Data: 2009-07-21 20:36:34 | |
Autor: emes | |
E-Klasa vs BMW 5 | |
Witam,
Przed chwila przypomnialem sobie o istnieniu tworu zwanego bmw 5 co pomieszalo mi szyki, gdyz szukam nowego (2-3 letniego) auta tej klasy. Wczesniejszy wybior padl na W211 diesel, silnik w zasadzie obojetny cos wiekszego niz 2,0cdi. Teraz pytanie co wybrac czy mercedesa czy BMW 5 o podobnej konfiguracji? Wymagan innych nie mam. |
|
Data: 2009-07-21 21:35:10 | |
Autor: Rafal T. | |
E-Klasa vs BMW 5 | |
emes pisze:
Przed chwila przypomnialem sobie o istnieniu tworu zwanego bmw 5 co pomieszalo mi szyki, gdyz szukam nowego (2-3 letniego) auta tej klasy. BMW 5 vs W211? Zobacz jak wygląda wewnątrz BMW i Mercedes. Jak lubisz klase to wybierzesz bez większego zastanowienia MB. BMW ma dużo mniej miejsca niż E -klasa, wszystko jest kanciaste i jakby z jakiegoś niskobudżetowego auta - ale ma za to bardzo wygodne fotele:) Odpowiednią moc dla tej masy to minimum te 170 KM (E280, E320). Części do MB i koszta napraw? MB jest trochę tańszy. Proponuje zapoznać się tym artykułem. Oczywiście czytać należy to "z otwartymi oczami" i wziąć poprawkę na uprzedzenia autora, taki jak to że MB to samochód na drugą 50-tkę życia, bo to tak samo głupie jak pisanie o BMW w kontekście dresiarzy i innych "młodych gniewnych". http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,71360,3404177.html pozdr rt |
|
Data: 2009-07-21 13:39:41 | |
Autor: Przemek V | |
E-Klasa vs BMW 5 | |
On 21 Lip, 21:35, "Rafal T." <rafal_gr...@vp.pl> wrote:
emes pisze: Zgadzam się w dużej mierze z tym artykułem. E60 530d zrobiłem ponad 100 tys km w ponad 3 lata. W mojej najbliższej rodzinie (ponad 70 letniej ;) ) mamy od od prawie 3 lat W211 E320CDI z przebiegiem 20 tys km, którym czasami jeżdżę. E60 jest samochodem dla kierowców czerpiących przyjemność z jazdy. W211 jest wygodne i stateczne. Jak dla mnie to piątka aż się prosi żeby ją pocisnąć. W Mercu jedzie się spokojnie i majestatycznie. Polecam w BMW poszukać wersji z Active Steering i Dynamic Drive. Active Steering daje zwinność go-karta przy małych prędkościach. Dynamic Drive z kolei redukuje, ale nie eliminuje, przechyły nadwozia w zakrętach. BMW jest o tyle zwinne, że przez rok nie wsiadłem do Mazdy MX-5, która jest jednym z najlepiej prowadzących się aut i dla przyjemności jeździłem też beemką. Dopiero Ferrari dało całkiem inną jakość doznań z jazdy ale to nie temat na ten wątek. W W211 mamy pneumatyczne zawieszenie, które polecam. Daje fenomenalny komfort aczkolwiek tłumienie nierówności w wykonaniu BMW mnie bardzo odpowiada. Ciężko to opisać. Przejedź się na próbę jednym i drugim, najlepiej tego samego dnia i będziesz wiedział. Jak dla mnie nie ma lepszego i gorszego. Wbrew pozorom to są bardzo różne samochody i w zależności od Twoich priorytetów przypasuje ci jeden albo drugi. Podobno kompromisem jest A6. Nie wiem, nie prowadziłem. |
|
Data: 2009-07-21 23:53:50 | |
Autor: Rafal T. | |
E-Klasa vs BMW 5 | |
Przemek V pisze:
Zgadzam się w dużej mierze z tym artykułem. E60 530d zrobiłem ponad A czy zgadzasz się w kwestii wykończenia wnętrza? Dla mnie jest takie mało przyjazne i toporne. E60 jest samochodem dla kierowców czerpiących przyjemność z jazdy. Tak to prawda. BMW dawało zawsze frajdę z jazdy, ale np tluczenie się E90 na nisko profilowych oponach po polskich drogach jest masakrą:) W W211 mamy pneumatyczne zawieszenie, które polecam. Daje fenomenalny Jak padnie AirMatic to już nie jest wesoło, ale nie jest to częsta usterka. Ogólnie rzecz biorąc Audi i BMW też mają delikatne zawieszenie. rt |
|
Data: 2009-07-21 21:42:06 | |
Autor: Przemek V | |
E-Klasa vs BMW 5 | |
On 21 Lip, 23:53, "Rafal T." <rafal_gr...@vp.pl> wrote:
Przemek V pisze: Kwestia gustu - zależy też od wykończenia - te srebrne są rzeczywiście jakieś takie industrialne. Ja mam drewno z przodu i na drzwiach, sportową kierownicę i w takiej konfiguracji wg mnie wygląda dobrze. W211 po facelifcie jest z kolei jak dla mnie trochę zbyt barokowe. > E60 jest samochodem dla kierowców czerpiących przyjemność z jazdy. Mam 245/40R17 i potrafi pomyszkować po koleinach. Na 19kah podobno jest znacząco gorzej. > W W211 mamy pneumatyczne zawieszenie, które polecam. Daje fenomenalnyJakiś łącznik stabilizatora czy coś w tym stylu były robione po ok. 80-90 tys. przebiegu. Z wad to E60 ma strasznie podatną na rysy przednią szybę. Moja wygląda pod słońce jak po piaskowaniu, do tego stopnia, że czekam z utęsknieniem na jakiś kamień spod ciężarówki. Mam korozję na obydwu czarnych trójkącikach na drzwiach gdzie przymocowane są lusterka boczne. Obłazi farba/guma na drzwiach w sśrodku wokół regulacji lusterek, zaczyna odstawać dolna listwa chromowana na drzwiach kierowcy. Ta na drzwiach pasażerach już była wymieniana - bardzo częsta usterka - w połowie napotkanych E60 sterczy lekko do góry na końcu. |
|
Data: 2009-07-22 22:29:09 | |
Autor: emes | |
E-Klasa vs BMW 5 | |
Użytkownik "Rafal T." <rafal_grupy@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h45dde$3ne$1@news.onet.pl... Przemek V pisze: wnetrze BMW mnie odrzucilo bynajmniej tej wersji ktora wczoraj widzialem, kompetnie plastikowo. Musze glebiej zapoznac sie z tematyka BMW bo niepotrafie nazwac tego co widzialem. Z drugiej strony zaczalem zwracac wieksza uwage na w211 i jezdzi tego od cholery po ulicach a bmw jakby mnie przynajmniej w lublinie |
|
Data: 2009-07-22 21:03:19 | |
Autor: Robert Rędziak | |
E-Klasa vs BMW 5 | |
On Wed, 22 Jul 2009 22:29:09 +0200, emes <emes@emesowo.pl> wrote:
wnetrze BMW mnie odrzucilo bynajmniej tej wersji ktora wczoraj widzialem, Tak zupełnie OT: ,,bynajmniej'' to nie to samo, co ,,przynajmniej''. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-07-22 14:11:35 | |
Autor: Przemek V | |
E-Klasa vs BMW 5 | |
On 22 Lip, 23:03, Robert Rędziak <re...@gm.wkurw.org> wrote:
On Wed, 22 Jul 2009 22:29:09 +0200, emes <e...@emesowo.pl> wrote: Ciągnąc OT- Od jakiegoś czasu jakikolwiek wątek na p.m.s z minimum chęci dyskusji związanej z tematyką grupy a nie flejmie o bzdurach/ pierdołach umiera śmiercią naturalną. Smutne. Jest jakieś forum ogólnomotoryzacyjne gdzie wszyscy się z usenetu przenieśli? Tutaj jest katastrofa. |
|
Data: 2009-07-22 23:02:07 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
E-Klasa vs BMW 5 | |
emes pisze:
wnetrze BMW mnie odrzucilo bynajmniej tej wersji ktora wczoraj widzialem, kompetnie plastikowo. Polecam www.sjp.pwn.pl oraz kilka lekcji j.polskiego. Inaczej dołączysz do pewnej grupy gumiakowych użytkowników pojazdów rolniczych pt. 2-3 letnie BMW 5 czy MB E-klasa. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL "W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi." |
|
Data: 2009-07-23 00:14:19 | |
Autor: Rafal T. | |
E-Klasa vs BMW 5 | |
emes pisze:
wnetrze BMW mnie odrzucilo bynajmniej tej wersji ktora wczoraj widzialem, kompetnie plastikowo. Jeździ bo wielu właścicieli aut z gwiazdą jest przywiązanych do tej marki. Co prawda nowe Mercedesy ponoć straciły w stosunku do tych starych. Ponoć jakość powraca modelu w212, ale nie ma co wierzyć dziennikarzom motoryzacyjnym - trzeba poczekać na opinie właścicieli. MB ma wielu zwolenników i wielu przeciwników. Dodam, że często przeciwnikami są osoby, które te auta oglądały jedynie przez szybę, więc trzeba umiejętnie czytać fora i grupy dyskusyjne. Dodam, że ilość W211 na drogach wpływa znacząco na dostępność części - i tych oryginalnych jak i zamienników. Żeby bylo ciekawiej dodam, że często zamienniki kosztują niewiele mniej niż oryginalne:) BMW serii 5 to kawal dobrego samochodu, który niestety poprzez konotacje marki z mafią i dresiarzami ma czasami negatywny odbiór. Z tego co slyszałem odwrotnie jest na zachodzie. Slyszalem, że firma BMW pracuje nad zmianą postrzegania marki. Podobnie jest z MB, gdzie na przykład już widać zmianę owalnych okularów na "kwadratowe oprawki" w klasie E i nadanie ciut bardziej agresywnego charakteru. Podobnie jest z C klasą - która w w wydaniu AMG jest po prostu piękna, czy też w nowych CLS-ach (tych na 2011 rok) pozdrawiam rt |
|
Data: 2009-07-22 22:44:29 | |
Autor: Robert Rędziak | |
E-Klasa vs BMW 5 | |
On Thu, 23 Jul 2009 00:14:19 +0200, Rafal T. <rafal_grupy@vp.pl>
wrote: przeciwnikami są osoby, które te auta oglądały jedynie przez szybę, więc trzeba umiejętnie czytać fora i grupy dyskusyjne. Ja co prawda jestem takim przez szybkę, ale w tym porównaniu trzeba wziąć jeszcze pod uwagę, co się lubi: czy pewną kanapowość mietka (np. izolujący od otoczenia układ kierowniczy), czy bezpośredniość bimmera. Bo to jednak trochę takie porównanie między jabłkami i pomarańczami. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-07-23 02:02:14 | |
Autor: Rafal T. | |
E-Klasa vs BMW 5 | |
Robert Rędziak pisze:
Ja co prawda jestem takim przez szybkę, ale w tym porównaniu Masz rację, ale jak już wcześniej pisał Przemek V to są dwa różne samochody i ja ich nie zestawiam na zasadzie "lepszy jest". To są dwa dobre auta z tej samej klasy ale dla różnego odbiorcy. Mimo tego, że podobają mi się "beemki" to i tak planuje zakup CLS-a w przyszłym roku. A pisząc o tych co "przez szybkę" miałem na myśli grupę ludzi, który kategorycznie wypowiadają się o danej marce bez spędzenia kilku godzin za kółkiem. Bo to tak jakby opowiadać o umiejętnościach szefa kuchni w danej restauracji na podstawie kilkukrotnego przeczytania menu. pozdrawiam rt |
|
Data: 2009-07-23 16:18:28 | |
Autor: Robert Rędziak | |
E-Klasa vs BMW 5 | |
On Thu, 23 Jul 2009 02:02:14 +0200, Rafal T. <rafal_grupy@vp.pl>
wrote: A pisząc o tych co "przez szybkę" miałem na myśli grupę ludzi, który kategorycznie wypowiadają się o danej marce bez spędzenia kilku godzin za kółkiem. Ależ ja też mietkiem nie jeździłem inaczej, jak taryfą :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|