Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959

Data: 2011-03-04 12:46:30
Autor: frigo
Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
Nie, nie mam z nią żadnych problemów ;)
W ostatnim TG Hammond się bujał paskudnym, ale wspaniałym 959 i F40 -
cud-miód porównanie.
Przyuważyłem wajchę zmiany biegów w 959 z pozycją G. Co to za
wynalazek? Wie ktoś?
http://img97.imageshack.us/i/porscherg12345.jpg/

Data: 2011-03-04 22:02:15
Autor: Grejon
W dniu 2011-03-04 21:46, frigo pisze:
[...]

Znalazłem coś takiego

http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/4493848.aspx

http://forums.subdriven.com/showthread.php?5112340-Another-RARE-Exotic-Find-The-1988-Porsche-959-337-Produced-in-Total/page2

Jeśli dobrze zrozumiałem Porsche nie mogło sprzedawać 959 z 6-biegową skrzynią, więc wymyślili 5-biegową z "podbiegiem" :)

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-03-04 13:09:33
Autor: frigo
Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959

Je li dobrze zrozumia em Porsche nie mog o sprzedawa 959 z 6-biegow
skrzyni , wi c wymy lili 5-biegow z "podbiegiem" :)

Dzięki, wyjaśnione.
Niezły myk wymyślili.

Data: 2011-03-04 22:14:42
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "frigo" <frigo.adampiotrowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:5363394a-8fe6-46b4-9460-200774541f14s4g2000vbq.googlegroups.com...
[...]

Jak zwykle wie ciotka wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_959
"It [the engine] was coupled to a unique manual gearbox offering 5 forward speeds plus a "G" off-road gear, as well as reverse."

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-03-04 22:27:04
Autor: Sebastian Biały
On 2011-03-04 22:14, Yogi(n) wrote:
"G" off-road gear

A czym się różni od normalnego?

Data: 2011-03-04 22:36:08
Autor: Tomasz Pyra
On 2011-03-04 22:14, Yogi(n) wrote:
"G" off-road gear

A czym się różni od normalnego?

Tak z tego co poczytałem to tam ponoć była długa jedynka i dość wysokie wolne obroty, co nie robiło problemów jak ktoś chciał uzyskać maksymalne przyspieszenie, ale robiło jak ktoś chciał tym zaparkować, albo potrzebował jechać z prędkością pieszego.

No i wymyślono to "G", czyli bieg nieużywany w normalnej jeździe, a jedynie tam gdzie trzeba było jechać wolno, czy spokojnie ruszyć pod górę.

Data: 2011-03-04 23:20:56
Autor: neoniusz
W dniu 11-03-04 22:36, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Na wypadek gdyby ktos chcial zrobic karawan pogrzebowy z 959 ;)

Data: 2011-03-04 23:22:04
Autor: Grejon
W dniu 2011-03-04 23:20, neoniusz pisze:
[...]

Raczej po prostu wprowadzić auto do garażu.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-03-05 16:53:23
Autor: to
Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
begin Grejon
Na wypadek gdyby ktos chcial zrobic karawan pogrzebowy z 959 ;)

Raczej po prostu wprowadzić auto do garażu.

Albo do krypty.

Data: 2011-03-05 10:22:07
Autor: Sebastian Biały
On 2011-03-04 22:36, Tomasz Pyra wrote:
"G" off-road gear
A czym się różni od normalnego?
Tak z tego co poczytałem to tam ponoć była długa jedynka i dość wysokie
wolne obroty

Czyli jedynka to taka dwójka? Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma numeracji od 1 a nie od g. A ruszanie na dwójce to potrafi prawie kazdy samochodzik, więc to zadne ewentualne wyjasnienie ;)

Data: 2011-03-05 10:27:28
Autor: Grejon
[...]

A czy ty pamiętałbyś żeby za każdym razem ruszać z "2"?

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-03-06 07:25:30
Autor: Sebastian Biały
On 2011-03-05 10:27, Grejon wrote:
[...]

A co to ma do rzeczy skoro w tym samochodzie 1 jest gdzie indziej niż normalnie? I tak *trzeba* pamiętać że wsiadając do tegu cuda rusza się *inaczej* niz reszta świata.

Data: 2011-03-06 07:38:26
Autor: Grejon
Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959

A co to ma do rzeczy skoro w tym samochodzie 1 jest gdzie indziej niż
normalnie? I tak *trzeba* pamiętać że wsiadając do tegu cuda rusza się
*inaczej* niz reszta świata.

No właśnie niekoniecznie...

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-03-05 11:50:52
Autor: Tomasz Pyra
On 2011-03-04 22:36, Tomasz Pyra wrote:
"G" off-road gear
[...]

Pewnie dlatego że "na kursie uczyli żeby ruszać z 1", więc kierowca rusza z "1".
Na ruszanie z "2" niewielu wpadnie, a o czytaniu instrukcji przez kierowców, to zapomnij.

A tak wszystko jest jasne i oczywiste już od pierwszej jazdy.

Data: 2011-03-05 06:01:37
Autor: frigo
On 5 Mar, 11:50, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
W dniu 2011-03-05 10:22, Sebastian Bia y pisze:

> Czyli jedynka to taka dw jka? Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma
> numeracji od 1 a nie od g. A ruszanie na dw jce to potrafi prawie kazdy
> samochodzik, wi c to zadne ewentualne wyjasnienie ;)

Pewnie dlatego e "na kursie uczyli eby rusza z 1", wi c kierowca
rusza z "1".
Na ruszanie z "2" niewielu wpadnie, a o czytaniu instrukcji przez
kierowc w, to zapomnij.

A tak wszystko jest jasne i oczywiste ju od pierwszej jazdy.

A co jest tu jasne? Większość kierowców nawet nie dotknie tej G?
Równie dobrze mogli dać 12345 i jakiś über - bieg.
Ciekawe co pisali w instrukcji.

Data: 2011-03-05 21:40:50
Autor: Robert Rędziak
Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
On Sat, 05 Mar 2011 10:22:07 +0100, Sebastian Biały
<heby@poczta.onet.pl> wrote:

Czyli jedynka to taka dwójka? Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma numeracji od 1 a nie od g.

 Dlatego że bieg pełzający/terenowy to nie jest biegiem do
 używania go na codzień.

A ruszanie na dwójce to potrafi prawie kazdy samochodzik, więc to zadne ewentualne wyjasnienie ;)

 Tylko nie w każdym pierwszy bieg umożliwiający rozpędzenie auta
 do około 100km/h zapewnia wysokie osiągi.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-03-06 07:28:37
Autor: Sebastian Biały
On 2011-03-05 22:40, Robert Rędziak wrote:
  Dlatego że bieg pełzający/terenowy to nie jest biegiem do
  używania go na codzień.

Dobrze, ale dlaczego? Znajduje się w miejscu "1". Każdy kierowca przesiadając się z byle czego będzie go używał w wyniku przyzwyczajenia. Dlaczego ten bieg nie jest gdzieś w *innym* położeniu tylko przemieścił całą numerację odwracając lewarek?

Data: 2011-03-06 10:31:59
Autor: Robert Rędziak
Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
On Sun, 06 Mar 2011 07:28:37 +0100, Sebastian Biały
<heby@poczta.onet.pl> wrote:

Dobrze, ale dlaczego? Znajduje się w miejscu "1". Każdy kierowca

 ,,Każdy kierowca'' nie będzie miał zaszczytu przejechania się
 959. Po pierwsze za mało ich i są zbyt drogocenne, po drugie
 jest to jeden z tych samochodów, o którym trzeba mieć pojęcie.

przesiadając się z byle czego będzie go używał w wyniku przyzwyczajenia.

 A w skrzyniach w układzie dog-leg będzie wbijał wsteczny lub
 nieistniejący?

Dlaczego ten bieg nie jest gdzieś w *innym* położeniu tylko przemieścił całą numerację odwracając lewarek?

 Nic nie przemieścił. Jedyna została tam, gdzie w skrzyniach
 dog-leg umieszcza się pierwszy bieg. Bieg, który jest potrzebny
 do ruszania i ewentualnie na najwolniejszym zakręcie na próbie.

Data: 2011-03-06 19:42:25
Autor: Sebastian Biały
On 2011-03-06 11:31, Robert Rędziak wrote:
[...]

O widzisz i się wyjaśniło ;) Sobiarstwo :) EOT ;)

Data: 2011-03-06 19:08:46
Autor: Robert Rędziak
Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
On Sun, 06 Mar 2011 19:42:25 +0100, Sebastian Biały
<heby@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

 Trudno żeby samochód, który powstał w setkach egzemplarzy, był
 jednym z najbardziej zaawansowanych pojazdów w swojej epoce i
 jeszcze w wiele lat po zakończeniu produkcji, kosztował ponad
 400000DM, osiągał 300km/h, był autem dla każdego. Jakoś tak się
 stało, że rewolucja zdechła i kible ze złota i 959 dla każdego
 nigdy nie stały się realnymi.

Data: 2011-03-07 10:55:34
Autor: J.F.
On Sun, 6 Mar 2011 10:31:59 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
[...]

A zebys ty wiedzial ile razy w maluchu "wbilem piatke".
I to co ciekawe wcale nie z przyzwyczajenia - na codzien jezdzilem
wtedy autem z 4 biegami.

J.

Data: 2011-03-06 01:25:28
Autor: to
Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
begin Sebastian Biały
Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma
numeracji od 1 a nie od g.

A dlaczego wsteczny nazywa się "R", a nie "-1", a jałowy się w ogĂłle nie nazywa, chociaĹź mĂłgłby nazywać  się "0"? Czy nad tymi ciekawymi zagadnieniami teĹź się trapisz? ;)

Data: 2011-03-06 07:26:25
Autor: Sebastian Biały
On 2011-03-06 02:25, to wrote:
A dlaczego wsteczny nazywa się "R", a nie "-1", a jałowy się w ogóle nie
nazywa, chociaĹź mĂłgłby nazywać  się "0"? Czy nad tymi ciekawymi
zagadnieniami też się trapisz? ;)

Nie, zastanawia mnie co za d*** wpadł na pomysł zmiany ułożenia biegów jeśli *faktycznie* "1" w tym samochodzie jest do ruszania.

Data: 2011-03-05 09:37:40
Autor: fuen
Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
po niemiecku gelande= terenowy