Dzwignia ssania w motocyklach z wtryskiem paliwa.

Data: 2009-06-04 14:14:13
Autor: Subframe
Dzwignia ssania w motocyklach z wtryskiem paliwa.
Cześć, krótkie pytnie,
czy przesunięcie dzwigni ssania w motocyklach z wtryskiem paliwa zawsze podciąga linke gazu, czy też jakiś inny dodatkowy zawór?

Data: 2009-06-04 17:10:38
Autor: dikoj

"Subframe" <subframe@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:h08krl$43i$1inews.gazeta.pl...
Cześć, krótkie pytnie,
czy przesunięcie dzwigni ssania w motocyklach z wtryskiem paliwa zawsze
podciąga linke gazu, czy też jakiś inny dodatkowy zawór?

Dźwignia ssania i wtrysk?? Z tego co wiem wtrysk jest sterowany przez komputer.

dikoj

Data: 2009-06-04 17:18:31
Autor: ania
Dzwignia ssania w motocyklach z wtryskiem paliwa.

Użytkownik "dikoj"

Dźwignia ssania i wtrysk?? Z tego co wiem wtrysk jest sterowany przez komputer.

i co z tego?:-)
a jednak - sa takie motocykle
z tych co ja znam - to linka

--
ania

Data: 2009-06-04 17:24:49
Autor: WOJO
Dzwignia ssania w motocyklach z wtryskiem paliwa.
i co z tego?:-)
a jednak - sa takie motocykle
z tych co ja znam - to linka

A jak działa takie ssanie ? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. :)
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2009-06-04 17:25:26
Autor: ania
Dzwignia ssania w motocyklach z wtryskiem paliwa.

Użytkownik "WOJO"

A jak działa takie ssanie ? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. :)

a to chyba nie do mnie pytanie:-)
ja sie na tym nie znam

--
ania

Data: 2009-06-04 17:32:37
Autor: Tytus z Fabryki
Dzwignia ssania w motocyklach z wtryskiem paliwa.
Siemka

***Użytkownik "WOJO"
 A jak działa takie ssanie ? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. :)

Normalnie, sa dwie mozliwosci...Przy ssaniu automatycznym CPU wydluza czas wtrysku zwiekszajac dawke paliwa - dane o temp bierze z czujnikow.
Przy lince/dzwigience dawka moze byc taka sama ale zmienione zostaja przeloty powietrza - tym samym omijane sa przepustnice (zamkniete)
To tak w skrocie :)

--
    T i żółte
(te najszypsze)

Data: 2009-06-04 18:09:44
Autor: WOJO
[...]

Czyli nie tak całkiem normalnie (sterowanie przepływem paliwa w gaźnikowcach), a sterowanie przepływem powietrza...
Człowiek całe życie się uczy :)
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2009-06-04 20:02:10
Autor: Kuczu
WOJO pisze:

Czyli nie tak całkiem normalnie (sterowanie przepływem paliwa w gaźnikowcach), a sterowanie przepływem powietrza...

Tez tak myslalem poki nie spotkalem motocykla ze ssaniem sterujacym przepustnica w gazniku -  Kawasaki Z 250 LTD.

--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-06-04 21:29:59
Autor: Monster
WOJO pisze:
[...]

Normalnie,u mnie wygląda to tak:jedna linka gazu pod zbiornikiem kończy się na rolce która dwoma

  linkami steruje przepustnice.Do owej rolki podpięta jest również linka od "ssania"które podnosi tylko obroty.
Konstrukcja prosta jak budowa cepa.W nowszych rocznikach owej linki już nie ma

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2009-06-04 17:21:40
Autor: Vir
Dzwignia ssania w motocyklach z wtryskiem paliwa.

Dźwignia ssania i wtrysk?? Z tego co wiem wtrysk jest sterowany przez komputer.

Ja tak mam. Inna sprawa, że moto bez problemu zapala bez ssania.

Vir

Duża czarna bawarka

Data: 2009-06-04 17:22:23
Autor: Vir
Vir pisze:

Dźwignia ssania i wtrysk?? Z tego co wiem wtrysk jest sterowany przez komputer.

Ja tak mam. Inna sprawa, że moto bez problemu zapala bez ssania.

tzn, ssanie na linkę i wtrysk.

Data: 2009-06-04 17:29:30
Autor: Don Pedro
dikoj pisze:
[...]

A co ma piernik do wiatraka? Dwa przykłady VFR800 (przed VTEC-iem) i TL1000S - oba mają komputer sterujący wtryskami i oba mają dźwignie ssania (VFR bodaj do 2000 roku).

pozdr
DP
TL-S

Data: 2009-06-04 19:54:01
Autor: Marek Borowski
Don Pedro wrote:
dikoj pisze:
[...]

A co ma piernik do wiatraka?
To ze jak masz komputer (a nie dwa tranzystory) to wszystko powinno robic sie automatycznie. Dla czlowieka ma byc 1 przycisk :-).

Pozdr

Marek

Data: 2009-06-04 20:31:34
Autor: Szwed
Dnia Thu, 04 Jun 2009 19:54:01 +0200, Marek Borowski napisał(a):

A co ma piernik do wiatraka?
To ze jak masz komputer (a nie dwa tranzystory) to wszystko powinno robic sie automatycznie. Dla czlowieka ma byc 1 przycisk :-).

Komputer jest tani, ale żeby sie wszystko robiło automagicznie potrzeba
jeszcze silniczek krokowy, który uchyli przepustnicę (jak w samochodach i
nowszych moto). A on kosztuje.
Moja Pegi 2004 też ma takie śmieszne ssanie.

pozdr
Szwed

Data: 2009-06-06 08:51:58
Autor: Jasio
żytkownik "Marek Borowski" napisał w wiadomości news:h091nu$q6i$1news.onet.pl...
Don Pedro wrote:
dikoj pisze:
[...]

Jak to jeden?
Samym altem nie zresetujesz - jeszcze control i delete.
Trzy przyciski to optimum.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-06-04 18:55:58
Autor: James
Dzwignia ssania w motocyklach z wtryskiem paliwa.
"dikoj" wrote...
"Subframe" wrote...
czy przesunięcie dzwigni ssania w motocyklach z wtryskiem paliwa zawsze
podciąga linke gazu, czy też jakiś inny dodatkowy zawór?

Dźwignia ssania i wtrysk?? Z tego co wiem wtrysk jest sterowany przez komputer.

Wtrysk jest sterowany przez komputer, a ta dzwignia to wcale nie ssanie. Wyglada tak samo i daje podobny efekt, ale to nie to samo. To nazywa sie po eng "fast idle" i sluzy do podniesienia obrotow biegu jalowego. Z tego co wiem to nie jest dodatkowy zawor, a tylko unosi przepustnice. Efekt taki sam jak dodanie gazu. Skladem mieszanki zajmuje sie komputer.

pozdro
--
James

Data: 2009-06-04 19:34:21
Autor: Subframe
[...]

Brzmi rozsądnie, podsumowując:
Dzwigienka "ssania" uchyla przepustnice zwiększając obroty, ponieważ zazwyczaj w motocyklach nie ma silników krokowych, które zastępują normalnie tą dzwigienkę.
OK?

Subframe

Data: 2009-06-04 23:23:10
Autor: Quantifier
On Jun 4, 9:34 pm, "Subframe" <subframe.SKA...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Dzwigienka "ssania" uchyla przepustnice zwiększając obroty, ponieważ
zazwyczaj w motocyklach nie ma silników krokowych, które zastępują normalnie

Jakieś dziwne te konstrukcje... naprawdę tak jest?
Zawsze byłem przekonany że:
-W motocyklach zamiast normalnego ssania są po prostu dodatkowe dysze
z paliwem, efekt ten sam - bogatsza mieszanka.
-Normalne ssanie dzieje się przez _zamknięcie_ przepustnicy i przez to
większe podciśnienie zasysa więcej paliwa.

No chyba że chodzi o silniki na wtrysku, o tym nie mam pojęcia.
--
Pozdro, Jan
trzy kamertony SR500

Data: 2009-06-04 23:34:17
Autor: Quantifier
On Jun 5, 8:23 am, Quantifier <Quantifier...@gmail.com> wrote:
No chyba że chodzi o silniki na wtrysku, o tym nie mam pojęcia.
Dopiero teraz dopiłem kawę i doczytałem temat wątku.

--
Pozdro, Jan
trzy kamertony SR500

Data: 2009-06-05 08:33:02
Autor: Magic
Quantifier pisze:
[...]

To może trzeba przeczytać pierwszy post w wątku ?

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.

Dzwignia ssania w motocyklach z wtryskiem paliwa.