D¼wiêki z Visty beta

Data: 2012-03-30 12:55:40
Autor: jureq
D¼wiêki z Visty beta
Dnia Fri, 30 Mar 2012 13:55:23 +0200, Wojciech \"Spook\" Sura napisa³(a):

Czy w takim razie - nawet wbrew informacjom od MS, mogê przenie¶æ sobie
te utworki na komputer i korzystaæ z nich legalnie (w ¶wietle polskiego
prawa)?

Nie. Poniewa¿ dozwolony u¿ytek dotyczy innych utworów a nie dotyczy programów komputerowych. Zajrzyj do art 77

Data: 2012-03-30 15:06:11
Autor: Krzysztof Jod³owski
D¼wiêki z Visty beta
Nie. Poniewa¿ dozwolony u¿ytek dotyczy innych utworów a nie dotyczy
programów komputerowych. Zajrzyj do art 77

D¼wiêki nie s± programem komputerowym.

Krzysztof

Data: 2012-03-30 06:27:50
Autor: Adam Klobukowski
D¼wiêki z Visty beta
On Friday, 30 March 2012 15:06:11 UTC+2, Krzysztof Jod³owski  wrote:
> Nie. Poniewa¿ dozwolony u¿ytek dotyczy innych utworów a nie dotyczy
> programów komputerowych. Zajrzyj do art 77

D¼wiêki nie s± programem komputerowym.

Te d¼wiêki s± elementem programu komputerowego. Tak samo jak elementy graficzne, itp.

AdamK

Data: 2012-03-30 15:45:24
Autor: a...mx
D¼wiêki z Visty beta
Krzysztof Jod³owski wrote:

Nie. Poniewa¿ dozwolony u¿ytek dotyczy innych utworów a nie dotyczy
programów komputerowych. Zajrzyj do art 77

D¼wiêki nie s± programem komputerowym.

Tyle, ¿e on chce przegraæ pliki. Pliki z danymi (swego rodzaju bazy danych)? Pliki jako programy? Pojêcia nie mam jak to s±dy interpretuj±.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2012-03-30 11:47:09
Autor: witek
D¼wiêki z Visty beta
a...mx@gazeta.pl wrote:
Krzysztof Jod³owski wrote:

[...]

to nie s± programy. tam nie ma kodu wykonywanego przez procesor.

Data: 2012-03-31 11:04:10
Autor: Gotfryd Smolik news
D¼wiêki z Visty beta
On Fri, 30 Mar 2012, witek wrote:

a...mx@gazeta.pl wrote:
Pliki jako programy? Pojêcia nie mam jak to s±dy interpretuj±.

to nie s± programy. tam nie ma kodu wykonywanego przez procesor.

  Problemy widzê dwa:
- IMO mniej wa¿ny, dotyczy sporu o formê. Chodzi o pytanie, czy
  wszelki zapis algorytmiczny to program. By³bym sk³onny przyjaæ
  inaczej okreslone kryterium: jaki cel ma tresc kodu.
  Kod .JPG, .MP3 czy .AVI s³u¿y odtworzeniu tresci audiowizualnych,
  wiêc tu bym siê zgodzi³ z tym co napisa³es, ale IMO *w niczym*
  nie ró¿ni siê to od wygenerowania "kodu wprost obs³ugiwanego
  przez procesor" który odtworzy taka tresc (np. GIMP potrafi
  zapisywaæ wynik jako kod .c).
  Wyra¿ê siê jasniej: IMVHO Twoje kryterium uznania czegos za
  program jest... zbyt restrykcyjne :)
- powa¿niejszy który wyrazi³em obok, czyli wyrazny zapis
  w PA dotyczacy "integralnosci utworu". Co pozwala nam na
  uznanie, ¿e rzeczone dzwiêki mo¿na (jednak) traktowac
  osobno?
  Niewatpliwie odpowiedz nie jest oczywista, biorac pod uwagê
¿e do czêsci programów sa do³aczone np. osobno licencjonowane
fonty. Powstaje wiêc pytanie dlaczego niewyró¿nione sk³adowe
mia³yby byæ traktowane inaczej.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-30 14:47:14
Autor: m4rkiz
D¼wiêki z Visty beta
<a...mx@gazeta.pl> wrote in message news:jl4ddl$2ip$1inews.gazeta.pl...
Krzysztof Jod³owski wrote:
[...]

w przypadku rozpowszechniania mp3 to utwory, prawda?

Data: 2012-03-30 15:49:24
Autor: Krzysztof Jod³owski
D¼wiêki z Visty beta
Tyle, ¿e on chce przegraæ pliki.

No to co? To tylko no¶nik.

Pliki z danymi (swego rodzaju bazy danych)?
No ju¿ nie wymy¶laj :) Baz danych do tego nie mieszaj.

Pliki jako programy?
Absolutnie nie.

Pojêcia nie mam jak to s±dy interpretuj±.
A to ju¿ zupe³nie inna sprawa.
Jeszcze inna sprawa, to taka, ¿e nikt go za to ¶cigaæ nie bêdzie, bo nawet nie wiedzia³by ¿e co¶ takiego zaistnia³o (trudno zwróciæ uwagê i znale¼æ, nawet podczas przeszukania).

--
Krzysztof

Data: 2012-03-30 22:56:08
Autor: Gotfryd Smolik news
D¼wiêki z Visty beta
On Fri, 30 Mar 2012, Krzysztof Jod³owski wrote:

[...wcale nie do mnie, ale bez wrotki...]
Nie. Poniewa¿ dozwolony u¿ytek dotyczy innych utworów a nie dotyczy
programów komputerowych. Zajrzyj do art 77

D¼wiêki nie s± programem komputerowym.

  Ale ustawa PA obejmuje równie¿ "integralnosæ utworu", i tu mo¿e istnieæ hak.

  Pytanie wprost: czy tresci nieinformatyczne (obraz, dzwiêk, obraz
ruchomy) przetwarzane przez program i dostarczone wraz z programem
jako jego integralna czêsæ podlegaja ochronie "ca³osciowej", czy te¿
podlegaja odrêbnie ochronie jako "nieprogram"?

pzdr, Gotfryd

D¼wiêki z Visty beta