D¼wiêk 5.1 z konsoli.

Data: 2009-09-05 02:03:34
Autor: Dentarg
D¼wiêk 5.1 z konsoli.
Jako, ¿e mój tv LG ma beznadziejne g³o¶niki, to podczas grania i
ogl±dania filmów (równie¿ z BD) po prostu odechciewa siê czasem :).
Wpad³em na pomys³ zakupienia aplitunera 5.1 z HDMI i ew. kilkoma
cyfrowymi wej¶ciami optycznymi i coaxowymi (bo mam wiêcej urz±dzeñ
5.1+ ni¿ tylko konsola).
Ale tutaj nasuwa siê pytanie, czy d¼wiêk w grach w wersji 5.1
rzeczywi¶cie robi takie wra¿enie jak ten w filmach? Szczerze mówi±c
s³ysza³em w grach 5.1 tylko na PC, i by³o to na pewno warte ceny
g³o¶ników logitecha do PC. Tak na prawdê to nawet nie wiem jak du¿o
gier na ps3 (albo x0) ma d¼wiêk przestrzenny.
Wiem, ¿e na pewno zyskam na samym pod³±czenie do ampli i nawet
najtañszych g³osników w porównaniu z d¼wiêkiem z pierdzide³ek z TV,
ale nie wiem czy warto bêdzie wywaliæ sporo kasy, ¿eby tylko oddczuæ
ma³± ró¿nicê.

Widzia³em w archiwum grupy, ¿e conajmniej kilka osób z grupy ma ampli
5.1. Mo¿ecie podzieliæ siê wra¿eniami z grania? Szczególnie interesuj±
mnie ¶ciga³ki/FPSy ... ciekawe jak Singstar ;))).

pzdr,
Dentarg

Data: 2009-09-05 04:34:41
Autor: sialala
D¼wiêk 5.1 z konsoli.
On Sep 5, 10:03 am, Dentarg <lukasz.jozwin...@gmail.com> wrote:

Widzia³em w archiwum grupy, ¿e conajmniej kilka osób z grupy ma ampli
5.1. Mo¿ecie podzieliæ siê wra¿eniami z grania? Szczególnie interesuj±
mnie ¶ciga³ki/FPSy ... ciekawe jak Singstar ;))).

SingStar dziala w zwyklym stereo, wiec szalu bym sie nie spodziewal.
natomiast Uncharted: Drake's Fortune, Metal Gear Solid 4 czy Dead
Space w DD5.1 (albo DTS w przypadku Uncharted) robi wieksze wrazenie
niz Szeregowiec Ryan ;-)

no i wszystkie gry pudelkowe na PS3 obsluguja minimum DD5.1 (czasami
jest to nawet 7.1 - np. Killzone 2).

Data: 2009-09-07 01:19:35
Autor: Artur Bross
D¼wiêk 5.1 z konsoli.
Grajac w Uncharted, kiedy zaczyna sie strzelanina w starych ruinach, mozna orgazmowac sie dzwiekami, kiedy kule AUTENTYCZNIE smigaja miedzy uszami i kiedy trafiaja w cos za nami, mozna rozroznic, czy uderzaja w drzewo, w metal lub w kamien lub leca rykoszetem dalej, w powietrze.

To jest rewelacyjne! :-)

A w MGS4, kiedy swinki morskie zaczely biegac po moim mieszkaniu, to myslalem ze zwariuje, bo faktycznie mam swinke w domu i nie wiedzialem, czy to gra, czy moja wlasna swinka tak pieknie chrumka! :-)))

Data: 2009-09-05 11:21:03
Autor: Mithos
D¼wiêk 5.1 z konsoli.
Dentarg pisze:
Widzia³em w archiwum grupy, ¿e conajmniej kilka osób z grupy ma ampli
5.1. Mo¿ecie podzieliæ siê wra¿eniami z grania? Szczególnie interesuj±
mnie ¶ciga³ki/FPSy ... ciekawe jak Singstar ;))).

Ja mam jakie¶ podstawowe kino domowe i podpiête do niego PS3. Po prostu masz d¼wiêk przestrzenny :) S³ychaæ z ty³u i z boku, do tego moc frontowych i przednich bocznych jest du¿o wiêksza ni¿ g³o¶ników wbudowanych w TV wiêc wra¿enia nieporównywalnie lepsze.

Najbardziej to s³ychaæ w FPP i FPS, zw³aszcza jak zaczniesz obracaæ kamer± (krêciæ siê w kó³ko) - d¼wiêk krêci siê razem z nami.

Ró¿nica pomiêdzy grami 5.1, a zwyk³ymi jest taka sama jak miêdzy filmem 5.1, a filmem bez 5.1.

Co do gier to teraz chyba wszystkie to maj±. IMO jak najbardziej warto. Za ok 1k PLN kupisz ju¿ co¶ bardzo fajnego.

--
Mithos

Data: 2009-09-05 11:22:30
Autor: KILu
D¼wiêk 5.1 z konsoli.
Dentarg wrote:
Ale tutaj nasuwa siê pytanie, czy d¼wiêk w grach w wersji 5.1
rzeczywi¶cie robi takie wra¿enie jak ten w filmach?

Moim zdaniem robi wieksze wrazenie, bo w filmie doswiadczasz tego, co
zostalo uprzednio przygotowane, a w grze to Ty wplywasz na przebieg
wydarzen i np. kazdy ruch kamery wplywa na polozenie zrodla dzwieku. Nie
ma zadnego problemu z okresleniem gdzie sie ono znajduje - jesli granat
wybucha z tylu, troche po lewej, to wyraznie to slyszysz.

Tak na prawdê to nawet nie wiem jak du¿o
gier na ps3 (albo x0) ma d¼wiêk przestrzenny.

Hm, kazda? Albo prawie kazda. Juz pierwszy Xbox obslugiwal DD5.1 (za to na
PS2 byla to rzadkosc i jesli juz, to mozna sie bylo zetknac z DTS 4.0 lub
analogowym, ale i tak dajacym swietny efekt Dolby ProLogic II - ten
ostatni sila rzeczy jest tez formatem dzwieku przestrzennego obslugiwanym
przez Wii).

k,

Data: 2009-09-05 13:21:25
Autor: Karambol
D¼wiêk 5.1 z konsoli.

Widzia³em w archiwum grupy, ¿e conajmniej kilka osób z grupy ma ampli
5.1. Mo¿ecie podzieliæ siê wra¿eniami z grania? Szczególnie interesuj±
mnie ¶ciga³ki/FPSy ... ciekawe jak Singstar ;))).

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Jam mam LOGITECH'a G³o¶niki 5.1 Z-5500. maja wejscie optyczne, cyfrowe i analogowe + wlasny dekoder DD, DTS 96/24, Dolby Progic II oraz certyfikat THX.
Nie ma chyba leprzej opcji w zestawach glosnikowych, w przedziale cenowym 800-1500zl.

Efekt przestrzenny z Xbox'aczy PCta gwarantowany nawet, jesli zdrodlo dzwieku to zykle stero - deoder zalatwia przestrzen sam.
A jesli masz prawdziwe 5.1 czy DD to juz bajka.

--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E

Data: 2009-09-05 14:03:32
Autor: KILu
D¼wiêk 5.1 z konsoli.
Karambol wrote:
Efekt przestrzenny z Xbox'aczy PCta gwarantowany nawet, jesli zdrodlo
dzwieku to zykle stero - deoder zalatwia przestrzen sam.

Bez przesady. :) W zwyklym, analogowym stereo moze byc zaszyty prawdziwy
dzwiek wielokanalowy (dolby prologic ii), ale jesli nie jest -
"przestrzen" jest udawana, nie ma mowy o pozycjonowaniu zrodel dzwieku
(dlatego lepiej z tego triku nie korzystac, bo efekt moze wrecz
przeszkadzac w grze).

k,

Data: 2009-09-05 15:44:53
Autor: Karambol
D¼wiêk 5.1 z konsoli.

U¿ytkownik "KILu" <byter@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h7tk2l$aln$1inews.gazeta.pl...
Karambol wrote:
[...]

Fakt, przestrzen jest udawana ale bardzo przyzwoicie, nie umywasie do prawdziwego DD czy 5.1 ale mp3 z takim "udawaniem" brzmi zupelnie inaczej niz zwykle stereo, to samo tyczy sie filmow ze sciezka stereo.

Data: 2009-09-05 19:06:31
Autor: KILu
D¼wiêk 5.1 z konsoli.
Karambol wrote:
Fakt, przestrzen jest udawana ale bardzo przyzwoicie, nie umywasie do
prawdziwego DD czy 5.1 ale mp3 z takim "udawaniem" brzmi zupelnie
inaczej niz zwykle stereo, to samo tyczy sie filmow ze sciezka stereo.

Kwestia... w sumie nie wiem czego. :) W kazdym razie... filmy - moze, ale
sluchania muzyki (a juz tym bardziej MP3) w czymkolwiek innym niz stereo
zupelnie sobie nie wyobrazam. Chyba, ze jest to album w rodzaju Jean
Michel Jarre - Aero. ;)

k,

Data: 2009-09-05 19:46:52
Autor: Karambol
D¼wiêk 5.1 z konsoli.

> [...]
sluchania muzyki (a juz tym bardziej MP3) w czymkolwiek innym niz stereo
zupelnie sobie nie wyobrazam. Chyba, ze jest to album w rodzaju Jean

Ja akurat Jarra nie lubie - bardziej rock, alternative, ambient, jazz
:)
A np muza live i oklaski dokola, czy to wrazenia 'echa' kocertowego - w czasie 'udawanego' prologic brzmi super. No i dekoder robi tak ze np dziwek gitary wypelnia przestrzen a perkuskja i wokal leci z przodu..
W kazdym razie, co by nie mowic lepiej miec to niez glosniczki z TV:)

Data: 2009-09-05 20:26:47
Autor: KILu
D¼wiêk 5.1 z konsoli.
Karambol wrote:
Ja akurat Jarra nie lubie - bardziej rock, alternative, ambient, jazz
:)

Ja rowniez. :) Moze z wyjatkiem jazzu. I... tylko stereo. :P

k,

Data: 2009-09-17 00:18:31
Autor: Dentarg
D¼wiêk 5.1 z konsoli.
Dziêki za wszystkie odpowiedzi. Oczywi¶cie z Singstarem to by³ tylko
joke, jak ju¿ to bêdê gra³ w stereo.
Muzyki te¿ bêdê s³uchaæ w stereo, wszystkie pseudo przestrzenne
d¼wiêki robione przed procesor IMHO psuj± tylko to co producent mia³
na my¶li.
Je¶li d¼wiêk przestrzenny to taki, który jest nagrany jako
przestrzenny.

Przejrza³em dostêpne na rynku ampli i zainteresowa³a mnie 1 rzecz.
Obecnie prawie ka¿dy ampli ma kilka wej¶æ HDMI, oprócz fc i coaxów.
Dlatego maj±c PS3 i PCka z HDMI (a potem pewnie X0) planujê po³±czyæ
sprzêt do niego po HDMI zamiast oddzielnie obraz i d¼wiêk.
Czy kto¶ z Was ma pod³±czonego PS3 przez ampli za pomoc± HDMI? PS3 ma
HDCP i zastanawiam siê czy nie bêdzie jakiego¶ problemu przy
po³±czeniu
jej do TV przez ampli (mój LG mia³ problemy z gadaniem z PS3).

Wstêpnie pod uwagê biorê Denon'a AVR-1610 lub Yamaha'ê RX-V465. Kto¶
u¿ywa? Jakie¶ za lub przeciw?

pzdr,
Dentarg

Data: 2009-09-17 09:00:09
Autor: Piotr KUCHARSKI
Dźwięk 5.1 z konsoli.
Dentarg <lukasz.jozwinski@gmail.com> wrote:
Czy ktoś z Was ma podłączonego PS3 przez ampli za pomocą HDMI? PS3 ma
HDCP i zastanawiam się czy nie będzie jakiegoś problemu przy
połączeniu
jej do TV przez ampli (mój LG miał problemy z gadaniem z PS3).
Wstępnie pod uwagę biorę Denon'a AVR-1610 lub Yamaha'ę RX-V465. Ktoś
używa? Jakieś za lub przeciw?

Ten Denon chyba nie wydłubuje dźwięku z HDMI, służy tylko jako przełącznica.
Ale sprawdź. Ja mam 1509 i w końcu machnąłem na to ręką, podpiąłem normalnie
optykiem, a HDMI wprost do TV.

p.

Data: 2009-09-17 09:15:10
Autor: spaceman
Dźwięk 5.1 z konsoli.
Dentarg <lukasz.jozwinski@gmail.com> wrote:
Przejrzałem dostępne na rynku ampli i zainteresowała mnie 1 rzecz.
Obecnie prawie każdy ampli ma kilka wejść HDMI, oprócz fc i coaxów.
Dlatego mając PS3 i PCka z HDMI (a potem pewnie X0) planuję połączyć
sprzęt do niego po HDMI zamiast oddzielnie obraz i dźwięk.
[...]

Mam podpięte pod ampli przez HDMI zarówno PS3 jak i Xboksa 3, komputer HTPC
i dekoder N. Nie ma żadnych problemów. Ampli to 7.1 Yamaha RX-V2600.
--
spaceman

Data: 2009-09-17 10:19:15
Autor: Cezar
D¼wiêk 5.1 z konsoli.
<ciach>

Ja u¿ywam Denona AVR-1909 - mam pod³±czone przez HDMI do amplitunera PS3, DVD i tuner N, wszystko wychodzi jednym HDMI do TV. HDCP bez problemu przechodzi. Jedna wa¿na sprawa, która, jak siê pó¼niej dowiedzia³em, nie musi byæ taka oczywista w ka¿dym amplitunerze - wa¿ne (IMO) aby amplituner przepuszcza³ sygna³ nawet gdy jest wy³±czony i aby wtedy d¼wiêk szed³ na TV. Z tego co doczyta³em nie ka¿dy potrafi. Jak prze³±czam ¼ród³a ? Jego zmian± w amplitunerze. Co prawda wymaga to w³±czenia go na chwilê, ale pó¼niej mogê wy³±czyæ.

Jak dla mnie ¶wietne rozwi±zanie - 3 kable id± do amplitunera, jeden jedyny do TV. Nic wiêcej do d¼wiêku i obrazu nie potrzeba.

--
Pozdr.
Cezar. PSN: Caesar_PL

D¼wiêk 5.1 z konsoli.