warto szukać sklepu z produktami Cratoni. Bo od jutra po prostu jeździć nie mam czasu :/

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-07-29 19:51:06
Autor: click
Kosu pisze:
Adrian S. wrote:
[...]

http://speed4fun.ovh.org/okulary.jpg
sklepu z cratoni nie ma co szukac
te daja mocno rade

Data: 2009-07-29 21:20:21
Autor: Jacek J

Użytkownik "Kosu" <kosu@kosu.pl> napisał w wiadomości news:h4pr2a$roc$1inews.gazeta.pl...
Byłem dziś w Lidlu i obejrzałem te cudowne produkty. Ogólne uwagi po pierwszym kontakcie:

Pompka rowerowa (mój jedyny zakup)
Standardowy model z allegro. Cena też podobna. Różne końcówki itp. ...

Pasuje do presty?

--
Jacek J

Data: 2009-07-29 22:02:16
Autor: Kosu
Dziwów lidlowych ciąg dalszy... (wrażenia)
Jacek J wrote:
Pasuje do presty?

Wszystkich aktualnych rowerowych, piłek, materaców itd ;]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-07-30 00:55:34
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 29.07.2009 17:49 użytkownik Kosu napisał :
[...]

Kupiłem te okulary, tak jak połowa Krakowa. :-D Na razie tylko mierzyłem je raz, jeszcze nie jeździłem, ale wstępnie dają radę. Trochę tylko krzywo leżą mi na twarzy, ale to wina mojej czaszki, wszystkie okulary w ten sam sposób krzywo mi leżą, tzn. jedno szkło odstaje nieco bardziej niż drugie.

Kask.
Wygląda jak ten Cratoni, jest wygodny, nie ma widocznych nierówności czy wad fabrycznych. Niestety nie mogłem znaleźć wagi, żeby sprawdzić czy 260g jak markowy.

Kask też mierzyłem z zamiarem kupna, ale po przymiarce zrezygnowałem niestety. Zupełnie mi nie pasował. Był za płytki, a uprząż jakoś tak dziwnie leżała, z przodu wydawała się być za wysoko i ledwo trzymać, a miejscami odstawała i w ogóle musiałem zakręcać pokrętło na chama do końca, żeby w ogóle uzyskać jako taką stabilność. Za to gdzieś na pudełku dojrzałem napis Cratoni. :-D

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-05 11:48:48
Autor: cynamoon
[...]

początkowo, gdy go mierzyłem tez odniosłem takie wrażenie.
Zakładałem go ( tak jak poprzednie kaski) począwszy od czoła i dalej na potylicę i wtedy, faktycznie, jakoś tak płytko wchodził.
zakładany odwrotnie pasuje ok. w moim przypadku

miejscami odstawała i w ogóle musiałem zakręcać pokrętło na chama do końca, żeby w ogóle uzyskać jako taką stabilność.
te dla dorosłych są chyba w dwóch rozmiarach- unisize 54-60cm i drugi większy. Może to na niego trafileś? Marek

Data: 2009-07-31 10:32:28
Autor: Danny
Dnia Wed, 29 Jul 2009 17:49:28 +0200, Kosu napisał(a):

[...]

może przymierzyłeś kurtkę damską i męską - rozmiarówka jest mocno różna

Daniel
http://pl.openoffice.org/ - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

Data: 2009-08-05 10:00:01
Autor: cynamoon
[...]

na naklejce wewnątrz kasku jest napisane: ca 280g
waga laboratoryjna wykazała 288.300 ale był ważony po jeździe w upale i gąbki były już trochę mokre ;-) Marek

Data: 2009-07-30 00:43:58
Autor: danadam
On Jul 28, 9:47 pm, l_uke <ad...@niepowiem.pl> wrote:
[...]

A ma ktoś jakiś patent na wymienę szkieł w tych okularach? Czy może po
prostu na siłę? Przyznaję, że ja się z nimi parę minut mocowałem zanim
mi się ta sztuka udała.

Data: 2009-07-30 11:55:04
Autor: Szewc
Dziwów lidlowych ciąg dalszy...

A ma ktoś jakiś patent na wymienę szkieł w tych okularach? Czy może po
prostu na siłę? Przyznaję, że ja się z nimi parę minut mocowałem zanim
mi się ta sztuka udała.

Bo kolega kupiłby Cratoniego jak człowiek za circa ebałt 250 i byłoby bez problemów ;) Mają w sobie coś z toporności materiału i konstrukcji te okulary, czy też surowością by to można nazwać. Brat też męczył się z tym jakiś czas, ale w końcu dał radę. W każdym razie trzeba delikatnie. A jak młotek nie pomoże to wziąć większy.

pozdr.
szewc

Data: 2009-07-30 12:32:41
Autor: reme.k
> [...]

Bo kolega kupiłby Cratoniego jak człowiek za circa ebałt 250 i byłoby bez problemów ;) Mają w sobie coś z toporności materiału i konstrukcji te okulary, czy też surowością by to można nazwać. Brat też męczył się z tym jakiś czas, ale w końcu dał radę. W każdym razie trzeba delikatnie. A jak młotek nie pomoże to wziąć większy.

Może jest jakiś myk?
Chciałem założyć tą gąbczastą uszczelkę i też nie chciała wejść aż zakumałem że
trza nieco jakby rozgiąć oprawkę a wtedy bez problemu wlazła.
Szkieł nie testowałem bo nie było na wierzchu.

Data: 2009-07-30 05:33:11
Autor: Piotr Potulski
On 30 Lip, 12:32, rem...@vp.pl wrote:

> [...]

trza nieco jakby rozgiąć oprawkę a wtedy bez problemu wlazła.
Szkieł nie testowałem bo nie było na wierzchu.

Jak wysuwa się szkło zaczynając od dolnej krawędzi, jednocześnie
odciągając oprawkę, to idzie bez problemu

Data: 2009-08-02 08:34:59
Autor: anu
Dziwów lidlowych ciąg dalszy...
Czy ktoś trafił na te okulary z całkowicie czarną i nieprzeźroczystą
oprawką?
Są jeszcze dostępne, a w opakowaniu trudno dostrzec kolor.

Data: 2009-08-02 20:07:24
Autor: reme.k
Dziwów lidlowych ciąg dalszy...
Czy ktoś trafił na te okulary z całkowicie czarną i nieprzeźroczystą
oprawką?
Są jeszcze dostępne, a w opakowaniu trudno dostrzec kolor.
Kolor jest zaznaczony "ptaszkiem" na tekturce wewnątrz.
W moim Lidlu te okulary jeszcze dziś były ale czy czarne to nie wiem, kilka
sztuk jeszcze było.

Data: 2009-08-03 02:38:01
Autor: pamis007@gmail.com
On 2 Sie, 20:07, rem...@vp.pl wrote:
> [...]

Kolor jest zaznaczony "ptaszkiem" na tekturce wewnątrz.
W moim Lidlu te okulary jeszcze dziś były ale czy czarne to nie wiem, kilka

Kupiłem czarne i nawet nie wiedziałem, że mogą być inne. ;-)

(p)

Data: 2009-08-03 03:34:53
Autor: anu
Dziwów lidlowych ciąg dalszy...
Tak, tak wiem o "ptaszkach". Coś mi świtało w głowie podczas
wybierania, ale w opakowaniu kolory były nie do odróżnienia.
Pewności nabrałem oczywiście dopiero po otwarciu, kiedy wymiana była
już niemożliwa. Ale w sumie jestem zadowolony. Potem jeszcze
przyglądałem się otwartym sztukom czarnym i stwierdziłem, że te
przeźroczyste są ok. Czarne- za dużo czarnego. Przeźroczyste- ładnie
widać szczegóły
konstrukcyjnie i czarną obwódkę do gąbek. Chyba będę nosił z gąbkami.
Same jakieś takie damskie, a z tą obwódką do gogli nabierają urody.
Kupiłem sobie te okulary i kask- mimo, że nie lubię- ale skoro takie
dobre i tanie, nastąpił odruch stadny:) Byłem już na granicy kupienia
obcisłych długich gaci, ale na szczęście powstrzymałem się od
całkowitej zdrady prywatnego gustu:)

Data: 2009-08-03 12:43:07
Autor: reme.k
Dziwów lidlowych ciąg dalszy...
Tak, tak wiem o "ptaszkach". Coś mi świtało w głowie podczas
wybierania, ale w opakowaniu kolory były nie do odróżnienia.
Po to są te "ptaszki" :)

[...]
No ja stoczyłem zwycięską walkę o to aby nie kupić tych okularów :)
Choć ze dwa razy je przymierzałem (mam Lidl 200m od domu i czasem chodzę tam po
mleko labo coś)
Mam inne okularki które są ok i na razie muszą być te co są.

Data: 2009-08-03 17:10:57
Autor: Adrian S.
pamis007@gmail.com wrote:

Kupiłem czarne i nawet nie wiedziałem, że mogą być inne. ;-)

a mi się świetnie udało bo ja trafiłem czarne a żona przezroczyste = nie
będą się myliły :)

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-08-01 12:17:22

[...]