E51 (i inne z VoiP) i podwójne przekierowanie

Data: 2009-10-21 01:25:16
Autor: mucher
E51 (i inne z VoiP) i podwójne przekierowanie
No właśnie - jako że siedzę daleko od Polski, a minuta odebranego
połączenia to całe 7 złotych - zastanawiałem się czy nie da się tego
jakoś obejść. Telefon - E51, operator - Play.

Na razie udało mi się skonfigurować następująco:

1. Polski, stacjonarny numer telefonu u operatora VoiP ,
2. Stałe przekierowanie numeru z Play na ów numer,
3. Fring na komórce skonfigurowany do odbierania połączeń dla numeru 1
(po Wifi)

Działa jak złoto, obecnie koszt na poziomie 29 gr/sek (ale z pakietami
na stacjonarne z Play spada to do 5 gr/minutę).

Ideałem byłby nieco bardziej skomplikowany wariant:

1., 2. - jak wyżej
3. Lokalny telefon w prepaidzie,
4. Stałe przekierowanie z numeru VoIP na numer z punktu 3.

Być może byłby to droższy wariant-  natomiast kompletnie niezależny od
bycia podpiętym do Wifi. Z tego co patrzyłem, dochodziłby koszt
wychodzącego połączenia na telefon tutejszy - od 50-80 groszy.
Kombinowałem z czymś takim, ale nie chce mi to niestety hulać. W
związku z tym pytam - czy ktoś z was próbował takiej ekwilibrystyki?

mucher

Data: 2009-10-22 14:14:17
Autor: Paweł Muszyński
mucher pisze:
2. Stałe przekierowanie numeru z Play na ów numer,

Tego telefonu Play rozumiem nie włączasz za granicą?
Bo jeślibyś włączył, to IMO przekierowanie skasowałoby Cię za roaming (przynajmniej kiedyś dostałem tu taką informację).

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl

Data: 2009-10-22 19:26:01
Autor: mucher
E51 (i inne z VoiP) i podwójne przekierowanie
On Oct 22, 8:14 pm, Paweł Muszyński
<pmuch.nos...@bolinko.wytnijto.org> wrote:
mucher pisze:

> [...]

Bo jeślibyś włączył, to IMO przekierowanie skasowałoby Cię za roaming
(przynajmniej kiedyś dostałem tu taką informację).

Właśnie był włączony - i nic nie kasuje, bo i w sumie dlaczego?
przecież przekierowanie jest na poziomie sieci, a nie samego aparatu

mucher

Data: 2009-10-23 07:41:51
Autor: Paweł Muszyński
mucher pisze:

[...]

Mnie tu kiedyś na tej grupie straszyli, że kasuje - więc nie włączałem telefonu za granicą :-).
Pisali, że jeśli ostatnio meldował się do nadajniku w roamingu, to przekierowanie kasuje za roaming. Dla mnie to też bez sensu, ale nie sprawdzałem sam - nie miałem potrzeby.