Dzwonek do roweru

Data: 2019-04-19 13:06:07
Autor: ikov
Dzwonek do roweru
Kiedyś było obciachem mieć dzwonek przy kierownicy, od pewnego czasu must-have -  szukam więc czegoś głośnego. Mam jakiś tani dzwoneczek który słabo się sprawdza. Słychać go nienajgorzej, ale albo ludzie na ścieżkach przygłusi, albo w słuchawkach, albo mają głęboko w dupie że ktoś dzwoni. W dodatku wczoraj obdzwoniłem rodzinkę jadącą boczną drogą w trzy osoby całą szerokością asfaltu <20km/h, ja ok 40km/h musiałem przelecieć poboczem, bo zero reakcji "ojca rodziny" jadącego slalomem lewym pasem. Syrena z lokomotywy byłaby ok, ale donośny dzwonek również. Ktoś coś?

Data: 2019-04-19 04:20:24
Autor: WS
Dzwonek do roweru
On Friday, April 19, 2019 at 1:06:18 PM UTC+2, ikov wrote:
Syrena z lokomotywy byłaby ok, ale donośny dzwonek również. Ktoś coś?

Airzound

kiedys mialem + zwykly dzwonek, airzounda uzywalem tylko na samochody. No, moze jeszcze kilka razy na blondynki lazace po drodze dla rowerow ;)

Data: 2019-04-19 13:22:50
Autor: ń
Dzwonek do roweru
Patrzyłeś w Decathlonie ten ich niby "głośny" z mosiężną czaszą(chromowaną)?
Tez szukam głośnego i płynnego (żeby się i cicho dało), ostatnio ściągałem ze Stanów, poszukaj Mirrycle, jest dobry ale nie bdb (czasza przy upadku spada).
Mam lepszy, nie wiem gdzie taki drugi kupić.
Jeszcze CatEye ma niby głośny z podanymi w katalogu decybelami.
Teraz dzwonki są od tego, żeby były głośniejsze od słuchawek ;-)
W Carrefour są bardzo głośne a małe trąbki (dziecinne), chodnikowe babcie to zawału po tym dostaną.

-- -- -
Ktoś coś?

Data: 2019-04-19 13:29:38
Autor: ń
Dzwonek do roweru
Data: 2019-04-19 14:13:06
Autor: ikov
Dzwonek do roweru
W dniu 19.04.2019 o 13:29, ń pisze:
www.amazon.com/Mirrycle-Incredibell-Big-Bicycle-Bell/dp/B001CK2IM0/
Przypomina te, których używało się dawniej - teraz to głównie są w formie młoteczka uderzającego w czaszę. No i dźwięk kojarzący się chyba każdemu z rowerem.

A Airzound fajny, znam, ale butelka, wężyk, pompowanie... to nie do końca kompaktowe rozwiązanie jak dzwonek.

Data: 2019-04-19 06:49:31
Autor: Marek
Dzwonek do roweru
ikov napisał:

A Airzound fajny, znam, ale butelka, wężyk, pompowanie... to nie do końca kompaktowe rozwiązanie jak dzwonek.

Dla leniwych jest taka opcja:
https://d.allegroimg.com/s1440/0116ce/27e2df9d41ce9a4667940a6489ad
Ale dobrze Ci tu radzą. Dzwonek na kierownicy jako spełnienie wymogu
formalnego może być byle jaki. A zdolności emisyjne narządu mowy (i wrzasku)
pozwalają swobodnie różnicować charakter i siłę sygnału, zależnie od rodzaju
interakcji. Od cichego "przepraszam uprzejmie" po dziarskie "s....dalajlamo".
Choć, niestety, wciąż nie może konkurować siłą z ostrą sieczką,
podawaną drugiej stronie tej interakcji przez słuchawki douszne.
Opcją alternatywną dla gęby, dzwonka i pneumatycznych trąbek są mocno
piszczące hamulce. Generalnie to problem, bo piszczą przy każdym hamowaniu,
ale jako sygnał ostrzegawczy są skuteczniejsze niż przeciętny dzwonek ;).

--
Marek

Data: 2019-04-20 05:21:11
Autor: ń
Dzwonek do roweru
No i po zmroku mrugające pod nogi 1000 lumenów robi swoje ;-)

-- -- -
piszczą przy każdym hamowaniu, ale jako sygnał ostrzegawczy są skuteczniejsze niż przeciętny dzwonek

Data: 2019-04-21 12:38:50
Autor: Olivander
Dzwonek do roweru
On Friday, April 19, 2019 at 2:13:06 PM UTC+2, ikov wrote:
A Airzound fajny, znam, ale butelka, wężyk, pompowanie... to nie do końca kompaktowe rozwiązanie jak dzwonek.
Starsi pamiętają upiornie głośno terkocący dźwięk dzwonka tramwaju Konstal.

Słyszałem podobny dźwięk dzwonka rowerowego. Terkotka była mocowa na przedniej osi, wyzwalana cięgnem z kierownicy. W PRL nielegal, a w ojczyźnie AirZounda cacy. Może to się da wyguglać i kupić. (Można by też zrobić, ale niektórzy to tylko handełe handełe...)

Data: 2019-04-22 07:51:43
Autor: ń
Dzwonek do roweru
A kto zabroni?

BTW czy w Adolfowie wlepiają mandaty za mrugające przednie?

-- -- -
W PRL nielegal

Data: 2019-04-22 03:53:11
Autor: Olivander
Dzwonek do roweru
za mignie nie wiem, ale za oślepiactwo światłem jest tam nie tylko mandat, ale nawet punkty "we Flensburgu" ;-)

Data: 2019-04-26 11:34:21
Autor: ń
Dzwonek do roweru
Mam taki lub niezwykle podobny kupiony +/- 10 lat temu OIDP w Carrefour i jest BDB, głośny i czasza nie spada (zapewne dzięki temu plastikowemu "u-lockowi"), jeśli ktoś zobaczy u siebie dajcie znać (w moich Carrefour akurat tych dzwonków nie ma):
www.amazon.co.uk/Bottari-Bike-Accessories-Metal-Bell/dp/B00L8XZQNO

Data: 2019-04-26 11:35:09
Autor: ń
Dzwonek do roweru
Data: 2019-05-16 08:49:05
Autor: Olivander
Dzwonek do roweru
Starsi pamiętają upiornie głośno terkocący dźwięk dzwonka tramwaju Konstal.
Słyszałem podobny dźwięk dzwonka rowerowego. Terkotka była mocowana na przedniej osi, wyzwalana cięgnem z kierownicy.

Myślałem, że w/w rozwiązanie to lokalna sprawa w NL. Okazuje się, że myliłem się, że kiedyś to było popularne wszędzie, u nas w PL też. Byłem wczoraj na wystawie historycznych rowerów w sklepie Port Rumia.(Trójmiejskim lokalsom polecam szczerze, warto/must be, choćby trzeba było wlec się nawet z Pryszcza alboli Czewa!) Kilka rowerów, polskich i niemieckich, miało takie "tramwajowe" dzwonki, acz niekompletne, bez "manetki"! I terkotka napędzana jest kółkiem ciernym o oponę, a nie mocowaną w osi, jak zdawałem się pamiętać. Służę fociami, ale teraz nie mam jak ich wklejać, chętnym poślę mailem, bo to mogę bezpośrednio z telefonu.

A głównie jechałem się poślinić na wyjątkowo wierną replikę bicykla (chyba to replika jednego z pierwszych z Coventry Machinists, nawet rdzę i wżery na ramie zrobili, trzeba naprawdę speca, by wypatrzyć neologizmy, np. siodło nie te, platformy inne, ale poza tym, gratulacje najszczersze dla Twórcy tej "Mony Lisy" naszej bajki) z licznymi częściami autentycznymi, np. lampa karbidowa to na 100% autentyk, choć raczej z lat późniejszych, 1910tych. (Ech ten mój snobizm kiedyś mnie zabije ;-D )

Data: 2019-04-19 14:14:51
Autor: PeJot
Dzwonek do roweru
W dniu 2019-04-19 o 13:06, ikov pisze:
Kiedyś było obciachem mieć dzwonek przy kierownicy, od pewnego czasu must-have -  szukam więc czegoś głośnego.

A sygnalizator paszczowy ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-04-19 14:37:58
Autor: ikov
Dzwonek do roweru
W dniu 19.04.2019 o 14:14, PeJot pisze:
W dniu 2019-04-19 o 13:06, ikov pisze:
Kiedyś było obciachem mieć dzwonek przy kierownicy, od pewnego czasu must-have -  szukam więc czegoś głośnego.

A sygnalizator paszczowy ?

Rower musi być wyposażony w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku. Dźwięk słaby, możesz nie przekrzyczeć słuchawek. Poza tym trudno uznać rowerzystę jako wyposażenie roweru, no chyba że w spd, to jest się wtedy przymocowanym do roweru, jakaś argumentacja jest.

Data: 2019-04-19 15:06:38
Autor: ń
Dzwonek do roweru
W sumie ta obywatelska postawa posiadania dzwonka uratowała mnie  przed mandatem gdy przejechałem po pasach na czerwonym prosto w objęcia policjantów ;-))
Paszczowego używam kilka razy dziennie, jest najszybszy, a i z donośnością jeszcze jeszcze...

-- -- -
Rower musi być wyposażony w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.

Data: 2019-04-29 04:42:49
Autor: przemek.kotowski
Dzwonek do roweru
W dniu piątek, 19 kwietnia 2019 13:06:18 UTC+2 użytkownik ikov napisał:
Ktoś coś?

Hornit 140db. Tylko nie nadużywać. Przydaje się często w Łodzi np. naprzeciwko parku wodnego "Fala". Tam auta notorycznie jeżdżą po ścieżce rowerowej, kilku kierowców już chciało mnie tam zabić.

Dzwonek do roweru