E72 i obsługa poczty be Nokia Mail

Data: 2010-04-13 09:39:42
Autor: Waldek Godel
E72 i obsługa poczty be Nokia Mail
Dnia Tue, 13 Apr 2010 08:08:39 +0200, Janek napisał(a):

Witam,
mam pytanie do posiadaczy Nokii E72.
Czy telefon umożliwia obsługę poczty bez wykupionego abonamentu na usługę Nokia Mail?

Tak, telefon to umożliwia. Ale Nokia Mail już od pewnego czasu nie.

"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-04-13 09:15:18
Autor: Jakub Danecki
Waldek Godel wrote:
> Czy telefon umożliwia obsługę poczty bez wykupionego abonamentu na
> usługę Nokia Mail?
Tak, telefon to umożliwia. Ale Nokia Mail już od pewnego czasu nie.

Dokładniej trzeba rozdzielić dwie rzeczy:
1. Obsługę wiadomości email po protokołach POP3 i IMAP + SMTP. To telefon
obsługuje bez żadnych problemów i w ramach ceny za urządzenie. Dodatkowo
można zainstalować dodatkowe aplikacje do poczty, ale nie ma takiej
konieczności.
2. Obsługę wiadomości mail z systemem pushmail wykonanym przez firmę
Nokia w ramach Nokia Messaging (nazywanym także Nokia Mail czy jakoś
tak). Dostęp do tej usługi jest w zasadzie dla wielu telefonów
biznesowych (seria E), ale w niektórych sieciach komókowych życzą sobie
kasę dodatkową za dostep do tej usługi (Orange), a w innych nie (mBank
mobile). W nawiasach tylko przykłady, które przetestowałem osobiście.

Jakub

Data: 2010-04-13 07:16:30
Autor: Mackenzi
On 13 Kwi, 11:15, "Jakub Danecki" <jak_wytni...@danecki.net> wrote:
Waldek Godel wrote:
> [...]

kasę dodatkową za dostep do tej usługi (Orange), a w innych nie (mBank
mobile). W nawiasach tylko przykłady, które przetestowałem osobiście.

Hmm... No może nie dodatkową kasę... To nie koniecznie tak... W
przypadku pomarańczy płacisz bardziej za nielimitowany transfer w
ramach tej usługi. Można używać tego bez wykupienia usługi NM
(nielimitowanego dostępu) ale każda synchronizacja, wysłanie wcina Ci
normalnie jak połączenie pakietowe za które normalnie płacisz... W
sumie 24zł chyba nie jest dużo jak ktoś np. wysyła sobie zdjęcia
zrobione telefonem przez e-mail (mam na myśli większe ilości np. z
wakacji).

Ale mam tą usługę i chodzi to to fatalnie... Gmail bez tego wynalazku
działa cacy, dostajesz e-mail i masz go na telefonie praktycznie
natychmiast a przy użyciu tego czegoś...
Przychodzi mi wiadomość na pocztę i czekam do usranej śmierci czy
wiadomość spłynie na telefon po 15 minutach czy po 2 godzinach (Nokia
E63).

Dla mnie dramat i nieporozumienie. Za to MailForExchange to całkiem
inna bajka, dostajesz i natychmiast masz na telefonie ale to już tak
poza tematem... ;-)

Data: 2010-04-13 17:15:05
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 13 Apr 2010 07:16:30 -0700 (PDT), Mackenzi napisał(a):

Hmm... No może nie dodatkową kasę... To nie koniecznie tak... W
przypadku pomarańczy płacisz bardziej za nielimitowany transfer w
ramach tej usługi. Można używać tego bez wykupienia usługi NM

Po pierwsze - Nokia Mail dokąd była betą, była powszechnie i bezpłatnie
dostępna, potrzeba było tylko połaczenia z internetem.
Od pewnego czasu nie jest dostępna ot tak, tylko musi ją udostępnic
operator

"Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-04-13 20:14:32
Autor: Jakub Danecki
Waldek Godel wrote:
[...]

A czym to się różni od Nokia Messaging? Bo mBank Mobile nie ma tego w
ofercie, a działa bez pudła. Nokia E75.

Jakub

E72 i obsługa poczty be Nokia Mail