Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.gry.konsole   »   E3 - Na szybko po konferencji Nintendo

E3 - Na szybko po konferencji Nintendo

Data: 2010-06-15 19:46:17
Autor: KILu
E3 - Na szybko po konferencji Nintendo
Zastanawia mnie tylko jak to 3D wygląda i jak to może działać bez okularów? Macie pojęcie na jakim patencie to się opiera? Jak oni ten efekt uzyskują od storny technologicznej?

Konsola generuje grafike dwukrotnie - dla kazdego oka osobno (tak, jakby obraz rejestrowany byl przez dwie umieszczone obok siebie kamery - zwykla stereoskopia). Oba obrazy wyswietlane sa jednoczesnie przez klasyczny wyswietlacz o odpowiednio duzej rozdzielczosci - podejrzewam, ze co druga linia wyswietla inny obraz, a specjalna powloka sprawia, ze poszczegolne linie widoczne sa tylko pod odpowiednim katem (czyli kazde z oczu widzi jedynie te linie, ktore sa dla niego przeznaczone). Zgaduje, ze najlepszy efekt uzyskamy tylko w pewnym zakresie odleglosci.
Oczywiscie moge sie mylic. W ww. sposob dzialal ekran, na ktorym gralem kilka lat temu. Efekt byl bardzo dobry, jedynie rozdzielczosc byla stosunkowo niska.

--
KILu

Data: 2010-06-15 16:17:02
Autor: dziki
E3 - Na szybko po konferencji Nintendo
On 15 Cze, 19:46, "KILu" <by...@wp.pl> wrote:
podejrzewam, ze co druga
linia wyswietla inny obraz, a specjalna powloka sprawia, ze poszczegolne
linie widoczne sa tylko pod odpowiednim katem (czyli kazde z oczu widzi
jedynie te linie, ktore sa dla niego przeznaczone). Zgaduje, ze najlepszy
efekt uzyskamy tylko w pewnym zakresie odleglosci.

raczej dobrze podejrzewasz; w specyfikacji pisza, ze ma byc rozdzialka
800x240 (po 400 punktów dla każdego oka). Nie moge sie doczekac zeby
zobaczyc to na zywo :D

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2010-06-17 10:01:59
Autor: kamil
E3 - Na szybko po konferencji Nintendo


"KILu" <byter@wp.pl> wrote in message news:hv8e97$un$1inews.gazeta.pl...
Zastanawia mnie tylko jak to 3D wygląda i jak to może działać bez okularów? Macie pojęcie na jakim patencie to się opiera? Jak oni ten efekt uzyskują od storny technologicznej?

Konsola generuje grafike dwukrotnie - dla kazdego oka osobno (tak, jakby obraz rejestrowany byl przez dwie umieszczone obok siebie kamery - zwykla stereoskopia). Oba obrazy wyswietlane sa jednoczesnie przez klasyczny wyswietlacz o odpowiednio duzej rozdzielczosci - podejrzewam, ze co druga linia wyswietla inny obraz, a specjalna powloka sprawia, ze poszczegolne linie widoczne sa tylko pod odpowiednim katem (czyli kazde z oczu widzi jedynie te linie, ktore sa dla niego przeznaczone). Zgaduje, ze najlepszy efekt uzyskamy tylko w pewnym zakresie odleglosci.
Oczywiscie moge sie mylic. W ww. sposob dzialal ekran, na ktorym gralem kilka lat temu. Efekt byl bardzo dobry, jedynie rozdzielczosc byla stosunkowo niska.


Na tej samej zasadzie maja dzialac monitory i telewizory 3D bez okularow?





Pozdrawiam
Kamil

E3 - Na szybko po konferencji Nintendo

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona