E52 - obawy nowego posiadacza

Data: 2010-09-11 08:12:54
Autor: Alan
E52 - obawy nowego posiadacza
Witam!
Czytając rożne wątki na temat NOKIA E52 w sieci trafiłem na bardzo
wiele negatywnych wypowiedzi na temat tego telefonu w komentarzach
internautów. Same recenzje prasie były raczej zdecydowanie pozytywne.
Zdaję sobie psrawę że jest to słuchawka bardzo popularna więc tak duża
ilość telefonów na rynku powoduje że jest o niej głośno i że większy
odsetek słuchawek trafia do serwisu.
Może ktoś mnie uspokoić bo właśnie sobie taką słuchawkę sprawiłem i
napisać coś pozytywnego ;-)  Nabrałem stracha jak czytam komentarze
internautów i nie wiem czy może lepiej było brać Samsunga Wave
dopłacając 250 zł albo wybrać jeszcze inny telefon.
A to komuś antena nie łapie zasięgu, a to coś się dzieje z obudową,
zawiesza oprogramowanie, pada głośniczek, skończywszy na padającej
klawiaturze która się ponoć wyłamuje i sprawia spore kłopoty.
W związku z powyższym czy są to wady jakiś pierwszych egzemplarzy czy
konkretnej serii?  Czyt mają tak  wszystkie e52 i nie ma szans na to
że mój egzemplarz będzie sprawował się bezawaryjnie?

Inna sprawa że z opowieści internautów wynika że niektórzy
wielokrotnie oddawali sprzęt do serwisu NOKIA. I tu pytanie kiedy o
ile w ogóle można domagać się otrzymania nowego egzemplarza telefonu
lub wymiany na inny model bo o zwrocie gotówki to pewnie nie może być
mowy?

Data: 2010-09-11 11:22:36
Autor: yendy
On Sep 11, 5:12 pm, Alan <s...@go2.pl> wrote:
Czytając rożne wątki na temat NOKIA E52 w sieci trafiłem na bardzo
wiele negatywnych wypowiedzi na temat tego telefonu w komentarzach
internautów.

Sam hardware jest świetny, ale wszystko zamula Symbian.
Trzeba zmoddować i wtedy będzie lepiej :)

Same recenzje prasie były raczej zdecydowanie pozytywne.

wiadomo, wielopoziomy markeing

Data: 2010-09-11 22:30:01
Autor: Piotr M
Dnia 11-09-2010 o 20:22:36 yendy <yendy.szczyrkovsky@gmail.com> napisał(a):

[...]

Symbian to jedno ale sprzęt to drugie. Pobaw się np 6730c a nie zobaczysz  nawet minimalnego zamulenia, co mnie bardzo zaskoczyło jak oni to  wykombinowali..

Trzeba zmoddować i wtedy będzie lepiej :)

Co masz na myśli?

Same recenzje prasie były raczej zdecydowanie pozytywne.

wiadomo, wielopoziomy markeing

Dokładnie, plus plotki, plus fakty, bo niektóre modele E52 faktycznie mają  problemy np z głośnikiem czy płytą główną. ale czy to aż takie ważne w  decyzji na ten model? Jak jest wadliwa to naprawić i używać. W serwisie to  już na pewno te wady robią rutynowo :D i z zamkniętymi oczami.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-09-11 15:15:05
Autor: yendy
On Sep 11, 10:30 pm, "Piotr M" <x...@xx.xx> wrote:
> Sam hardware jest świetny, ale wszystko zamula Symbian.

Symbian to jedno ale sprzęt to drugie.

telefon bardzo elegancko cienki, silna bateria, GPS, wifi, szybki CPU
(600MHz) - ma to potencjał szybko działać ale w firmware jest od metra
zamulających procedur

Pobaw się np 6730c a nie zobaczysz
nawet minimalnego zamulenia, co mnie bardzo zaskoczyło jak oni to
wykombinowali..

Jakoś nie miałem okazji się pobawić tym modelem ale jeśli to prawda to
widocznie dopieścili firmware.

> Trzeba zmoddować i wtedy będzie lepiej :)

Co masz na myśli?

dopieszczenie w wersji amatorsiej = "modding"  ;)

pojawiło się trochę programów na PC do samowolnej edycji firmware
(Nokia Editor, Nokia Cooker itd...) - fajnie byłoby gdyby ktoś
poważnie zabrał się za firmware do E52, powyrzucał te wszystkie
zabezpieczenia-przed-użytkownikiem (tak żeby np. nie trzeba było
instalować ROMpatcher itd.), tonę niepotrzebnych programów i procedur
zaszytych w firmware, czasem SZPIEGUJĄCYCH (np. co to jest "share
location"???) - wtedy ta e52 chodziłaby ze 2 razy szybciej...

Data: 2010-09-12 02:11:30
Autor: Mackenzi
On 11 Wrz, 17:12, Alan <s...@go2.pl> wrote:
[...]

Jeżeli chodzi o urządzenie jako urządzenie typu smartphone to sam
zamysł jest OK, pod względem funkcji jako telefon biznesowy jest
naprawdę ok. Własnie dlatego go kupiłem ponieważ akurat sprostał moim
potrzebom jednak 3 razy był już w serwisie, w tym raz z głównym
ponieważ w nokia care mają taką zasadę, że jeżeli telefon ląduje w
serwisie w odstępie mniejszym niż raz na miesiąc to już tylko serwis
główny w warszawie.
Na początku reklamowałem telefon ponieważ podczas rozmowy było słychać
upierdliwy pisk w.cz. no i luzy w obudowie (na dole przedniej ramki).
To zrobili od ręki w ciągu doby.
Po jakimś czasie telefon padł (całkiem, ciemny ekran a tylko przy
próbie włączenia czuć było tylko wibre). Naprawa także trwała dobę i
jak to fajnie napisali w raporcie "wgrywanie interfejsu
użytkownika"... Po tygodniu niestety to samo... :-(
Przy 3 podejściu już pojechał do warszawy. Po 2 tygodniach był do
odbioru no i raport...: ogólnie suahili dla początkujących, jakieś
kody ale z tego co wyjaśniła mi niewiasta w punkcie w którym
odbierałem to wymieniali coś na płycie, wymiana przedniej obudowy,
klawiatury (chociaż tego nie reklamowałem), naturalnie wgranie nowego
interfejsu użytkownika no i notatka z której brechtałem się na głos aż
miła pani zapytała co mnie tak rozbawiło... a mianowicie "powodem
uszkodzenia było przepełnienie pamięci spowodowane oprogramowaniem
nieautoryzowanym przez nokia"... Wyjaśniłem więc pani co mnie tak
rozbawiło i pogratulowałem fantazji serwisantowi który tak stwierdził
ponieważ całe oprogramowanie które było w telefonie pochodziło z Ovi
Store więc zakładam, że musi mieć jakąś autoryzacje firmy nokia..
Jedynym programem który był z poza... był naviexpert (wyłącznie
zainstalowany bo używany na innym sprzęcie bez problemu, na E51, E63,
E50 - na tych telefonach nigdy nie miałem problemu z tym programem) a
żeby było śmieszniej to moja E52 wywaliła się na Ovi Maps od
nokia... :-)

Dzwoniłem do Nokia Care i pytałem jak to jest z wymianą. Pani
powiedziała, żeby wysłać im pismo (może być e-mail z kartą
gwarancyjną) no i będą rozpatrywać...
Zobaczymy, jeżeli tym razem też się wysypie to będę robił właśnie
takie podchody o wymianę na urządzenie wolne od wad a jak nie to
jestem skory dopłacić i np. wymienić na E72... No ale zobaczymy... ;-)

Data: 2010-09-12 04:21:30
Autor: yendy
On Sep 12, 11:11 am, Mackenzi <me.no...@gmail.com> wrote:

3 razy był już w serwisie, w tym raz z głównym

ojej! to ja go mam pół roku i odpukać ale miałem jakoś szczęście
uniknąć takiej BONANZY
Ale może takie przypadki zdazrzają się także równie "dobrze" w innych
modelach?

[...]

ojej! weź nie strasz ludzi! Faktem jest, że w tym oryginalnym firmware
jest mnóstwo korporacyjnego g..na i jeszcze więcej innego badziewia i
naprawdę aż prosi żeby uleczyli go jacyś hackerzy-crackerzy -
zazwyczaj robią to z MS windows ale ten Symbian jest dalece gorszy...

Wygląda to tak, że marketingowcy, czy jacyś inni nawiedzeni tam
stratedzy, uznali, że ten szybki procesor Nokii e52 nie może się
marnować i dorzucili multum procedur "badających zwyczaje konsumentów"
czy szpiegujących przeciwko terroryzmowi (czy cholera wie jeszcze co)!
Efekt jest taki, że to niemiłosiernie spowalnia działanie tego
smartfona - a wszystko z powodu zaledwie SOFTWARE - a więc czegoś za
co mają szansę się wziąć niezliczone zastępy samozwańczych
specjalistów-hobbystów... a potem nam udostępnić na różnych portalach,
żeby za pomocą flaszowania przez Feniksa odzyskć zasoby sprzętowe dla
NAS! :)
(Chociaż sama Nokia będzie przeszkadzać w tym jak się tylko da -
będzie wściekła, że ta TANIA cena tego sprzętu o dużych możliwościach
im się "nie zwróci"!!!)

Data: 2010-09-14 01:02:30
Autor: Mackenzi
On 12 Wrz, 13:21, yendy <yendy.szczyrkov...@gmail.com> wrote:
> [...]

> miła pani zapytała co mnie tak rozbawiło... a mianowicie "powodem
> uszkodzenia było przepełnienie pamięci spowodowane oprogramowaniem

ojej! weĹş nie strasz ludzi! Faktem jest, Ĺźe w tym oryginalnym firmware
[...]

Wydaje mi się, że w moim przypadku mógł to być problem sprzętowy
ponieważ kiedyś, gdzieś dokopałem się na jakimś forum do informacji,
że pierwsze serie tego telefonu miały jaką wadę na płycie głównej no i
w/w luźna ramka była standardem no a jak wcześniej wspomniałem, coś na
þlycie podobno wymieniali, ale co to już chyba tylko oni wiedzą
ponieważ raport z naprawy gdzie napisali te magiczne zaklęcia miałem
wyłącznie do wglądu a sam raport został w punkcie nokia care w którym
oddawałem ten telefon.

Na chwilę obecną niby wszystko jest cacy, działa w miarę szybko i
stabilnie no ale to dopiero 2 tygodnie więc poczekamy, zobaczymy...
Tak czy inaczej u mnie firma nokia straciła w notowaniach tym modelem.
O ile z E50 (trochę wolny ale nie do zdarcia), E51, E63 byłem naprawdę
zadowolony, nie miałem żadnych problemów to w tym przypadku.... no nie
ufam już temu urządzeniu i w schowku samochodu jednak mam E63 jako
rezerwowy...

Data: 2010-09-14 05:00:29
Autor: Alan
On 14 Wrz, 10:02, Mackenzi <me.no...@gmail.com> wrote:

[...]

Dobrze prawisz. Dokopałem się już wcześniej do takich tajnych
materiałów :) które potwierdzają to co mówisz.

http://www.4shared.com/file/181036297/98e57bda/E52_RM-469_Defective_A-Covers.html

http://www.4shared.com/file/181036361/f7dca817/E52_RM-469_intermittent_power_.html

Generalizując jeśli chodzi o zawieszanie to ponoć po nr płyty głównej.
Tylko te telefony oznaczone w IMEI XXXXXXXX2XXXXXX mają wadę. Ja na
szczęście trafiłem na "8".
Tutaj jest m.in. wątek o tym http://www.ipmart-forum.pl/archive/index.php/t-23358.html

Data: 2010-09-12 12:55:41
Autor: Budzik
E52 - obawy nowego posiadacza
Użytkownik Alan soap@go2.pl ...

[...]

było tu sporo komentarzy, ze zdecydowanie pomaga wymiana softu.
Na oryginalnym czesto sie zaweisza, wolno reaguje, gubi dostep do ksiazki telefonicznej.
No i u mnie przy maksymalnej głosnosci brzeczy glosniczek.

No i imo o wiele gorsze orpogramowanie niz do SE.

Data: 2010-09-12 14:27:38
Autor: Alan
E52 - obawy nowego posiadacza
On 12 Wrz, 14:55, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:

[...]

Co masz na myśli pisząc wymiana softu? Na nowsze oryginalne
oprogramowanie czy jakiś mod?
Możesz podać konkretną wersję tego oprogramowania albo nazwę? W sieci
jest masa wątków o e52 i symbianie ale jak masz jakiś konkretny topic
albo poradnik to proszę o linka.

Data: 2010-09-16 04:55:20
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail soap@go2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

ja nie wymieniłem wiec nie wiem ,ale wydaje mi sie, ze chodzilo o mod

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2010-09-13 07:07:49
Autor: Adramelech
E52 - obawy nowego posiadacza
Alan <soap@go2.pl> Odpowiedz na news:c4085dd7-46b9-446a-bd9f-
a48839c58fcd@z25g2000vbn.googlegroups.com:

napisać coś pozytywnego ;-)  Nabrałem stracha jak czytam komentarze
internautów i nie wiem czy może lepiej było brać Samsunga Wave
dopłacając 250 zł albo wybrać jeszcze inny telefon.

W ogóle nie ma co porównywać. Wave to sprzęt o kilka klas wyżej niż E52. Masakrująco mocniejszy procesor, wyświetlacz, wykonanie itp... Jedynym mankamentem może byc system Bada na który jednak jest mniej softu niz na Symbian i nie ma darmowej nawigacji.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-13 09:39:12
Autor: Piotr M
Dnia 13-09-2010 o 09:07:49 Adramelech <adresu@tu.nie.ma> napisał(a):

W ogóle nie ma co porównywać. Wave to sprzęt o kilka klas wyżej niż E52.

Tak jak piszesz, nie ma co porównywać, a jednak bez sensu to zrobiłeś, bo  jak można porównać np osobówkę z ciężarówką. Myślenie dzieciaka który  uważa że im droższe, bardziej bajeranckie tym klasa wyższa. To dwa różne  telefony do różnych zastosowań. E52 w swojej kategorii jest z najwyższej  półki i IMO nr1 - lepszego do swoich zastosowań nie ma na rynku, A Wave  wśród dotykowców, nie niem, być może też, nie używałem go.

Data: 2010-09-13 12:25:23
Autor: Adramelech
E52 - obawy nowego posiadacza
"Piotr M" <xx@xx.xx> Odpowiedz na news:op.viynjmu513q3bqpiotr-komputer:

[...]

Wiec wg ciebie E52 to taka ciężaróka? Dziwny tok myslenia...

Myślenie dzieciaka który  uważa że im droższe, bardziej bajeranckie tym klasa wyższa. To dwa różne

Przeznaczenie obu urządzeń jest takie same. Niemal wszystko co da się zrobić na E52 można zrobić na Wave + wygoda i szybkość obsługi. Fakt, oba urządzenie nie walczą w tej samej klasie.

telefony do różnych zastosowań. E52 w swojej kategorii jest z najwyższej  półki i IMO nr1 - lepszego do swoich zastosowań nie ma na rynku, A Wave

Znaczy jakie to są zastosowania które są unikatowe dla E52? Co to za rózne zastosowania? Co można zrobić na E52 a czego nie mozna na Wave i odwrotnie?
Stukanie w fizyczną klawiature numeryczną jest takim "róznym zastosowaniem"?

wśród dotykowców, nie niem, być może też, nie używałem go.

Cenowo Wave jest przeciętniakiem. Daleko mu też do najlepszych np Galaxy S czy HD2.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-13 22:22:37
Autor: Piotr M
Dnia 13-09-2010 o 14:25:23 Adramelech <adresu@tu.nie.ma> napisał(a):

[...]

To już Twój tok myślenia :) Tak jak samochodów nie można wrzucać do  jednego worka, bo mają kółka i jeżdżą, tak samo telefonów, tylko dlatego  że można dzwonić.

[...]

Tak, obecnymi telefonami już prawie wszystkimi, ze średniej i wyższej  półki, można zrobić niemal wszystko. A jednak są różnice i taka właśnie  E52 wyraźnie się wyróżnia i doskonale spełnia swoje zadanie w swojej  klasie, klasie którą znasz. A jeżeli nie i jak Cie to interesuje, to  poczytaj a najlepiej wykożystaj ten telefon do swego przeznaczenia. Nie ma  sensu pisać rzeczy oczywistych.

[...]

Klawiatura owszem, też jest czynnikiem, a resztę.. jw.

PS.
Nie chodzi o to czy można zrobić, ale w jaki sposób, jak szybko, jak  wygodnie. To IMO są te różnice..

Data: 2010-09-14 08:16:51
Autor: Adramelech
E52 - obawy nowego posiadacza
"Piotr M" <xx@xx.xx> Odpowiedz na news:op.vizmvzsw13q3bqpiotr-komputer:

[...]

Ok, podaj mi róznice między tymi 2 urzadzeniami, które sprawiają że nie da się ich bezpośrodnio porównać.
[...]

A, rozumiem... Argumenty w stylu "bo tak"...
Mimo wszystko jednak poprosze o te różnice. Szczególnie że wczesniej piszesz że "można zrobić niemal wszystko". Czyli mozna zrobić to samo. Wiec gdzie te różnice? Czy "niemal" to klawiaturka numeryczna?

Data: 2010-09-16 07:44:31
Autor: Xian Mi Mao
On 14 Wrz, 10:16, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:
Ok, podaj mi róznice między tymi 2 urzadzeniami, które sprawiają że nie da
się ich bezpośrodnio porównać.
różnice? Czy "niemal" to klawiaturka numeryczna?

Wiesz co, klawiatura mechaniczna nie zużywa tyle prądu więc bateria
będzie trzymać dużo dłużej. Nawet jak w specyfikacji ajfona napisali
długi czas rozmowy, bo wielki wyświetlacz gaśnie podczas zbliżania do
twarzy, to już to niestety nie dotyczy przeglądania zdjęć, plików na
karcie, operowania różnymi aplikacyjkami itp.
Ja właśnie też się przymierzałem do kupna jakiegoś dobrego dotykowca
smartfona ale jak na razie nie widzę, że wyższa cena daje naprawdę
lepszą jakość korzystania z telefonu niż w przypadku E52. Podstawową
kwestią pozostaje problem długotrwałości baterii w połączenia z ceną.
Cena tez jest niezwykle istotna bo taki absurd jak cena iphone4 = 4500
= cena znakomitego nołtbuka! to dobre dla jakichś bogatych idiotów -
tępych na tyle co nie widzą innego zastowania dla swoich "zbędnych
tysięcy"... Poza tym nie mam przyjemności żeby prowokować różnych
bandziorów i prosić sie o kłopoty, ani żeby ciągle drżeć nad zwykłym
przedmiotem powszechnego użytko żeby mi nie zginął, nie wypadł gdzieś
jak silniej podskocze itp. czyli pełen luz najważniejszy!

Data: 2010-09-17 09:12:08
Autor: Adramelech
E52 - obawy nowego posiadacza
Xian Mi Mao <xian.mi.mao@gmail.com> Odpowiedz na news:c130401d-6b6f-4213-
9975-ee92f3b2fb2a@k9g2000vbo.googlegroups.com:

[...]

Tyle prądu niż co?
Akurat bateria w E52 trzyma długo nie dlatego że ma wiecej guzików niż dotykowce, ale dlatego że ma mały ekran i wolny procesor.

lepszą jakość korzystania z telefonu niż w przypadku E52. Podstawową
kwestią pozostaje problem długotrwałości baterii w połączenia z ceną.

Jak mieszkasz na pustyni bez prądu to faktycznie. Dla normalnych ludzi zostawić fona na noc w ładowarce nie stanowi jakiegoś wyzwania.
Żebyś nie gadał o zużyciu pradu. Ładowana i8000 zużywa 1W prądu, nałodowane 0W prądu z gniazdka(a przynajmniej mój watomierz nie pokazuje wartości mniejszych niż 1W).

Cena tez jest niezwykle istotna bo taki absurd jak cena iphone4 = 4500
= cena znakomitego nołtbuka! to dobre dla jakichś bogatych idiotów -

Tutaj płacisz wyłacznie za logo. Technologicznie taki IP4 jest w tyle za 4x tańszym Wavem.

[...]

Wiec jak ci się sprawuje twoja Nokie 3310?
;)))

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-17 05:50:21
Autor: Xian Mi Mao
On 17 Wrz, 11:12, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:
Akurat bateria w E52 trzyma długo nie dlatego że ma wiecej guzików niż
dotykowce, ale dlatego że ma mały ekran i wolny procesor.

600MHz to nie przesadzaj, że procesor jest aż taki powolny...

Wiec jak ci się sprawuje twoja Nokie 3310?

Skąd pomysł? Ale tak serio to naprawdę nie wiem co wybrać, pół roku
się tu pytałem o radę to wszyscy wychwalali E52, i po staranniejszym
przeanalizowaniu różnych modeli staiwerdziłem, że rzeczywiście.

OK, którego Samsunga Wave polecasz?
I ile będzie kosztował?
Sprawdziłem sobie tutaj parametry: http://www.mgsm.pl/pl/porownanie/4473/4247/4297/3829/
E52 nadal pozostaje nieco mniejsza, płastsza i lżejsza niż S8500 -
najciekawszy z tego towarzystwa...

Ale ten system operacyjny 'Bada' - co to jest i czy jest na niego duży
wybór aplikacji?

Bo właśnie wczoraj zobaczyłem w Bloomberg diagram zastawienia udziału
smartfonów w/g systemów operacyjnych - jednak nadal Symbian jest na
pierwszym miejscu - 41% rynku światowego:
http://www.bloomberg.com/news/2010-08-12/nokia-loses-market-share-as-growth-in-smartphones-extended-gartner-says.html

Data: 2010-09-17 13:24:04
Autor: Adramelech
[...]

SPV C600 działa szybciej.
Wiec jak ci się sprawuje twoja Nokie 3310?

Skąd pomysł?

Ma klawiature, można dzwonić i bateriał długo trzyma;)

[...]

Na razie jest jeden. Ten "3".

[...]

Z najmniejszym i najgorszym ekranikiem. A róznice wymierów obudowy to milimetry.

Ale ten system operacyjny 'Bada' - co to jest i czy jest na niego duży
wybór aplikacji?

Biorąc pod uwagę to że nie trzeba mordować sie z certyfikatami, i to że wszystkie aplikacje pisane na Bade działają na Badzie, to tak, jest duży wybór aplikacji.

No i?

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-18 04:23:45
Autor: Xian Mi Mao
On 17 Wrz, 15:24, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:
> 600MHz to nie przesadzaj, że procesor jest aż taki powolny...

SPV C600 działa szybciej.

Ale to przez niezoptymalizowany soft E52 a nie przez procesor.

> Skąd pomysł?

Ma klawiature, można dzwonić i bateria długo trzyma;)

Ale nie można instalowac aplikacji a i wilkość obudowy tez nie jest
rewelacyjna...

> OK, którego Samsunga Wave polecasz?

Na razie jest jeden. Ten "3".

Co to znaczy? Podaj nazwę symbolu modelu, proszę...
Który z nich:
> [...]

Biorąc pod uwagę to że nie trzeba mordować sie z certyfikatami, i to że
wszystkie aplikacje pisane na Bade działają na Badzie, to tak, jest duży

Coś ty! od razu spaczowałem swego symbiana i sprawa certyfikatów nie
istnieje, więc jak duży jest ten wybór aplikacji na Bada?

Data: 2010-09-20 09:53:45
Autor: Adramelech
E52 - obawy nowego posiadacza
Xian Mi Mao <xian.mi.mao@gmail.com> Odpowiedz na news:1182121c-97a9-4247-
b8bc-a62a2abe9011@q18g2000vbm.googlegroups.com:

On 17 Wrz, 15:24, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:
> 600MHz to nie przesadzaj, że procesor jest aż taki powolny...

SPV C600 działa szybciej.

Ale to przez niezoptymalizowany soft E52 a nie przez procesor.

Tak nie za bardzo mnie interesuje przez co działa wolnej. Działa jak działa. A działa wolno.

> OK, którego Samsunga Wave polecasz?

Na razie jest jeden. Ten "3".

Co to znaczy? Podaj nazwę symbolu modelu, proszę...
Który z nich:
>http://www.mgsm.pl/pl/porownanie/4473/4247/4297/3829/E52

Samsung Wave 8GB.

[...]

W sklapie Samsunga widze 1019 aplikacji.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-22 08:10:16
Autor: Xian Mi Mao
On 20 Wrz, 11:53, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:

> Co to znaczy? Podaj nazwę symbolu modelu, proszę...
> Który z nich:

Samsung Wave 8GB.

Ale zobacz co tu:
http://www.mgsm.pl/pl/katalog/samsung/gts8500wave8gb/
jest napisane:
"Telefon oficjalnie nie jest dostępny w Polsce lub nie posiadamy na
ten temat wiarygodnych informacji"
a na Allegro chodzą powyżej 1000zł (często półtora tysiąca)
http://allegro.pl/s8500-wave-85888?change_view=1
To jednak za drogo jak na tekie "goovienko" jak telefon komórkowy...
Już wolę za te pieniądze kupić netbuka.

> Coś ty! od razu spaczowałem swego symbiana i sprawa certyfikatów nie
> istnieje, więc jak duży jest ten wybór aplikacji na Bada?

W sklapie Samsunga widze 1019 aplikacji.

Eeee, czy to znaczy, że popularność jego jest mała i tylko można
liczyć na korporacyjną ofertę - a nie na takie swoiste "pospolite
ruszenie" jak w przypadku Symbiana czy Androida?

Data: 2010-09-13 23:21:38
Autor: AL
Adramelech pisze:
[...]

klawiatura fizyczna to podstawa

ekran dotykowy to bajer dobry do zastosowan multimedialnych i do zabawy - klawiatura wirtualna (kcukowa) jest malo precyzyjna, nie mowiac juz o tym, ze nie patrzac na telefon ciezko wybrac jakikolwiek numer z klawiatury wirtualnej

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-09-14 00:31:34
Autor: Rabbit McCroolick

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:i6m4kv$3qe$1inews.gazeta.pl...

- klawiatura wirtualna (kcukowa) jest malo precyzyjna,

Dla mnie może nie jest bardziej precyzyjna ale po stokroć wygodniejsza, pod warunkiem, że używa się Swype. Nie da tego żaden T9 a nokiowski słownik wcale nie jest taki user - friendly jak np. śp. siemensowski

nie mowiac juz o tym, ze nie patrzac na telefon ciezko wybrac jakikolwiek numer z klawiatury wirtualnej

Ale za to możesz sobie na stokroć sposobów za pomocą widgetów ułatwić wybieranie numerów. Tego nie zrobisz za pomocą klawiatury, gdzie możesz co najwyżej przypisać do klawisza jeden numer. Ja i tak, nie zawsze byłem pewien, czy dobry numer wybieram w ten spsób. Na dotykowcu możesz każdy numer ukryć pod "mordką" konkretnego użytkownika. Nie mówiąc już, że przy zdefiniowanych klawiszach w klasycznej komórce nie raz zdarzyło się, że przyciśnięty przypadkiem klawisz budził w środku nocy niewinną ofiarę... w dotykowcu o taki numer o trudniej (ot wystarczy, że widget/skróty z kontaktami masz na jakiejś innej niż główna stronie menu).

Data: 2010-09-14 11:01:44
Autor: AL
Rabbit McCroolick pisze:
[...]

tak - siemens to byla swietna marka

[...]

a ile takich twarzy zmiescisz na ekranie? - powstanie dokladnie ten sam efekt, o ktorym pisalem - musisz sie skupic by zadzwonic do konkretnej osoby patrzac w ekranik i tapujac konkretny.

Mi wystarczy te 8 przypisanych do klawiszy numerow, z ktorych najczesciej korzystam.  8 to liczba jest do zapamietania i dalej mozna bez problemu zadzwonic nie patrzac na klawiature/ekran.
Dodatkowo Nokia (bo akurat do niej do porownanie) ma bardzo fajny sposob wybierania kontaktu via wymowe osoby (nie trzeba przypisywac wymowy do osoby by ja wybrac - jak czesto to mialo miejsce w s.p. siemensach, ktore bardzo lubilem). Korzystam z tego dobrodziejstwa czesto via system   glosnomowiacy w aucie.

Ostatnio meczylem dotykowca (byl to LG, choc marka nie ma znaczenia) - probowalem na szybko napisac wiadomosc na wyswietlonej klawiaturze numerycznej na ekranie - to bylo przejscie przez meke (nie sadzilem, ze mam tak grube paluchy w mojej niezbyt duzej jak na faceta rece).
Potem to samo na klawiaturze tradycyjnej (wysuwana pozioma lub zintegrowana jak w e71) - niebo a ziemia (moze zrobilem jedna pomylke i to wynikajaca raczej z nieprzyzwyczajenia do rozkladu klawiszy w konkretnym modelu).

Gdyby dotykowce mialy rozpracowany system grafiti - jak to mial np. PalmOs (ktorego notabene uzywam do dzisiaj jako notatnika), to pewnie byloby juz duzo lepiej. Dlatego dalej pozostane jednak przy zdaniu, ze w telefonie (zwlaszcza biznesowym) klawiatura tradycyjna sprawdza sie najlepiej.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-09-14 21:48:52
Autor: Rabbit McCroolick

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:i6ndlm$mr8$1inews.gazeta.pl...

a ile takich twarzy zmiescisz na ekranie?

Dużo, kupiłem Launchera Pro. W tej wersji masz widget z twarzami z kontaktów. Trzy w rzędzie, przewijasz je jednym ruchem. Po kliknięciu pojawia się dymek z opcją - czy chcesz dzwonić, esemesować, mailować czy zobaczyć kartę kontaktu (by np. sprawdzić zapisany tam adres, czy notatkę). Genialne. Mam dzięki temu łatwy dostęp do 21 najczęściej używanych kontaktów

Mi wystarczy te 8 przypisanych do klawiszy numerow, z ktorych najczesciej korzystam.  8 to liczba jest do zapamietania i dalej mozna bez problemu zadzwonic nie patrzac na klawiature/ekran.

Pod warunkiem, że dzwonisz często tylko do 8 osób...

[...]

A to prawda, mi też się podobało czytanie maili i esemesów przez panią Martę, ale wcześniej, czy później takie dobrodziejstwo powstanie na Androida.

[...]

Ekran pojemnościowy, czy oporowy? Ten pierwszy to zupełna inna inszość.

[...]

Do Swype też się trzeba przyzwyczaić. Cóż mojej małżonki za Chiny nie przekonałem nigdy do T9 tak jak pewnie 90% innych kobiet.

Data: 2010-09-15 08:28:41
Autor: Adramelech
E52 - obawy nowego posiadacza
AL <adam@skads.tam> Odpowiedz na news:i6ndlm$mr8$1inews.gazeta.pl:

[...]

Marudzisz. Kwestia przyzwyczajenia. Ja na codzień pisze na QWERTY ekranowej w pionie kciukiem na ekranie 3.7" .

Gdyby dotykowce mialy rozpracowany system grafiti - jak to mial np. PalmOs (ktorego notabene uzywam do dzisiaj jako notatnika), to pewnie byloby juz duzo lepiej.

Wszystkie telefony z WM Pro mają kilka sposobów rozpoznawania pisma min ten jaki był pod PalmOSem.

 Dlatego dalej pozostane jednak przy zdaniu, ze w
telefonie (zwlaszcza biznesowym) klawiatura tradycyjna sprawdza sie najlepiej.

Najlepiej to wysuwana sprzetowa QWERTY. Jest dużo wygodniejsza niż numeryczna.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-15 10:37:24
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
E52 - obawy nowego posiadacza
On 09/15/2010 10:28 AM, Adramelech wrote:

Najlepiej to wysuwana sprzetowa QWERTY. Jest duĹźo wygodniejsza niĹź
numeryczna.

Wysuwana sprzętowa QWERTY? Jak się na tym pisze SMSa jedną ręką, idąc przez terminal lotniskowy na przykład, nie wspominając o dziurawym chodniku?
(Well, dla mnie akurat jest to jedno z waĹźniejszych kryteriĂłw wyboru telefonu...)

M.

Data: 2010-09-15 16:55:41
Autor: Piotr M
Dnia 15-09-2010 o 10:37:24 "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)   <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>  napisał(a):

Wysuwana sprzętowa QWERTY? Jak się na tym pisze SMSa jedną ręką, idąc  przez terminal lotniskowy na przykład, nie wspominając o dziurawym  chodniku?

Normalnie się pisze, tak samo jak można walić kotka za pomocą młotka ;)

Data: 2010-09-15 19:21:40
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
napisał(a):

[...]

To ja podziękuję, na p1i sobie radzę jedną ręką, ze swype sobie radzę, a i z klawiaturką ANIHORTES na palmie szło jakoś, choć gorzej i paznokciem...

M.

Data: 2010-09-16 13:30:18
Autor: Adramelech
E52 - obawy nowego posiadacza
"Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)"
<"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>
Odpowiedz na news:i6q0k4$rie$3news.onet.pl:
[...]

chodniku? (Well, dla mnie akurat jest to jedno z ważniejszych kryteriów
wyboru telefonu...)

Jasne, mam kumpla co na wykładzie gapiąc sie na wykładowce pod ławką klepie smsy do dziewczyny w ogóle nie patrząc na telefon.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-16 15:32:40
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 09/16/2010 03:30 PM, Adramelech wrote:
[...]

Klepie pod ławką? Jedną ręką? Pewien jesteś że masz na myśli SMSy?

M.

Data: 2010-09-17 09:02:37
Autor: Adramelech
E52 - obawy nowego posiadacza
"Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)"
<"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>
Odpowiedz na news:i6t69o$2go$3news.onet.pl:
Jasne, mam kumpla co na wykładzie gapiąc sie na wykładowce pod ławką
klepie smsy do dziewczyny w ogóle nie patrząc na telefon.

Klepie pod ławką? Jedną ręką? Pewien jesteś że masz na myśli SMSy?

Hmm... Dałes mi do myslenia...

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-18 23:00:12
Autor: Mackenzi
E52 - obawy nowego posiadacza
On 15 Wrz, 10:37, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)"
wrote:
> [...]

przez terminal lotniskowy na przykład, nie wspominając o dziurawym chodniku?
(Well, dla mnie akurat jest to jedno z ważniejszych kryteriów wyboru

No z tym QWERTY to tak... ;-) Ja mam także E63 i o ile pisanie esków i
e-mail'i w wolnej chwili to poezja to jednak pisanie jedną ręką e-
mail'a lub eska podczas jazdy samochodem a duuużo jeżdżę, nie jest już
taka fajna i prosta... Dlatego właśnie wybrałem E52 zamiast E72...

Data: 2010-09-19 15:38:27
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
wrote:
[...]

No z tym QWERTY to tak... ;-) Ja mam takĹźe E63 i o ile pisanie eskĂłw i
e-mail'i w wolnej chwili to poezja to jednak pisanie jedną ręką e-
mail'a lub eska podczas jazdy samochodem a duuużo jeżdżę, nie jest już
taka fajna i prosta... Dlatego właśnie wybrałem E52 zamiast E72...

Przedpiśca na dodatek mówił o _wysuwanej_ QWERTY, co zwykle narzuca horyzontalny układ...

M.

Data: 2010-09-17 06:22:02
Autor: ZbyszekZ
On 15 Wrz, 10:28, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:
> [...]
> byloby juz duzo lepiej.

Wszystkie telefony z WM Pro mają kilka sposobów rozpoznawania pisma min ten

Gówno prawda. Tamten działał wyśmienicie. Trzeba się było nauczyć
kilku literek (bo większość była domyślna) i działa błyskawicznie.
WM (do wersji 6.6 włącznie, wyższej nie widziałem) jakieś własne
badziewie, niby rozpoznające całe wyrazy, niby literki i cyferki, niby
działa na całym ekranie ale wszystko niby. Kto używał Palma ten wie..
Długo nie mogłem zrozumieć dlaczego w niby topowym iphone nie ma
rozpoznawnia pisma, przecież tak świetnie działało w Palmie, ale po
doświadczeniach z WM już wiem - patenty Palma skutecznie chronią.

--
ZZ@private

Data: 2010-09-20 09:57:19
Autor: Adramelech
E52 - obawy nowego posiadacza
ZbyszekZ <zbyszekz@gmail.com> Odpowiedz na
> [...]

kilku literek (bo większość była domyślna) i działa błyskawicznie.
WM (do wersji 6.6 włącznie, wyższej nie widziałem)

Nie ma takiej wersji. Najwyższa oficjalna to 6.5.3, nieoficjalna to 6.5.5

jakieś własne
badziewie, niby rozpoznające całe wyrazy, niby literki i cyferki, niby
działa na całym ekranie ale wszystko niby. Kto używał Palma ten wie.

Używałem palma, wiec wiem. Blodk Recognizer działa na tej samej zasadzie co pod PlamOS.

Długo nie mogłem zrozumieć dlaczego w niby topowym iphone nie ma
rozpoznawnia pisma, przecież tak świetnie działało w Palmie, ale po
doświadczeniach z WM już wiem - patenty Palma skutecznie chronią.

iPhone ma ekran pojemnościowy. Nie da się na tym pisać odręcznie.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-17 17:50:30
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
[...]

A któraś z rozlicznych aplikacji działa chociaż tak szybko i pewnie jak na 32MHz Dragonballu w Palmie?

M.

Data: 2010-09-20 09:58:18
Autor: Adramelech
E52 - obawy nowego posiadacza
"Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)"
<"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>
Odpowiedz na news:i702o6$hq3$1news.onet.pl:
[...]

Pewnie tak. Mi pisze się dużo wygodniej na QWERTY niż na rozpoznawaniu literek. Tym bardziej że nie używam rysika.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-20 13:25:10
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 09/20/2010 11:58 AM, Adramelech wrote:
[...]

literek. Tym bardziej Ĺźe nie uĹźywam rysika.

Eee, ale innym też musi? Bo owszem, mnie jest niewygodnie na ekranowej standardowej QWERTY, i bywa całkowicie nieużywalnie na hardwarowej :>
A na palmie udawało mi się jakoś skrobać w pojazdach trzęsących tak że w klawisze nie trafiałem...

M.

Data: 2010-09-20 11:38:13
Autor: Adramelech
E52 - obawy nowego posiadacza
"Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying> Odpowiedz na news:i77gam$8d4$1news.onet.pl:

[...]

I znowu... Mi na tej palmowej (Tungsten E) pisało się niewygodnie. Miałem problemy z nauką pisania liter tak by palm os je poznawał... Pozdrawiam
--
Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-20 14:42:56
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 09/20/2010 01:38 PM, Adramelech wrote:
[...]

Eee, ale innym teĹź musi? Bo owszem, mnie jest niewygodnie na ekranowej
[...]

Nadal masz ten sam problem - zakładasz że 'wygodne dla Ciebie' jest jakoś obiektywnie wygodne dla innych...

M.

Data: 2010-09-21 09:25:01
Autor: Adramelech
E52 - obawy nowego posiadacza
"Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)"
<"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>
Odpowiedz na news:i77ksg$md1$1news.onet.pl:
[...]

Ty masz ten sam problem. Zakładasz że co _nie_wygodne dla ciebie, jest jakoś obiektywnie _nie_wygodne dla innych...
EOT.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-21 11:48:30
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
On 09/21/2010 11:25 AM, Adramelech wrote:
[...]

Wręcz przeciwnie. Ty prezentowałeś (może nieuświadomione) wielkie kwantyfikatory 'jest najwygodniejsza', ja pisałem li i tylko o tym że
_mnie_ jest nie wygodnie i pytałem jak _ja_ w danych warunkach mam coś napisać. Podesłac lód do przyłożenia na guza nabitego kwantyfikatorem?

M.

Data: 2010-09-21 10:14:56
Autor: Adramelech
E52 - obawy nowego posiadacza
"Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)"
<"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>
Odpowiedz na news:i79v1d$6rn$1news.onet.pl:
[...]

Tak, użyj go na swojej głowie. Zacytuje siebie:
"Mi pisze się dużo wygodniej na QWERTY"
i dalej:
"I znowu... Mi na tej palmowej"
_Mi_ . A to drogi Michale oznacza że pisałem o sobie. Że _mi_ dużo lepiej pisze się na QWERTY, a na palmowej pisało się _mi_ źle. Wiec gdzie tu widzisz te "jest najwygodniejsza" itp? Nie wiem skąd ci się to wzieło że pisząc o swoich preferencjach pisałem o całej galaktyce...
EOT i PW

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-14 04:50:48
Autor: Alan
On 13 Wrz, 14:25, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:

[...]

Masa aplikacji, nawigacja offline która pochodzi długo ze względu na
dobrąbaterię a poza tym lepiej rozwiązane kontakty oraz możliwość
blokowania i przekierowywania połączeń z określonych i zastrzeżonych
numerów.

Data: 2010-09-15 08:30:54
Autor: Adramelech
[...]

Ale to wszystko masz na Badzie. Wiec... ?

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-16 07:28:18
Autor: Xian Mi Mao
[...]

IMHO, niska cena przy porównywalnej funkcjonalności i komforcie
obsługi to dla takiego urządzenia jak telefon komórkowy (czy smartfon)
to objaw dobrze przemyślanej strategii firmy, stworzenie swoistego
SYSTEMU - sieci tanich zestandaryzowanych urządzeń!
Wszak, jeśli sprzedaż jest wielka to koszty maleją - więc opłaca się
obniżać cenę żeby... szprzedaż była jeszcze większa!

Więc nie ma co epatowac ceną dla telefonów! Wielka cena może być
przejawem INDOLENCJI producenta - TYLKO I WYŁĄCZNIE!

Poza tym drogi telefon, czy inne małe przenośne urządzenie to IMHO
proszenie się o kłopoty! Właśnie już dziewczynkę bandzior dźgnął nożem
właśnie po to żeby odebrac jej telefon. (Njus sprzed 2-ch dni.)

A co do szybszego procesora to zauważ, że dotykowiec musi sporą część
swego CPU zużywac na obsługę programowego interfejsu - w klawiszowcach
mechaniczne klawisze to samo załatwiają - więc przy porównaniu się
rekompensuje różnica w szykościach procesora!

Data: 2010-09-17 09:06:42
Autor: Adramelech
[...]

Akurat Wave jak na dotykowca ze swoimi mozliwościami jest tani.

Wszak, jeśli sprzedaż jest wielka to koszty maleją - więc opłaca się
obniżać cenę żeby... szprzedaż była jeszcze większa!

Pewnie dlatego Wave kosztuje tyle ile kosztuje.

[...]

A proc w Wave jest sporo szybszy niż w E52. Wiec po dodatwym procencie (lub kilku) mocy CPU na obsługe ekranu zostaje dużo mocy w zapasie. Stąd Wave działa dużo szybciej niż E52, od której nawet starusieński Spv C600 jest znacznie szybszy(patrz wątek sprzed kilku dni).

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-09-14 04:48:05
Autor: Alan
On 13 Wrz, 09:07, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:
Alan <s...@go2.pl> Odpowiedz na news:c4085dd7-46b9-446a-bd9f-
a48839c58...@z25g2000vbn.googlegroups.com:

> [...]

Masakrująco mocniejszy procesor, wyświetlacz, wykonanie itp... Jedynym
mankamentem może byc system Bada na który jednak jest mniej softu niz na

Podsumowanie Twoje nie ujmuje jeszcze tego że E52 ma zdecydowanie
lepszą baterię i jest mniejszy i lżejszy ale te telefony ciężko ze
sobą porównywać jak napisał ktoś poniżej.

Data: 2011-02-03 11:13:25
Autor: Latet
E52 - obawy nowego posiadacza
Czy warto się przesiąść z E51 na E52?
Mam E51 od jakiegoś czasu i jestem zadowolony. Jedyna wada - czasem się wiesza podczas rozmowy, ale na tyle rzadko, że mogę z tym żyć. No i te fatalnej jakości zdjęcia. Wiem, że telefon to nie aparat, zdjęcie zdarza mi się zrobić w szczególnych sytuacjach może raz na 3 miesiące, ale takie sytuacje się jednak zdarzają i wtedy aż mi je wstyd przesłać komuś, ze względu na jakość (np. zielone zafarby w czerniach).

Czytając opisy teoretyczne, to jedyne, co mnie pcha w stronę ew. przesiadki na E52 to GPS. Tylko jak się on sprawuje w praktyce? Czy współpracuje dobrze z darmową aplikacją Google Maps dla Symbiana? Bo np. żona ma tel. z GPS, Samsung Motne i co z tego - skoro najzwyczajniej w świecie programy-mapy go "nie widzą"...

Dzięki,

latet

Data: 2011-02-03 13:53:42
Autor: Szymon
Użytkownik "Latet" <latet@ckjsdnkadjbnkdjb.pl> napisał w wiadomości news:iidv44$5cg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Witam,

Tak warto sie przesiasc. GPS wspolpracuje ze wsyztskim-oczywiscie trzeba liczyc sie ze sa pobierane oplaty za sciaganie map na telefon (transmisja danych). Jednak Nokia zawiera swoje mapy ktore za darmo mozna aktualizowac. Sa one dosyc dokladne i nie ma problemu jesli chodzi o jazde samochodem. Dodatkowo jest mozliwosc podlaczenia telefonu jako odbiornik gps do komputera-troche zabawy ale mozna w miare syzbko sie z tym uporac. Zatem zamieniaj jesli potrzebujesz gps'a:)

Pozdrawiam
Szymon

E52 - obawy nowego posiadacza