Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   E-sąd czy zwykły pozew?

E-sąd czy zwykły pozew?

Data: 2012-08-31 10:04:56
Autor: Robert Tomasik
E-sąd czy zwykły pozew?
Użytkownik "Marek Zawadzki" <zdomu_no@gmail.com> napisał w wiadomości news:k1pqjt$g4q$1news.task.gda.pl...

Nie mam jego danych osobowych - ma je grupon.pl Chcę wystąpić z pozwem o zapłatę normalnej stawki za usługę, gdyż klientowi nie przysługiwał rabat Teraz pytanie - czy taki pozew bez danych klienta przejdzie przez e-sąd? Jeśli nie, to gdzie te dane uzyskać - grupon raczej ich nie ujawni.

Moim zdaniem sąd tego nie zasądzi. Klient zawarł z Tobą w chwili oddawania sprzętu umowę o naprawę za jakąś tam cenę pomniejszoną o 30 zł. Musiałbyś dowieść, ze wiedział, ze rabat mu się nie należy, a to skrajnie nieprawdopodobne w praktyce.

Data: 2012-08-31 11:24:16
Autor: Marek Zawadzki
E-sąd czy zwykły pozew?

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:504070d5$0$1216$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Marek Zawadzki" <zdomu_no@gmail.com> napisał w wiadomości news:k1pqjt$g4q$1news.task.gda.pl...

Nie mam jego danych osobowych - ma je grupon.pl Chcę wystąpić z pozwem o zapłatę normalnej stawki za usługę, gdyż klientowi nie przysługiwał rabat Teraz pytanie - czy taki pozew bez danych klienta przejdzie przez e-sąd? Jeśli nie, to gdzie te dane uzyskać - grupon raczej ich nie ujawni.

Moim zdaniem sąd tego nie zasądzi. Klient zawarł z Tobą w chwili oddawania sprzętu umowę o naprawę za jakąś tam cenę pomniejszoną o 30 zł. Musiałbyś dowieść, ze wiedział, ze rabat mu się nie należy, a to skrajnie nieprawdopodobne w praktyce.


Normalna stawka (uzgodniona z gruponem) to było 199 zł, kupon kosztował 49 zł. Na kuponie jak byk "stoi" data ważności. Fakt, wina pracownika że nie sprawdził, ale na jakieś 90 sprzedanych gruponów to pierwszy taki wypadek. Chciałem ugodowo podejść do tematu, tym bardziej, że wiem, że częściowo to ja zawaliłem (pracownik = przedstawiciel firmy) sprawę i zaproponowałem w związku z przeterminowanym kuponem niewielką dopłatę. Wtedy to klient zaczął się wydzierać że jesteśmy bandą złodziei, że chcemy go naciągnąć. Odpuściłem ze względu na innych którzy tego słuchali. Aha, dzwoniłem do gruponu, dane osobowe będę mieć.

Data: 2012-08-31 11:28:16
Autor: chochlik_drukarski
E-sąd czy zwykły pozew?
Marek Zawadzki wrote:


Normalna stawka (uzgodniona z gruponem) to było 199 zł, kupon
kosztował 49 zł. Na kuponie jak byk "stoi" data ważności. Fakt, wina
pracownika że nie sprawdził, ale na jakieś 90 sprzedanych gruponów to
pierwszy taki wypadek.

Zależy chyba jak wyglądała rozmowa. Jeśli pracownik potwierdził "tak, z tym
kuponem cena usługi wynosi 49 zł" to sytuacja byłaby inna niż gdyby
powiedział "z kuponem grupona cena usługi wynosi 49 zł" bo w drugim
przypadku należy raczej domniemywać, że chodzi o kupon ważny i zgodny
z warunkami umowy.

Data: 2012-08-31 11:32:19
Autor: Marek Zawadzki
E-sąd czy zwykły pozew?

Użytkownik "chochlik_drukarski" <chochlik_drukarski@wp.pl> napisał w wiadomości news:k1q03k$gp8$1dont-email.me...
Marek Zawadzki wrote:


Normalna stawka (uzgodniona z gruponem) to było 199 zł, kupon
kosztował 49 zł. Na kuponie jak byk "stoi" data ważności. Fakt, wina
pracownika że nie sprawdził, ale na jakieś 90 sprzedanych gruponów to
pierwszy taki wypadek.

Zależy chyba jak wyglądała rozmowa. Jeśli pracownik potwierdził "tak, z tym
kuponem cena usługi wynosi 49 zł" to sytuacja byłaby inna niż gdyby
powiedział "z kuponem grupona cena usługi wynosi 49 zł" bo w drugim
przypadku należy raczej domniemywać, że chodzi o kupon ważny i zgodny
z warunkami umowy.

Pracownik niczego nie mówił, przyjął sprzęt, spisał nr grupona, wydał kwit klientowi. Sprawa wyszła na jaw po usłudze, w chwili gdy wprowadzałem grupon do systemu.

Data: 2012-08-31 11:42:22
Autor: chochlik_drukarski
E-sąd czy zwykły pozew?
Marek Zawadzki wrote:

Zależy chyba jak wyglądała rozmowa. Jeśli pracownik potwierdził
"tak, z tym
kuponem cena usługi wynosi 49 zł" to sytuacja byłaby inna niż gdyby
powiedział "z kuponem grupona cena usługi wynosi 49 zł" bo w drugim
przypadku należy raczej domniemywać, że chodzi o kupon ważny i zgodny
z warunkami umowy.

Pracownik niczego nie mówił, przyjął sprzęt, spisał nr grupona, wydał
kwit klientowi. Sprawa wyszła na jaw po usłudze, w chwili gdy
wprowadzałem grupon do systemu.

W tej sytuacji jednak "spisanie nr grupona" traktowałbym jako potwierdzenie
jego sprawdzenia i przyjęcia bez zastrzeżeń. Nawet jeśli kupon jest
po terminie (nie wiemy nawet jak bardzo po terminie) to nie znaczy, że
nie może być honorowany. Co innego gdyby klient celowo ten fakt zataił
"bo może nie zauważą". Wtedy to chyba jakaś próba wyłudzenia ale
jak to udowodnić ?

Data: 2012-08-31 12:09:46
Autor: dK
E-sąd czy zwykły pozew?

Użytkownik "chochlik_drukarski" <chochlik_drukarski@wp.pl> napisał w wiadomości news:k1q0u3$l7l$1dont-email.me...
Marek Zawadzki wrote:

Zależy chyba jak wyglądała rozmowa. Jeśli pracownik potwierdził
"tak, z tym
kuponem cena usługi wynosi 49 zł" to sytuacja byłaby inna niż gdyby
powiedział "z kuponem grupona cena usługi wynosi 49 zł" bo w drugim
przypadku należy raczej domniemywać, że chodzi o kupon ważny i zgodny
z warunkami umowy.

Pracownik niczego nie mówił, przyjął sprzęt, spisał nr grupona, wydał
kwit klientowi. Sprawa wyszła na jaw po usłudze, w chwili gdy
wprowadzałem grupon do systemu.

W tej sytuacji jednak "spisanie nr grupona" traktowałbym jako potwierdzenie
jego sprawdzenia i przyjęcia bez zastrzeżeń. Nawet jeśli kupon jest
po terminie (nie wiemy nawet jak bardzo po terminie) to nie znaczy, że
nie może być honorowany.

Nie wiadomo nawet czy był w ogóle po terminie. To są krótkie okresy i może się zaraz okazać, ze w chwili przyjęcia było OK, ale w momencie wbicia kodu było już po. Tego autor nie opisuje, nie podaje dat. Na miejscu tego biznesmena to jeszcze temu klientowi wręczyłbym na swój koszt drugi kupon przepraszajac za zaniedbanie swojego pracownika (swojej firmy), że uznano kwit w momencie przyjęcia usługi do wykonania. A tak wyszła siara :(

dK

Data: 2012-08-31 13:04:44
Autor: Włodzimierz Wojtiuk
E-sąd czy zwykły pozew?
dK wrote:
(ciap)
Na
miejscu tego biznesmena to jeszcze temu klientowi wręczyłbym na swój
koszt drugi kupon przepraszajac za zaniedbanie swojego pracownika
(swojej firmy), że uznano kwit w momencie przyjęcia usługi do
wykonania. A tak wyszła siara :(

Mieliśmy takiego "biznesmena" na osiedlu, jak banany mu sie psuły to o przecenie nie było mowy.
Teraz w tym miejscu jest ładny trawnik ;-)



--
Włodek

http://dino.inosak.org

Data: 2012-08-31 18:22:12
Autor: Marek Zawadzki
E-sąd czy zwykły pozew?

Użytkownik "dK" <dk@antyspam.pl> napisał w wiadomości news:50408d6d$0$1222$65785112news.neostrada.pl...
Na miejscu tego  biznesmena to jeszcze temu klientowi wręczyłbym na swój koszt drugi kupon przepraszajac za zaniedbanie swojego pracownika (swojej firmy), że uznano kwit w momencie przyjęcia usługi do wykonania. A tak wyszła siara :(

dK

I zafundował wczasy w Hurghadzie dla całej rodziny. O tym zapomniałeś. Aha, a tobie za fantastyczne rady jakiś bonus w postaci np 100 zł - przecież usługi doradcze są w cenie.

Data: 2012-08-31 18:29:58
Autor: dK
E-sąd czy zwykły pozew?

Użytkownik "Marek Zawadzki" <z_laptopa@gmail.com> napisał w wiadomości news:k1qobh$tea$1news.task.gda.pl...

Użytkownik "dK" <dk@antyspam.pl> napisał w wiadomości news:50408d6d$0$1222$65785112news.neostrada.pl...
Na miejscu tego  biznesmena to jeszcze temu klientowi wręczyłbym na swój koszt drugi kupon przepraszajac za zaniedbanie swojego pracownika (swojej firmy), że uznano kwit w momencie przyjęcia usługi do wykonania. A tak wyszła siara :(

dK

I zafundował wczasy w Hurghadzie dla całej rodziny. O tym zapomniałeś. Aha, a tobie za fantastyczne rady jakiś bonus w postaci np 100 zł - przecież usługi doradcze są w cenie.

Nic nie zrozumiałeś.

Data: 2012-09-01 11:17:28
Autor: Marek Zawadzki
E-sąd czy zwykły pozew?

Użytkownik "dK" <dk@antyspam.pl> napisał w wiadomości news:5040e68e$0$1211$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "Marek Zawadzki" <z_laptopa@gmail.com> napisał w wiadomości news:k1qobh$tea$1news.task.gda.pl...

Użytkownik "dK" <dk@antyspam.pl> napisał w wiadomości news:50408d6d$0$1222$65785112news.neostrada.pl...
Na miejscu tego  biznesmena to jeszcze temu klientowi wręczyłbym na swój koszt drugi kupon przepraszajac za zaniedbanie swojego pracownika (swojej firmy), że uznano kwit w momencie przyjęcia usługi do wykonania. A tak wyszła siara :(

dK

I zafundował wczasy w Hurghadzie dla całej rodziny. O tym zapomniałeś. Aha, a tobie za fantastyczne rady jakiś bonus w postaci np 100 zł - przecież usługi doradcze są w cenie.

Nic nie zrozumiałeś.

A co tu rozumieć?

Ostatnio mamy przyrost masy idiotów urodzonych po 89' którzy uważają, że wszystko im się należy, płacę to wymagam, klient ma zawsze rację. A organy państwowe im w tym pomagają. Niby cel szczytny - ochrona konsumenta, ale małe firmy po dupie na tym dostają. Spróbuj chłopcze procesować się z korporacją - ani UOKiK ani pan Premier, ani pan Jarosław ci nie pomogą. Ale pójdz do sklepu osiedlowego i tam rób drakę - ugrasz na pewno swoje i jeszcze ci sprzedawca w dupę wejdzie w imię szczytnego "klient nasz pan". Takie motto życiowe masz dziecko?

 Wniosek? Jak umiesz myśleć i masz iq powyżej wartości granicznej owsika jelitowego to się domyślisz.

Data: 2012-09-01 13:15:45
Autor: dK
E-sąd czy zwykły pozew?

Użytkownik "Marek Zawadzki" <zdomu_no@gmail.com> napisał w wiadomości news:k1sjr7$iab$1news.task.gda.pl...


Wniosek? Jak umiesz myśleć i masz iq powyżej wartości granicznej owsika jelitowego to się domyślisz.

Napij się melisy.... To pomaga.

KF

Data: 2012-09-01 14:00:32
Autor: Kriss
E-sąd czy zwykły pozew?

Użytkownik "dK" <dk@antyspam.pl> napisał w wiadomości news:5041ee65$0$1310$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "Marek Zawadzki" <zdomu_no@gmail.com> napisał w wiadomości news:k1sjr7$iab$1news.task.gda.pl...


Wniosek? Jak umiesz myśleć i masz iq powyżej wartości granicznej owsika jelitowego to się domyślisz.

Napij się melisy.... To pomaga.

KF

W tym wypadku rację ma Marek, niektórzy kończą dyskusję porównaniem do Hitlera, a inni plonkownicą :D W obu wypadkach to wynik braku logicznych argumentów.

Faktem jest, że w imię ochrony konsumenta zrobiono chore prawo. W Polsce takie prawo jest idealne dla wszelkiej maści naciągaczy i cwaniaczków. Jako stały czytelnik alt.pl.allegro nie raz czytałem o wykorzystaniu prawa do zwrotu w ciągu 10 dni - ktoś kupił, używał, po 10 dniach oddaje i jeszcze straszy skarbówką gdy sklep nie chce jego żądań spełniać.

Data: 2012-08-31 13:29:51
Autor: Robert Tomasik
E-sąd czy zwykły pozew?
Użytkownik "chochlik_drukarski" <chochlik_drukarski@wp.pl> napisał w wiadomości news:k1q03k$gp8$1dont-email.me...
Marek Zawadzki wrote:


Normalna stawka (uzgodniona z gruponem) to było 199 zł, kupon
kosztował 49 zł. Na kuponie jak byk "stoi" data ważności. Fakt, wina
pracownika że nie sprawdził, ale na jakieś 90 sprzedanych gruponów to
pierwszy taki wypadek.

Zależy chyba jak wyglądała rozmowa. Jeśli pracownik potwierdził "tak, z tym
kuponem cena usługi wynosi 49 zł" to sytuacja byłaby inna niż gdyby
powiedział "z kuponem grupona cena usługi wynosi 49 zł" bo w drugim
przypadku należy raczej domniemywać, że chodzi o kupon ważny i zgodny
z warunkami umowy.

Tylko jak to dowieść przed sądem? Każdy z nich bedzie swoje utrzymywać. A prawo do dopłaty musi w tym wypadku UDOWODNIĆ firma.

Data: 2012-08-31 13:12:21
Autor: Andrzej Lawa
E-sąd czy zwykły pozew?
W dniu 31.08.2012 11:24, Marek Zawadzki pisze:

Normalna stawka (uzgodniona z gruponem) to było 199 zł,
kupon kosztował 49 zł.

A co to kogo obchodzi?

Na kuponie jak byk "stoi" data ważności.

Klient mógł nie zauważyć. Sprzedający musiał.

Fakt, wina pracownika że nie sprawdził,

No właśnie.

ale na jakieś 90 sprzedanych gruponów to pierwszy taki
wypadek.

A co to kogo obchodzi?

Chciałem ugodowo podejść do tematu, tym bardziej, że wiem, że
częściowo to ja zawaliłem (pracownik = przedstawiciel firmy) sprawę i

Nie. W całości.

zaproponowałem w związku z przeterminowanym kuponem niewielką dopłatę.
Wtedy to klient zaczął się wydzierać że jesteśmy bandą złodziei, że
chcemy go naciągnąć. Odpuściłem ze względu na innych którzy tego
słuchali. Aha, dzwoniłem do gruponu, dane osobowe będę mieć.

Mhm. A czy to czasem nie będzie naruszenie przepisów o ochronie danych
osobowych?

Data: 2012-08-31 13:34:10
Autor: Robert Tomasik
E-sąd czy zwykły pozew?
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:50409c18$1news.home.net.pl...


zaproponowałem w związku z przeterminowanym kuponem niewielką dopłatę.
Wtedy to klient zaczął się wydzierać że jesteśmy bandą złodziei, że
chcemy go naciągnąć. Odpuściłem ze względu na innych którzy tego
słuchali. Aha, dzwoniłem do gruponu, dane osobowe będę mieć.

Mhm. A czy to czasem nie będzie naruszenie przepisów o ochronie danych
osobowych?


Skoro pytajaćemu ich nie podali, to nie. Teoretycznie - bo roszczenie uważam za bezzasadne - można skierować do sądu pozew z wnioskiem o zarządania tych danych od administratora przez sad. Wóczas nie naruszą ustawy.

Data: 2012-08-31 18:23:42
Autor: Marek Zawadzki
E-sąd czy zwykły pozew?

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:5040a20f$0$1300$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:50409c18$1news.home.net.pl...


zaproponowałem w związku z przeterminowanym kuponem niewielką dopłatę.
Wtedy to klient zaczął się wydzierać że jesteśmy bandą złodziei, że
chcemy go naciągnąć. Odpuściłem ze względu na innych którzy tego
słuchali. Aha, dzwoniłem do gruponu, dane osobowe będę mieć.

Mhm. A czy to czasem nie będzie naruszenie przepisów o ochronie danych
osobowych?


Skoro pytajaćemu ich nie podali, to nie. Teoretycznie - bo roszczenie uważam za bezzasadne - można skierować do sądu pozew z wnioskiem o zarządania tych danych od administratora przez sad. Wóczas nie naruszą ustawy.

Grupon na moje życzenie może mi wygenerować pełna listę kontrahentów - nie łamie to ustawy. To są przecież moi klienci.

E-sąd czy zwykły pozew?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona