Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?

Data: 2009-04-24 16:59:35
Autor: Ingarden
Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?
Ostatnio w mieszkaniu rozchodzi się dźwięk bardzo wysokiej częstotliwości, taki cichy pisk prawdopodobnie od jakiegoś urządzenia elektrycznego.

Wyłącz korki na klatce. Jeśli pisk nadal występuje, to może być to coś w ścianach, rury na przykład.
Wysokie częstotliwości są silnie kierunkowe, więc spokojnie to zbierzesz mikrofonem - tak jak Tomasz radzi. Jeśli nie masz miernika podepnij mikrofon pod laptopa i tam obserwuj siłę sygnału.

--
le

Data: 2009-04-24 17:47:36
Autor: Jacek
Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?
Ja bym skaniał się raczek, ku rurze przyłożonej do ucha, niż ku elektronice. Jeżeli dźwięk jest cichy to wskaznik na laptopie ani drgnie. Ewentualnie stetoskop (można nawet odpiąć głowicę).
Jacek

Data: 2009-04-24 18:11:28
Autor: Ingarden
Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?
Jeżeli dźwięk jest cichy to wskaznik na laptopie ani drgnie.

Od tego jest normalizacja, zeby drgal. Natomiast faktem jest, ze nie kazdy posiada pod reka czuly mikrofon kierunkowy / przedwzmacniacz.

Ciekawy pomysl z tym stetoskopem :-)

--
le

Data: 2009-04-24 18:45:11
Autor: Sierp
Jacek pisze:
Ja bym skaniał się raczek, ku rurze przyłożonej do ucha, niż ku elektronice.

dokladnie - wysoka czestotliwosc to nie bas, przy ktorym ciezko wykryc kierunek. Ucha nadstawic i krecic glowa :-)

Sierp

Data: 2009-04-25 15:48:54
Autor: Ghost

Użytkownik "Sierp" <sierp@nospamsierp.netgrr> napisał w wiadomości news:gssqar$pgd$3ochlapek.sierp.net...
Jacek pisze:
Ja bym skaniał się raczek, ku rurze przyłożonej do ucha, niż ku elektronice.

dokladnie - wysoka czestotliwosc to nie bas, przy ktorym ciezko wykryc kierunek. Ucha nadstawic i krecic glowa :-)

Wysokich tez uchem samym nie wyczaisz. Rura moglaby pomoc. Czlowiek dobrze chwyta kierunkowo srednie.

Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?