E-myto nie wygoni tirów na tory

Data: 2011-07-18 06:15:10
Autor: u2
E-myto nie wygoni tirów na tory
... kolejny poroniony podatek PO obciążający obywateli. A drogi jakie
są to każdy widzi :

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/531760,e_myto_nie_wygoni_tirow_na_tory.html

Polska kolej szybko nie zarobi na przewoźnikach, którzy chcąc uniknąć
e-myta, korzystaliby z pociągów na zasadzie "tiry na tory". Powodem
jest drogi dostęp do infrastruktury kolejowej i brak współpracy między
kolejarzami a przewoźnikami.

- Z europejskich statystyk wynika, że większe wykorzystanie kolei jest
naturalną konsekwencją wprowadzenia drogowego e-myta - mówi Wojciech
Makowski z Instytutu Spraw Obywatelskich. Tak było np. w Szwajcarii
czy Niemczech.

Taki scenariusz niekoniecznie musi się sprawdzić w Polsce. Choć nasza
infrastruktura kolejowa należy do najgorszych w Europie, za dostęp do
niej pobierane są jedne z najwyższych stawek - prawie 22 zł za
kilometr przy średniej stawce europejskiej wynoszącej około 17 zł. -
Nawet po opłaceniu e-myta koszt dostępu do infrastruktury kolejowej
będzie trzykrotnie wyższy - mówi Henryk Klimkiewicz, prezes Zespołu
Doradców Gospodarczych TOR.

A to skutecznie zniechęca przewoźników, którzy dalej wolą jeździć po
drogach. - Po wprowadzeniu e-myta nie odnotowaliśmy zwiększonego
zainteresowania ze strony przewoźników. Być może to kwestia czasu -
przyznaje Mirosław Siemieniec, rzecznik Polskich Linii Kolejowych.

- W nieformalnych rozmowach z kolejarzami pojawiła się propozycja
stawki ok. 6 zł za kilometr, podczas gdy my jesteśmy w stanie zapłacić
nie więcej jak 2 zł - mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia
Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. Dodaje, że firmy transportowe
chętnie skorzystałyby z pociągów. - Zaoszczędzilibyśmy na paliwie,
ogumieniu czy częściach - wylicza.

Zdaniem Henryka Klimkiewicza na razie nie stać nas na wprowadzenie
tirów na tory, ale za to całkiem realny jest transport przynajmniej
samych naczep. - Tak jest w Austrii czy Niemczech, gdzie udział
transportu kontenerowego koleją sięga 30 proc. - mówi.

Na razie jednak przewoźnicy skupiają się na walce z Instytutem Spraw
Obywatelskich, który ich zdaniem za publiczne pieniądze oczernia ich w
kampanii "Tiry na tory", podając m.in. nieprawdziwe dane dotyczące
wypadków drogowych z udziałem ciężarówek. Oficjalna skarga trafiła już
na biurka przewodniczącego Komisji Europejskiej Jose Manuela Barroso,
minister rozwoju regionalnego Elżbiety Bieńkowskiej i ministra
środowiska Andrzeja Kraszewskiego.

- Opieramy się na faktach, a w reklamach są cytaty z opublikowanych
artykułów. Przykro nam, że spotykamy się z taką reakcją - odpowiada
Wojciech Makowski z ISO.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Data: 2011-07-18 16:25:36
Autor: Leprechaun

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:d382369e-902f-4294-a611-5eb667a10bc4t9g2000vbs.googlegroups.com...
... kolejny poroniony podatek PO obciążający obywateli. A drogi jakie
są to każdy widzi :

Porównaj z drogami z początku 2007. Widzisz różnicę?  A 3 mln mieszkań jak nie było tak nie ma!

BomBel

Data: 2011-07-18 22:20:08
Autor: Kaczysta

Użytkownik "Leprechaun" <polityczne.brudy@pralnia.tw> napisał w wiadomości news:4e2442aa$1$3506$65785112news.neostrada.pl...

[...]

No właśnie - dlaczego nie ma? Dlaczego PO mimo 4 lat rządów nic nie zrobiło, aby pchnąć budownictwo. Dlaczego nie pokazali, jak to się robi? Mieli na to 4 długie lata - i dupa. Jak zresztą ze wszystkim.
AZ

Data: 2011-07-19 18:48:47
Autor: €urobigbrednie
E-myto nie wygoni tirów na tory
On Mon, 18 Jul 2011 22:20:08 +0200, "Kaczysta" <mechanik@gmail.pl>
wrote:

> [...]
No właśnie - dlaczego nie ma? Dlaczego PO mimo 4 lat rządów nic nie zrobiło, aby pchnąć budownictwo. Dlaczego nie pokazali, jak to się robi? Mieli na to 4 długie lata - i dupa. Jak zresztą ze wszystkim.

 nie jest zadaniem rzadu budowac mieszkania ale  stwarzac warunki by spoleczenstwo moglo budowac  domy we wlasnym zakresie. rozejrzyj sie wokol,  widziales kiedys tyle nowych domow co ostatnio?
 wiecej niz kosciolow! ;O))))

http://dadrl.pl/?page=aktualnosci
http://www.prokapitalizm.pl/swietlny-przekret.html

Data: 2011-07-19 10:21:03
Autor: Tomek
[...]

Poproszę o szczegóły - ile km dróg oddano do użytku.
Tomek

Data: 2011-07-19 12:26:59
Autor: Leprechaun

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e253eac$0$2501$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie będę liczyć km. Jeżdżę po kraju i widzę co i gdzie się buduje. Wystarczy porównać rok 2007, kiedy za Kaczyńskich budowano złocone świątynie (jakby ich bóg urodzony w stajni potrzebował), oddawano ziemie nienażartym klechom. Teraz buduje się drogi. Zaprzeczysz?

BomBel

Data: 2011-07-19 12:31:34
Autor: Tomek

Użytkownik "Leprechaun" <brudypolityczne@pralnia.tw> napisał w wiadomości news:4e255bf1$0$2488$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Za rządów PiS oddano 198,2 km autostrad, a za obecnego - po 3,5 roku - 173,9 km.
Tomek

Data: 2011-07-19 12:37:21
Autor: Leprechaun

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e255d42$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Masz rację oddano. Poczytaj sobie o procesie inwestycyjnym.

BomBel

Data: 2011-07-19 12:59:06
Autor: Tomek

Użytkownik "Leprechaun" <brudypolityczne@pralnia.tw> napisał w wiadomości news:4e255e5f$0$2499$65785112news.neostrada.pl...

[...]

W takim razie dzieki PiS i zakładając 2-letnicykl inwestycyjny za Kaczorów oddano 245 km, za PO na razie - 23,7 km autostrad. Fakt - dużo się buduje. Na kredyt...
Tomek

Data: 2011-07-19 13:43:08
Autor: stevep
E-myto nie wygoni tirĂłw na tory
Dnia 19-07-2011 o 12:59:06 Tomek <kuki543@wp.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "Leprechaun" <brudypolityczne@pralnia.tw> napisaÂł w wiadomoÂści

UÂżytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisaÂł w wiadomoÂści
Nie bêdê liczyÌ km. Je¿d¿ê po kraju i widzê co i gdzie siê buduje.
Wystarczy porĂłwnaĂŚ rok 2007, kiedy za KaczyĂąskich budowano zÂłocone
ÂświÂątynie (jakby ich bĂłg urodzony w stajni potrzebowaÂł), oddawano  ziemie
nienaÂżartym klechom. Teraz buduje siĂŞ drogi. Zaprzeczysz?

BomBel

Za rzÂądĂłw PiS oddano 198,2 km autostrad, a za obecnego - po 3,5 roku -
173,9 km.
Tomek

Masz racjĂŞ oddano. Poczytaj sobie o procesie inwestycyjnym.

BomBel

W takim razie dzieki PiS i zakÂładajÂąc 2-letnicykl inwestycyjny za  KaczorĂłw
oddano 245 km, za PO na razie - 23,7 km autostrad. Fakt - duÂżo siĂŞ  buduje.
Na kredyt...
Tomek

# Punktując wczoraj półrocze rządu Donalda Tuska, PiS strzelił gola do  własnej bramki. "Budowaliśmy o połowę więcej autostrad niĹź PO" - chwalili  się posłowie partii Jarosława Kaczyńskiego. Problem w tym, Ĺźe eksperci nie  mają wątpliwości: na tle danych, ktĂłre PiS zaprezentował, blado nie wypada  Platforma, ale co najwyĹźej PiS - zauwaĹźa DZIENNIK.
Kraczkowski: Nie znam się na autostradach

Anna Wojciechowska: Na jakiej podstawie obliczyliście, Ĺźe Platforma buduje  o połowę mniej autostrad niĹź PiS?
Maks Kraczkowski: To są dane za programem TVN "Teraz My".

A pan je autoryzował. Czyli jeśli miesięcznie rząd PiS budował 11 km  autostrad, to mam rozumieć w sumie wybudował 264...
  Nie, nie. To było porĂłwnanie kolejnych miesięcy.

To ja się gubię. Ile zatem w sumie zostało wybudowanych autostrad za  rządĂłw PiS?
  Nie wiem, ile PiS wybudował. Wiem, Ĺźe statystyka była właśnie taka.

A które to kilometry autostrad zostały wybudowane za rządów PiS?
  Sporo odcinkĂłw autostrad zostało oddanych do uĹźytku przez PiS, np.  przedłuĹźenie Wielkopolski.

A właśnie: oddanych do uĹźytku. A to nie znaczy, Ĺźe wybudowanych. Wie pan,  ile trwa taki proces inwestycyjny?
  A wie pani, ile Chiny wybudowały autostrad? Od 1992 do 2002 r. - 40 tys.  km.

Imponujące. Ale PiS chyba nie osiągnął takiego wyniku?
  No tak, ale Platforma buduje połowę tego, co my.

Ale przecież nawet pan, poseł PiS, nie wie, ile wybudowaliście.
  Bo ja nie jestem specjalistą od drĂłg krajowych i autostrad. Biuro prasowe  dostarczyło zestawienie. Jeśli sobie pani Ĺźyczy, to poproszę biuro o  przesłanie pani danych: ile i jakie odcinki zostały wybudowane przez PiS. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hf3w9
Z tego co pamiętam PiS-owi można przypisać conajwyżej 6,5 km autostrad.

--
stevep
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-07-19 13:34:33
Autor: stevep
Dnia 19-07-2011 o 12:31:34 Tomek <kuki543@wp.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "Leprechaun" <brudypolityczne@pralnia.tw> napisaÂł w wiadomoÂści

UÂżytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisaÂł w wiadomoÂści

UÂżytkownik "Leprechaun" <polityczne.brudy@pralnia.tw> napisaÂł w
wiadomoÂści news:4e2442aa$1$3506$65785112news.neostrada.pl...

UÂżytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisaÂł w wiadomoÂści
.. kolejny poroniony podatek PO obci¹¿aj¹cy obywateli. A drogi jakie
sÂą to kaÂżdy widzi :

PorĂłwnaj z drogami z poczÂątku 2007. Widzisz ró¿nicĂŞ?  A 3 mln mieszkaĂą
jak nie byÂło tak nie ma!

BomBel

Poproszê o szczegó³y - ile km dróg oddano do u¿ytku.
Tomek

[...]

Pomyliłeś przecinek, ale to nie było chyba 19,8, ale 13.

--
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-07-19 13:33:07
Autor: stevep
Dnia 19-07-2011 o 10:21:03 Tomek <kuki543@wp.pl> napisał(a):

[...]

Tak w przybliżeniu to kilkanaście razy więcej niż za czasów PiS-u.

Data: 2011-07-19 13:48:20
Autor: Tomek

Użytkownik "stevep" <stevep011@tkdami.net> napisał w wiadomości news:op.vyu6dho1v39gybstevep-komputer.radom.vectranet.pl...
Dnia 19-07-2011 o 10:21:03 Tomek <kuki543@wp.pl> napisał(a):

U?ytkownik "Leprechaun" <polityczne.brudy@pralnia.tw> napisa3 w wiadomo?ci

U?ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa3 w wiadomo?ci
.. kolejny poroniony podatek PO obci??aj?cy obywateli. A drogi jakie
s? to ka?dy widzi :

Porównaj z drogami z pocz?tku 2007. Widzisz ró?nice?  A 3 mln mieszkan jak
nie by3o tak nie ma!

BomBel

Poprosze o szczegó3y - ile km dróg oddano do u?ytku.
Tomek

Tak w przybliżeniu to kilkanaście razy więcej niż za czasów PiS-u.

Spojrzyj na mój post nieco wyżej (lub niżej) - z godz. 11.26. Tam masz konkrety.
Polecam też stronę http://stadiony.klszarak.org/scc_a_s.swf.
Tomek

--
stevep

Data: 2011-07-19 13:55:42
Autor: Leprechaun

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e256f41$0$3496$65785112news.neostrada.pl...

[...]

ODDANO! Poczytaj sobie o procesie inwestycyjnym. Tak jakby Kaczyński wybudował te 3 mln mieszkań. ;))))

BomBel

E-myto nie wygoni tirów na tory