Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?

Data: 2009-04-24 15:43:57
Autor: GK
Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?
Witam,
Ostatnio w mieszkaniu rozchodzi się dźwięk bardzo wysokiej częstotliwości, taki cichy pisk prawdopodobnie od jakiegoś urządzenia elektrycznego. Nie mogę go jednak zlokalizować. W pokoju wyłączyłem wszystkie urządzenia i pisk nadal jest.
Co można z tym zrobić, jak zlokalizować co wydaje takie dźwięk?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-04-24 16:44:48
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Fri, 24 Apr 2009 15:43:57 +0200, GK napisał(a):

[...]

Mikrofonem kierunkowym?

T.

Data: 2009-04-24 16:49:56
Autor: K.K.
[...]
Bardzo dobry pomysł. Jedno ucho skutecznie zatkać, a do drugiego przyłożyć choćby kawałek rury kanalizacyjnej fi 50, najlepiej z gumową redukcją na ucho.

Data: 2009-04-24 16:59:35
Autor: Ingarden
Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?
Ostatnio w mieszkaniu rozchodzi się dźwięk bardzo wysokiej częstotliwości, taki cichy pisk prawdopodobnie od jakiegoś urządzenia elektrycznego.

Wyłącz korki na klatce. Jeśli pisk nadal występuje, to może być to coś w ścianach, rury na przykład.
Wysokie częstotliwości są silnie kierunkowe, więc spokojnie to zbierzesz mikrofonem - tak jak Tomasz radzi. Jeśli nie masz miernika podepnij mikrofon pod laptopa i tam obserwuj siłę sygnału.

--
le

Data: 2009-04-24 17:47:36
Autor: Jacek
Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?
Ja bym skaniał się raczek, ku rurze przyłożonej do ucha, niż ku elektronice. Jeżeli dźwięk jest cichy to wskaznik na laptopie ani drgnie. Ewentualnie stetoskop (można nawet odpiąć głowicę).
Jacek

Data: 2009-04-24 18:11:28
Autor: Ingarden
Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?
Jeżeli dźwięk jest cichy to wskaznik na laptopie ani drgnie.

Od tego jest normalizacja, zeby drgal. Natomiast faktem jest, ze nie kazdy posiada pod reka czuly mikrofon kierunkowy / przedwzmacniacz.

Ciekawy pomysl z tym stetoskopem :-)

--
le

Data: 2009-04-24 18:45:11
Autor: Sierp
Jacek pisze:
Ja bym skaniał się raczek, ku rurze przyłożonej do ucha, niż ku elektronice.

dokladnie - wysoka czestotliwosc to nie bas, przy ktorym ciezko wykryc kierunek. Ucha nadstawic i krecic glowa :-)

Sierp

Data: 2009-04-25 15:48:54
Autor: Ghost

Użytkownik "Sierp" <sierp@nospamsierp.netgrr> napisał w wiadomości news:gssqar$pgd$3ochlapek.sierp.net...
Jacek pisze:
Ja bym skaniał się raczek, ku rurze przyłożonej do ucha, niż ku elektronice.

dokladnie - wysoka czestotliwosc to nie bas, przy ktorym ciezko wykryc kierunek. Ucha nadstawic i krecic glowa :-)

Wysokich tez uchem samym nie wyczaisz. Rura moglaby pomoc. Czlowiek dobrze chwyta kierunkowo srednie.

Data: 2009-04-24 18:12:20
Autor: doslaw
GK pisze:
[...]

slysza go wszyscy czy tylko ty?
bo moze nie elektronik/elektryk a neurolog/laryngolog potrzebny

Data: 2009-04-24 18:47:50
Autor: Sierp
doslaw pisze:
slysza go wszyscy czy tylko ty?
bo moze nie elektronik/elektryk a neurolog/laryngolog potrzebny

wiesz, sa tez wysokie czestotliwosci, ktore nie wszyscy slysza, nie kazdy ma taki sam sluch. Ja na przyklad slysze do 17-18kHz, i zdarza sie, ze slysze cos co ktos obok nie slyszy - i nie zamierzam isc z tym do lekarza :)

Sierp

Data: 2009-04-24 23:53:49
Autor: doslaw
Sierp pisze:
doslaw pisze:
[...]

ale jest też tak, że coś tam z uchem środkowym czy jakimś krwiakiem może być i wtedy słychać czasami taki dźwięk, a jest on z nikąd, dlatego też jak już wykręcił wszystkie korki u siebie, to może być to coś biologicznego (no, albo od sąsiada)

Data: 2009-04-24 19:18:57
Autor: Akna

Użytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gssfmu$c2i$2inews.gazeta.pl...
[...]

A może nie wyjąłeś z prądu ładowarki do telefonu?
Akna

Data: 2009-04-24 21:40:01
Autor: Jarek P.
GK <grego69@gazeta.pl> wrote:

W pokoju wyłączyłem
wszystkie urządzenia i pisk nadal jest.

Urządzenia typu telewizory, monitory, komputery - wyłączyłeś jak? Pilotem, czy wyłącznikiem, a jeszcze lepiej przez wyjącie wtyczki z gniazdka?
Generalnie podejrzane jest wszystko, co zawiera przetwornice: komputery, ładowarki do komórek, zasilacze do laptopów, oczywiście telewizor...

J.

Data: 2009-04-25 22:26:51
Autor: dziobak
Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?

Użytkownik "GK"  napisał
Ostatnio w mieszkaniu rozchodzi się dźwięk bardzo wysokiej częstotliwości, taki cichy pisk prawdopodobnie od jakiegoś urządzenia elektrycznego.

A może tresowany nietoperz ?  ;)

A tak serio: napisz , proszę, jak juz znajdziesz co to było.

pozdrawiam

Dziobak

Data: 2009-04-25 23:38:55
Autor: Marek
Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?
włączony aparat słuchowy pozostawiony w jakimś naczyniu ???

Pozdrawiam

Data: 2009-04-26 05:54:15
Autor: Panslavista
Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?

Użytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Wyłączyć zasilanie elektryczne - gdy dźwięk zniknie - wiadomo, że
generuje go urządzenie w domu. Gdy będzie nadal - sprawdzić okolice dachu -
odciągi, rury, nawet w antenie telewizujnej niezaślepione mogą na wietrze
grać. Dobrze wziąć ze sobą silikon albo jeszcze lepiej Ośmiorniczkę - ptaki
lubią wydziobywać zatyczki.
    Elektronik łatwo sobie poradzi - mały przestrajany generator zestroić z
dźwiękiem i zbudować wzmacniacz selektywny na tę częstotlikwość - podłączyć
mikrofon - w rurze - jak to ktoś tu pisał - będzie kierunkowy, na wyjściu
wzmacniacza dowolny wskaźnik lub miernik uniwersalny jako wskaźnik siły
sygnału, gdy sygnał słaby - wyprostować podwajaczem (powielaczem) napięcia.
Mikrofon na wysokie częstotliwości - np. piezoelektryczny.
    Po sile sygnału jak po nitce - do kłębka.
    Można zbudować rezonator akustyczny z diostrajaniem - wzmocnić sygnał na
drodze akustycznej.
    Możliwe źródła sygnału - żarówki i świetlówki i ich układy zapłonowe,
inne przetwornice - ładowarki komórek, telewizory, inna elektronika w
urządzeniach bytowych, itp.

Data: 2009-04-26 06:08:26
Autor: Panslavista
Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości

    Jak zwykła żarówka może grać? Zakłócenia generowane przez różne
odbiorniki przenoszą się przez sieć energetyczną. Gdy źródło zakłoceń jest
blisko i generuje zakłócenia o dużej amplitudzie włókno żarówki będzie drgać
z wypadkową częstotliwścią dudnień w polu magnetycznym. Tu pole magnetyczne
może być naturalne lub sztuczne.
    Włókno może też drgać w wyniku ruchów termicznych spowodowanych
zmieniającym się napięciem z sieci i napięciem zakłóceń.

Data: 2009-04-26 09:24:15
Autor: Ghost
[...]

Ja taki dzwiek mialem jak spuscilem wode z instalacji CWU i wlaczyla sie pompa cyrulacyjna.

Data: 2009-04-27 11:11:20
Autor: PeJot
GK pisze:
[...]

U mnie takie cuda powodował źle odłożony domofon.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-27 12:10:21
Autor: Neko
[...]

Kiedys mi sie wlaczyl solarny odstraszacz komarow
ktory mam przypiety do kluczy od mieszkania.

Pol godziny szukalem zrodla pisku :)

Data: 2009-04-27 13:52:21
Autor: GK
GK pisze:
[...]

Dzięki za rady, ale już sam nie wiem co dzwoni. Wydaje mi się, że to w mieszkaniu, co ciekawsze żona też słyszy podobny dźwięk. Ale z drugiej strony w pracy mam do czynienia z pracującymi komputerami (kilkunastoma w jednym pomieszczeniu) i czasem wydaje mi się, że to dzwoni, a właściwie piszczy mi w uchu jakby pozostałość po tym czego się nasłuchałem przez 8 godzin. Świadczyłoby to również to, że obok bloku dźwięk nadal słyszę. Ale dlaczego wobec tego słyszy to też żona? Ona przecież pracuje w innej firmie...
Jak nie zwracam na ten dźwięk uwagi to jest ok, ale jak "ustawię" słuch na wyższy zakres częstotliwości i zacznę się wsłuchiwać to wtedy ten dźwięk staje się słyszalny i niezbyt przyjemny.
Hmm, sam już nie wiem.
No, nic, za wszystkie wskazówki dziękuję.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-04-27 13:58:41
Autor: Panslavista

GK pisze:
> [...]

dźwięk staje się słyszalny i niezbyt przyjemny.
Hmm, sam już nie wiem.
No, nic, za wszystkie wskazówki dziękuję.

    Zmierz sobie ciśnienie, cukier. Inna sprawa to starość lub choroby -
potrzebna wizyta u laryngologa. Dla obojga. Czasem pomagają waciki z
odrobiną szwedzkich ziół.

Data: 2009-04-29 20:06:18
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 27 Apr 2009 13:52:21 +0200, GK napisał(a):

(...)czasem wydaje mi się, że to dzwoni, a właściwie piszczy mi w uchu jakby pozostałość po tym czego się nasłuchałem przez 8 godzin.

Włóż w uszy (dokładnie i starannie) stopery. Jeśli dźwięk zniknie, to
znaczy, że jest poza Tobą i musisz szukać jego źródła; jeśli go nadal
słyszysz, to znaczy, że jest tylko wrażeniem słuchowym i powinieneś
skontrolować słuch u lekarza - możesz po prostu mieć tzw szumy uszne,
bardzo popularne u ludzi narażonych na hałas - a czy tak trudno o to?

--
"Miłuj swoich wrogów. To doprowadzi ich do szału".
;-PPP

Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?