Dzwonię ja do Play...

Data: 2010-10-26 11:40:45
Autor: Maciej Muran
Dzwonię ja do Play...
Właśnie próbowałem się połączyć z Simplusa z numerem w Play.
Nikt nie odbierał, więc usłyszałem komunikat, że abonent blablabla i proszę zadzwonić później.
Od razu przyszło powiadomienie z Plusa, że czas *rozmowy* wyniósł 3 sekundy, koszt 4 grosze.

Podobny przypadek zauważyłem jakiś czas temu w przypadku gdy abonent Play ma wyłączony telefon i słychać zachętę do wysłania notki sms. Przed chwilą zrobiłem do ponownie i jest: czas *rozmowy* 10 sekund, koszt 12 groszy.

Jak dla mnie to nie fair. Żądać kasy za odsłuchanie komunikatu "systemowego"?
I nie jest to ficzer Plusa - wykonałem testowe, nieodebrane połączenie do Orange i kasa nie została pobrana za odsłuchanie sygnału nieosiągalności (lub bardzo podobnego).

Ciekaw jestem co na ten temat mówią normy. O normy obyczajowe nie pytam, bo tu wszystko jest jakby jasne, więc wystarczą te techniczne.

Aaaa... Już teraz wiem czemu niedawno ktoś tutaj szukał regulaminu notki sms :/

Maciek.

Data: 2010-10-26 11:46:58
Autor: Liwiusz
Dzwonię ja do Play...

Aaaa... Już teraz wiem czemu niedawno ktoś tutaj szukał regulaminu notki
sms :/

   Czyli tak się wyżalić chciałeś po prostu? Współczujemy razem z Tobą ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-10-26 11:56:49
Autor: Maciej Muran
Dzwonię ja do Play...
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał

  Czyli tak się wyżalić chciałeś po prostu? Współczujemy razem z Tobą ;)

Nie "wyżalić", bo nie odczuwam żalu z powodu kilkunastu groszy. Ale też... Rodzinę wyposażyłem w karty Play Fresh. Sam korzystam głównie z Orange. I tak sobie kombinuję, że z kilkunastu groszy może szybko zrobić się złotych kilkanaście.
No i przypomniała mi się szkoła i nauczyciel od telekomutacji, który uważał, że za podniesienie mikrotelefonu z widełek powinno się pobierać opłatę.

*500 informuje, że na ich stronie nie ma regulaminu notki sms. Mogę go otrzymać w każdym punkcie sprzedaży. Zobaczymy...

Maciek.

Data: 2010-10-26 13:33:12
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Dzwonię ja do Play...
W dniu 2010-10-26 11:56, Maciej Muran pisze:

No i przypomniała mi się szkoła i nauczyciel od telekomutacji, który
uważał, że za podniesienie mikrotelefonu z widełek powinno się pobierać
opłatę.

Z inżynierskiego punktu widzenia mówił bardzo słusznie :-)

Data: 2010-10-26 12:35:56
Autor: Waldek Godel
Dzwonię ja do Play...
Dnia Tue, 26 Oct 2010 13:33:12 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Z inżynierskiego punktu widzenia mówił bardzo słusznie :-)

zakładając, że nauczyciel mówił to już w czasach CB, w przypadku MB to
powinno być na odwrót :-)

A abstrahując od żartów - w komórkach były już przypadki liczenia za pełny
airtime, który w zasadzie liczył się od wciśnięcia zielonej słuchawki (bo
numer leciał równo z jej wciśnięciem)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-26 16:26:14
Autor: neoniusz
Dzwonię ja do Play...
W dniu 10-10-26 13:35, Waldek Godel pisze:
A abstrahując od żartów - w komórkach były już przypadki liczenia za pełny
airtime, który w zasadzie liczył się od wciśnięcia zielonej słuchawki (bo
numer leciał równo z jej wciśnięciem)

W USA tak przeciez jest do dzis. Ponadto sa oplaty np. za odbieranie smsow.

Data: 2010-10-26 07:40:29
Autor: Ircys
Dzwonię ja do Play...
On 26 Paź, 16:26, neoniusz <n...@joemonster.org> pisze...
> [...]
> numer leciał równo z jej wciśnięciem)

W USA tak przeciez jest do dzis. Ponadto sa oplaty np. za odbieranie smsow.

u nas też, np. http://tinyurl.com/35r6uge ;)

Ircys

Data: 2010-10-26 11:49:40
Autor: SDD
Dzwonię ja do Play...

Użytkownik "Maciej Muran" <mmuran@gmail.com> napisał w wiadomości news:ia67m9$2dl$1news.onet.pl...
[...]

Hmmmm - przed chwila sprawdzalem z Ery na jednego z moich Playow i jest normalnie, komunikat bez nawiazywania polaczenia.
Moze wiec byla to jednak jakas notka SMS albo cos w tym stylu...

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-26 12:17:27
Autor: Maciej Muran
Dzwonię ja do Play...
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał
Hmmmm - przed chwila sprawdzalem z Ery na jednego z moich Playow i jest normalnie, komunikat bez nawiazywania polaczenia.
Moze wiec byla to jednak jakas notka SMS albo cos w tym stylu...

Sprawa się komplikuje:

Test z Orange POP - "przepraszamy, wybrany telefon nie odpowiada" - na koncie była i jest taka sam kwota.
Notka SMS - po słowach "możesz wybrać notkę..." rozłączyłem się i czas rozmowy 6 sekund, koszt 8 groszy.

Zamieniłem aparaty.
Z Simplusa: gdy nie odpowiada jest OK. Notka SMS: Czas rozmowy 5 sekund, koszt 6 groszy.
Z Orange POP: gdy nie odpowiada jest OK. Notka SMS: jak wyżej.

Hmm... W pierwszym przypadku (poprzedni mój post) pewnie coś nie halo z sygnalizacją albo z telefonem. Ale co do Notki SMS, to ewidentnie jest to płatne połączenie ze zwykłą pocztą głosową.

Zajrzę później :)
Maciek.

Data: 2010-10-26 05:58:56
Autor: Ircys
Dzwonię ja do Play...
On 26 Paź, 12:17, "Maciej Muran" pisze...
co do Notki SMS, to ewidentnie
jest to płatne połączenie ze zwykłą pocztą głosową.

Tak jest

Ircys

Data: 2010-10-26 17:55:10
Autor: dwr
Dzwonię ja do Play...
W dniu 2010-10-26 11:40, Maciej Muran pisze:
[...]
[...]
Aaaa... Już teraz wiem czemu niedawno ktoś tutaj szukał regulaminu notki
sms :/

Maciek.

Taka usługa w Play. Poproś albo zwróć uwagę posiadaczowi numeru, że może nie koniecznie potrzebuje tej usługi.
Z moich znajomych w Play zdecydowana większość nawet nie wiedziała, że ma to włączone - i to właśnie jest naganne - sposób włączenia.
Większość z nich od razu to wyłączyła.

Data: 2010-10-26 10:38:59
Autor: Maciek
Dzwonię ja do Play...
On 26 Paź, 17:55, dwr <d-...@g-a-z-e-t-a.-u-s-u-n-n.pl> wrote:

[...]

Ja też nie wiedziałem. A mam stale używane 4 numery w Play. Dopiero
dziś, podczas wydzwaniania środków z jakiegoś simplusa wylazło szydło
z worka.
Tzn. coś tam wcześniej usłyszałem o możliwości wysłania tej notki
(chyba nawet jakieś esy przychodziły o tej wymuszonej usłudze) ale
*nigdy* bym nie pomyślał, że to jest opcja płatna dla kogokolwiek. I
gdyby nie informacja o stanie środków po każdym połączeniu - wciąż bym
nie wiedział. Ja i 99% gospodyń domowych jak mawia Waldek ;)
Jak inaczej mogłem pomyśleć, czy też skąd się o tym dowiedzieć, jeśli
w informacji źródłowej http://blogplay.pl/2010/08/notka-sms/ nie ma
słowa o jakichkolwiek płatnościach?

Że-na-da!

Maciek.

Data: 2010-10-26 21:55:09
Autor: Grzexs
Dzwonię ja do Play...
[...]

To ja przypomnę, że wyłączenie tej idiotycznej notki to SMS o treści "STOP NOTKA" na 8042, za darmo.
--
Grzexs

Data: 2010-10-26 23:44:27
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Dzwonię ja do Play...
W dniu 2010-10-26 21:55, Grzexs pisze:

To ja przypomnę, że wyłączenie tej idiotycznej notki to SMS o treści
"STOP NOTKA" na 8042, za darmo.

To fajnie, tylko czemu to użytkownik ma naprawiać to, co kto inny popsuł?

Data: 2010-10-27 07:22:47
Autor: Ircys
Dzwonię ja do Play...
On 26 Paź, 23:44, "Maciej Bebenek pisze...
> To ja przypomnę, że wyłączenie tej idiotycznej notki to SMS o treści
> "STOP NOTKA" na 8042, za darmo.

To fajnie, tylko czemu to użytkownik ma naprawiać to, co kto inny popsuł?

Wyborcza wnikliwie czyta grupę: http://tinyurl.com/32jf7nx :)

Ircys

Data: 2010-10-27 17:04:23
Autor: TGor
Dzwonię ja do Play...
On 2010-10-27 16:22, Ircys wrote:

Wyborcza wnikliwie czyta grupę: http://tinyurl.com/32jf7nx :)

Ircys

A Maciej Bebenek gdzie teraz pisuje? ;-)
"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2010-10-26 23:58:42
Autor: dwr
Dzwonię ja do Play...
[...]

Bezpieczniej chyba będzie przywrócić ręcznie przekierowanie na 790998725.
Samo wyłącznie rodziło brak sygnalizacji smsowej, że ktoś dzwonił kiedy nasz numer był zajęty czy wyłączony.

Data: 2010-10-27 00:39:29
Autor: SDD
Dzwonię ja do Play...

Użytkownik "dwr" <d-w-r@g-a-z-e-t-a.-u-s-u-n-n.pl> napisał w wiadomości news:4cc74f1b$1news.home.net.pl...

Bezpieczniej chyba będzie przywrócić ręcznie przekierowanie na 790998725.
Samo wyłącznie rodziło brak sygnalizacji smsowej, że ktoś dzwonił kiedy nasz numer był zajęty czy wyłączony.

Co dla niektorych - takze niektorych grupowiczow - bylo wrecz pozadane.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-27 00:45:28
Autor: dwr
Dzwonię ja do Play...
W dniu 2010-10-27 00:39, SDD pisze:
UÂżytkownik "dwr"<d-w-r@g-a-z-e-t-a.-u-s-u-n-n.pl>  napisaÂł w wiadomoÂści

Bezpieczniej chyba bĂŞdzie przywrĂłciĂŚ rĂŞcznie przekierowanie na 790998725.
Samo wy³¹cznie rodzi³o brak sygnalizacji smsowej, ¿e ktoœ dzwoni³ kiedy
nasz numer by³ zajêty czy wy³¹czony.

Co dla niektorych - takze niektorych grupowiczow - bylo wrecz pozadane.

Sam teĹźnie ze wszystkiego korzystam.
Niemniej info, że ktoś dzwonił jak tel. był wyłączony bywa przydatne.

A co do meritum to ta usługa i tryb jej wprowadzenia to żenada.

Data: 2010-10-27 01:12:24
Autor: Piotr M
Dzwonię ja do Play...
Dnia 26-10-2010 o 11:40:45 Maciej Muran <mmuran@gmail.com> napisał(a):

[...]

Plus sobie zaczyna po cichu rekompensować niewyrobienie targetów? :)

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."