E-deklaracje

Data: 2016-01-03 18:28:30
Autor: cef
E-deklaracje
Witam,
co trzeba zrobić, żeby program wyświetlał formularze do rozliczenia 2105 roku?
Trzeba coś kliknąć specjalnie?
Bo w zakładce mam formularze na rok 2015 i tam po kliknięciu w PIT-36
wyślwietla się automagicznie rozliczenie za 2014 rok.

Czy dopiero jak się informatycy z MF wyśpią po świętach, to
coś zaktualizują?

Data: 2016-01-03 23:12:11
Autor: Tom N
E-deklaracje
cef w <news:56895a3c$0$682$65785112news.neostrada.pl>:

Witam,
co trzeba zrobić, żeby program wyświetlał formularze do rozliczenia 2105 roku?

Poczekać 89 lat? ;P

--
'Tom N'

Data: 2016-01-04 09:11:49
Autor: cef
E-deklaracje
W dniu 2016-01-03 o 23:12, (Tom N) pisze:
cef w

Witam,
co trzeba zrobić, żeby program wyświetlał formularze do rozliczenia 2105
roku?

Poczekać 89 lat? ;P

:-)

a swoją drogą pewnie zaczęli coś robić, bo strona
mf nie chodzi od rana.

Data: 2016-01-04 10:02:06
Autor: cef
E-deklaracje
W dniu 2016-01-04 o 09:11, cef pisze:

a swoją drogą pewnie zaczęli coś robić, bo strona
mf nie chodzi od rana.

Chyba przeceniłem urzędników z ministerstwa.
Na infolinii MF dowiedziałem się, że dopiero pracują
nad formularzami interaktywnymi za 2015 a ich umieszczenie w
programie do dopiero będzie nie wiadomo kiedy.

Przyznam szczerze, że czegoś tu nie rozumiem.
Przecież termin rozliczenia za 2015 nie został uchwalony nagle
czy na jakimś nocnym posiedzeniu pod koniec grudnia.
Termin był znany od kilku lat - może jakaś kosmetyka była konieczna.
Czy mamy aż tak gówniane prawo, że coroczne przetasowania w podatkach
powodują zmiany z wprowadzaniem których nie może nadążyć informatyk?

Data: 2016-01-04 16:15:27
Autor: J.F.
E-deklaracje
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:568a350d$0$22832$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A nie ? przeciez poslowie wszystko ci uchwala jak oni chca, a potem mecz sie informatyku, zeby to ubrac w algorytmy i programy.

przy czym:
- przepisy pit 2015 powinny byc uchwalone do listopada 2014, wiec ponad rok byl,
- nie wiem czy innych zmian nie ma ... typu, ze juz np nie NIP ale PESEL,
- trzeba sprawdzic z najnowszym Acrobatem, bo cholera wie, czy z kolejnym ugrade cos nie zmienia,
- przetargi itp ...

J.

Data: 2016-01-05 17:43:39
Autor: sz
E-deklaracje
za 2015 rok będzie obowiązywał formularz w wersji (22), jeszcze pracują

Data: 2016-01-11 03:57:55
Autor: Asen
E-deklaracje
nie ma aktualizacji e-Desktop
nie ma nawet aktywnych formularzy PIT-4R, PIT-28

Data: 2016-01-11 22:07:47
Autor: cef
E-deklaracje
W dniu 2016-01-11 o 12:57, Asen pisze:
nie ma aktualizacji e-Desktop
nie ma nawet aktywnych formularzy PIT-4R, PIT-28

Ja muszę się rozliczyć rocznie przed 20 stycznia.
W Ameryce już bym ich pozwał za nerwy, zmarnowany czas i papier :-)
Miałem napisać jakąś skargę, oficjalnie się poawanturować i poprosić o dane osób odpowiedzialnych, ale chyba mi się już nie chce.
Jednym słowem - dobra zmiana.

Data: 2016-01-13 00:49:58
Autor: Maciek
E-deklaracje
W dniu 2016-01-11 o 22:07, cef pisze:
[...]
I było się denerwować? Aktualizacja już dostępna, masz więc cały tydzień
na rozliczenie ;-)

Maciek

Data: 2016-01-13 00:52:53
Autor: Maciek
E-deklaracje
W dniu 2016-01-13 o 00:49, Maciek pisze:
Jednym słowem - dobra zmiana.
I było się denerwować? Aktualizacja już dostępna, masz więc cały tydzień
na rozliczenie ;-)
PS: Przy założeniu, że wystarczą Ci 4 formularze, które są dostępne - no
chyba, że tylko u mnie tak to ubogo wygląda :-D

Maciek

Data: 2016-01-13 19:35:54
Autor: cef
E-deklaracje
W dniu 2016-01-13 o 00:52, Maciek pisze:
[...]

Też się ucieszyłem z aktualizacji, ale jak zobaczyłem, że PIT36 nie ma,
to się wk...W sobotę trzeba będzie robić papierowe.

Data: 2016-01-15 10:01:08
Autor: ajt
E-deklaracje
W dniu 2016-01-13 o 19:35, cef pisze:
[...]

Powoli pojawiają się kolejne. Chyba dzisiaj dodali PIT-36L, więc może bez L też będzie przed dwudziestym :)
Andrzej
www.radom.city

Data: 2016-01-15 23:04:54
Autor: cef
E-deklaracje
W dniu 2016-01-15 o 10:01, ajt pisze:

Powoli pojawiają się kolejne. Chyba dzisiaj dodali PIT-36L, więc może
bez L też będzie przed dwudziestym :)

Na stronie mf powiesili informację, że PIT36 będzie dostępny 19.01
Ale gwarancji na to nikt nie daje, bo skoro powinien być od 01.01 a nie jest,
to 19.01 nie jest żadną datą pewną. Oznacza to ni mniej ni więcej tylko
dokładnie tyle, że trzeba w ten weekend usiąść i przygotować papierową
wersję  i zorganizować czas w środę, żeby w razie braku
formularza we wtorek wieczorem złożyć papierowy.
I nie chodzi mi tutaj o jakąś stratę czasu, bo wypełnienie z przeliczaniem ręcznym wszystkich pól zajmie pewnie jakieś dwie godziny czyli godzinę więcej niż w interaktywnym, tylko o brak poszanowania moich praw przez organy administracji.
Napisali, że problem techniczny spowodował opóźnienie, ale to są konkretni
ludzie, pracownicy i ich przełożeni, ludzie odpowiedzialni za te uchybienia, którzy zawalili sprawę i chętnie poznałbym
ich personalia, albo chociaż dowiedział się jak zostali ukarani.

Data: 2016-01-16 10:35:11
Autor: Maciek
E-deklaracje
W dniu 2016-01-15 o 23:04, cef pisze:
[...]
Jak można karać ludzi, którzy ratują budżet?? Przecież te tysiące
szaraczków, które przez tyle miesięcy wykazywały stratę, a na koniec
roku wreszcie wykazały zysk do opodatkowania, będą miały mniejszą szansę
na złożenie pita z wykazem bachorów, które im ten podatek skutecznie
obniżą. A tak w styczniu budżet się zasili, oddać trzeba będzie
niedługo, ale może do tego czasu coś się wymyśli, przecież wpływy z
VAT'u będą ;-)

Maciek

Data: 2016-01-19 17:39:52
Autor: sz
E-deklaracje
19.01 juz prawie minął a bladzie jebane nie udostępniły nadal formularza PIT36(22)

Data: 2016-01-20 08:33:27
Autor: Maciek
E-deklaracje
W dniu 2016-01-19 o 17:39, sz pisze:
19.01 juz prawie minął a bladzie jebane nie udostępniły nadal formularza PIT36(22)
No i mamy 20.01 - pit 36 brak, mimo że aktualizacja już wywołała szybsze
bicie mego serca. Dziękujemy wam o miłościwie nam panujący Urzędnicy :->

Maciek

Data: 2016-01-20 09:24:57
Autor: WAM
E-deklaracje
On Wed, 20 Jan 2016 08:33:27 +0100, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

No i mamy 20.01 - pit 36 brak, mimo że aktualizacja już wywołała szybsze
bicie mego serca. Dziękujemy wam o miłościwie nam panujący Urzędnicy :->
Zamknij stronę MF i użyj jakiegoś programu w którym jest to gotowe.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2016-01-20 09:35:29
Autor: Maciek
E-deklaracje
W dniu 2016-01-20 o 09:24, WAM pisze:
No i mamy 20.01 - pit 36 brak, mimo że aktualizacja już wywołała szybsze
bicie mego serca. Dziękujemy wam o miłościwie nam panujący Urzędnicy :->
Zamknij stronę MF i użyj jakiegoś programu w którym jest to gotowe.
Ale co mi po formularzu w innym programie?? Wypełnić to ja sobie mogę i
wersję papierową. Sęk w tym, że chciałbym to także wysłać drogą
elektroniczną, a to umożliwia mi program ze strony MF.

Maciek

Data: 2016-01-20 11:10:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
E-deklaracje
Hello Maciek,

Jak również program ze strony http://pity.pl/

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-20 11:16:06
Autor: Maciek
E-deklaracje
Jak również program ze strony http://pity.pl/
"Jeszcze w fazie testowania obliczeń znajdują się:
PIT-36 wraz z załącznikami: PIT/B, PIT/Z, PIT/D, PIT-2K, PIT/O, PIT/ZG,
PIT/M,
PIT-36L wraz z załącznikami: PIT/B, PIT/Z i PIT/ZG,
PIT-37 wraz z załącznikami: PIT/D, PIT-2K, PIT/O,
PIT-38 wraz z załącznikiem PIT/ZG,
PIT-39 wraz z załącznikiem PIT/ZG"

Maciek

Data: 2016-01-20 11:58:43
Autor: WAM
E-deklaracje
On Wed, 20 Jan 2016 11:16:06 +0100, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

Jak również program ze strony http://pity.pl/
"Jeszcze w fazie testowania obliczeń znajdują się:
PIT-36 wraz z załącznikami:
W tym roku się wyjątkowo opóźnili, ale możesz poszukać innego programu
np http://podatek2015.pl/pit36/

Nie tylko pdf ze strony mf umożliwia wysyłkę.

WAM

Data: 2016-01-20 12:44:47
Autor: Maciek
E-deklaracje
W dniu 2016-01-20 o 11:58, WAM pisze:
[...]
Jasne. Ale nie wydaje Ci się dziwne, że podatnik musi szukać właściwego
programu, by wysłać do urzędu deklarację drogą elektroniczną, do czego
zresztą MF od dłuższego czasu gorąco zachęca?

Maciek

Data: 2016-01-20 15:35:34
Autor: WAM
E-deklaracje
On Wed, 20 Jan 2016 12:44:47 +0100, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

Jasne. Ale nie wydaje Ci się dziwne, że podatnik musi szukać właściwego
programu, by wysłać do urzędu deklarację drogą elektroniczną, do czego
zresztą MF od dłuższego czasu gorąco zachęca?
W ogólnym przypadku masz rację.
A w szczególnym: dla mnie jest dziwne poszukiwanie możliwości wysłania
na stronie MF :) Od "zawsze" wypełniam PITy programami (kiedyś MF nie
wiedziało co to PDF a co dopiero edytowalny formularz) więc nie
wpadłbym na to aby szukać takich rozwiązań w sektorze rządowym ;)

Dobra, kiedyś mi się zdarzyło wysłać PDFem ale tylko raz - trzeba było
doinstalowywać jakieś cuda-wianki-wtyczki z którymi był jakiś problem.
Odpuściłem :)

WAM

Data: 2016-01-20 19:15:35
Autor: Maciek
E-deklaracje
W dniu 2016-01-20 o 15:35, WAM pisze:
[...]
e-deklaracje, to nie jest tylko edytowalny formularz, tylko programik
zarządzający formularzami, pozwalający je wypełnić, wysłać, odebrać UPO,
wszystkie wysłane/odebrane dokumenty przechować i ewentualnie
archiwizować. Czyli jest to coś, co proponujesz z firm trzecich, w
prostej, niedużej i strawnej dla mnie formie (przynajmniej jak na twory
zamawiane przez naszą kochaną administrację).

Maciek

Data: 2016-01-20 20:37:04
Autor: WAM
E-deklaracje
On Wed, 20 Jan 2016 19:15:35 +0100, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

[...]
Jasne rozumiem, tyle że kiedyś ich nie było i przyzwyczaiłem się do
firm trzecich. I tak już tkwię, za wyjątkiem jednej próby. I polecam
bo działa i nie trzeba się denerwować na urzędników ;)

WAM

Data: 2016-01-20 22:39:49
Autor: Maciek
E-deklaracje
W dniu 2016-01-20 o 20:37, WAM pisze:
Jasne rozumiem, tyle że kiedyś ich nie było i przyzwyczaiłem się do
firm trzecich. I tak już tkwię, za wyjątkiem jednej próby. I polecam
bo działa i nie trzeba się denerwować na urzędników ;)
Ja od lat tkwię w e-deklaracjach i z premedytacją nie przechodziłem na
inny soft, zakładając, że tylko "państwowa" aplikacja ma szansę zostać
długi czas darmowa, a dodatkowo będzie na pewno zgodna z aktualnie
obowiązującymi przepisami i przygotowana na czas. Z komercyjnymi różnie
bywa. Od producenta zależy, czy za rok, czy dwa darmowy soft nie stanie
się płatny, a ja zostanę z danymi, których np. nie można w żaden sposób
z programu wyeksportować do innego programu. Widzę jednak, że
"państwowość" aplikacji nie gwarantuje niczego :-)

Maciek

Data: 2016-01-21 11:33:48
Autor: WAM
E-deklaracje
On Wed, 20 Jan 2016 22:39:49 +0100, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

się płatny, a ja zostanę z danymi, których np. nie można w żaden sposób
z programu wyeksportować do innego programu. Widzę jednak, że
"państwowość" aplikacji nie gwarantuje niczego :-)
A co tam jest do eksportowania, te kilka danych osobowych do
wklepania? Co prawda co roku importuje z poprzedniego formularza ale
jeśli ten import by nie zadziałał to szybciej przeklepię te kilka
informacji niż zdążę pomyśleć dlaczego nie działa. Po wysłaniu dokumentu zapisuje sobię jako PDF PITa + PDF UPO. Nic więcej do szczęścia (ministra) nie potrzeba.

Więcej czasu poświęciliśmy tutaj na pisanie niż zajmuje
instalacja+wypełnienie (bez importu), wysyłka i wydruk na drukarce lub
zapisanie do PDF tego co trzeba :)

WAM

Data: 2016-01-20 11:59:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
E-deklaracje
Hello Maciek,

Wednesday, January 20, 2016, 11:16:06 AM, you wrote:

[...]

Odpowiadałem na żądanie wysyłania drogą elektroniczną. Widać MF nie
jest przygotowane nie tylko z własnymi formularzami ale nawet z
odbiorem danych :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-01-20 12:32:59
Autor: WAM
E-deklaracje
On Wed, 20 Jan 2016 11:59:27 +0100, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Odpowiadałem na żądanie wysyłania drogą elektroniczną. Widać MF nie
jest przygotowane nie tylko z własnymi formularzami ale nawet z
odbiorem danych :(
Wg informacji z forum programu pity.pl wysylka PIT-36 do MF poszla bez
problemow. Program moze nie liczyc poprawnie w niektorych przypadkach
ale ktos tam sobie sprawdzil ze na jego danych liczy ok i wyslal. MF
przyjelo, jest UPO. Z tego co kojarze to bramka MF jest otwarta od
11.01 lub 12.01

WAM